Terminační poplatky znovu klesly. Zlevňovat se nebude

Diskuze čtenářů k článku

marty  |  29. 01. 2011 22:52

NENECHME SE DÁLE VYSÁVAT MOBILNÍMI OPERÁTORY!
Připojme se k PETICI PROTI DRAHÉMU VOLÁNÍ
http://stopdrahemuvolani.cz/petice.php...
Petice bude distribuována příslušným poslancům a senátorům dle volebního obvodu konkrétního
signatáře, zodpovědným institucím, politickým stranám a dalším zainteresovaným subjektům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  14. 01. 2011 12:34

No nic jineho nezbude nez aby ti co nesouhlasi s cenou si nasli cloveka ( firmu ) co nabizi ceny z ramcovych smluv. Treba mam moznost mit neomezene sim karty z ramcove smlouvy za 145kc - neomezene volani v siti O2, nebo treba za 1400kc neomezene volani po Cr s netem v mobilu.. Je hodne moznosti jak zdimat operatora pres ramcove smlouvy, se divim Mobilmanii ze zadnou ramcovku nema a nenabizi ji :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejv  |  08. 01. 2011 22:46

vedle našich politiků jsou naši mobilní operátoři největší zloději v tomto státě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalimil  |  07. 01. 2011 14:20

Co brání lidem v tom, aby hromadně bojkotovali Bellův vynález a nepoužívali žádné telekomunikační služby. Nadávat umí každý, ale udělat nějaký krok k tomu aby operátor se chytl za nos, nikdo nedokáže. Já si myslím, že jediným řešením je nepoužívat to. Však to říkal i profesor ekonomie, " Když se vám nelíbí zdražování pečiva, tak to prostě nekupujte, nikdo vás nenutí kupovat drahé pečivo ".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Tichák  |  07. 01. 2011 11:54

Mobilmánio!
Dříve:
O2 propojil milión hovorů do T-Mo a zaplatil jim za to 3 mil. Kč
T-Mo propojil milión hovorů do O2 a zaplatil jim za to 3 mil. Kč.
vylej-nalej
Dnes:
O2 propojí milión hovorů do T-Mo a zaplatí jim za to 1 mil Kč
T-Mo propojí milión hovorů do O2 a zaplatí jim za to 1 mil Kč
vylej-nalej
Takže? (Ne že by operátoři nebyli svině, ale tohle jim nezlevní náklady)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty518  |  07. 01. 2011 09:03

Když klesly poplatky, tak klesly stejně i příjmy, nechápu, že to nechápe autor. Chápu, že to je dobrý podnět, jak zdrbnout ceny, ale takhle se u toho ztrapňovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  07. 01. 2011 01:05

Ano, hodně lidí tady vysvětluje, že s náklady na hovor jim klesají zároveň i příjmy protože se snižují poplatky pro všechny Operátory dohromady. S tím je potřeba souhlasit a měl by to i novinář ukázat lidem. Na druhou stranu pořád je tady ta nemalá věc, počítání minut. Když oni si účtují sekundy a my platíme minuty.....
Co mně štve ale ještě víc, že za to jak platíme máme menší výhody v dotacích než ostatní a navrch jsme ještě technologicky pozadu.
Chystám se osobně do 3 poboček naších OP a chtěl bych nový tarif a jsem zvědav jak jsou ochotní spolupracovat, nejvíce tedy na O2 když už jsem u nich nějaký pátek. Pokud ale po mně bude někdo chtít ať volám za 5kč za min když ted mám 3.90 tak začnu asi taktéž užívat VOIP, alespoň na to co půjde odvolat z tepla domova....
Voip sice je alternativa, ale je docela žalostné, že se musíme sami ohánět a hledat alternativy pro levnějši volání, když tady na to máme "ČTÚ", který nám je v důsledku na 2 věci....

Tento krok vede jenom k tomu aby v ČTÚ mohli prohlásit, že za minulé pololetí prosadili a určili takovou a takovou cenu za propojení a prostě makáme a není to nic jednoduchého. Prostě když už nic tak alespoň dělejte, že děláte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alesh  |  06. 01. 2011 20:58

Kdo tu mluvi o VoIP, je to urcite levnejsi nez minutove sazby nasich operatoru, jasne. Ale pripoctete pausal za Internet nebo IVM nebo jak se to nazyva. Potom samozrejme, cim vic se provola pres VoIP tim se pausal vic rozpusti do minutovych sazeb a minuta vyjde i tak levneji, porad fajn.
Vetsina lidi zatim vola pres GSM, protoze netusi nebo se nezabyvaji tim, ze to jde i z mobilu pres VoIP. Ale pockejte, az se to za nejaky cas rozkrikne, rozmuze (smartphone ma dnes kde kdo) a operatorum se to prestane libit, tak zavrou porty, pres ktere VoIP bezi a hotovo. Pak uz leda na chytrych mobilech nejaka proxy nebo VPN a sifrovany prenos na nestandardnim portu, pokud to umozni VoIP klient. Sitari vedi, o cem mluvim. Jinak si z mobilu pres VoIP nezavolate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 01. 2011 19:32

Zlevňovat nebudeme,protože tady je volání tak levné,že už i volání z okna je dražší! Jasně takže oni si tu operátoři můžou dovolovat to za co by je v jiných vyspělých zemích regulační úřady pokutovali až by sčernali jen u nás se zákazníkům smějou do ksichtu a ještě se tu najde banda,které jim to schvaluje! Opravdu skvělá společnost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2011 21:41

Obhajuji je, protože velká většina by se chovala úplně stejně, v pozici takhle velké firmy.... Ono je velice jednoduché křičet že máme velké ceny a jak je všechno špatně, jenže je potřeba hledat důvod, né křičet na podnikatele, aby zlevnily

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 01. 2011 18:32

Zajímala by mne jedna věc - kdo shrábne peníze za propojovací poplatek, když si jedno číslo přesměruju na jiný u jiného operátora? Tím by se dalo vyřešit to VoIP - jednoduše příchozí hovory na VoIP přesměruju na mobil. ;)
Každopádně ceny operátorů u nás jsou ve srovnání s cizinou otřesné. Ale ať je to jak chce - v diskuzích a na Facebooku nic nenaděláme. Dokud se nepůjde do ulic, do televize a velkých deníků, není šance na nic lepšího než že "V ČR jsou ceny za mobilní služby pod evropským průměrem" (ČTÚ)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  07. 01. 2011 00:35

Když se pevnolinkové číslo od VoIP operátora přesměruje na mobil, tak ten kdo volá na to VoIP číslo platí hovor na pevnou linku. A terminační poplatek za "ukončení hovoru v pevné síti" (max. 0,30 Kč/min ve špičce, nebo polovic mimo špičku) dostane VoIP operátor. Držitel VoIP čísla pak zaplatí svému (VoIP) operátorovi za přesměrovaný hovor sazbu do mobilní sítě (např. u Mikrotechu 1,59 Kč/min. či u IPVOXu 1,61 Kč/min. nebo u Odoriku 1,63 Kč/min bez DPH) a VoIP operátor z této částky dále zaplatí (často prostřednictvím tranzitního operátora) 1,37 Kč/min. bez daně volanému mobilnímu operátorovi za terminaci v mobilní síti (plus něco málo tranzitnímu operátorovi za tranzit).... Výsledný náklad na hovor je součtem volání na pevnou + volání na mobil a obsahuje terminační poplatek pro VoIP operátora i pro mobilního operátora. Tento součet však mnohdy může být nižší, než při přímém volání mobilního čísla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  07. 01. 2011 21:19

No to asi bude pravda (nižší součet nákladů), problémem je, že tak (zpravidla větší) polovinu nákladů za hovor zaplatí příjemce hovoru (= majitel VoIP čísla). Pokud jde o volání např. rámci rodiny, tak je to asi celkem jedno, pokud by ale měl takto financovat příchozí hovory od cizích lidí, to by asi moc příjemné nebylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  08. 01. 2011 01:37

S tím financováním příchozích hovorů máte pravdu. Nicméně zkuste vzít v potaz i variantu, kdy majitelem čísla u nízkonákladového operátora, z něhož je přesměrováno, je sám volající :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  08. 01. 2011 02:35

No to by ovšem znamelo před každým hovorem přenastavit přesměrování na číslo, kam chci právě volat, což si nejsem jist, jestli by šlo udělat na dálku (a pokud ano, zda by tím nevznikly další náklady). Pokud bych to nedělal na dálku, ale měl ten VoIP telefon po ruce, tak už můžu zavolat přímo z něj.
Jedině mě napadá využití při častých hovorech stále na jedno číslo, pak by se na to přesměrování nemuselo sahat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  09. 01. 2011 23:38

Přesměrování na dálku je jedna varianta. To umožňuje třeba IPVOX či 802.VOX i jiní přes web (i z mobilu), či Odorik pomocí SMS. Druhá varianta, vhodná spíš pro volání nějaké uzavřenější skupině je, mít u nízkonákladového operátora více "na trvalo" přesměrovaných čísel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2011 18:27

Poplatky mezi mobilními operátory se poruší, příjmy za terminaci z pevných a VoIP sítí klesnou, takže pokles terminačních poplatků operátorům snižuje příjmy a tedy vytváří tlak na ZVYŠOVÁNÍ cen volání z mobilů, nikoliv na snižování, před časem byla na toto téma podrobná analýza na VÚČAKO. Čili článek je zcela zcestný a autor velmi naivní a problematikou nepolíbený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Attog  |  06. 01. 2011 13:07

Kdysi, nekdy kolem let 2001-02 (já už nevím přesně) byl humbuk okolo mozneho bojkotu Pegasu(T-mobilu),ten spocival v tomto: "1 den nepouzivat sluzby tohoto opa" tehdy se dokonce i mluvci opa lehce obaval mozneho vysledku, nicmene, ve finale to dopadlo tak, ze to pro opa bylo minimalni az neznatelne snizeni vyuziti site a temer se pak v rozhovoru vysmal zakosum. Tehdy to tu zakaznici projeli. Od ty doby uz to nikdo nezusila ani opove se toho nebojej. Jo projeli jsme si to sami..ted nezbiva nez vyuzivat alternativ aby to opove pocitili..a nevolat pres opy zbytecne..ale jak je vidno, lide maji dost penez....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  06. 01. 2011 13:19

Jo, mají dost peněz a chovají se divně. Hýkají blahem, jak můžou jet (a mrhat časem) nakoupit benzín do zahraničí a ušetřit na nádrži dvě kila, ale že by s mnohem menší časovou náročností mohli v rodině ušetřit měsíčně pětistovku na mobilech a další dvě tři stovky na bankovních poplatcích, už napadne málokoho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN9210  |  06. 01. 2011 15:03

Jedinej kdo tady plká už deset let nesmysli seš Radime ty!Asi nevíš o čem je podnikaní....prostě prodávám služby za tolik,kolik jsou lidé ochotni je nakoupit.To je celé.Jen blázen by zlevňoval když nemusí...co blázen, ten manažer co by to udělal by šel na "hodinu".Po tvém ušetření za poplatky či volaní nikomu nic není, vyřeš si to sám.To je tvoje SOUKROMÁ věc.Máš snad nařízeno volat mobilem či používat banku.Nakonec banky jsou už dnes zdarma...takže opět jsi mimo mísu.Nakonec tu ještě od tebe chybí že by se ceny měli pohybovat dle vejšky tvého platu.Prostě aby ti to vyšlo.Já bych Vám ten socialismus vyhnal z hlavy hošci....a měli by jste se líp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  06. 01. 2011 17:31

mas uplne pravdu, proto nakupy krome peciva delam v rakousku nebo italii, maso, brambory a pod. v polsku u soukromnika. benzin zasadne v rakousku. ted jsem si to jen tak scotnul, cr prisla diky memu tankovani v Oreichu za prosinec o 25 tis kc ve spotrebce a dph. to vse legalne diky jednotnemu trhu. potraviny a vanocni pytloviny nepocitam... a telefon - po cesku volam s o2 GB ?? predplacenka v roomu je lepsi nez nase... vzhledem k tomu, ze 99 % hovoru prijimam, 1% konam, VF odepis za 10 kc a volny min. na nezbytny pro rodinku :) tak a ted at si to strci ta nase trojka NEKAM !
pro dalsi: ano, vim, takto nemohou fungovat vsichni, vsak taky 6 kc/ min. uz maj snad jen babky na prepaydu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  07. 01. 2011 21:46

To jsem nějak nepochopil - nebo to byla ironie?
Protože 99 % přijatých hovorů by s českou předplacenkou bylo zadarmo, kdežto s přeplacenkou v roamingu se za příchozí hovory zřejmě platí. A ti, co Ti volají těch 99 % jsou Češi (s českým číslem)? To musejí mít radost, když Ti v Česku musejí volat na anglické číslo, tedy za mezinárovní hovorné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  08. 01. 2011 13:14

" a telefon - po cesku volam s o2 GB ?? predplacenka v roomu je lepsi nez nase... vzhledem k tomu, ze 99 % hovoru prijimam, 1% konam, VF odepis za 10 kc a volny min. na nezbytny pro rodinku :) tak a ted at si to strci ta nase trojka NEKAM ! "
..asi jsem to nenapsal uplne jase - volani po cr - O2 GB -
- prijem hovoru (+vyuziti 40 min. gratis na VF) - tarif za 10 kc
... tak asi tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  09. 01. 2011 14:56

Aha, tak to je jiná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 12:19

vubec nechapu lidi, co tady obhajuji operatory
podivejte se, za kolik volaji treba Rakusane
jsou tamni operatori na mizine? maji spatne zisky?
kdyz zlevnim o 20%, automaticky se mi nesnizi zisk o 20%; u nas se ale do cenove valky evidentne nikomu nechce
stacilo by, kdyby nasi opove zrusili vsemozne "akce", omezili vydaje za beztak stupidni reklamu, vyhodili neschopne manazery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  06. 01. 2011 12:36

No asi nejsou tak neschopní, když dokážou zakošovi prodat tak astronomicky předražené služby...a ještě si přitom zakoš chrochtá, jaký je frajer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 10:57

mame nejdrazsi volani siroko daleko, operatori maji naklady s pocatecnim vybudovanim site davno zaplacene, ale nestydate budou rejzovat dal a dal
i VF uz davno ztratil svuj moralni kredit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 10:58

PS: za chvilku se u nas vyplati zahranicni SIMka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2011 11:02

Nechápu proč pořád nadáváte na operátory, je to byznys jako každej jinej, Vy kdyby jste měl firmu, dělal by jste někomu charitu zadarmo? Nebo by jste nadával pekařovi, který prodává rohlíky za 5 Kč, kdyby to lidi kupovali? Snad by to byl šikulka a lidi jsou ovce, ne?? Je to v lidech, v českejch lidech..... Však my češi těch NEJ máme víc, ale nemůžozu za to ty věci, ale lidi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 11:49

Pokud ten rohlik bude dobry a neosizeny, tak si ho klidne za 5Kc koupim. A pokud by byl stejny, jako u jineho pekare za 3Kc, tak bych si koupil ten levnejsi, pokud to nebudu mit pres pul mesta. Ted si predstavte, ze tu budou tri velke pekarske firmy, zadna dalsi nedostane licenci a kazda vam bude nutit osizeny rohlik za 5Kc!!! (pravda, nemusite jist rohliky, ale clovek bez mobilu je dnes trochu out...)
Kdybych mel firmu, tak se zajimam nejen o svuj zisk, ale take o spokojenost zakazniku, abych si vytvoril a udrzel dobre jmeno. (ze to jde, ukazal Oskar) To, ze se vetsina prosperujicich firem v Cesku chova jako prasata (v zite), je neomluvitelne.
Musite uznat sam, ze marze nasich skvelych mobilnich operatoru jsou nehorazne a odporuji dobrym mravum. Sve hovory z mobilu jsem omezil na minimum, vic s tim nemohu delat, neni kam odejit (leda ze zeme).
Ad charita zadarmo-no to snad nemyslite vazne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2011 13:03

Neberte mě za slovo s rohlíkem, však víte jak to bylo myšleno.... Myslím že dnešní rohlíky mají dobrou kvalitu a kdyby se náhle objevil za 5 Kč, nekoupil by jste si ho. Pevně věřím tomu, že kdyby byly ve městě 3 velcí pekaři, a prodávali rohlík za 5 Kč, časem by museli zlevnit na korunu, protože by si je nikdo nekoupil, tak proč to nefunguje u operátorů? A nemyslím tím, aby se přestaly používat mobilní služby, věřím že na českém trhu se prostě dá vybrat nejvýhodnější operátor. Je jím Vodafone (pro někoho být nemusí, ale shodneme se, že pro většinu lidí ano), s největší pravděpodobností je to tím, že je nejmenší, tak se snaží, nic jiného mu nezbývá. Aspoň tady něco funguje.
Kdyby se ve velkém lidi k němu přelévali, konkurence by zlevnila. Diskutujicí podemnou má pravdu, teď je to oligopol, nekonkurují si, ale nevidím na tom opravdu nic špatného, protože je to způsobeno českou mentalitou, ničím jiným. Svalovat vinu na ČTU také není na místě, nehodlám ho obhajovat, jeho zprávy jak je všechno v nejlepším pořádku, ale na druhou stranu každá regulace je špatná!! Jeho pravomoce taky nebudou největší. Nadruhou stranu prostě nevidím jediný důvod, proč už dávno nebyl vypsán konkurz na 4.ho operátora, ale i přes to si stále myslím, že s těmi cenami můžeme zahýbat.... Tedy mohli by jsme, ale česká laxnost je vidět nejenom tady, bankovní poplatky, volby (neúčast, sami všichni víme, jakou podporu má levicové myšlení mezi mladou generací),....
Co se týká Vaší firmy, myslím že o zisk jde vždy na prvním místě. Ano, jde to dělat slušně i méně slušně, ale spokojené zákazníky chcete mít zase jenom kvůli budoucímu zisku = sám jste to napsal.... Každý se snaží maximalizovat zisky, kdyby někdo něco dělal za méně než by mohl, byla by to ta charita....
Ceny operátorů u nás jsou opravdu přemrštěné, ovšem nevidím v tom špatné mravy a nevidím jediný důvod, proč by operátoři měli snižovat ceny, když je k tomu nic netlačí, upřímně, každý by jsme dělali to stejné. Takže ještě naposled - je to v nás a máme možnost to změnit, nikdo jiný to za nás neudělá, ani čtú ani eu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2011 13:24

Co se týká konkurence, tak o tu samozřejmě nikdo nestojí, málo kdo ví, že v Německu se nedávno muselo propustit 50% lidí z Vodafonu, protože tam konkurence zašla už za hranice únosnosti!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rover623  |  09. 01. 2011 11:03

Konečně to někdo napsal,"česká laxnost",ono je úplně jedno,že momentálně není kam přejít,ať už s číslem nebo s bankou.Vždycky se tu najde někdo kdo je alespoň trochu levnější nebo účtuje férověji,kdyby skutečně nastal velký odliv pouze k tomu levnějšímu operátorovi,konkurence by musela něco dělat a trh by se rozhýbal sám,ale český ovčan se prostě jen podívá na ceník,zjistí,že u VF (třeba) ušetří pouze o 20 haléřů na minutě hovoru a 20 haléřů je prostě směšně nízká částka aby se zabýval převodem čísla k VF a pak sedí u počítače a nadává,že není kam jít protože všichni mají vesměs stejné ceny.
Je sice pravdou,že O2 a teď hlavně t-mobile zkoušejí kam až lze zajít než začne opravdu exodus jinam,ale logicky,když třeba t-mobile zvedne cenu za minutu o 50 haléřů,tak je konkurence automaticky levnější,jenže konkurence čeká,že se začne něco dít a pokud se nic neději,zákazníci dále setrvávají u t-mobile,tak konkurence zvedne ceny také,protože vidí,že to jde aniž by to způsobovalo nějaký větší odliv zákazníků.
Stejné je to s bankou,pokud většina lidí uteče k bance kde vedení účtu stojí 30,- za měsíc,konkurence bude muset něco udělat (banky žádné vlastní peníze nemají),pokud se ale budeme opájet pocitem,že ke konkurenci není potřeba přejít,protože v mé bance stojí vedení účtu jen 40,- za měsíc a to je úspora pouze 10,- tak se trh nikam nehne.
Tržní prostředí funguje,ale pouze když zákazník hledá výhodnější nabídku,jenže čeští ovčani nehledají v případě bank,mobilů a aut výhodnější nabídku kde za své peníze dostanou ve stejné kvalitě více,ale pouze sedí na zadku a rozčilují se na internetu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 11:53

neni to byznys jako kazdej jinej - nemuzu si zitra zalozit firmu a zacit poskytovat telekomunikacni sluzby
u nas bohuzel pomuze asi jenom regulace (hint pro CTU - max. minutova sazba v ramci CR ve vysi trojnasobku propojovaciho poplatku + naridit uctovani po vterinach)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  06. 01. 2011 18:57

Zítra si založit firmu a začít poskytovat telekomunikační služby samozřejmě můžete. Od roku 2005 je to již jen ohlašovací záležitost. Jen u těch mobilních je drobný problém, že na to jsou třeba kmitočty, které jaksi nejsou k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  06. 01. 2011 11:54

Rozdíl mezi konkurencí a oligopolem chápeme?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sranda  |  06. 01. 2011 12:58

Kdyby ti trafikanti co sedí v ČTU a AMU dělali to za co jsou placeni a tyhle kartely dostávali pořádné pokuty za své chování. Jenže tomu velí banda co má máslo nahlavě a tak drží hubu a mi musíme platit neb není konkurence. Tady s té politické garnitury je mi zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bojler  |  06. 01. 2011 10:19

Propojovací poplatky a jejich spojování s náklady kulhá na obě nohy. Na snížení operátor vydělá pouze pokud má výrazně více hovorů končících v cizích sítích než kolik hovorů končí v jeho. Že vysoká cena nahrávala dvěma velkým není žádné tajemství. Vůbec se nedivim, že pak MM dostane na blbou otázku blbou odpověď. Pokud se někomu nezdají ceny, jedinou možností je za tyto ceny nevolat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 09:20

Hurá, další argument padl. Dříve se oháněli vysokou cenou za terminaci. Teď už nemohou. Klesly jim náklady na hovor do cizí sítě, měli by logicky zlevnit. Když jsem měl volání o víkendu za 1Kč/min (v síti T-mobile), provolal jsem klidně 200Kč, protože mi to přišlo levné. Když to mám teď za 5Kč/min., tak volám radši přes VOIP, takže fialový idiot utře nos. Někdy se fakt divím, co za lidi mají na starost marketing...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  06. 01. 2011 09:47

ty jsi nečetl tu diskusi viď, nesmíš věřit všemu, co je v článcích, žádný argument nepadl, saldo zůstává stejné , ale stejně máš VoIP, tak vo co go ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 10:49

VOIP mam pouze doma, z mobilu provolam tak 40min = 200Kc mesicne...
driv operatori argumentovali tim, ze nemohou zlevnit, protoze jsou vysoke propojovaci poplatky - tento argument padl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  06. 01. 2011 08:47

to je reciproční poplatek, tzn. míň zaplatí ale taky méně dostanou od ostatních, nejvíce na tom vydělá Vodafone, protože je nejmenší, ale ten už ceny do vlastní sítě zohledňuje a taky má lepší tarifikaci, takže další zlevňování u něj nečekám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  06. 01. 2011 09:04

Jo? A u kterých aktuálních paušálů zohledňuje vlastní síť?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2011 09:49

Asi měl na mysli Odepiš. Volání do vlastní sítě jen za 7,20 a do cizích za 12!! To je kauf...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  06. 01. 2011 10:03

samozřejmě jsem myslel divokou kartu za 3 Kč do vlastní sítě a 7,20 do cizí s tarifikací 60+1,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  06. 01. 2011 10:04

To není aktuální tarif.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyt je to jednoduchý  |  06. 01. 2011 08:47

Poplatky jsou vzájemné - méně dávám, ale i méně dostávám! Prostě nula od nuly pojde!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bojler  |  06. 01. 2011 10:20

zkuste to vysvětlit novináři...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2011 10:58

Mohl by se k tomu prosím vyjádřit autor? A vysvětlit, proč by operátoři měli snižovat ceny při změně propojovacích poplatků? Nebo stejný článek vyjde v červnu??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kerberosk  |  06. 01. 2011 11:15

Ano, co se týče vyrovnávání propojovacích poplatků, tak možná nula od nuly pojde, ale tak to bylo vždy (i když myslím, že Vodafone jako nejmenší operátor na tom bude líp).
Ovšem stále tu zůstává fakt, že si operátor na každém zavolání prostě víc vydělá - z ceny hovoru dejme tomu 4,50 si nestrhne 1,66 ale jen 1,37 ... a to je prostě malá domu při 12 milionech aktivních čísel v ČR a objemu hovorů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  06. 01. 2011 22:26

Pro podnikatele nejsou zajímavé celkové tržby, ale rozdíl mezi náklady a výnosy. A terminační poplatky se v rámci mobilního trhu vyskytují jak na nákladové tak na výnosové straně a platí, že v rámci mobilního trhu se součet poplatků, zaplacených mobilním operátorům, rovná součtu poplatků přijatých, tj, (Příjem O2 + TMo + VF) - (Výdej O2 + TMo + VF) = 0! Vzájemná bilance přitom bývá plus minus vyrovnaná, čili žádný z mobilních operátorů příliš nevybočuje. Z tohoto pohledu je pak pro tvorbu masy zisku úplně jedno, zda je ten poplatek 1,37 Kč, nebo 13,70 Kč. V rámci konsolidovaného trhu se příjmy z nich vyruší zcela a u jednotlivých operátorů co jeden (náhodou) letos vydělá, to druhý prodělá. A za rok to může být naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Kotrčka  |  08. 01. 2011 18:14

Príklad v menšom, platí zhruba aj pre operátora ako celok.
31.12.2010 - Ty zavoláš minútu, zaplatíš napr. 5 CZK, operátor má priamy náklad vo forme prepojovacieho poplatku napr. 2 CZK, zisk pred započítaním nákladov na prevádzku je 3 CZK (zabudnime teraz na dane). Niekto zavolá tebe minútu, operátor dostane 2 CZK (prepojovací poplatok), celkový zisk za obdobie je 5-2+2=5 CZK
1.1.2011 - ty zavoláš za 5, prepojovací poplatok je 1 CZK, tebe zavolajú, operátor 1 CZK dostane, konečný súčet je 5-1+1=5 CZK
Čiže ak v globále +- platí, že počet odchádzajúcich a prichádzajúcich hovorov v sieti je rovnaký (čo pri rovnomernom rozložení podielu na trhu je viac ako možné), tak operátori zarobie presne toľko isto pri akomkoľvek prepojovacom poplatku. Zaujímavé by to bolo, ak by napr. zákazníci Vodafonu len volali a neprijímali hovory - v tom prípade by pokles prepojovacieho poplatku znamenal úsporu pre operátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 12:03

meli by snizit ceny, protoze si snizeni prijmu za prichozi hovory z ostatnich siti kompenzuji z Vasi minutove sazby (coz asi nebyl ucel snizeni propojovacich poplatku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  07. 01. 2011 21:32

Vyjde, tím si můžeš být jistý. Co pamatuju, vyšel vždycky při snížení propojovacích poplatků. Vždycky se najde někdo, koho myšlení bolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  06. 01. 2011 08:28

Proč by měli zlevňovat, znáte snad nějakého výrobce, jehož prodejní cena výrobku je pevně odvislá od výrobních nákladů. Když to jde na dračku, je to většinou drahé, když zájem opadá, nastávají akce a slevy. Chtěli jste kapitalismus, máte ho mít. Stát to všechno prodal, tak je nechte, je to jejich business. Osobně bych ale regulaci zrušil úplně, zřejmě bychom se pak dočkali skutečné konkurence a paradoxně i nižších cen. -Jinak ty řeči, že toto je něco jiného, atd., ty znám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enigma  |  06. 01. 2011 13:12

Ono je cosi shnilého hlavně na ČTÚ. Jinak bychom tu měli virtuální operátory a ceny by šly dolů. Tohle nenazval regulací, ale jakýmsi protekcionismem, že je tu udržováno oligopolní prostředí. Regulací spíše rozumím vytyčení cenových mantinelů, které brání takovým oligopolům a monopolům si hnát ceny nahoru. Nebýt nějaké té regulace, byl by dodnes drahý roaming. Volný trh je výhodný spíše pro podvodníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jo jo jo  |  06. 01. 2011 08:19

Jo jo jo jo jo, spojme sily na fejsbuuuukuuuu OMG

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jenja  |  06. 01. 2011 07:02

lidi, bojujte!!
návod na volání za 1,93 Kč včetně DPH na mobily (na pevnou 0,57 Kč, v rámci sítě zdarma, máte své číslo) a sekundová tarifikace, sám používám
pořiďte si internet v mobilu za 150,-- měsíčně a přes 3G volejte přes VOIP operátora (například zde http://goo.gl/Qaxhg... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2011 07:57

Supr, takze kdyz pojedes na sluzebku do Horni dolni tak ses kde ? viz. vyse muj prispevek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  06. 01. 2011 08:37

Tak zavolá z mobilu, no a? Nejde přece o to volat vždy a zásadně přes VOIP, ale tehdy, kdy je to možné, a tak co nejvíce snížit účet za volání a hlavně nedat vydělat třem největším operátorům (snížit poptávku a tím vyvolat tlak na cenu). Mám několik čísel u Vodafonu, ale už skoro všechny hovory přijímám na Ufonovi. Vodafone tak na mých číslech přichází o výnosy z příchozích hovorů, a že jich mám. Je třeba všemožně podpořit konkurenci, čím víc lidí to takto bude dělat, tím více si toho všimnou a začnou si nás předcházet. Zatím k tomu evidentně nemají důvod, když všichni svorně zdražují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Swejzi  |  07. 01. 2011 15:20

Já teda nevím jak u jiných VoIP, ale přes Skype jsem kdysi zkoušel volat i přes přiškrcenou rychlost 16kb/s (2kB/s) a bylo to sice na hraně použitelnosti, ale věřím že na 32 kb/s by se už dalo pohodlně volat. Tak na co 3G, když podle mě musí bohatě stačit GPRS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  06. 01. 2011 12:01

Ono to je mnohdy jen o používání hlavy, před použitím telefonu. A také o návycích. Většina lidí (ne všichni) používá mobil na odchozí hovory i doma či na stálém pracovišti, kde by mohlo být k volání využito pevných linek, VoIP, atd. Prostě levnější alternativa. A to z pouhé pohodlnosti, nebo proto, že přeci "musí provolat ty volné minuty". Uvádí se, že se to týká 2/3 až 3/4 hovorů. Takže mnohdy jen stačí, doma či v práci sáhnout namísto po mobilu po nějaké (s výhodu VoIP) pevné lince. A okamžitě volám levněji. A samozřejmě, k tomu je také vhodné optimalizovat mobilní tarif tak, abych platil jen za to, co opravdu potřebuji. Mně osobně až tak nevadí "drahá minuta", pokud mám těch skutečně nutných odchozích "mobilních" minut za měsíc třeba jen 10 - 15. Podstatné jsou celkové náklady na komunikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kisch  |  07. 01. 2011 15:46

Přesně tak. Dělám to stejně. 95 procent mých odchozích hovorů je buď z domova, nebo z míst, kde mám přístup na net a tam používám VOIP (doma pevný telefon, jinak klienta v mobilu) a těch pár minut za draho měsíčně překousnu. Jde o to, že celkově je znatelná úspora. Snažím se mobilním zlodějům dát co nejmíň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Guillemot  |  06. 01. 2011 08:26

Jsem rád když mi vydrží FUP limit u T-M 100MB na měsíc a to jedu přes Operu mini, kdybych ještě volal přes net, tak jsem za dva dny seknutý na 32kbps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piiitr  |  06. 01. 2011 07:00

Já úplně chápu že nechtějí zlevňovat. Sice teď nemusí platit tolik peněz ostatním operátorům, ale na druhou stranu dostanou i méně od ostatních. Slevňování by šlo plně z jejich kapsy....a proč to dělat když je český člověk tak ochotný platit. To by byli blázni.
Jediný problém je, že postupně přicházejí o argumenty...ale oni něco pěkného vymyslí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maxos  |  08. 01. 2011 11:49

ano napriklad to ze uz to proste lacnejsie nejde a hotovo koniec diskusie:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eee  |  06. 01. 2011 06:29

Mozna tomu nerozumim, ale sice operatorum klesnou naklady na volani do cizich siti, ale take jim klesnou prijmy od ostatnich operatoru za volani do jejich site. Vzhledem k tomu, ze maji trh rozdeleny zhruba na tretiny, je to pro ne jen 'bezvyznamna' administrativni polozka, ktera zabranuje proniknuti na trh mensim operatorum. Jeji snizovani tak operatorum nezvysuje jejich prijmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  06. 01. 2011 08:31

Tohle je pro většinu lidí moc složitý a těžko pochopitelný fakt, zřejmě i pro autora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  06. 01. 2011 10:53

pro operatory je to mozna jedno, ale me stve, ze platim za to, ze se nekdo k memu operatorovi dovola levneji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  06. 01. 2011 11:29

No, při snížení propojovacích poplatků, vzhledem k rozdělení trhu, mobilním operátorům jejich příjmy dokonce klesnou. Provoz mezi nimi navzájem je totiž přibližně vyrovnaný, takže v rámci mobilního trhu o co klesnou v součtu náklady na volání do ostatních mobilních síti, o to také klesnou (logicky) příjmy z příchozích hovorů z nich. Ale navíc klesnou "mobilistům" ještě příjmy za příchozí hovory z pevných sítí, včetně těch od VoIP operátorů, a to už je pokles jen na příjmové straně (průměrné terminační poplatky za volání do pevných sítí jsou zhruba na pětině těch do mobilních). A nejjednodušší v takovém případě samozřejmě je, neb akcionáři chtějí zisk, stáhnout o ten pokles příjmů vlastního účastníka. Ať už (mnohdy skrytým) zdraženým, nebo tím, že jej přimějí, aby konzumoval více služeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toyoťak  |  06. 01. 2011 05:14

Včera jsem psal na konkurenčním serveru,že už vloni místo slevnění došlo ke zdražení tak spíš čekám opět zdražení.Klesl jim holt propojovací poplatek tak si ho musí nějak vynahradit.Hola hola ať žije voip a jiné alternativy.Již je plně využívám.Dá se takhle volat z mobilu i za 4kč s tarifikací 1+1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywh  |  06. 01. 2011 07:01

za 4,--?? zbláznil ses? já volám přes voip přes mobil 3G za 2,93 Kč....stačí pohledat vhodného voip operátora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 01. 2011 07:35

Za 4,- Kč je to už dnes drahé aktuální sazba je dnes 1,91 vč. DPH s tarifikací 1+1. Mám internet v mobilu asi za 90,- Kč/měs. a volám jen v rámci vodafone z jiného čísla (odepiš), ostatní hovory jedou z 99% přes VoIP a 3G. Za 6 a více Kč už mne nikdo nedonutí volat pokud nejde o život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2011 07:54

Helejte nerad se micham do OT, ale kdyz sem zkousel onehdaa na telefonu s WM 6.1 nejakeho VOIP clienta - zaplatil sem si u operatora nejake to kreedo a zkousel volat skrze wifi doma (na malem meste nemame 3G) tak super,
ale co vydrz baterie kdyz mas cely den tu aplikaci nejak minimalizovanou abys byl na prijmu ? Pak byl pro me trochu orisek kazdemu poslat a kazdemu dat vedet nove VOIP cislo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abe  |  06. 01. 2011 08:07

Kdo se mi chce v takovém případě dovolat, může přece volat na mé mobilní číslo, ne? VOIP můžu používat jen já na odchozí hovory....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  06. 01. 2011 08:25

Panebože samozřejmě, proč bych měl být na příjmu na VOIP? Mám v mobilu VOIP, tak jej zapnu jen pro odchozí hovor a po ukončení vypnu. (Ne)uvažování lidí dokáže stále překvapovat i u takto triviálních záležitostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ak-47  |  07. 01. 2011 08:31

vysvetlujte tohle moji 80lete babicce, ze ja budu volat z 910 cisla a ona ma volat na 608, proste to nepochopi vetsina lidi vcetne uz dnes stredni generace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  07. 01. 2011 11:29

No, do této věkové kategorie patří má matka a její kamarádky (70 - 85 let) a fakt, že mají volat na jiná čísla než z jakých je jim obvykle voláno všechny pochopily bez problémů. Zejména pokud se na to číslo nedá úplně běžně dovolat... Čili nedělal bych z lidí tohoto věku apriori duševně méněcenné. Jejich potíže s ovládáním mobilů spíš plynou z toho, že špatně vidí, slyší atd. A často také používají nevhodné telefony, příliš malé a příliš složité, třeba "zděděné" po dětech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pave;  |  08. 01. 2011 13:07

Vsak vetsina takovych lidi ma v kontaktech ulozene pod jmenem "SYN" cislo kam vam ma volat, tak proc by volala na jine?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rover623  |  09. 01. 2011 10:12

Přemýšlel jsi o tom,že kdyby takhle uvažoval každej,tak se s tím tvým slavným VoIP nedovoláš nikam a budeš volat na normální číslo aby jsi toho druhého upozornil,že mu chceš zavolat aby si zapnul program pro VoIP.
Dej si raději na čelo nápis "Před použitím zatřepat" a třes hlavou kudy chodíš,když nic jiného možná ti z ní časem vypadá všechna sláma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  09. 01. 2011 15:22

Možná bys měl protřepat raději Ty sám. Abe jasně píše, že VoIP používá pouze na odchozí hovory,
na příchozí hovory má trvale zapnutý mobil. Tak proč by měl někdo někoho upozorňovat, aby si zapnul VoIP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rover623  |  09. 01. 2011 15:47

Tak si to aplikuj globálně a zapoj u toho trochu mozek.Vezmu teď v potaz jen klienty v mobilech,na to abych mohl hovory přijímat i uskutečňovat potřebuji klienta zapnutého,jenže já klienta spouštím jen když chci někomu volat,jenže takhle se chovají i všichni ostatní,komu se tedy pomocí VoIP dovolám,když všem poběží klient jen když chtějí volat?No,přece nikomu.Všichni klienta spouští jen když si chtějí zavolat,jenže to znamená,že buď musím dotyčnému volat v době kdy už s někým mluví nebo ho nějak upozornit,že mu chci zavolat aby si toho klienta spustil.To jsou spojené nádoby,když se budou takhle chovat všichni,zavoláš si s tím slavným VoIP leda tak z okna,protože v momentě kdy budeš chtít někomu zavolat,budou všichni offline.Takže jediný způsob jak je kontaktovat bude monil a klasický hovor nebo SMS (pokud si ji přečtou) a pak ti je celé VoIP na dvě věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  10. 01. 2011 02:37

Dobrá, tak ještě jednou a naposled: pro odchozí hovory používat VoIP, pro příchozí hovory mobil jako takový. Tedy z VoIPu voláš na normální mobilní číslo. Protože volání z VoIP na mobilní číslo je levnější než klasické volání z mobilu na mobil.
Už?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toyoťak  |  06. 01. 2011 09:21

A když nemaš voip klienta a paušál na inmo tak je to ta nejlevnější možnost.Jestli víš o jiné rád se přiučím.Doma využívám voip v plné síle za 1,91,ale na cestách to nejde a nechce se mi jim dávat víc než musím.Mam retenci ale ta mi bude brzy končit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 01. 2011 08:49

Vidite a ja radeji za 2,74 zavolam primo pres mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jana  |  06. 01. 2011 09:09

jenže přes nějaký avox,emea nebo něco podobného....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  06. 01. 2011 09:46

1. No a? Co je na nich špatného?
2. Dva členové naší rodiny mají 105 minut do všech sítí za 266 Kč měsíčně, cca 2,53 Kč/min. A není to Avox ani EMEA, ale Vodafone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sokolská 25  |  06. 01. 2011 23:16

Juchů chlubení :)
Za 180 měsíčně 100 minut 200 sms O2 :) A žádná vydupávací akce, stačí jen hledat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlos8  |  06. 01. 2011 12:37

Stačí Skype a zavolám si skýmkoliv a zadarmo a jedno jestli je v česku nebo v rusku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JanekJankovatej  |  06. 01. 2011 05:08

Proboha jen nezlevňujte-mám 400 akcii O2 dividenda 40Kč za kus(10%zisk)-přece by jste neokradli chudáčka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noaco  |  06. 01. 2011 04:59

A co jako? Kdyz se porad najde spousta frikulinu co se vytahuije ze maj ucet za telefon i dva litry a ze na to maj, tak proc by operatpri zlevnovali? Jejich byznys je vydelat co nejvic penez za co nejmensi naklady, kdyz je ceskej narod narodem pitomcu tak se nedivte. Jinymi slovy zlodej krici chytte zlodeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  07. 01. 2011 01:07

Tak tak - zrovna včera se tady jeden "frajer" camral, že má měsíční účet přes 3 litry protože "si to může dovolit".
Kapitolou sama za sebe jsou kravské pindy (nejspíš ze strany placených markeťáků samotných operátorů) o "specifickém trhy", "povinnosti operátora vydělávat" a "volném trhu". Žádný volný trh u nás není - ale sprostý kartel, krytý profláklými a zkorumpovanými darebáky ve vedení ČTÚ a dalších státních institucí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harny  |  06. 01. 2011 04:28

Oni si snad delaji legraci, ze jo :)
Ted mam opravdu chut neco udelat, ale nevim co. Vim o cem je marketing, ale takhle okate leta lhat jak co a proc jen nejde, upravovat vyhodne tarify chvili po jejich uvedeni na totalni propadaky, to je proste hruza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor