Za tyto peníze ani omylem. Ani ve snu. To raději připlatit cca 3000,-kč a vzít klasickou 16, když musí mít člověk to nejnovější, nebo vzít za tu samou cenu popř. o pár stovek dražší iP15. Za 16 990,-Kč je alespoň pro mě ten iP16e naprosto neprodejný. Apple se už úplně zbláznil.
Stačí si koupit obal s magnetickým kolečkem a mám "magsafe". Možná to jede trochu pomaleji, ale přes noc se to nabije taky. Osobně bych si teda koupil raději i14 nebo i15, který se seženou za podobnou nebo lepší cenu než tohle.
jak řekl Petr Mára na Youtube.. dává to naprostej smysl a bude se to skvěle prodávat protože je to má spoustu vychytávek... jako třeba novej a revoluční "duální fotoaparát" (pitomci sežerou všechno) Pak to má přípravu na AI což je důležitý, protože až v budoucnu Apple představí AI i u nás v češtině (Siri ani po 10 letech nedodal) tak na to bude tenhle iPhone připravenej. Prostě to za 17.000 dává smysl 😀
Nejvíc mě pobavilo nabíjení 7,5W 😀 to je tak éra rok 2014 bych řekl, to je kur*a fičák ... Na dnešní dobu jak cyklista 😀 takové Xiaomi je oproti tomu rychlovlak 😀 se 120W nabíjením u telefonu se srovnatelnou cenou a jejich vlajka to umí jen na 15W drátem a max 25W bezdrátově. Další s trapasů zakousnutého jabka...https://mobilmania.zive.cz/clanky/porovna...02f082c046
Raději Apple nebo Samsung klidně s 1W, než nějakou čínu i kdyby to dobíjení mělo 1 kW.
Twl Čína, to je fakt sen 😀
No asi je tady dost lidí, co mají iPhone, tak se zeptám znovu, od kolika cm zaostří na tomto mobilu fotoaparát? Ptal jsem se v jiné diskuzi a kdosi napsal, že od 10cm.Já bych teleobjektiv nevyužil, protože fotí stejně jen v 12mpix, co mrzí je makro. Ale to se dá pořešit tímto : https://www.applemix.cz/multifunkcni-o...ny-p47862/
na 16pro cca 1cm. Mozna mene ale pak bude problem svetlo. Tech cca 10cm je kdy automaticky prepne na makro
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 2. 2025 13:49
Je to zajímavá myšlenka nabízet iPhone bez podpory propracovaných doplňků MagSafe pro přeběhlíky z androidu. Androiďáci jsou ve všem tak napřed, že MagSafe/Qi2 vůbec neznají, takže jim chybět nebude.
Jim hlavně nebude chybět tahle osekaná hrůza.
Pro babičku a pro dědu velmi rád tuhle osekanou hrůzu pořídím.
To je asi jediná věc, kde to pochopím.
Stejně tak cíl jsou a budou zaměstnanci. Většina řadových zaměstnanců doteď fasovala staré SE. Tohle éčko proti tomu bude veliký posun.
tak třeba já sem si chtěl novej SE koupit k Androidu jako druhej telefon. Ale tohle teda nechci už jen proto že si Apple dělá z lidí prdel a neuvěřitelně je holí. Pořízení iPhonu sem si rozmyslel (o cenu nejde) - tuhle přiblblou hru fakt nehodlám s Applem hrát.
Tak ještěže o cenu nejde, protože Apple už nic jiného nenabízí…
Toto mi chybělo tak jsem si na svůj pixel pořídil na aliku za 3 doláče pouzdro (vaničku ) a tuto funkci využívám
Tohle nikoho nezajima. Otestujte modem! Idkyz takovej test taky nebude moc vypovidajici. V Cesku po vetsinu nizkofrekvencni pasma bezici na hujahej...
Jestli se nepletu, tak O2 staví na Ericssonu.
Z prvních testů vychází jako rychlejší než ten u Qualcommu... efektivitu těžkou soudit, neb není telefon se stejným HW a 16e má větší baterii než 16.
Nejvíc by mi chybělo MagSafe, proto bych si ho nekoupil, toho je škoda, že si ho vybrali za oběť cenového marketingu. Přitom MagSafe příslušenství jim mohlo vydělávat i v této economy třídě, moc to nechápu a je to chyba.Jinak pěkný telefon a když půjde sehnat o 2 tisíce levnější, není co řešit pro nenáročné uživatele.Co mi vadí obecně, je snímač ve formátu 4:3, který mají všechny telefony, ocenil bych možnost nastavit si alespoň softwarově ořez na 3:2, ten mám radši a fotky jsou pro mě mnohem přirozenější v něm. Zde by těch 48Mpx mohlo alespoň zlepšit režim 16:9, kde je nyní patrný velký kompromis na kvalitě u modelů s 12 Mpx.
Tak MagSafe lze doplnit krytem. I když bez podpory nějaké vzájemné komunikace s příslušenstvím. Neviděl bych v tom problém. Kryt s magnety a požadavky splněny.
Přiblížení foťáku je se ztrátou kvality. Pro standardní fotku je to algoritmem dopočítaný ze 48MP. Při 2x přiblížení je to obraz z části snímače, odpovídající 12MP. Stejně je to i v iPhone 16 Pro/Max, kde 2x přiblížení je jen pro plynulý přechod na 12MP tele (s menší hustotou a jinou optikou).
Vzhledem k tomu co všechno ten přístroj neumí a chybí mu, je cenovka hodně přestřelená
SE také začínalo o +25 %, za 13 000 to bude dobrý stroj
Ano souhlasím, za 12-13 tisic by se dalo přimhouřit oko.
Děláte, jako kdyby uměl 1/10 toho, co klasická 16. Ono toho, co ten přístroj neumí je poměrně málo.
„Cílem Applu bude na tento model nalákat i nové zákazníky ze světa Androidu, kterým může slíbit vynikající výkon, foťák i dlouhou podporu.“Tak s tou cenou veľmi veľa ľudí nenalákajú. Nevidím jediný dôvod prečo by niekto kto používa Android mal chuť minúť za „Apple low end“ mobil 729 € keď za tie peniaze má plnohodnotný Pixel 9 12/128GB (cena od 670 €) prípadne 12/256 GB (cena od 785€).Tento telefón je smerovaný na korporát kde ľudia dostávajú iPhony. Aby si toto kúpil nejaký človek ktorý chce iPhone tak to nedáva absolútne žiadnu logiku ak za pár eur navyše má plnohodnotnú 16ku prípade za lepšiu cenu ešte 15ku. Proste tento telefón je pre bežného človeka ekonomický nezmysel a to všetko kvôli zle nastavenej cene. (A predpokladám, že aj tie korporáty dajú skôr prednosť 15ke kvôli nižšej cene ako tejto 16e).
Za pár € nevím, ale tady v ČR je cenový rozdíl 7 tisíc, což je dost. Jsou lidi (např. mí rodiče), kteří chtějí iOS kvůli ekosystému a způsobu ovládání a pro ně je 17 tisíc rozhodně přijatelnější než 24 tisíc.Ten kdo s iPhonem moc nefotí nebo je mu foťák dostačující, tak je to pro něj dobrá volba.
Neviem ako u Vás ale u nás sú ceny nasledovné:iPhone 16e - 729€iPhone 16 - 780€ (Rozdiel v cene oproti 16e: +51€)iPhone 15 - 679€ (Rozdiel v cene oproti 16e: -50€)Takže pre rodičov by som tiež volil radšej tú 16 prípadne 15ku.
Tak u nás je to 16990,- za 16e, 23990,- za 16 a 19990,- za 15.Takže u nás význam má.
I u nás se dá iP15 sehnat kolem 17500 Kč.
Tak to všechny modely se dají sehnat levněji. My nakupujeme u Smarty za dealerské ceny. Nicméně to porovnáváme mezi sebou, takže beru doporučené ceny.
Nesouhlasím.Všude v obchodech jako MP, Alza nebo Datart jsou ceny jiné než píšete. iPhone 15 - 19kiPhone 16 - 22k
Je to fuk. Beru ceny z apple.cz. Srovnáme mobily mezi sebou.I iPhone 16e bude za chvíli v MP, Alza nebo Datart levnější než od Applu.Prostě kdo se smíří s horším foťákem, protože ho moc nepoužívá, oželí pár věcí, které jsou pro něj nepodstatné, tak si koupí nový 16e a ušetří peníze jak oproti 16, tak oproti 15. A má stejně dlouhou sw i hw podporu jako když si koupí 16.
16 stoji 928e a nie 780 ako pises. takze rozdiel medzi 16e a 16 je na zvazenie.
IMO to bude hit u firem, co chteji z nejakeho duvodu zamestnancum davat (i) iPhones, chteji predstirat relevantci s tim, ze maji AI, a staci jim, kdyz fotak staci na nacteni QR, vyfoceni nejake faktury nebo porizeni fotek zbytku firemniho Passata pro pojistovnu.
Tento 16e je cielený skôr na tých čo prechádzajú zo starého SE alebo iného ešte staršieho modelu (11, XS...), alebo tie korporáty, ale ani tam úprimne nevidím dôvod nesiahnuť radšej po 15. Tie veci čo má naviac sú praktickejšie - magsafe, uwb (airtag), lepší hlavný foťák, širokáč, svietivosť displeja (viditeľnosť na slnku)... Myslím že málokto to vymení za marginálne vyšší výkon 16e (ktorý má už 15 na rozdávanie, výkon fakt nie je parameter s ktorým má akýkoľvek súčasný iPhone problém).Pochybujem že to naláka veľa tých ktorí používajú Android. Tí sú zvyknutí na Android tak že sa im ľahšie a bezbolestnejšie prejde na ďalší Android - ktoré sú predsa len za tú cenu niekde ďalej, a ak chcú prejsť k Apple tak tiež je lepšia 15 alebo priplatiť za 16/pro.Úprimne, neviem komu je ten telefón určený za tú cenu. Zmysel by mal len keby bol citeľne lacnejší ako vybavenejšia 15, inak nie je dôvod nebrať 15.
Myslím, že korporátnímu rozpočtáři je jedno, že 15 má magsafe, uwb, lepší foťák, širokáč či svítivost displeje.
15 je ale o niečo málo lacnejšia (15: 679€, 16e: 729€), prečo by korporátny rozpočtár siahal po drahšom modeli?
15 je za 700 dolarů, takže je o 100 dolarů nad 16e, to jsou ceny Apple, jestli je někde 15 levnější, je to záležitost toho prodejce.Jinak 15 je sice v něčem vybavenější, ale v korporátu může hrát roli Apple Inteligence, to 15 nepodporuje. A ano v EU je to zatím bída, ale v US to nějaké využití, když víš jak má, zvláště když ten korporát má vlastní aplikace které té HW akcelerace na straně mobilu mohou využít.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 2. 2025 19:56
Ceny v € mám z komentu vyššie. Ak v USA stojí o $100 menej než 15 tak tam dáva oveľa väčší zmysel, $100 ti nikto len tak nedá, a je to proste najlacnejší iPhone tak dáva zmysel že je aj najmenej vybavený. Ale v EÚ stojí viac a preto tu zmysel nedáva, neni dôvod nezobrať lacnejší a lepší iPhone 15.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 2. 2025 21:11
Jenže ve státech jsou to ceny bez daně.
Přesně Pixel stojí cca stejně, takže si může vybrat, buď chce android nebo ios a stojí to stejně, nemá argument že to je dražší, i když na pro Apple klíčovém US trhu je to jedno, tam je průměrná cena prodaného mobilu přes 1000 dolarů, levné mobily se v podstatě neprodávají, když dám 2 roky starý mobil na trade in, ušetřím cca polovinu ceny nového a to mi operátor přičte v 24 splátkách do platby za tarif, průměrná cena mobilního tarifu v US je 73 dolarů, splátka na 1200 dolarový mobil je 50 dolarů, s trade in starého 25 dolarů... Nicméně to je jen simka do mobilu, k tomu ještě nějakou simku pro hodinky, pro tablet/počítač apod a ejhle, průměrná měsíční útrata za mobil v US je 141 dolarů... z toho je 25 za mobil, bezpředmětné.
“za pár eur navyše má plnohodnotnú 16ku”… a jaké zásadní hodnoty varianta 16e nepřináší při tom finančním rozdílu?
Apple proste umi
Umí co, dělat předražené mobily, kterým chybí to, co má konkurence u zařízení za/pod 10.000?
To co umi iOS neumi zadna konkurence. Jsi prosty srovnavac parametru. Apple kouzlo je uplne jinde. Apple proste umi. Nedostizna firma.
Umi co konkretne? Prepojenie s ekosystemom? V pripade 16e s akym? Ved na tento lowcost cielova skupina ledva naskrabe, kde by zobrali este na watch, tablet alebo mcbook? Takze porovnanie parametrov je na mieste, v pripade 16e pomer cena-vykon Apple proste NEUMI. V tomto je to vskutku nedostizna firma 😃
Jsi smesny
A nieco k veci by nebolo? 😃 Hadzes tu prazdne frazy o akejsi vynimocni iOS, ale tu ja na svojom Se-cku nevidim. Obycajny podpriemerny telefon so systemom, ktory v pripade, ze clovek nema ten ich "eko system" nijak nevynika oproti beznemu Androidu. To iste bude platit pre 16e. Za priplatok 70€ uz mam plnohodnotny telefon (S25), pripadne nejake Xiaomi, ci Motorolu a nie takeho kripla 😃 ... ale ved nech si kazdy kupi to, co uzna za vhodne. Za mna je 16e kripl, ktory sa neoplati.
Vic uz se neztrapnuj
Tak si přidáš 70€ a koupíš S25, good for you. Někdo 70€ ušetří a koupí 16e, good for them. Naštěstí má každý na výběr a vybere si to co jemu vyhovuje nejlépe. Tobě bude vyhovovat Samsung, Xiaomi, Motorola, někomu iPhone 16e.
Tak 16e vs 16 pro a ejhle, ušetřil si tím 16e na iPad, nebo Airpody a Apple Watch... Když jen 16, tak ty airpody nebo apple watch (ok, tady musíš 50 přidat), ale právě pro někoho kdo s tím chce začít, nebo chce třeba dát něco levnějšího dítěti nebo seniorovi, kde díky ekosystému bude vše snazší a také mohou potomci mohou mít o svých starých rodičích lepší přehled, jednak o tom kde jsou a mohou sledovat i jejich zdraví v rámci toho co lze na AW sledovat.Letos ženě nejpozději k vánocům pořídím nový iPhone, po 4 letech už si to zaslouží, a plánuji že syna převedu z androidu na iphone, který podědí po manželce, ale kdybych to řešil extra koupeným telefonem, tak mu koupím právě to 16e
Lenze takto to celkom bezne nefunguje. Vecsina predanych telefonov nie su vlajkove lode, preco asi? ... lebo na ne ludia nemaju a preto siahnu po lacnejsej alternative, takze vecsina si nekupi 16e, aby usetrila na Pro-cku a ten rozdiel investovali do ipadu, ci hodiniek. Ale jasne, ak ti system aj cena vyhovuju, tak preco nie? Podla mna samostatne bez ostatneho ekosystemu tento mobil proste nedava zmysel, lebo ma zly pomer cena-vykon, ale aj ten ekosystem je aky bonus? Samsung ma podobny a ja v nom nevidim ziadnu pridanu hodnotu, uz len preto, ze napr. take hodinky maju tragicku vydrz a na tablete len konzumujem media a ziadne prepojenie s PC, ci inymi zariadeniami nepotrebujem. Tipujem, ze miliony ludi to ma rovnako.
a
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 2. 2025 12:10
Konkrétně? 😀
Na Apple je cena dobrá?Bohužel ani toto není pravda.Stačí porovnat poměr cena/výbava u ostatních iPhonů a zjistíte, že tento telefon je špatný úplně ve všem. I v ceně.
A mohu prosím přesnou metodiku jak si k tomu došel?Protože každý si cení něčeho jiného, pro mě 16e není, ale kdybych kupoval nový telefon pro syna, tak mu tu 16e koupím, pokud ho budu chtít v apple ekosystému. To co chybí proti iP15 a 16 není nic co by pro něj mělo nějakou hodnotu, takže proč neušetřit.
Protože jeho logika, kterou jak neustále dokazuje, tak mu chybí.
Tak to chápu.
Nechápu recenzenta, který může chválit takový křáp v porovnání s jinými telefony, které jsou v tomto cenovém okruhu násobně lepší a výkonnější. Můžu jmenovat třeba Samsung S24 ale třeba i starší generaci S22. Nebo třeba Xiaomi 14TPro, které vezme do kapsy tento šrot od ceny, výkonu i po úložiště a výdrž. To vás tam Apple uplácí, abyste psali takové recenze, které se snaží ze šrotu udělat pozlátko?? Tohle je katastrofa a když už, tak ať si každý koupí radši iPhone 15, bude mít víc, ikdyž je to starší model.
Je dobré si uvědomit, že je pořád řeč o iphonech. Je to nejlevnější model a zákazník této značky si na tento poměr cena/výbava zvykl. Co na plat, že v porovnání s jinými telefony je výbava směšná, tady jde o to logo na zádech. Nakonec tento model se nebude kupovat, ale fasovat. Všechny recenze se shodují, že cena je přestřelená.
Nikoho kňourání vás dvou nezajímá. Kdybych chtěl Android, nebudu řešit články o Apple.
Tak to jsme rádi, že to víme 😂
Je to sračka i s porovnáním s jinými jabky. Směju se, jak jablíčkář obhajuje i hovno od jabka 😀
Já nic obhajovat nepotřebuji, tvůj názor je mi ukradený a směju se já tobě, že máš tak smutný život, že si musíš chodit hojit ego do diskuzí na Mobilmanii, protože to tady můžeš dělat zadarmo.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 3. 2025 10:59
Nejde logo, jde o systém. Pokud mám vše v ekosystém ios, těžko mě zaujme android. Já to mám naopak.
A vy také testujete telefony? Já nevím, asi bych o žádném telefonu netvrdil, že je šrot - pokud bych si ho uživatelsky nevyzkoušel 😂 a potom můžu říci KATASTROFA, za ty prachy bych si to nekoupil… no vlastně i tak bych to neřekl, protože mně je vlastně jedno kdo si co pořídí, každý si pořídí telefon dle vlastních preferencí a finančních možností ☺️
Naštěstí TY nikoho nezajímáš
Aha… takhle se pozná rozdíl mezi iOS uživatelem a androidem… mentalitou 😂😂, nicméně děkuji za návazný příspěvek.
Ano, zvrácená mentalita jablek se pozná už jen obhajobou tady toho ožezanýho mrzáka.
Nebudu to psát na každém webu to samé. Tady je odpověď v komentářích, jak jsem testoval v průběhu let různé OS a různé značky. Nebudu tam vypisovat všechny, ale ty hlavní odlišné jsem napsal. Mám s čím porovnat.https://www.instagram.com/reel/DGizVFOMt...Ixd2pid2pt
Proboha. Navštiv psychiatra. Hrozný, když si dnes každý dmnt hraje na influencera.
Nejsem influencer a asi ani nevíš co to je. A mě budeš radit jít k doktorovi... Víš co by mí řekl? Který blb*c vás sem poslal. Dej si facku a zase zalez a hleď si svého, když nevíš kdo je kdo. Nyní tě budu již ignorovat, tak se klidně stav i na hlavu ;)
HaHa… trapný 😂 ještě nám tu chybí Petr Mára a Geekboy 😂😂😂 … komu toto dělá dobře?
Tenhle Metr Párna?:)https://www.instagram.com/reel/DDpHsOkAE...Q0bW9kdw==
Jablko nemám, nejsem ani iovečka. Ale tahat tu šrot z Číny. To je fakt zlý sen.
Typické slova iOvce: Nejsem iovce, ale 😀
Je to klobása... Co na to říct 😀
Však má pravdu, klobása neklobása.
Násobně lepší a výkonnější? Výkonem všechna vyjmenovaná zařízení ten 16e strčí do kapsy. Co tam máte dál?
A k čemu ten výkon je? Na neexistující jabko AI?
Na to, že ten telefon nebude za 2 roky zadrhávající se retard s mizernou výdrží? Na apple se dá nadávat z hromady důvodů, ale ty věci fungujou a doplňujou se. Znám lidi co ted budou na 16e přecházet z iphone7 jenom pro to, že jim přestala fungovat apka od banky. Jinak jim ten telefon funguje a vyhovuje
Funguje, ale tak pomalu, že je každý nový za 5k rychlejší. Stačilo vyzkoušet na novém Ios Iprd 12 pro max a Xko. Je to strašnej pelech.
No, to je ale blábol 🙂
USB 2.0 😃 tak ten byl dobrej
Strašný křáp a oni ho tu ještě vychvalujou..
K čemu je ti u low-end telefonu cokoliv jiného? Data kabelem přenáší v roce 2025 jen člověk z doby ledové.
Nebo nějaký profi TikToker/Youtuber, a ten si zase logicky pořídí Pro verzi.
Přesně tak, tohle nikdo s iPhone 16e nebude řešit.
A ten zas bude natáčet v ProRes rovnou na externí disk, takže ani nebude přenášet data :)
Přemýšlím kdy jsem naposledy potřeboval něco tahat z/do telefonu po kabelu. A naposledy asi u Galaxy Nexus, kde jsem kabel použil jednou, když jsem hned po prvním spuštění musel flashnout čistý Android o který se staral Google, místo "čistého androidu" o který se (ne)staral Samsung.
Podstatné je USB-PD.Ze své bubliny používám na přenos dat po kabelu iPhone jen já a mám Pro (právě kvůli HiRes videím). Takže za mne je to cajk a úspora ze strany Applu, kterou uživatel 16e řešit nebude.
na nabijanie to stačí. Na čo iné by USB na telefóne malo byť? Možno mi to vysvetlíš, lebo ja neviem…
Na výstup obrazu na monitor/TV. Ale to zrovna iPhony uměly už s Lightingem (byl třeba adaptér s dvoujádrovým armem a 256MB paměti co převáděl data z iphone na HDMI data). Kolik Androidů tohle umí i když mají USB 3.x, umí to vesměs jen Skové Samsungy a Fold.
Trošku jsem zaspal tohle umí většina androidů. Já mám Redmi note 13 pro a normálně ho připojuji k monitoru myši a klávesnici přes dokovací stanici. Je to perfektní na práci v Office.
https://m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_n...-12776.phpNevidim ze by u usb melo dp alt mode/display port. Neni to dokovacka s display linkem? To na androidech funguje ale neni to display port protokol, nefunguje drm obsah, potrebujes dok nebo monitor s tim display link cipem a driver v telefonu. Zadne prime propojeni usb-c - usb-c
A stejně drahé androidy s USB 2.0 problém nejsou?U Apple to USB 2.0 zvládá i DP Alt Mode, kolik androidů klidně s USB 3.x umí DP Alt Mode a jako nové stály 600 dolarů? Třeba u Samsungu to umí jen Sková řada, která ale začíná na 800 dolarech, jo a ještě Fold, ale ten je cenou úplně jinde.Ale k čemu to je vlastně dobré, pokud chci něco dostat do/z telefonu tak použiju Airdrop a neobtěžuji se hledat nějaký kabel
Stejně validní, jako chybějící jack 3.5mm nebo infraport. Kdo to dneska řeší?
Stejne validni jako usb 2.0 a 3.x
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.