Zatímco v Evropě je v reklamě zmínka o konkurenci téměř nepřípustná, v USA nic takového neplatí. I proto spouští Meta novou kampaň, která upozorňuje na koncové šifrování chatů v aplikaci WhatsApp. Šéf firmy Mark Zuckerberg dokonce na svém Instagramu přímo uvádí, že WhatsApp je daleko bezpečnější, než služba iMessage. Ta se přitom defaultně používá u iPhonů.
Zuckerberg vyzdvihuje zejména koncové šifrování, které funguje napříč platformami iOS a Android, a to včetně skupinových chatů. Koncovým šifrováním jsou opatřeny i zálohy a zmínit je třeba i mizející konverzace. Tedy funkce, které iMessage dosud nemá. Will Cathcart, který ve firmě Meta šéfuje WhatsAppu, navíc bezpečnost běžně odesílaných SMS zpráv přirovnává k holubí poště. Denně se v USA pošle přes 5,5 miliard textovek, jenže ty nejsou nijak zabezpečené. A nadsázce se jejich odesílání přirovnává k poštovním holubům...

Bezpečnost SMS zpráv je podle WhatsAppu podobná tomu, jako byste do světa vyslali poštovního holuba
V reklamách se začínají objevovat i symboly zelených a modrých bublin, které už před několika měsíci odstartovaly velkou kontroverzi. Ta se týká služby iMessage, ve které mají uživatelé iPhonů modré bubliny, zatímco u uživatelů Androidů jsou zelené. Díky tomuto barevnému rozdělení pak, zvláště v USA, může probíhat skrytá online šikana.
Reklamní kampaň WhatsApp v USA:
Aktuální reklamní kampaň má v USA „přitáhnout“ k WhatsAppu další uživatele. A zatímco ve zbytku světa se tomuto komunikátoru daří, v USA je daleko za iMessage. Převáží tato forma kampaně misky vah na opačnou stranu?