Tohle je 100 nejhodnotnějších značek světa. 7 z 10 patří do oboru technologií

  • Pět značek dokázalo svou hodnotu více než zdvojnásobit
  • 7 z 10 značek pochází z technologického sektoru
  • Meziročně nejvíc vzrostla hodnota značky e-vozů Tesla

Společnost Kantar vydala každoroční žebříček BrandZ – Nejhodnotnější značky 2021. Ten zachycuje 100 nejhodnotnějších značek světa ze všech oborů. Čekalo se, zda jejich hodnotu nějak negativně ovlivní koronavirová pandemie, ale podobně jako některé firmy na burze i samotné hodnoty značek zažily rekordní růst. Kumulovaná hodnota všech značek v žebříčku dosahuje 7,1 bilionů amerických dolarů (USD), což představuje celkový meziroční nárůst o 42 %.

Na úplném vrcholu žebříčku stejně jako loni kraluje Amazon s hodnotnou značky 684 miliard USD, což pro představu odpovídá roční hodnotě HDP Polska. Hned za ním na druhém místě zůstala značka Apple s hodnotou 612 miliard dolarů. Obě tyto značky přitom ročně vyrostly o 64, respektive 74 %. Na třetím místě se letos objevil Google (458 miliard USD), který se meziročně prohodil místo se čtvrtým Microsoftem (410 miliard USD).

 

Celý žebříček Top 100 značek
najdete v galerii tohoto článku

 

Ze žebříčku vyplývá hodně zajímavostí, například to, že první desítce stále dominuje USA, které zde má 8 představitelů. Zbylé dvě značky jsou z Číny. Většina z nich jsou navíc technologické firmy. Proti loňskému roku došlo i k rekordním růstům a pět značek meziročně vyrostlo více než o 100 %. Šlo převážně o čínské společnosti v čele s TikTokem, ovšem úplným skokanem roku se stala Tesla, která meziročně posílila svou hodnotu značky o 275 %. O  skvělých 100 % vyrostl také Instagram.

Koronavirové pandemie ve velkém využila značka Zoom. Komunikační platforma využila potřeb lidí i firem komunikovat z domova, díky čemuž se letos poprvé objevila v žebříčku, a to na 52. místě s hodnotou téměř 37 miliard USD. Premiéru si v žebříčku letos odbyli i výrobci čipů Nvidia a Intel, kteří se umístili rovnou na 12., respektive 23. místě v závěsu s Qualcommem (37.) a AMD na 57. místě.

V pandemii se velmi dařilo zhodnocovat také předplatitelským multimediálním službám. O desítky procent rostly brandy služeb jako Netflix, Disney, Xbox a v žebříčku se vůbec poprvé objevilo také Spotify.

Žebříček Top 100 značek pro rok 2021:

Trend pro rok 2021 je takový, že letos rostly ze všech nejrychleji americké značky. Celkově jejich hodnota představuje 74 % hodnoty značek celého žebříčku BrandZ. Pokračuje ovšem také trend zvyšování náskoku Číny nad Evropou se 14%, respektive 8% podílem. Připomínáme, že celý žebříček BrandZ řeší pouze hodnotu samotných značek, a to, jak přispívají finančním výsledkům daných společností, nikoli tržní hodnotu firem jako právnických subjektů.

Diskuze (3) Další článek: Aplikace Google pravidelně přestává fungovat. Jak se zbavit otravné hlášky

Témata článku: Žebříčky, Technologie, Smartphony, Čína, Statistika, Qualcomm, USA, Spotify, Kantar, Instagram, Tesla, Xbox, Top 10, Intel, Polsko, Nvidia, Netflix, AMD, TikTok, Značka, Hodnota, Disney, Značka světa, USD, Nejhodnotnější značka



Taková díra tu dlouho nebyla: prakticky kdokoli může ve Windows 10 získat práva administrátora

Taková díra tu dlouho nebyla: prakticky kdokoli může ve Windows 10 získat práva administrátora

** Ve Windows 10 byla nalezena vážná bezpečnostní zranitelnost ** Prakticky kdokoli přes ni může získat práva administrátora ** Microsoft chybu uznal a nabízí dočasné řešení

Karel Kilián
HesloWindows 10Bezpečnost
Duel procesorů pro náročné hráče: Intel Core i7-11700F vs. Ryzen 5 5600X

Duel procesorů pro náročné hráče: Intel Core i7-11700F vs. Ryzen 5 5600X

Ve hrách zatím špičkové procesory s dvanácti nebo šestnácti jádry příliš nevyužijete. Lepší je mít vyšší výkon na jádro při nižším, ale dostatečném počtu jader. Oba testované procesory to skvěle splňují.

Adam Vágner
DuelProcesory