Žebříčku nejhodnotnějších značek světa dominuje Amazon stíhaný Applem, které stejné pozice obsadili již loni. Třetí pozici tentokrát obsadil Google. V první desítce obecně převažují technologické firmy.

Žebříčku nejhodnotnějších značek světa dominuje Amazon stíhaný Applem, které stejné pozice obsadili již loni. Třetí pozici tentokrát obsadil Google. V první desítce obecně převažují technologické firmy.

Skokanem roku je v hodnotě značky jednoznačně Tesla, která vyrostla o 275%. V Číně pak vede hlavně TikTok se 158% růstem.

Skokanem roku je v hodnotě značky jednoznačně Tesla, která vyrostla o 275%. V Číně pak vede hlavně TikTok se 158% růstem.

Pandemie COVID ovšem napomohla k rekordnímu celkovému růstu o 42%. Všechny značky v žebříčku tedy představují hodnotu 7,1 bilionů dolarů. To pro představu odpovídá například ročnímu HDP Francie a Německa. 

Pandemie COVID ovšem napomohla k rekordnímu celkovému růstu o 42%. Všechny značky v žebříčku tedy představují hodnotu 7,1 bilionů dolarů. To pro představu odpovídá například ročnímu HDP Francie a Německa. 

Rozdělení hodnoty značek podle sektorů

Rozdělení hodnoty značek podle sektorů

Rozdělení hodnoty značek podle sektorů

Rozdělení hodnoty značek podle sektorů

Kompletní žebříček Kantar BrandZTM Nejhodnotnější značky světa 2021

Kompletní žebříček Kantar BrandZTM Nejhodnotnější značky světa 2021

Skokanem roku je v hodnotě značky jednoznačně Tesla, která vyrostla o 275%. V Číně pak vede hlavně TikTok se 158% růstem.
Pandemie COVID ovšem napomohla k rekordnímu celkovému růstu o 42%. Všechny značky v žebříčku tedy představují hodnotu 7,1 bilionů dolarů. To pro představu odpovídá například ročnímu HDP Francie a Německa. 
Rozdělení hodnoty značek podle sektorů
Rozdělení hodnoty značek podle sektorů
13
Fotogalerie

Tohle je 100 nejhodnotnějších značek světa. 7 z 10 patří do oboru technologií

  • Pět značek dokázalo svou hodnotu více než zdvojnásobit
  • 7 z 10 značek pochází z technologického sektoru
  • Meziročně nejvíc vzrostla hodnota značky e-vozů Tesla

Společnost Kantar vydala každoroční žebříček BrandZ – Nejhodnotnější značky 2021. Ten zachycuje 100 nejhodnotnějších značek světa ze všech oborů. Čekalo se, zda jejich hodnotu nějak negativně ovlivní koronavirová pandemie, ale podobně jako některé firmy na burze i samotné hodnoty značek zažily rekordní růst. Kumulovaná hodnota všech značek v žebříčku dosahuje 7,1 bilionů amerických dolarů (USD), což představuje celkový meziroční nárůst o 42 %.

Na úplném vrcholu žebříčku stejně jako loni kraluje Amazon s hodnotnou značky 684 miliard USD, což pro představu odpovídá roční hodnotě HDP Polska. Hned za ním na druhém místě zůstala značka Apple s hodnotou 612 miliard dolarů. Obě tyto značky přitom ročně vyrostly o 64, respektive 74 %. Na třetím místě se letos objevil Google (458 miliard USD), který se meziročně prohodil místo se čtvrtým Microsoftem (410 miliard USD).

Celý žebříček Top 100 značek
najdete v galerii tohoto článku

Ze žebříčku vyplývá hodně zajímavostí, například to, že první desítce stále dominuje USA, které zde má 8 představitelů. Zbylé dvě značky jsou z Číny. Většina z nich jsou navíc technologické firmy. Proti loňskému roku došlo i k rekordním růstům a pět značek meziročně vyrostlo více než o 100 %. Šlo převážně o čínské společnosti v čele s TikTokem, ovšem úplným skokanem roku se stala Tesla, která meziročně posílila svou hodnotu značky o 275 %. O  skvělých 100 % vyrostl také Instagram.

Koronavirové pandemie ve velkém využila značka Zoom. Komunikační platforma využila potřeb lidí i firem komunikovat z domova, díky čemuž se letos poprvé objevila v žebříčku, a to na 52. místě s hodnotou téměř 37 miliard USD. Premiéru si v žebříčku letos odbyli i výrobci čipů Nvidia a Intel, kteří se umístili rovnou na 12., respektive 23. místě v závěsu s Qualcommem (37.) a AMD na 57. místě.

V pandemii se velmi dařilo zhodnocovat také předplatitelským multimediálním službám. O desítky procent rostly brandy služeb jako Netflix, Disney, Xbox a v žebříčku se vůbec poprvé objevilo také Spotify.

Žebříček Top 100 značek pro rok 2021:

Trend pro rok 2021 je takový, že letos rostly ze všech nejrychleji americké značky. Celkově jejich hodnota představuje 74 % hodnoty značek celého žebříčku BrandZ. Pokračuje ovšem také trend zvyšování náskoku Číny nad Evropou se 14%, respektive 8% podílem. Připomínáme, že celý žebříček BrandZ řeší pouze hodnotu samotných značek, a to, jak přispívají finančním výsledkům daných společností, nikoli tržní hodnotu firem jako právnických subjektů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud