Tohle je 100 nejhodnotnějších značek světa. 7 z 10 patří do oboru technologií

  • Pět značek dokázalo svou hodnotu více než zdvojnásobit
  • 7 z 10 značek pochází z technologického sektoru
  • Meziročně nejvíc vzrostla hodnota značky e-vozů Tesla

Společnost Kantar vydala každoroční žebříček BrandZ – Nejhodnotnější značky 2021. Ten zachycuje 100 nejhodnotnějších značek světa ze všech oborů. Čekalo se, zda jejich hodnotu nějak negativně ovlivní koronavirová pandemie, ale podobně jako některé firmy na burze i samotné hodnoty značek zažily rekordní růst. Kumulovaná hodnota všech značek v žebříčku dosahuje 7,1 bilionů amerických dolarů (USD), což představuje celkový meziroční nárůst o 42 %.

Na úplném vrcholu žebříčku stejně jako loni kraluje Amazon s hodnotnou značky 684 miliard USD, což pro představu odpovídá roční hodnotě HDP Polska. Hned za ním na druhém místě zůstala značka Apple s hodnotou 612 miliard dolarů. Obě tyto značky přitom ročně vyrostly o 64, respektive 74 %. Na třetím místě se letos objevil Google (458 miliard USD), který se meziročně prohodil místo se čtvrtým Microsoftem (410 miliard USD).

 

Celý žebříček Top 100 značek
najdete v galerii tohoto článku

 

Ze žebříčku vyplývá hodně zajímavostí, například to, že první desítce stále dominuje USA, které zde má 8 představitelů. Zbylé dvě značky jsou z Číny. Většina z nich jsou navíc technologické firmy. Proti loňskému roku došlo i k rekordním růstům a pět značek meziročně vyrostlo více než o 100 %. Šlo převážně o čínské společnosti v čele s TikTokem, ovšem úplným skokanem roku se stala Tesla, která meziročně posílila svou hodnotu značky o 275 %. O  skvělých 100 % vyrostl také Instagram.

Koronavirové pandemie ve velkém využila značka Zoom. Komunikační platforma využila potřeb lidí i firem komunikovat z domova, díky čemuž se letos poprvé objevila v žebříčku, a to na 52. místě s hodnotou téměř 37 miliard USD. Premiéru si v žebříčku letos odbyli i výrobci čipů Nvidia a Intel, kteří se umístili rovnou na 12., respektive 23. místě v závěsu s Qualcommem (37.) a AMD na 57. místě.

V pandemii se velmi dařilo zhodnocovat také předplatitelským multimediálním službám. O desítky procent rostly brandy služeb jako Netflix, Disney, Xbox a v žebříčku se vůbec poprvé objevilo také Spotify.

Žebříček Top 100 značek pro rok 2021:

Trend pro rok 2021 je takový, že letos rostly ze všech nejrychleji americké značky. Celkově jejich hodnota představuje 74 % hodnoty značek celého žebříčku BrandZ. Pokračuje ovšem také trend zvyšování náskoku Číny nad Evropou se 14%, respektive 8% podílem. Připomínáme, že celý žebříček BrandZ řeší pouze hodnotu samotných značek, a to, jak přispívají finančním výsledkům daných společností, nikoli tržní hodnotu firem jako právnických subjektů.

Diskuze (3) Další článek: Aplikace Google pravidelně přestává fungovat. Jak se zbavit otravné hlášky

Témata článku: Technologie, Smartphony, Žebříčky, Čína, USA, Spotify, Qualcomm, Polsko, Statistika, Top 10, Xbox, Intel, Nvidia, Instagram, AMD, Tesla, Kantar, Netflix, TikTok, Hodnota značky, Hodnota, Značka, Nejhodnotnější značka, Značka světa, USD



Ode dneška se vydávají nové občanky včetně NFC a otisků prstů
Lukáš Václavík
eObčankaČeskoeGovernment
Vybíráme 13 nejlepších levných smartphonů s cenovkou do 6 tisíc

Vybíráme 13 nejlepších levných smartphonů s cenovkou do 6 tisíc

** I když je cena limitem, dá se vybrat rozumný model ** Levný smartphone umí víc než tlačítkový mobil ** Připravte si alespoň 2 tisíce korun

Martin Miksa
LowendNižší třídaNákup a ceny
Nové barvičky i ikonky. Takhle bude vypadat Malování ve Windows 11
Lukáš Václavík
Windows 11Grafický editor
Kouř z lesních požárů je v některých směrech škodlivější než emise z aut a průmyslu

Kouř z lesních požárů je v některých směrech škodlivější než emise z aut a průmyslu

** Kouř z lesních požárů je velice škodlivý pro lidské zdraví ** Je škodlivější než saze z jiných zdrojů - komínů a výfuků ** Částice z kouře z lesních požárů vedly k 10% nárůstu hospitalizací

Karel Kilián
PožárZdravíPříroda
Revolut Bank míří do Česka. Co to znamená pro stávající uživatele?
Lukáš Václavík
FintechRevolutPlacení mobilem