Společnost Boston Consulting Group (BCG) vydala již počtrnácté tradiční výroční žebříček 50 nejinovativnějších společností světa. Sestavuje jej na základě dlouhodobého monitoringu trhu a sledování nejrůznějších ukazatelů, jako je výše investic do výzkumu, míra zavádění inovací do praxe nebo míra, jakou firmy samy dávají ve své komunikaci navenek inovacím prioritu.
Do žebříčku BCG se na rozdíl od Top 100 Interbrand, kde se posuzuje zejména hodnota samotné značky, dostávají častěji společnosti, jejichž nedílnou součástí výrobních procesů jsou náročné technologické postupy. Zde je prostor pro inovace obvykle velmi vysoký. I tentokrát proto v žebříčku figurují „známé firmy“, jejichž jednou (obvykle z mnoha dalších) činností je i produkce smartphonů, tabletů nebo jiné mobilní techniky.
Na čelo se z loňského třetího místa probojoval Apple, který na druhou a třetí příčku sesadil věčné americké rivaly Alphabet (vlastník Googlu, výrobce smartphonů Pixel) a Amazon (obří e-shop a zároveň výrobce tabletů Fire). Mobilní jízda pokračuje až do šestého místa. Čtvrtý Microsoft dělá pokusy se skládacím smartphonem Surface Duo. Věční rivalové v boji o největšího světového výrobce smartphonů Samsung a Huawei si rozdělili v obdobném gardu pátou a šestou příčku.
Na dalších příčkách postupně objevujeme další firmy, které vedle další činnosti umí vyrobit i mobil, např. Sony (9.), LG (18.), Xiaomi (24.) nebo Hitachi (29.). Spousta dalších firem ze žebříčku měla s výrobou telefonů něco společného v minulosti (HP, Dell, Siemens, Philips) nebo pro dodnes vyvíjí software či komponenty (Alibaba, Facebook, Intel, Uber). Dá se říct, že nejméně třetina žebříčku nejinovativnějších společností se tak nějakým způsobem točí okolo byznysu s mobilní elektronikou.