Toshiba ukázala fungující mobil s palivovým článkem

Diskuze čtenářů k článku

Trigger  |  18. 02. 2008 17:48

Miniaturizace je mi putna ale kdyby tomudělali na ethanol... aby to jelo i na kalvados Spíš by bylo jednodušší aby mobily fungovaly třeba na malé AAA baterie, to se mi zdá v nopuzi dostuopnější než methanol, kdysi jich pár bylo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  14. 02. 2008 17:19

...protože ve větších rozměrech se metanolové palivové články běžně prodávají:
http://www.efoy.de/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=60
A čistý metanol do nich je "za hubičku".
P.S. S etanolem to nejde, jen metanol lze přeměňovat přímo na elektřinu.
P.P.S. Kdo metanol vychlastá, zaslouží si to, co ho potká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amper  |  15. 02. 2008 09:40

a v novinach budu pisat : Otrasnéééé - " Vypil mobil a oslepol!!!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
calixaren  |  15. 02. 2008 14:57

Ethanol se jako palivo samozrejme pouzit da. Ta predstava, ze clovek zajde do hospody s mobilem na panaka je docela lakava

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  15. 02. 2008 16:47

Ethanol se do zminenych palivovych clanku pouzit NEDA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-))  |  14. 02. 2008 14:51

no a by pak alkoholici nevyklradaly obchody s mobilama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaa  |  14. 02. 2008 17:15

Konecne bude mat kto chodit se mnu na pivo. Sebe pul litra a mobilu pul deco

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
soul  |  14. 02. 2008 18:33

Nebo kdyz mi dojde benzin a pumpa nikde, tam si tam vyleju mobil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  14. 02. 2008 13:01

Vyhody:
1) Pry vetsi vydrz, urcite rychlejsi "dobijeni".
2) Budete in.
Nevyhody:
1) Nesmite se moc zamyslet nad tim, jak a z ceho a s jakou energetickou narocnosti se ten methanol vyrobil a nesmite koukat na obrazek v clanku, kde i slepy vidi, ze spalovanim vznika nejvetsi demon dneska - oxid uhlicity.
2) Jak se bude methanol distribuovat? Elektricka zasuvka mi pripada pohodlnejsi.
3) Mnozstvi ve flasticce na obrazku staci spolehlive na (sebe)vrazdu dospeleho cloveka. Chutove nerozeznatelny od alkoholickych napoju.
4) Cena.
5) Zivotnost (zatim).
6) Koroze vyplaveneho mobila podporena vlhkosti vznikajici spalovanim methanolu.
7) Docela by me zajimalo, jak to do Barcelony dostali. Priznali se na letisti, ze prevazeji vysoce horlavou latku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
s  |  14. 02. 2008 13:35

Methanol koupili v Barceloně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Termiter  |  14. 02. 2008 14:58

K výhodám bych ještě přidal, že na cesty kamkolilv si nemusím brát nabíječku.
Nevýhody:
1) Výroba je velmi levná a toho CO2 tam zas tolik není. Daleko víc ho vydýcháš za pár minut.
2) Pohodlnější než telefon dávat pořád na nabíječku (a hlavně na to myslet) mi připadá, že z lahve tam prostě "něco" naleju ve chvíli, kdy mi dojde šťáva. Doslova! :c) Distribuovat se to bude v lahvích. Jedna láhev ti stačí na měsíc, možná déle.
3) Tohle je problém, ale s rozvojem technologie předpokládám, že se bude používat ethanol se kterým to taky funguje.
4) a 5) Je otázka masového uvedení na trh. Tohle je největší překážka.
6) Mimochodem, pokud telefon zoxiduje, tak je to na záruční opravu, protože tam fakt nemá co oxidovat! :c) Oxidace je jen výmluva servisů, aby nemuseli opravovat v rámci záruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik  |  14. 02. 2008 15:28

2) Omyl, distribuovat se bude v mini-lahvickach za nejmene nekolik set Kc. Stejne jako inkoust do tiskaren.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  15. 02. 2008 08:46

ad 1) To byla ironie, samozrejme ze to mnozstvi CO2 je naprosto samozrejme. Ale zrovna "ekologicnost" byla hnacim motorem techto napadu, tak sem neodolal a rypnul si. Mimochodem kam se vytratila ta zbozna prani, ze se nebude dolevat palivo, ale napichne se to na elektrinu a elektrolyticky se uvnitr vratneho clanku methanol vyrobi?
ad 2a4a5) Kdo potrebuje dlouhou vydrz baterie, ten na to mysli uz pri koupi mobila, pripadne si jeden clovek ze sta koupi druhou baterku. Drahy je na tom ten clanek a proc neco takoveho nutit kazdemu spotrebiteli, kdyz vyhody z toho plynouci nevyuzije temer nikdo. Methanol stoji par kacek, ale jeho jedovatost opravdu bude tezce skloubitelna s dostupnosti.
ad 3) S ethanolem to nefunguje.
ad 7) Ano, methanol v dnesni dobe muzu volne kupovat po litrech, ale je to dano tim, ze to lidi neznaji a zatim s tim nebyly prusery. Kazdemu clovekovi bych litr methanolu do ruky opravdu nesveril.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  03. 10. 2010 21:30

To u methanoloveho clanku - kde je produktem vodni para a CO2 nikdo neumi - takto snadno recyklovat tyto dva odpadni produkty zpet.
To leda u kysliku-vodikoveho palivoveho clanku - tam je tez pouze voda - ale bez CO2 a ta by se jiz dala zpet elektrolyzou elektrickym proudem zpet na vodik+kyslik rozlozit z te odpadni vody - musela by se samozrejme v tom clanku skladovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  14. 02. 2008 19:19

ad
1)ano.. ekologie je trosku problem.. ale kdo vi.. treba se s tim neco bude dat udelat...
2)a co treba velke vylety? .. kdyz jsi uprostred prirody tak pro zmenu zasuvku nemas zadnou... lahvicka je v tuhle chvilku vyhodnejsi..
3) vis kolik je dneska latek ktery se prodavaj, a uplne stejne spolehlive te dokazou zabit (pripadne i rozlozit) ?
4) jaka cena? ... methanol je pomerne levna jednoducha latka... jestli se tohle zacne vyrabet, tak trh zareaguje, a budes ho mit vsude za par kacek..
7) co treba koupili v barcelone? ... methanol neni zadna specialni latka ... s trochou snahy ho v kazdym vetsim meste sezenes...
jinak muj nazor:
nemyslim si ze by bylo dobre to montovat primo do mobilu... tam patri nejaka mala baterka ktera vydrzi celej den se zatezi... (vecer ulozim do kolibky a rano je mobil nabitej) a tohle mit jako externi nabijecku na cesty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  17. 02. 2008 20:44

jinak muj nazor:
nemyslim si ze by bylo dobre to montovat primo do mobilu... tam patri nejaka mala baterka ktera vydrzi celej den se zatezi... (vecer ulozim do kolibky a rano je mobil nabitej) a tohle mit jako externi nabijecku na cesty...
Hmm. Mala baterka ktera vydrzi celej den. Zrovna tohle si docela odporuje. Bud mala a nebo vydrzi.
Ono totiz kdyz vyrazite nekm do prirody, kde neni moc moznost nabijeni tak vyuzijete i takove funkce jako gps. Slabsi signal se na vydrzi podepise taky docela dost. Jenze v tomhle rezimu vydrzi baterka jen nekolik hodin. (v mem pripade nejsilnejsi dostupna 1500 mAh cca 3 hodiny). Ze by se vyrabely male cca 10 Ah baterky do mibilu? Asi mi neco uniklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  17. 02. 2008 20:56

ale ano... mala baterka vydrzi cely den pri BEZNEM pouziti... tzn klasicky pracovni (skolni) den... samozrejme ze kdyz zapnu GPS, hodim podsviceni naplno (aby bylo behem slunecnyho dne na displeji aspon neco videt..) tak ani nejvetsi dostupna baterie pro muj mobil (2400mAh) celej den takhle nezvladne..
podle me by v principu slo o to byt schopny tahat rozume velke a rozume tezke zarizeni (aby cloveka neomezovalo) vsude s sebou, a v pripade ze budu planovat delsi cestu nebo vylet tak si s sebou vzit neco jako "kabatek" (jako mely stary ipaqy) ten by obsahoval treba baterii (nebo projektor, laser, utocnou pusku, motorku, letadlovou lod, recyklator vzduchu atd..) stejne dnes je povinne HF, a ja osobne bych bez nej ani za volant nesedl.. tzn v aute lze pichnout mobili do HF a o napajeni je postarano.. v kancelari clovek muze mit klasickou kolibku (driv nebo pozdejc se bude vyrabet ke vsem mobilum.. globalizace je (bohuzel) nevyhnutelna) takze opet.. napajeni v pohode.. doma hodis telefon do nabijecky, a je to...
v budoucnosti by se dalo uvazovat o seriovy vyrobe indukcnich desek zabudovanych do stolu.. tzn prijdes kamkoliv, polozis mobil na stul, a on se hned podle potreby muze dobijet... (dnes to neni.. ale casem to temer urcite prijde) takze opravdu bude stacit mensi baterie + kabatek na delsi cesty..
samozrejme tohle je muj nazor na to jak by se mel tento prumysl vyvijet, a realita bude nejspis odlisna..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  18. 02. 2008 11:30

No to bezne pouziti radsi ne. Pred tim prave utikam do prirody.
Ovsem myslenka "kabatku" je docela zajimava a asi by problem resila lepe nez integrace palivoveho clanku primo do telefonu. Kdyby se vyvoj ubiral timhle smerem tak bych se nezlobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor