Trh s chytrými hodinkami v roce 2020 stagnoval. Huawei poskočilo na druhé místo

Výzkumná agentura Counterpoint Research zveřejnila analýzu dodávek chytrých hodinek za rok 2020. Celkový objem trhu se meziročně zvýšili pouze o 1,5 %, hovořit tak můžeme o stagnaci. Na vině zpomaleného růstu je údajně druhá vlna koronavirové pandemie kulminující v posledním čtvrtletí.

Klepněte pro větší obrázek
Top 5 výrobců chytrých hodinek za rok 2020 | Zdroj: Counterpoint Research

Svoji pozici hodinkové jedničky upevnil Apple, který za celý rok distribuoval 34 milionů chytrých hodinek a vyrostl tak o pětinu. Polepšilo si také Huawei, které se po uvalení amerických sankcí soustředilo hlavně na prodej nositelností – celkem čínská firma poslala do distribuce 11 milionů chytrých hodinek, což je o čtvrtinu víc než v roce 2019. Na druhém místě tak vystřídala Samsung, který stagnoval na stejných číslech. Další dvě místa obsadil čínský konglomerát BBK a americký Fitbit.

Klepněte pro větší obrázek
Podíly na trhu chytrých hodinek v 4Q 2020 | Zdroj: Counterpoint Research

V samotném čtvrtém čtvrtletí 2020 Apple díky 13 milionům dodaných hodinek  nárazově navýšil svůj tržní podíl na 40 %. Dařilo se jak vlajkovým Apple Watch Series 6, tak i levnějšímu modelu SE. Samsung ve vánočním kvartálu obhájil stříbrnou příčku, zejména díky úspěchu hodinek Galaxy Watch 3. Counterpoint Research si všiml růstu průměrné ceny hodinek. Zatímco v roce 2019 měly největší podíl modely s cenovkou od 100 do 200 dolarů, loni už to byly hodinky za 400 až 500 dolarů, tedy hranice, kam spadají i Apple Watch.

Klepněte pro větší obrázek
Průměrná prodejní cena chytrých hodinek 4Q 2020 | Zdroj: Counterpoint Research
Diskuze (6) Další článek: Chybí ti něco? Asi to bude Áčko. Samsung chystá oznámení novinek na 18. března

Témata článku: , , , , , , , , , Trh, Apple Watch Series, Counterpoint Research, Zdroj, Dolar, BBK, Pandemie,