Ve třetím čtvrtletí letošního roku se globálně prodalo o 35 % více nositelného příslušenství než ve stejném období loni. Celkem se do obchodního řetězce distribuovalo 125 milionů kusů chytrých hodinek, náramků a také zcela bezdrátových sluchátek. Uvádí to nejnovější průzkum analytické společnosti IDC.
Výrobce
|
3Q20 Distribuce (mil. ks)
|
3Q20 Tržní podíl
|
3Q19 Distribuce (mil. ks)
|
3Q19 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
41.4
|
33.1%
|
29.8
|
32.2%
|
38.6%
|
2. Xiaomi
|
17.0
|
13.6%
|
13.4
|
14.5%
|
26.4%
|
3. Huawei
|
13.7
|
11.0%
|
7.3
|
7.9%
|
87.2%
|
4. Samsung
|
11.2
|
9.0%
|
8.5
|
9.2%
|
32.2%
|
5./6. Fitbit
|
3.3
|
2.6%
|
3.5
|
3.8%
|
-6.2%
|
5./6. BoAt
|
3.3
|
2.6%
|
0.8
|
0.8%
|
316.9%
|
Ostatní
|
35.3
|
28.2%
|
29.2
|
31.5%
|
20.8%
|
Celkem
|
125.0
|
100.0%
|
92.5
|
100.0%
|
35.1%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, prosinec 2020
|
Třetinu trhu ovládl Apple se svými nejsilnějšími produkty AirPods a Watch. Má velký náskok před pelotonem dalších hráčů, jemuž vévodí Xiaomi. To ze 17 milionů dodaných nositelností prodávalo hlavně chytré náramky (13 milionů kusů), díky jejichž cenové dostupnosti se firmě podařilo zvýšit objem prodeje meziročně o více než čtvrtinu.

Tento sloupcový graf ukazuje podíly jednotlivých typů nositelného příslušenství na celkových prodejích napříč všemi značkami. Nejvíc se prodá sluchátek (Zdroj: IDC)
Třetí Huawei v segmentu nositelností příliš neutrpěl americkými sankcemi, protože jeho hodinky, náramky i sluchátka používají vlastní systém i komponenty. Podobný mix nositelností má i čtvrtý Samsung, kterému se více než s hodinkami daří právě s bezdrátovými sluchátky typu Buds (8,5 milionu kusů z celkových 11 milionů byla sluchátka). O páté místo se podělil Fitbit s firmou BoAt, která se zaměřuje téměř výhradně na indický trh.
Porovnali jsme chytré hodinky od Huawei, Honoru a Xiaomi: