Na trhu s tablety se v uplynulém čtvrtletí neodehrály žádné dramatické změny. Podle výzkumné agentury IDC se v 2Q 2022 celosvětově dodalo do distribuční sítě 40,5 milionu tabletů, což je jen nepatrný meziroční nárůst o 0,15 %. Prodejům pomohly některé speciální prodejní akce (zejména v Číně a Spojených státech), výsledky tak byly lepší, než analytici očekávali.
Mimo první pětku největších výrobců tabletů, která se po několik let prakticky nemění, se podle IDC dařilo i tabletovým „nováčkům“, zejména značkám Xiaomi, Oppo, Vivo a Realme, což vedlo k posílení pozice androidových tabletů a mírnému oslabení tržního podílu Applu a jeho iPadů.
Jak uvedli výzkumníci z IDC, trh tabletů zatím odolává inflačním tlakům a pokračujícím restrikcím v Číně souvisejícím s pandemií koronaviru. Do karet jim hraje poptávka coby levnějších alternativ k počítačům, některé značky také dodaly větší množství tabletů pro vzdělávací účely. Na asijských trzích se dařilo levným tabletům s odnímatelnou klávesnicí.
Pořadí největších výrobců tabletů podle objemu distribuce za 2Q 2022:
Výrobce
|
2Q22 Objem distribuce (mil. ks)
|
2Q22 Tržní podíl
|
2Q21 Objem distribuce (mil. ks)
|
2Q21 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
12.6
|
31.0%
|
12.9
|
32.0%
|
-2.89%
|
2. Samsung
|
7.3
|
18.1%
|
8.2
|
20.3%
|
-10.63%
|
3. Amazon
|
5.5
|
13.6%
|
4.3
|
10.7%
|
26.92%
|
4. Lenovo
|
3.5
|
8.7%
|
4.7
|
11.7%
|
-25.67%
|
5. Huawei
|
2.1
|
5.3%
|
2.1
|
5.3%
|
-0.16%
|
Ostatní
|
9.4
|
23.3%
|
8.1
|
20.0%
|
16.70%
|
Celkem
|
40.5
|
100.0%
|
40.4
|
100.0%
|
0.15%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker, 29. července 2022
|