Trh s tablety stagnuje. Mladé čínské značky pomohly posílit pozici Androidu

Na trhu s tablety se v uplynulém čtvrtletí neodehrály žádné dramatické změny. Podle výzkumné agentury IDC se v 2Q 2022 celosvětově dodalo do distribuční sítě 40,5 milionu tabletů, což je jen nepatrný meziroční nárůst o 0,15 %. Prodejům pomohly některé speciální prodejní akce (zejména v Číně a Spojených státech), výsledky tak byly lepší, než analytici očekávali.

Mimo první pětku největších výrobců tabletů, která se po několik let prakticky nemění, se podle IDC dařilo i tabletovým „nováčkům“, zejména značkám Xiaomi, Oppo, Vivo a Realme, což vedlo k posílení pozice androidových tabletů a mírnému oslabení tržního podílu Applu a jeho iPadů.

Jak uvedli výzkumníci z IDC, trh tabletů zatím odolává inflačním tlakům a pokračujícím restrikcím v Číně souvisejícím s pandemií koronaviru. Do karet jim hraje poptávka coby levnějších alternativ k počítačům, některé značky také dodaly větší množství tabletů pro vzdělávací účely. Na asijských trzích se dařilo levným tabletům s odnímatelnou klávesnicí.

Pořadí největších výrobců tabletů podle objemu distribuce za 2Q 2022:

Výrobce

2Q22 Objem distribuce (mil. ks)

2Q22 Tržní podíl

2Q21 Objem distribuce (mil. ks)

2Q21 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

12.6

31.0%

12.9

32.0%

-2.89%

2. Samsung

7.3

18.1%

8.2

20.3%

-10.63%

3. Amazon

5.5

13.6%

4.3

10.7%

26.92%

4. Lenovo

3.5

8.7%

4.7

11.7%

-25.67%

5. Huawei

2.1

5.3%

2.1

5.3%

-0.16%

Ostatní

9.4

23.3%

8.1

20.0%

16.70%

Celkem

40.5

100.0%

40.4

100.0%

0.15%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker, 29. července 2022

Diskuze (7) Další článek: Prototypy Pixelů 7 se ukazují na videu. Základní model má matný rám, Pro varianta bude lesklá

Témata článku: , , , , , , , Meziroční nárůst, Tržní podíl, Posílení, Pandemie koronaviru, Značka, Čínská značka,