Největší světový trh se smartphony se nasytil a začíná klesat. Řeč je samozřejmě o Číně, kde se běžně prodá až třetina objemu světové distribuce. Za loňský rok to podle odhadů společnosti Canalys bylo 459 milionů, což je první meziroční pokles od roku 2009, byť jen o 4 %.
Globálnímu trhu ale tento pokles vysílá důležitou zprávu. Čínští výrobci, kteří dnes až na Samsung a Apple prakticky ovládají většinu světové smartphonové produkce si výpadky z domácího trhu budou chtít jistě kompenzovat. A tak se chystá světová expanze těch, kteří v zámoří ještě nepůsobí (Oppo, Vivo), nebo dobývání nových teritorií u těch, kteří už na některé zahraniční trhy pronikli (Xiaomi).
Ve výsledku to může znamenat pozitivum pro spotřebitele – ten bude mít větší výběr a možná se zintenzivní i cenová válka. Na druhou stranu pro některé menší nebo tradičnější značky a jejich příznivce (např. Sony, BlackBerry, HTC) to může znamenat další nepříjemnou konkurenci, se kterou se budou obtížně vyrovnávat. Ohrožen se nemusí cítit snad jen zmíněný Apple a Samsung.
Na co si dát pozor při nákupech elektroniky z Číny: