Prodeje tabletů vytrvale zpomalují, platí to i pro první čtvrtletí 2019. Během prvních tří měsíců letošního roku se podle Strategy Analytics celosvětově distribuovalo 36,7 milionu tabletů. To je o 5 % méně než ve stejném období loni.
Tržní jedničkou zůstává Apple, kterému se podařilo přiblížit k hranici 10 milionů dodaných tabletů, zejména díky inovovanému portfoliu iPadů Pro. Průměrná prodejní cena tabletů Applu narostla na 490 dolarů.
Zhruba polovinu prodaných kusů proti Applu zaznamenal Samsung, což mu nadále stačilo na druhé místo. I přes pokles trhu mírně rostly prodeje čínského Huawei a sezónně opět vyrostl Amazon, díky nabídce levných tabletů zejména na americkém trhu. Lenovo na pátém místě kleslo zhruba o čtvrtinu.
Strategy Analytics uvádí ještě podíly operačních systémů na trhu smartphonů. Vede Android, ale ne tak drtivě jako u smartphonů – má necelých 60 % trhu. iPady se systémem iOS zaujímají 27 %, na systém Windows zbývá u tabletů 14 %.
Jak vybrat tablet: