je to taktika hry, proste se poradne zatrepe a uvidi se co zustane.
Trump v tom udělal takový bordel, že nikdo neví jaká cla platí a jaká cla budou platit za měsíc.Firmy musí plánovat na dlouho dopředu. Je nesmysl aby aktuálně začali plánovat výstavbu fabriky v jiné zemi, když prostě Trumpovi rupne v bedně a rozhodne o nové vlně cel, která to zase všechno zboří.Aktuálně nejlepší nedělat nic.
a proto se ve velkem planuje a vytvari strategie optimalizace vyroby...jde o to byt pripraven na papire a kdyz uz se to propocitava je mozne se se neco zrealizuje nehlede na trumpa...
Můžete být připraven jak chcete a propočítávat až do aleluja. Co to bude platný, když stavba továrna trvá tak určitě rok? A to do toho nepočítám shánění pozemku, přípravy dokumentace, projekce a hlavně povolení od místních úřadu. To je klidně další rok. Ještě než seženete pozemek, tak Trump ty cla opět změní.
No akorát s tím rozdílem, že si Trump nic nerozmyslel, ale dovolil si neinformovat redaktora z Mobil mánie, jakou strategii použije.Jak hloupí jsou ti, co si myslí, že je Trump hloupý.
Trump JE hloupý. Ničemu nerozumí, hlavně ne byznysu a státu. Sám prodělal kalhoty. LOL
A přesto je zvolen podruhé. A co teprve pouze PRŮMĚRNÝ čtenář Mobilmanie ... co ten by vše dokázal, kdyby se zvedl z gauče
To, že je zvolen podruhé, je především vizitka idiotů, kteří mu hodili svůj hlas. Stejně jako u nás... 30% pro Bureše snad znamená, že je ten negramotný slovenský estébák a mafián nevybroušeným diamantem???
Jo samotní Američané to nebudou mít nijak lehké. Důchody v čudu, investice také, všem se rapidně sníží životní úroveň. Amíci máte to ve vlastních rukou. Ne že by to nejaky amík četl 😝🤣🤣🤣
Tak začnou kupovat třeba Motorolu se cli bude levnější než Apple.
A jak to bude na typicky mobilní výrobky Applu? iPhone, iPad, MacBook?Výroba v Číně, takže v USA obří clo? Nebo se to do USA doveze za hubičku a přebalí a nalepí Made in USA?Výroba v Číně, takže v Evropě bez cla? Nebo se clem, protože to je zlá americká firma?
Jsem zvědavá, kdy Američanům dojde trpělivost a Trumpa se zbaví. Už teď popularita mezi jeho voliči klesá. A jeho nevoliči ho neměli nikdy rádi.
Zatím popularita Trumpovi neklesá, i když se to snaží média říkat. Prý důkazem jsou volby soudce ve Wisconsinu, které republikáni prohráli a přitom tam Trump předtím vyhrál ve volbách. Jenže Trump volby vyhrál jen o pár desetinek a i u volby soudce měli republikání 45%, takže rozdíl jen 5% a navíc při poloviční volební účasti než je u normálních voleb.
Jojo, voranžovýho je potřeba udržet u korýtka co nejdýl, eště musí rusovi vrátit aljašku.
LOL
jeho volici ho volili presne pro to co ted dela.jedna hlaska me zustala v pameti:"je to porad stejny, vsichni pred volbama slibuji a pak se nic nedeje, horsi to byt nemuze, bud to trump spravi nebo to totalne pos e re a zacne se z cista na novo. jinak to asi opravdu nejde."Nevim jak to dopadne jestli to opravi nebo pos e re, ale je pravda ze se veci dejou...usetrit penize znamena nekomu kdo byl zvyklej dostavat nedat penize, no a ti pak krici...
Jeho volici ho voli kvuli tomu, co rika.Jenze to je v pripade pana Trumpa trochu problem. On ve svych projevech totiz pouziva neco, cemu sam rika "hyperbola". Nekdy jde skutecne jen o nadsazku, casteji vsak o extremni prehaneni, kecy z neznalosti, naproste nesmysly (napr. nazory jeho dvorniho ekonoma), lzi a jine fajn zalezitosti.Pak je pro volice, zejmena ty ne uplne bystre, casto dost prekvapeni, co z toho v praxi vyleze. A lepe ani nezminovat, jake to pak ma realne dopady na jejich zivot. Casto jde o dost tvrde vystrizliveni.Tudiz lze ocekavat, ze prumerny republikan se drive nebo pozdeji obrati proti nemu. Zustane mu jen tvrde jadro MAGAkikotu. A to neni kvantitou ani kvalitou asi uplne dostatecna podpora pro vykon funkce tak, jak mu vyhovuje.
Já se nám kdysi smál, že jsme si přáli návrat idi-zemana. Ameriku jsem ovšem dost přecenil, když jsem uvěřil, že takoví blbci jako my nejsou. Přichazející průsery nejsou pro mě vůbec překvapivé, vlastně čekám nejekologičtějšího prezidenta všech dob. Za nedlouho bude mít výročí černý pátek.
Také otázka je, jestli finální kompletace bude v USA nebo někde v Asii. Apple i Samsung mají vysoké marže. Teoreticky můžou mobil ocenit za 200 USD pro celní účely, v USA vypálit logo a prodat za 1000 USD.
To by asi neprošlo, když ten iPhone jen v materiálech bez nákladu na kompletaci vyjde na téměř 500 dolarů, to že iPhone ve výrobních nákldech vycházel na 200 dolarů bylo v době iP6, kdy ale i jeho prodejní cena byla někde na 400 dolarech.
Ten člověk je geniální - jen nepochopený. Když se celý svět podřídí jeho nápadům a nebudou ho kritizovat, nebudou dělat protiopatření a hlavně budou vše jen nakupovat od USA - včetně zbraní, na které by měli dávat 5% HDP a taky přesunou výrobu do USA, pak bude USA skvělá. No jenže tak svět nefunguje. Pravděpodobnější je, že ostatní země zavedou reciproční cla na vybrané produkty (zavádět je na vše by byla blbost) a navíc budou víc obchodovat s dalšími zeměmi, které ve svém čele nemají takového klauna.Takže výsledek pro USA bude:- snížení konkurence -> vyšší ceny- nedůvěra ostatních investovat v USA, jelikož kdo by měl jistotu, že ten blb nevymyslí další ovádiny. - pád akcií firem z USA- nedostatek zboží - např. ovoce z farem často sklízeli ti, jež vyhání- atd. Trump tedy je (jedna čí více možností):- geniální a nepochopený- agent ruska s cílem zničit USA - užitečný idiot- nebo prostě jen maaaa... góóór - naprostý a dokonalý.https://www.youtube.com/watch?v=JCJc8bNFDso
pravda je takova ze vsichni nadavaji ale firmy uz planuji vyrobu v US, nez se EU rozhoupe tak firmy budou na pul cesty a trump tarify zrusi, ale bude jima vyhrozovat... treba, treba ne :o)korekce trhu neni uplne jeho vina, spustil to, ale trh mel naslapnuto uz delsi dobu. vubec neobhajuju jeho reseni, jen by me zajimalo jake byly jine moznosti. Jakakoli velka zmena by zacloumala systemem a on musi jednat slibil to volicum...
Je to přibližně půl roku, možná méně. Psalo se o procesorech, které používá Apple. Američané si je umí vyrobit sami, ale je tady jeden podstatný problém. Oni jsou za nějakou časovou jednotku schopní zaplnit garáž. A za stejnou časovou jednotku v Asii zaplní tři fotbalové hřiště. A ta výroba je samozřejmě o hodně levnější. Tedy byla levnější. A to je jen takový drobný příklad. Kde jsou ostatní komponenty. A to se netýká samozřejmě jenom Applu. Ten problém já neřeším, protože Apple bych si nekoupil. Naprosto stejnou kvalitu, s lepším firmwarem lepším foťákem a umělou inteligencí, za třetinu ceny. Apple se chlubí novinkami, které už v jiných telefonech skvěle fungují víc než dva roky. No jo no. Hlavně že má někdo v ruce nakousnuté jablko.
Sorry, ale dokud TSMC nerozjede pořádně výrobu v Arizoně, tak NE, Američané NEUMÍ vyrobit sami jakýkoliv Apple Silicon procesor...
A bez ASML ten Apple Silicon nevyrobí ani TSMC.
Já bych si zase už tak 4 roky nekoupil jiný než Apple laptop, protože se jejich vlastnostem konkurence ani neblíží, a to ani ve dvojnásobných cenách. Až to někdo vyrovná, mile rád zkusím přejít. Validní konkurence by Applu jen prospěla.
Ono to platí déle než 4 roky, Apple byl vždycky mnohem dál než obyčejná PC. Když si vzpomenu na svůj MacBook G4 někdy v roce 2004 nebo tak nějak, tak vydržel na baterku skoro trojnásobek doby tehdy běžných Dellů, HP atd. (které navíc ve stejné kvalitě byly o dost dražší, což platí dodnes) To samé MacBook Pro 2008 s Core2Duo. Display lepší, zpracování bez vrzání, prostě úplně jinde než cenově srovnatelná konkurence. A už tehdy se dalo pracovat na jejich trackpadu, což o leckteré konkurenci neplatilo ještě donedávna (bez gest, s fyzickými tlačítky, bez haptické odezvy, malinkaté)...
Já to porovnával spíš s obdobím stagnujícího Intelu, před M1. To byla doba, kdy koupit noťas bylo za trest, protože drahé byly všechny a všechny měly zvuk větráku jak když vzlítá vrtulník. Výdrž na baterku při práci v lepším případě 3 hodiny. Já v té době raději koupil výkonný tichý desktop domů a vedle toho poměrně nevýkonný ultrabook a připojoval jsem se přes vzdálenou plochu, když už jsem někdy nepracoval doma. Dneska mi na totéž stačí nezákladní MBA 15" - a desktop doma se válí ladem... 😀Ad trackpady - souhlasím, že ty má Apple nedostižné už desítky let.
Len jedna drobnost. Kym Apple vsetko montuje v azii, samsung top modely vyraba doma. Aj ja drzim v ruke Samsung Made in Korea. Apple maaaa kde uberat z marze!!! Vyrabat v Korei je predsa o dost drahsie.
Len jedna drobnosť, Kórea kde je Samsung doma je v Ázii. Áno, top modely vyrába v Kórei, ale aj vo Vietname, a Indii (pre európsky trh sú to tieto 3 krajiny, možno vyrába aj inde).Napríklad tu, S25 Ultra vyrobený vo Vietname (foto čisto pre info, nie je môj): https://www.bazos.cz/img/1/174/2005...1743759093
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 4. 2025 19:03
Trumpeta vyhlásil válku světu. Covid hadr...Vůbec nerozumí ekonomice. Volit ho mohli jen hlupáci kterých je všude dost
Je to právě naopak. Trump dělá americkou ekonomiku méně závislou na dodávkách. Zvláště pak z Číny a tím ji dělá odolnější. Čína je totalitní stát. Být závislý na Číně je jako by dříve USA byla závislá na Sovětském Svazu. Trump nutí firmy stáhnout se zpět do USA a tím bude americká ekonomika odolnější vůči zahraničním vlivům.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 4. 2025 17:44
Při podrobnějším rozboru vidíme že je to nemožné
Rus o to usiloval osumdesát let. Dónald dokázal rozvrátit západ za pár dní. Každičká kopejka do něj investovaná se vyplatila.Akorát v anglii bude muset Trumpík zaplatit pár dolárků za jeho sex úlety v petrohrádu a maskvě.
Teraz v úvode sa to javí ako šialenosť, ale je to tak. Takúto zásadnú zmenu si môže dovoliť iba USA a Trump je natoľko šialený, že to proste urobí. Asi málokto by mal na to gule, ale už história US nám dokazuje, že šťastie praje odvážnym. To, že to bude na začiatku bolieť, hovorí aj on, ale firmy naozaj radšej presúvajú výrobu do US.Navyše tam stále bude fungovať investičný trh, ktorý nasáva investície z celého sveta, takže USA budú aj napriek týmto krokom obchodne silnejšie, než zvyšok sveta. Musíme si proste priznať, že skoro všetko, na čo sa okolo seba pozrieme tu máme vďaka inováciám z USA.Či Európu toto všetko preberie z letargie spiacej princezny veľmi pochybujem. Zatiaľ stále iba napĺňa scénár, napísaný v USA (výdavky na zbrojenie min. 5% HDP, uvaľovanie sankcií na Rusko a Čínu).... a to nie som žiaden fanúšik Trumpa.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 4. 2025 14:37
V USA vidíme klasický úpadek civilizace.Podobné padla i Římská říše
V Římě k tomu ani nepotřebovali TikTok 🤣
Apple už inzeroval, že plánuje investovat v USA do výroby 500 miliard dolarů. Chcou se zbavit závislosti na Číně. Nakonec na tom USA vydělá. Ono totiž nejde jenom o Trumpa. Očekává se že vztah USA a Číny nakonec stejně vyústí do války nebo alespoň do studené války. To není žádná novinka. Korporace se na to už připravují nějakou dobu. TSMC plánuje v USA novou továrnu za 100 miliard dolarů.Ve výsledku bude americká ekonomika více imunní vůči zhoršeným vztahům s Čínou, ikdyž dočasně to povede k vyšším cená, zboží. Na druhé straně Atlantiku se Evropa stává stále závislejší na Číně. Británie právě ztratila schopnost vyrábět ocel po 150 letech a už jsou čistě závislí na dodávkách z Číny.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 4. 2025 17:35
To není jen tak. To se může zkomplikovat a nebude to hned
Nikdo netvrdí, že to bude hned, ale už se začalo. A čím dříve, tím lépe.
No, docasne.... Obavam se, ze americti zemestnanci nezchudnou dostatecne rychle na to, aby se mohli efektivitou vyrovnat cinske pracovni sile.Prenaset prumysl do USA je blbost. Model Apple je idealni - 95 procent manualni prace v Cine, 95 procent zisku v USA.
Každopádně, ať do toho nalijí peněz kolik chtějí, bude tady zase jiný problém. V Asii se pracuje nepřetržitý provoz 24 hodin. Pracují za úplně jiné peníze. Také musíte počítat, kolik bude stát energie na výrobu těch všech komponent, a nebudou to jenom procesory. Už teď se Spojené státy potýkají s energetickou krizí. V USA fungují odbory, to určitě zaměstnavatel nebude mít jednoduché. V Asii každý drží pusu a krok. Ono to zní všechno krásně, ale výsledek nebude tak jednoduchý jak se zdá. Rozhodně to není záležitost jednoho roku.
To už dávno není pravda. Ve východní Číně se pracuje za stejné platy jako v LA. Číňani už dávno nepracujou za misku rýže.
To nerikej v miskach ale v cislech, ne? Nastupni plat ve Foxconnu v Cine je v prepoctu asi 80 Kc/hodinu. Minimalni mzda v L.A. (proc zrovna v L.A.?) je pres 400 Kc, prumerna skoro 700.
Nemáte pravdu. Osobně jsem navštívil několik č. továren a opravdu nemáte pravdu. Říkáte přímo lež.
Čína ohrožuje dominanci USA. Ty si nyní ve světě mohou dělat prakticky co chtějí a USA chce, aby to tak zůstalo. Čínu tak musí řešit.
A nakonec to stejndě všechno zaplatí americký zákazník
Nemusi byt pravda. Moze globalne zvysit ceny o X , a zvysit cenu este dodatocne pre USA o Y. Cize napriklad EU +X a pre USA +X+Y . Musia pak najst take X a Y kde si udrzia co najviac svoje predaje a zaroven aby si zachovali co najviac z povodnej marze. Cize vo vysledku, mozu zakaznici sveta ciatostocne , propadne vyznamne dotovat USA. Pripadne inak povedane, zakaznici sveta budu platit nejaku ciastku z produktu Samsung USA zakaznikom. A tym docielia ze cena sa nevysplha az tolko vela v USA ale na ukor zakaznikov sveta. Takze predpokladam, ze ceny porostu komplet vsetkym zakaznikom. Bez ohladu na to ci je z USA alebo inej casti sveta.
No, nejen US zákazník. tyhle cla ublíží všem. A eu příjde ještě s nápadem že to USA vrátěj a to už zaplatí lidi tady a ten krok z EU je asi tak stejně moudrý jako ty Trumpova cla.
Je to asi měsíc, co známý YouTuber MaxTech recenzoval nový MacBook Air M4 a když na něm našel nápis Made in Vietnam, tak chválil Apple, jak včas přesunul výrobu z Číny do Vietnamu a vyhne se tak Trumpovým clům na Čínu……oops, Vietnam dostal ještě vyšší cla než Čína, na dovoz z Vietnamu bude clo 10+46 %.Hmm… to jsem zvědav, jestli např. MacBook Air zdraží v USA z $999 na $1499. Tohle bude ještě mazec v IT sektoru.Mimochodem, cena akcií Applu včera -9 %, ale ještě hůř třeba Dell, ten -15 %. A výprodej dnes pokračuje poté, co Čína oznámila odvetná cla.Navíc Trump zrušil deminimum - dříve se určité výrobky clům vyhnuly, když měly hodnotu pod $800 (aplikováno na celý import, ne na cenu per kus). Takto si někteří američané nechávali individuálně posílat levnější iPhony ze zahraničí a měli tak o něco lepší cenu než v oficiální distribuci. Toto ovšem nyní skončí, cla se aplikují na každý import bez ohledu na hodnotu, i kdyby to byl import za $0,01.
Apple má verných zákazníkov svoje bude výrobky predávať, aj keď sa zvýši cena.
Ale určitě se nebude prodávat tolik. Já třeba kupuju nové věci až doslouží ty staré, buď přijdou o podporu nebo přestanou stačit. Ale mám kamaráda, který kupuje iPhone každý rok hned při vydání a MacBook každé dva roky a na potenciální zdražení okomentoval tím, že holt počká do konce životnosti, než si koupí nové. A myslím, že to tak bude mít většina lidí.
Anglický "tarif" není český "tarif", znamená to něco jiného. Můžete laskavě v českém textu používat slovo "clo"? Nebo to ty články už rovnou můžete psát v angličtině.
Upřímně, nikdo pro zelenou politiku neudělal tolik, jako Donald Trump. Všichni mají plné huby udržitelnosti nebo grýndýlu, ale když se zjistí, že by to znamenalo jenom trochu sáhnout na svůj životní standard, tak hned couvají. Ale Donald se toho nebojí a zastaví tohle nesmyslné převážení věcí sem a tam po celé zeměkouli, jen proto, aby se z toho pár miliardářů někde napakovalo. Make Earth great again, Donald!!!!
Podívej se na akciové trhy, krvácí to a padá... Včetně tesly. Tyhle cla jsou ekonomický diletantismus, ne 5D šachy na zvednutí něčího majetku.
Ale sú na zvýšenie niečieho majetku. Nabalil sa na tom zas jeho rodinka a okolie.On zjavne manipuluje akciové trhy. Teraz to nechá padnúť a o týždeň cla zníži. Alebo niekde zruší. Lenže za toto je basa na pekných 20 rokov, v USA sa s tebou ne..ru a je jedno či si CEO miliardovej firmy či senátor alebo guvernér.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 4. 2025 07:13
Napada me jeste jedna varianta, treba u toho prikladu s iPhone 16 Pro Max, misto zdrazeni na 2300 dolaru jen v USA ho Apple muze zdrazit celosvetove treba na 1800 dolaru. A nizsi zisk v USA tak bude kompenzovat vyssi zisk ve zbytku sveta. Navic po nem nepujde americka vlada za to, ze prodava ve svete levneji.
A tim snizit svou konkurenceschopnost ve zbytku sveta?
Tak zrovna Apple zas tak moc konkurence netrapi, spousta lidi si koupi iPhone, i kdyby stal o 50% vic. Vyrobce s Androidem by to mel horsi.
Na druhú stranu, Apple vždy mal a aj momentálne má ceny nastavené podľa miestnych podmienok a daní kde predáva, jeden konkrétny model sa aj teraz (aj vždy predtým) predáva za diametrálne odlišné ceny v závislosti na krajine. Minule som videl nejaké porovnanie/mapku, medzi najlacnejšou a najdrahšou krajinou bol fakt extrémny rozdiel, myslím že až nejaké 2/3.Prečo by to teraz zrazu menil?
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 4. 2025 13:52
Pokud by prostor vyrazne zdrazovat Apple mel, tak ho uz pouzil.
Nesmysl, ovce je nezivi. Zivi je lide, kteri chteji slusny telefon. A tam je konkurence hodne tvrda.Kdyby mohli prodavat draz, davno by to udelali.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 4. 2025 17:36
Z gauče se ta hausnumera hezky ucají z prstu, když člověk nemá tu zodpovědnost za ten výrobek. Něco mi ovšem říká, a to jsem úplný laik, že v Applu se na tohle moc spoléhat nebudou
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.