Týden mobilně: Jak dlouhá má být softwarová podpora pro smartphony? Filip Kůžel, Jan Láska 11. září 2021 Diskuze (17) Část uživatelů by si jistě přála, aby software v jejich smartphonech byl aktualizován co nejdelší dobu. Tím pádem by nebyli nuceni kupovat si nové zařízení kvůli novým funkcím a vylepšenému prostředí tak často. Hardware už se totiž tak překotně nevyvíjí a fungovat se čtyři roky starým typem procesoru neznamená žádný zásadní problém.Je ale potřeba vzít úvahu i to, že delší garantovaná podpora znamená vyšší náklady pro výrobce, a tím pádem také možné zvýšení cen. Některé značky to už dnes nenápadně naznačují. Po jaké době je optimální výměna telefonu a kdy už je morálně zastaralý? A měla by být doba dostupnosti softwaru i náhradních dílů regulována národními autoritami nebo Evropskou komisí?O čem byla řeč: Němci chtějí být přísnější než celá EU. Po výrobcích telefonů požadují až sedm let aktualizací Samsung boří rekordy. Vyrobil 200Mpx foťák pro mobily Apple couvá. Technologii na skenování fotografií v iPhonech zatím nenasadí Apple čelí žalobě. Siri údajně odposlouchávala uživatele Rok prodeje iPhonu 12. Reseller odkryl, jaké modely a barvy kupovali Češi nejčastěji Vstoupit do diskuze (17) VideoAktualizace softwaruTýden mobilněSoftwarePodporaEvropská komiseStarý typPádSMAČást uživatelůDlouháPro +T MobilNáhradní dílMožné zvýšení