Drobným zádrhelem je možnost (ne)vyměnitelnosti baterie zákazníkem.
To je na volbe zakaznika.Treba ja mam telefon s vymenitelnou baterii, protoze to pro me bylo kriterium. Uz bych ho znovu nekoupil.
Nokia 5110?
Ten jsem mel dost dlouho, vydržel mi na nabití dva týdny.
Kdy už do iPhona půjde narvat H3DA 😝
Tak jestli sledujete deni kolem H3DA, pak jiste vite, ze to je otazka nekolika mesicu. Uz nekolik let.. ;o)
Baterie je neco za co bych si klidne 1k priplatil kdyby vyrobce dal moznost tam dat drazsi baterii treba s kapacitou o 50% vetsi.
Jenze ono to neni tak jednoduche, zazracne baterky se vyskytuji jen v novinovych clancich.V praxi by to znamenalo, ze ta baterka bude dvakrat vetsi ... a tu byste tam mit patrne nechtel.
Nemal by som najmenší problém mať o 40% hrubší tel (časť hrúbky je LCD) pri bat. s o 50% vyššou kapacitou. Mám 5,16Ah, ale veľmi rád by som prijal 7,74Ah. Ideálne s vymeniteľným krytom, aby v ňom mohla byť súčasná bat. a hrúbka 9,4mm, alebo 7,74Ah a potom 13,16mm. Aj po 3 rokoch by som mal cca 6,2Ah - stále viac ako dnes u novej. Aj dnešné iPhony majú pod. možnosť, len nejde o výmenu bat., ale o pridanie powerbanky na chrbát telefonu - tel je hrubší. Ale radšej by som väčšiu kapacitu v tele telefónu ako mať na chrbáte tel "batoh".
Aj ja. Kedysi som dal práve 1000 Sk za 1,8Ah bat. do Nokie 5110, ktorá bežne mala NI-Mh 0,9Ah bat., alebo asi 1,2Ah Li-Ion. V tej dobe to nebola nízka cena, ale za dvojnásobnú kapacitu mi to stálo.
1. o nových bateriích čteme pomalu co měsíc. A vždy skutek-utek.2. LiPolky jsou výrazně těžší než Liionky. Jejich výhoda je v proudech, které dokáží dodávat. Proto se u FPV dronů freestyle a race létá na LiPol a longrange na Liion. Malý příklad co jsem narychlo vygůglil:Liion: 4S, 3000mAh, 207g (30A vybíjecí proud)Lipol: 4S, 2800mAh 271g (168A vybíjecí proud)
Kapacita a proudy jsou taky o konstrukci clanku. Poznate to na 18650 clancich od stejneho vyrobce. Je jedno, zda jsou oznaceny Li-pol nebo Li-ion, cim maji vyssi kapacitu, tim snasi nizsi proudy; pri stejne cenove hladine, samozrejme.Hodne poznat je to na aku do boostru na startovani automobilu. Tam je triclankova lipolka s obri plochou elektrod a minimalni kapacitou. Proto to neni uplne vhodna powerbanka. Naopak u powerbank se casto pouzivaji clanky s 0,5C nabijenim, aby meli co nejvetsi cisilko. Chemii mohou mit stejnou.
Ukaž mi prosím liionku, která by se parametrově (hmotnost, kapacita, trvalý proud) blížila tomuhle:https://www.mylipo.de/Bonka-Lipo-Akku1800mAh-22... Koupím jich kamion.
Vzhledem k tomu, že Li-pol je podkategorií Li-pol, tak to nebude až tak těžké, je to ten samý akumulátor 😀 Li-pol je taková Li-ion baterie, která používá polymerový elektrolyt. Bohužel jedna ze zavádějících nepřeností, která se v článku vyskytuje.Ale chápu, co po mně chcete. Nicméně přijde mi úplně zbytečné to hledat. Má 115 Wh/kg, což není nijak výjimečná kapacita, běžně se dá dosáhnout u lithia dvojnásobku (NCA, znáte třeba z baterkovozů). Nevíme, co to má za chemii, protože to tam není nikde zmíněno, ale vzhledem k nízké energetické hustotě je vidět, že ta hmostnost šla do plochy elektrod, aby to dávalo tak vysoké proudy. Z těch dvou variant, které jsem ve svém komentáři popsal, tedy aku pro booster nebo powerbanku, je to spíše ten typ pro booster.To nijak nemění nic na tom, že při tom proudu má pořád slušnou kapacitu. Zajímala by mě životnost, určitě bude hodně pod 100 cyklů (vybití celé kapacity 1800mAh při 200C a nabíjení 1C; pokud teda těch 1800mAh vůbec naměříte už v prvním cyklu), zatímco běžné NCA mají 500 a více. Bude to dané deformací elektrod při těch proudech a v důsledku zvýšeným vnitřním odporem, to se obchází blbě; ale může pak dlouho sloužit jako úložiště s nižším zatížením.Ale co z modelařiny vím, tak to moc nevadí, moje loď si letos zatím dala cyklus jen jeden. Uvažoval jsem o LTO nebo LFP aku, nakonec jsem zvolil NCA, která má životnost "jen" 800 cyklů. Ale nějak jsem zapomněl, že i kdybych na to měl čas, za těch 10 let to nevyčerpám, protože mě baví více stavět a vymýšlet technická řešení, než jezdit.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 8. 2024 10:18
Mimochodem použitý konektor vám stejně neumožní ten výkon z té baterie dostat.
ale umozni, samozrejme jen spickove na 1-2s, coz staci, pri delsim provozu by se roztavil. Vim o cem mlluvim, s racing quadama jsem sam letal. J
Peak píšou 180A.Pokud budeme ignorovat parametry v datasheetu, pak nemá smysl bavit se o té baterii, že, protože ty papírové hodnoty jsou to jediné, co srovnáváme. Klidně věřím, že ten konektor dá i mnohem víc, jasně, ale v tom případě můžeme vybrat jinou baterii, protože takový proud jich dá mnohem více, sice ne papírově a oddělají se u toho, ale na papírové hodnoty si tu přece nehrajeme 😀
271g/2,8Ah = cca 499g/5,16Ah (samoz. menej, lebo časť je obal). Nevychádza mi to. X3 NFC má 215g s 5,16Ah bat. BTW, 3000 mAh sú 3 Ah.
Nedávalo by smysl uvádět napájecí výkon (v člànku 320W) vztažený na jednotku kapacity (Ah)? Při jednom.článku (4V) pochopitelně.Ono baterku do sluchátek nabijete kolem 100mA (150mAh), ale ta baterka v telefonu snese 3A (4Ah) i víc
Davalo, proto se proud casto udava v procentu celkove kapacity za hodinu.Tech 320W je na baterii s tusim 4Ah (v souctu clanku), ktera je ovsem ctyrclankova, zapojena seriove a nabiji se napetim kolem 20V (bude mit podle me >=4,35V na clanek).
Články o revolučních bateriích se objevují na internetu jak houby po dešti. A my stále máme obyčejný Li-Ion článek vynalezený v roce '85.
ktery s tim puvodnim ma zcela neporovnatelne parametry, zejmena co se tyka ceny ;)
Myslím, že tenhle pokrok u akumulátorů prostě nikdo neviděl, protože je postupný. Ale ten rozdíl je propastný.Navíc máme spoustu různých chemií vhodných na různé věci. Některé jsou hořlavé, jiné mají mizernou kapacitu, další mizernou životnost, nebo brutální cenu. Ale pořád vyšouply veškerou konkurenci.Až na olovo, to se pořád drží v UPS (kde se ale s moc výpadky nepočítá, jinak i tam se dává už lithium) a v autech. Dokonce i v baterkovozech bývá olověný akumulátor. Jinak je lithium úplně ve všem. Nebude to náhoda.Prostě jak rok 85 😀
stale ve vyvoji, stale ve vyvoji, stale ve vyvoji, extremne dlouhy vyvoj.. takze vlastne vubec nic
pouze u telefonů značky Honor?Ne, má ji Vivo, Xiaomi..A kde máte baterii od Oneplus.Grafenové baterieMělo poprvé Xiaomi u Mi 10 Ultra.
Dobrý den, ano, Honor to s křemíkovými bateriemi myslí jako jediný vážně, nabízí je, nejen v Číně, ale také v globální verzi Honor Magic60 Pro. Drtivá většina dalších značek, které zmiňujete, zůstává s těmito bateriemi v Číně -> a to pro nás není relevantní. Glacier Battery je také Čína...Je grafen a "grafen". Mi 10 Ultra měla "Graphene enhanced" baterii, to není grafen od A do Z, který by přinesl výrazně vyšší kapacitu baterie. Přidal jsem do článku tyto reference, ale skutečně nemůžeme brát tyto pokusy z globálního měřítka nijak vážně. Mi 11 Ultra se o rok pozěji vrátilo k běžným bateriím. A to, že čínské značky mají křemíkové baterie pro vlastní trh, a pro zbytek světa Li-ion či Li-pol, také o něčem vypovídá... Je to kvůli certifikaci, bezpečnosti nebo kvůli něčemu jinému? Počty kusů nebudou problém...
No uvidíme co přijde letos na podzim/zima. Kde Oppo, Vivo a Xiaomi mají přinést 6000mAh+ takže by to mělo být Si/C baterie a střední třídy dokonce 7000+mAh. Dokonce Oneplus 13ka by měla mít Glacier battery kterou má nyní Ace 3 Pro.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 8. 2024 14:16
Jen tak, nemáte náhodou výhody a nevýhody Li-Ion a Li-Pol opačně?
Dobrý den, co konkrétně vám nesedí?
To, že podle mé zkušenosti, je to často jinak než je uvedeno. - bezpečnost, Li-Ion jsou častěji v prizmatických článcích a vzhledem ke konstrukci nehrozí tak jednoduché propíchnutí obalu jak u Li-Pol v sáčcích. I když, na druhou stranu, i Li-Pol mohou být někdy v prizmatických obalech, že?- nedostatky se dohání rychlým dobíjením u Li-Ion - o tom se dá docela pochybovat, Li-Pol mají obvykle vyšší C a umožňují tak dobíjení vyššími proudy.- obsahují hořlavý elektrolyt, jsou citlivé na přesné nabíjení - toto platí jak pro Li-Ion, tak pro Li-Pol.- Li-pol má nehořlavý elektrolyt a nižší energetickou hustotu? - to jsou mi věci. Proč potom ty pytlíky po propíchnutí hoří a proč mají vyšší kapacitu než Li-Ion?- Při stejných rozměrech Li-ion a Li-pol baterií má Li-pol vždy menší kapacitu. Vážně?Vlastní text už raději nehodnotím. A perlička "Ni-Mh baterie, které trpěly tzv. paměťovým efektem" stojí opravdu za zamyšlení. Možná byste se měl příště před napsáním podobného článku sejít s někým co o tom skutečně něco ví.A ještě poznámka k pojmu baterie. Bavíme se o akumulátorech, baterie je až sada z více článků akumulátorů. A to u mobilů zrovna není obvyklá záležitost.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2024 21:20
Je to slovíčkaření, ale ok. Důležité je zmínit, že se bavíme o bateriích v telefonech. Li-ion dospěly do fáze, kde už není co vylepšovat. Jejich kapacita nemůže růst na úkor rozměrů telefonu, protože trendem je zeštíhlování. Tento "nedostatek" výrobci řeší rychlým dobíjením. Dobře, Li-Pol mají méně hořlavý elektrolyt (to jsem upravil), při srovnání jsou skutečně bezpečnější Li-pol.Bavíme se v obecné rovině. Nižší energetická hustota u Li-Pol, než u Li-ion, minimálně u telefonů ano. Klidně mi ukažte nějaký novodobý telefon s Li-Ion baterií, pro něhož je dostupná Li-Pol o stejném rozměru a větší kapacitě. Li-ion je u telefonů nejpoužívanějším typem (tj. častěji používaným než li-pol), a výrobci ví proč. Co se týká paměťového efektu, citlivé na něj byly výrazněji Ni-Cd baterie (ano je to už doba, co byly v telefonech), to jsem do článku přidal. Podle celé řady zdrojů byl paměťový efekt i u NiMh, ale výrazně menší. Ale o tom rozhodně článek primárně nebyl...
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 8. 2024 07:38
Jak píšu výše, zkuste se o Li akumulátorech pobavit s někým i mimo obor telefonů a mimo dosah urban legend. Možná vám pak bude jasnějších i pár dalších věcí.Už jen k tomu paměťovému efektu. Docela dobře je popsán zde http://www.battex.info/hermeticke-akumulatory/po...
Jako roky modelář nesouhlasím s Lipo bateriemi, nevhodné nabíjení hrozí výbuch baterie, stejně tak přetížení baterie výbuchNabíjeli jsme baterie ve speciálních výbuchu a hoření sáčcíchPokud jsme na závodech s RC 1:10 dali baterii do kritického stavu tak její kusy létali desítky metrů okolo RC auta
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 8. 2024 17:11
Pridavam se tez. Li-Pol jsou NASOBNE nebezpecnejsi nez Li-Ion. Jejich hlavni nebezpeci je pri nabijeni. Li-pol se pouzivaji hlavne treba v tom modelarstvi, kde je potreba obrovsky vykon. Telefon spotrebuje kapacitu batere behem 24 hodin, kdezto modely, nebo treba drony, je spotrebuji behem par minut. To je jejich hlavni vyhoda. Nemam problem s tim nechat si nabijet telefon (Li-Ion) pres noc, nebo pres den bez dozoru. V zivote bych nenechal nabijet Li-Pol bez dozoru, nabijim zasadne na nehorlave podlozce (betonova zem) v garazi, pokud jsem nablizku. Myslim ze pro bezpecnost ctenaru by toto melo byt zmineno. Dle mne je to velice dulezity udaj.
No vidíš a dnes má většina výrobců ve smartphonech Li-Po.
Co se tyka pametoveho efektu, pletete si ho z tzv. druhym vybijecim stupnem.Je to vecne dokola opakovana nepresnost, navic zavadejici. Protoze u Ni-Cd pametovy efekt opravdu existuje, a je to neco jineho.Vizte https://www.battex.cz/pametovy-efekt-memory-eff... Jenom jsem to preletel. Ale tim, jak je clanek pojaty, v nej nemam zadnou duveru.Napriklad: Li-pol clanky jsou podkategorii Li-ion, a take se jedna o velmi zavadejici deleni. Tahle veta neni pravdiva: "Při stejných rozměrech Li-ion a Li-pol baterií má Li-pol vždy menší kapacitu"Porovnejme si NCM Li-pol a LFP Li-ion. Jejda.Kdyby byl u clanku disclaimer, ze se jedna o hrube zjednodusujici text, tak bych sice prskal (protoze jim sirite uz mnohokrat sirene bludy), ale dalo by se to pochopit. Tohle je barbarstvi.Vysledkem pak je treba falesne presvedceni, ze Li-ion akumulator se nabiji na 4,1V a Li-pol na 4,2V.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 8. 2024 08:35
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.