Ufffff.
1. Mobilní připojení ve většině případů pořizuje zaměstnavatel zaměstnanci
2. Značná část těchto zaměstnanců se potřebuje připojovat do vlastní firemní sítě (typicky se jedná o obchodníky, vyšší managment a IT)
3. Zaměstnanec zpravidla netuší, že používá VPN, je mu to ostatně jedno.
4. Ano, jistě existuje skupina lidí, kteří si pořizují mobilní připojení "na hraní" a pak skupina lidí, kteří VPN nepotřebují/nemají a přesto mohou pracovat, nicméně si nemyslím, že by jich bylo 99,99
5. Jinak z osobní zkušenosti mohu uvést, že špatné latence mají horší dopad na VPN spojení než rychlost. Problém ani tak nespočívá v délce odezvy, jako v nekonstantnosti této délky... To je pak malér. Pokud máte stále okolo 250 nebo 300 ms, je to lepší než jednou 500 jednou 130 jednou 60 atd...