UMTS proniká i do automobilového průmyslu

DaimlerChrysler, Siemens, Sun, T-Mobile, Jentro a MBDS společně představují první vůz se službami UMTS Vysoká šířka pásma UMTS poprvé umožňuje kromě dalších mobilních služeb i živé audiovizuální přenosy Partneři realizují mobilní technologii budoucnosti.

Budoucí sítě třetí generace se nevyhnuly ani každodennímu dopravnímu prostředku – automobilu. Jaké možnosti vás čekají a co vám implementace mobilních technologií v automobilu přinese, se dozvíte z tiskové zprávy společnosti Siemens.

Z tiskové zprávy:

Společnosti DaimlerChrysler, Siemens, Sun Microsystems, T-Mobile, Jentro a MBDS/Nice University Sophia Antipolis představily v Berlíně světovou premiéru služeb UMTS pro jedoucí vůz. Ve speciálně vybaveném vozidle Mercedes-Benz třídy S představili partneři ucelenou nabídku multimediálních služeb dostupných prostřednictvím širokopásmového mobilního standardu UMTS. Průměrná rychlost přenosu obsahu do testovacího vozu dosahuje 128 kBit/s. Díky UMTS je maximální šířka pásma ve voze 384 kBit/s, což je až šestkrát vyšší rychlost než ISDN. Vize stahování videa a hudby, videotelefonie a důmyslného mimopalubního navigačního systému, který k nalezení polohy využívá nejnovější kartografické údaje přes UMTS, se dnes stala skutečností.

Jakmile se tyto služby stanou v průběhu několika let dostupnými v celé síti, může to znamenat přelom v oblasti mobilních datových služeb, zejména v nabídce podnikových aplikací, zábavních služeb a informací podporovaných videopřenosy. Budoucí dostupnost přímého mobilního spojení s podnikovými sítěmi umožní rychlé zavedení UMTS, zejména v oblasti podnikových aplikací. Vedoucí postavení jednotlivých partnerů na poli inovace v jejich příslušných odvětvích potvrzují zkušenosti a výsledky testu premiéry vozu UMTS, které zrovna tak podporují vytváření jejich obchodních modelů pro UMTS a vývoj budoucí nabídky služeb UMTS v souladu s vývojem na trhu.

Společnost DaimlerChrysler vybavila testovací vůz UMTS vhodnými operačními jednotkami, monitory, spojením s infrastrukturou vozu a specifikací služeb UMTS. “Testovací vůz UMTS nám dnes poskytuje potřebné poznatky, abychom uspokojili poptávku zákazníků po budoucích mobilních službách UMTS”, uvedl viceprezident pro rozvoj společnosti Mercedes-Benz Passenger Cars & smart, dr. Hans-Joachim Schöpf.

Síť UMTS poskytla společnost T-Mobile, která spolu se skupinou Siemens IC Mobile vytvořila v testovací radiové síti v Berlíně infrastrukturu pro UMTS. Timotheus Höttges, předseda představenstva T-Mobile Deutschland, k tomu konstatoval: “Řešení, které jsme dnes představili, dokazuje různorodost budoucích aplikací UMTS. Multimediální mobilní řešení, počínaje telematikou a zábavou konče, se brzy stanou trvanlivou součástí celé řady každodenních situací.”
Skupina Siemens Information and Communication Mobile (IC Mobile) dodá celou technologii pro radiovou část sítě UMTS a účastní se vývoje a zavádění aplikací UMTS v testovacím vozidle.“Siemens IC Mobile je jedním ze tří hlavních světových dodavatelů infrastruktury UMTS. Naše spolupráce s automobilovým průmyslem je předvojem v této oblasti, díky níž dokazujeme mnohostrannost použití UMTS,” dodal člen představenstva skupiny IC Mobile Lothar Pauly.
Mnichovská společnost Jentro AG dodala v systému JentroCar ústřední technologickou platformu pro vybudování sítě a řízení funkcí a služeb uvnitř vozidla. Společnost rovněž zodpovídá za vývoj uživatelského rozhraní. Řešení Jentro je založeno na technologii Java od společnosti Sun Microsystems, která poskytuje záložní server pro uchování obsahu (portály, WWW, tok dat videa, hry, atd.). Dr. Helmut Wilke, ředitel Sun Microsystems pro Německo a Rakousko, uvedl: “Testovací vůz UMTS je působivým důkazem vize společnosti Sun zpřístupnit inteligentní služby kdykoli a odkudkoli. Technologie Java poskytne potřebný flexibilní základ, který zajistí budoucí bezpečnost.” Prototypy mobilních internetových aplikací pro standard UMTS vyvinula MBDS/University Nice Sophia Antipolis.

Služby UMTS v testovacím voze pokrývají širokou škálu mobilních informačních služeb. Kromě živých videokonferencí s jakýmkoli vzdáleným partnerem zahrnují videomonitorovací systém, přístup ke kamerám sledujícím provoz a celou řadu zábavních služeb, např. video filmy a hry pro několik hráčů. Jsou zde i zpravodajské služby, elektronická kancelář a širokopásmový přístup k portálu Mercedes-Benz a na internet. Mimopalubní navigační systém s podporou videa nabízí široké množství informací o okolních zajímavostech.

Vozidlo UMTS třídy S je čistě testovací vůz, který byl zvláště pro tento účel vybaven vnitřními počítači, dvěma výklopnými patnáctipalcovými TFT monitory zabudovanými do opěradel a bezdrátovými klávesnicemi pro použití služeb UMTS v zadní části vozu. Uživatelsky příjemným způsobem může řidič a jeho spolujezdec prostřednictvím zabudovaného monitoru s dotekovou obrazovkou přistupovat k nejrůznějším službám, jako je např. navigační kamera pro sledování provozu, která se kvůli bezpečnosti automaticky vypne při rychlosti nad 6 km/h. Operační prvky, uživatelská rozhraní a interakční procesy v testovacím voze byly vyvinuty exkluzivně pro předvedení možností služeb UMTS. Neodpovídají požadavkům na budoucí řešení UMTS pro sériovou výrobu. Na tomto místě dává společnost DaimlerChrysler přednost vyzrálé technologii a optimálnímu designu rozhraní Man-Machine-Interface (MMI), aby se vyloučilo jakékoli rozptýlení řidiče.

Váš názor Další článek: Kterak mě ohrozil krvavý billboard T-Mobilu

Témata článku: Maximální šířka, UMTS, Mobilní standard, Průmysl, Mercedes-Benz třídy S, Automobil, Pro +, Auto