Amazon chce konkurovat Googlu na Google Androidu. Uživatele láká na „actually free“ aplikace, za které se na Google Play platí.
Nový obchod s aplikacemi Amazon Underground míří na Android, kde chce konkurovat Google Play. Amazon svou službu propaguje především tím, že oproti Google Play nabízí aplikace v hodnotě deseti tisíc dolarů zdarma. Mnoho aplikací a her, které jsou jinde placené, ať už přímo nebo prostřednictvím plateb v aplikaci, se dají získat v Undergroundu zcela zdarma i bez dodatečných nákupů. Amazon tím získá uživatele do svého ekosystému, kde z nich teoreticky jiné peníze získá, vývojářům za aplikace pak zaplatí sám.
Obchod s aplikacemi Underground od Amazonu má nabídnou mnoho aplikací zcela zdarma bez dodatečných nákupů a to i u těch, které jsou v Google Play zpoplatněny
Zdarma lze takto získat i celkem atraktivní aplikace a hry, Amazon zmiňuje například PhotoSuite 4, Goat Simulator, Angry Birds Slingshot Stella a další. Aplikace Underground je ale jinak klasickou nákupní aplikací s kompletním sortimentem Amazonu, ke hrám zdarma se v ní musíte „proklikat“ a cestou pochopitelně narazíte na několik upoutávek zajímavých nabídek.
Odměna vývojářům je ale dost specifická. Vývojáři aplikací mají s Amazonem uzavřenou smlouvu a dostávají určitou sazbu za každou minutu, kterou uživatel ve hře či aplikaci stráví. Výměnou za to musejí autoři odstranit dodatečné nákupy v rámci jejich aplikace. Tyto aplikace jsou v obchodě Underground označeny jako „Actually Free“.
Amazon Underground nelze stáhnout v obchodě Google Play, protože princip odporuje podmínkám Googlu a není se čemu divit. Stáhnutí instalačního balíčku APK musíte provést přes stránky Amazonu.