Českem se v posledních letech šíří mnoho phishingových útoků. K uživatelům se dostávají nejrůznějšími kanály, ať už e-mailem, SMSkami nebo hromadnými zprávami na komunikačních platformách, jako je Messenger nebo WhatsApp. Mají vždy společný úkol – vydávat se za nějakou existující firmu nebo instituci a vylákat z lidí citlivé údaje, přihlašovací jména nebo hesla a tato následně zneužít a obrat oběť podvodu o peníze.
Tentokrát si útočníci vzali na mušku mobilní operátory. Tento podvod je celkem běžný, protože služeb nějakého operátora využívají prakticky všichni a podvodníkům se k zachování věrohodnosti stačí jenom „trefit“ do jednoho ze tří operátorů, jehož služby oběť s největší pravděpodobností využívá.
Největší tuzemský operátor (podle počtu zákazníků mobilních služeb) T-Mobile aktuálně upozorňuje na sociálních sítích na novou vlnu útoků. Podvodníci se vydávají za operátora. Od obětí chtějí přihlašovací údaje do mobilní aplikace Můj T-Mobilem, aby následně získali přístup k platebním údajům. Údajnou záminkou je vrácení smyšleného přeplatku za služby.
Operátor přibližuje, podle čeho lze podezřelý e-mail identifikovat: „Útok poznáte podle falešné e-mailové adresy odesílatele a zprávy týkající se vrácení přeplatku za naše služby.“ Na přiložený odkaz v mailu raději neklikejte a rozhodně nevyplňujte žádné údaje, zejména ne ty k platebním kartám. Podezřelé e-maily můžete operátorovi nahlásit na mailovou adresu abuse@t-mobile.cz.