Už i Ferrari vyrábí gadgety. SF90 Stradale je nejrychlejší silniční Ferrari i díky třem elektromotorům

Kultovní sportovní značka dlouho vzdorovala trendu, ale konečně i ona přichází s elektromotory. Ferrari SF90 Stradale má rovnou tři a díky spolupráci se spalovacím V8 jde o nejvýkonnější, nejrychleji akcelerující a technicky nejvyspělejší silniční Ferrari historie (alespoň podle slov automobilky). Plug-in hybrid překonává LaFerrari a stává se novým vrcholem maranellské nabídky.

Jeho srdcem je dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3990 cm3. Sám poskytuje 574 kW a 800 N.m. Když k tomu přidáme dva elektromotory vpředu a jeden vzadu (mezi osmiválcem a převodovkou), výsledkem je 735 kW, tedy 1 000 koní. Elektřina je uložená v relativně malé lithium-iontové baterie s kapacitou 7,9 kWh, sama stačí jen na dojezd 26 kilometrů. Veškerá síla se skrze osmistupňový dvouspojkový automat dostává na všechna čtyři kola.

Plug-in hybridní pohon se u civilních aut obvykle používá pro snížení spotřeby, ale tady je hlavně pro zlepšení jízdních schopností. Výsledkem je akcelerace z 0-100 km/h za 2,5 sekundy – žádné sériové Ferrari dosud nebylo rychlejší. Na dvoustovce je za 6,7 sekundy, maximální rychlost činí 341 km/h. Kombinace hliníku a karbonového vlákna umožnila snížit hmotnost vozu na 1 570 kg (o 15 méně než LaFerrari s jednodušším hybridním pohonem).

Na rozdíl od předchozích vrcholných modelů nebude výroba omezená počtem kusů. Na odhalení bylo pozváno na 2 000 klientů značky a skoro všichni si prý jednu SF90 objednali. ...aniž by znali cenu. Odhaduje se na 14,6 milionu korun. K prvním majitelům se novinka dostane na začátku roku 2020.

Takhle Ferrari představuje novou SF90:

Diskuze (3) Další článek: Výměnné moduly žijí dál. Motorola k nim uvedla novinkový smartphone Moto Z4

Témata článku: , , , , Lithium, Dojezd elektromobilu, Ferrari, Dík, Pohon, F +, Síl