Už vím, jak fungují zprávy MMS

Diskuze čtenářů k článku

Magda  |  22. 01. 2005 22:11

Mám Samsung X100,MMS mám nastaveny,mám T-Mobile,když si objednám zaslání tapety na displej  třeba na stránkách samsung kvalitně, tak mi přijde SMS s linkem nebo s odkazem na wapovou adresu,jak můžu nejsnadněji se připojit,nějak mi to nejde,přímo označením linku v SMS to nejde,že???Prosím poraďte mi!!!Dík
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  11. 01. 2005 18:03

Opravte si ten preklep ... "V cem tkvi princip" bude urcite lepsi, i kdyz mi to porad nezni cesky
A co ze si toho jeste nikdo nevsiml? Jindy jsou preklepy to prvni, co se na MM kritizuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  11. 01. 2005 14:03

MMS je uplne na nic. Zcela zbytecna sluzba. Nic nez reklamni marketingovy chytak na hloupe uzivatele. Mobil s MMS vlastnim 2 roky. Za tu dobu jsem odeslal 1 MMS a prijal 1 MMS - kdyz jsem to zkousel s novym telefonem.
Je to proste blbost. A pokud nekdo tvrdi, ze to potrebuje, jen si to namlouva. Neco ve stylu akci typu "nechci slevu zadarmo"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jachont  |  11. 01. 2005 15:58

Já osobně mám MMS u Oskara aktivované cca 1 rok. Za tu dobu jsem neodeslal ani jednu, protože za tu cenu by mě musel upadnout palec, kterým bych na klávesnici okliknul odeslání MMS - ky. Obdržel jsem těch zpráv méně než 20 v rámci akce "každý den jednu MMS z "Koktejlu" zdarma, než jsem to zatrhnul, protože mmě chodily jenom samé hovadiny. Na druhou stranu považuju MMS výbornou za službu pro zábavu. Ale jak jsem řekl, za českými operátory v současnosti účtované ceny žádnou MMS nepošlu. Akceptovatelná cena je pro mně 3 kč u paušálu a 5 kč u prepaidu (bez DPH). Jsem si jistý, že tyto ceny by český národ posílal MMS o sto šest a operátoři by jistě nebyly škodní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
farseer  |  10. 01. 2005 20:30



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  10. 01. 2005 12:10

MMS:
vyhody - muzu poslat vice dat, obrazek, zvuk, animaci.
nevyhody - silena cena, silene nastavovani telefonu, aktivace MMS, aktivace a nastaveni GPRS, nevim jestli to adresat dokaze precist, nevim jak velke zpravy a obrazky prijemce rozlusti, obrazky musim do mobilu nejak dostat a soucasne integrovane fotaky jsou tragicke.

SMS:
vyhody - cena, zvladne to kdokoliv, jednoduche nastaveni telefonu, netreba zadna aktivace, umi to jakykoliv mobil, vim ze si to adresat dokaze precist.

Dobre jsem se pobavil u vanocnich tiskovych zprav, kde operatori oznacuji pomer SMS:MMS = cca 100 az 500 (podle zeme a site) za uspech MMS a jeste dodavaji, ze MMS se posilaji jen o vanocich jinak vubec ne
nevyhody - jen 160 znaku v 1 zprave, jinak me nic nenapada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfi  |  10. 01. 2005 11:00

autor by se před napsáním takového článku měl napřed s daným problémem pořádně seznámit - spousta věcí v něm není vůbec pravda.

> K tomu slouží jazyk SMIL, na němž jsou zprávy MMS založeny.
> Jazyk SMIL disponuje prostředky, kterými dokáže současný přenos data různého
> charakteru zajistit.
SMIL je jen jedna z volitelných vlastností MMS. Jednoduše jde poslat MMS i bez SMILu... a už vůbec to není protokol

> obsah zprávy je podle potřeby rozdělen na jeden nebo více rámců, jež jsou jeden
> po druhém odeslány k cíli

???? věta jako opsaná z teorie sítí, s MMS ale nemá nic společného.

> Podle cílové adresy, se pak server
> rozhodne, zda zprávu pošle ihned k příjemci, nebo zda adresáta nejprve upozorní
> prostřednictvím SMS.

jak se rozhodne? hodí si korunou? :)

> Pokud příjemce potvrdí přijetí zprávy a má správně nastaveny datové profily,
> obdrží zprávu MMS ihned poté.

MMS si telefon vždy sám stahuje, nikdy nemůže žádnou "obdržet"

> Specifikace standardu MMS je nezávislá na vlastní přenosové technologii,
> Obsáhlejší přílohy by pak mohla umožnit třeba technologie EDGE.

:)) tak závisí na technologii nebo ne? Max. velikost závisí jen na nastavení MMSC (EDGE tomu nijak nepomůže) a i T-Mobile už má nějaký ten pátek limit 300 kB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  10. 01. 2005 13:46

No, ne že by mne autor článku nadchnul, ale ty jsi koukam jeste vetsi teoretik, nez on sam.

MMSC se samozřejmě rozhoduje, jestli MMS zákazníkovi doručí. Ale nesouvisí to s nastavením telefonu. SOuvisí to jen s tím, jestli má uživatel službu aktivní a operátor to má uloženo v registru v informacích o uživateli.
MMSC si ověří, jestli má zákazníkovi MMS zprávu posílat. Pokud ano, pošle mu binární SMS. Telefon si pak přes Wap o obsah řekne, síť mu ho pomocí Wap Push natlačí.
Pokud bude mít zákazník blbě nastavenýá mobil, tak se mu nepodaří MMS protlačit. Ale bude ji mít jako nestaženou, ale přijatou. Neb binární SMS mu došla.
Pokud nebude mít SIMkartu s aktivovanými zprávamiv MMS telefonu, telefon nebude umět zpracovat binární SMS a MMS tak nepřijme, ani neodpoví MMS centru.
Tam pak bude MMS zpráva opravdu čekat. A MMSC si může tak maximálně házet kourunou a čekat, až vyprší platnost zprávy.

Pokud uživatel nemá vůbec MMS aktivní, pak MMSC pošla MMS zprávu na server, kde si ji pak uživatel vyzvedne přes WEB rozhraní.

> MMS si telefon vždy sám stahuje, nikdy nemůže žádnou "obdržet"
Není pravda, telefon si zprávu nestahuje. Tu mu přes Wap Push natlačí Wap gateway, přes kterou mu to MMSC posila. Telefon si o ni pouze rekne, po prijeti binarni SMS.

> :)) tak závisí na technologii nebo ne?
samozrejme ze ne. MMS se muze prenaset pres GPRS, EGPRS, CSD, HSCSD, ECSD, EHCSD, ... je to jedno. Pres jakykoli datový kanál. I kdyz operatori vetsinou implementuji jen GPRS verzi.
EDGE velikost samozrejme muze ovlivnit. Jelikoz kdyz bude mit operator ve vetsi mire podporu EDGE, povoli v siti i vetsi MMS zpravy. Jelikoz se ty budou rychleji odbavovat. I kdyz minimalne. Podle testu v siti TMO nema EDGE na rychlost dorucovani (dobu stahovani) MMS zpravy skoro zadny efekt.
Jinak s tou velikosti je to vetsi sarada, nez jen nastaveni MMSC. Kolikrat jsou problemy treba jen pri predavani do site druheho operatora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dellák  |  10. 01. 2005 18:49

Tak o té velikosti 300Kb na MMS u T-mobilu jsem chtěl taky napsat, ale už jsi mě předběhl. Dokonce myslím, že T-mobile hranici 300Kb u MMS měl dřív než Eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deaster  |  10. 01. 2005 20:41

Hmm měli jí oba dokonce před tím, než to uměli v ČR dostupné mobily. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra Bredy  |  10. 01. 2005 09:32

Co se divím, že neexistují cízí MMSC servery. Už se mi podařilo poslat MMS přes GPRS internet na svou stránku, kde ji převzal PHP skript. Teď již stačí příjemci poslat SMS, kterýžto přes GPRS zprávu vyzvedne zpět. Není to těžke.
MMS začli být pro mě zajímavé v okamžiku, kdy mohu MMS zpracovat a uložit do WebBlogu . A nestojí to 10Kč, platí se jen za přenos dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cenebris (novy)  |  10. 01. 2005 14:14

No spatne to rozhodne nezni - tak napis nejaky Java program pro mobily co to dokaze a mozna se Ti podari i prekecat spravce blogovacich serveru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  13. 01. 2005 09:28

Jakou java aplikaci? Editor MMS máš v každém mobilu. Stačí jen změnit profil. Můžeš dokonce použít i foťáček. Telefoní číslo příjemce pak nemusí znamenat skutečné číslo, ale třeba ID blogu, nebo přihlašovací jméno a heslo v blogu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rukute  |  20. 05. 2008 16:51

Jen tak mimochodem, objevil sem podobnou sluzbicku na netu http://cumil.cz jednoduchy MMS blog

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty Dream  |  11. 01. 2005 10:08

A jaxe ti to powedlo?????  Ja uz se wo to snazim dost dlouho, ale nic :/
MMSka (podle mych wyzkumu) obsahuje soubory:
 slide_x.bmp (x je cislo stranky)
 texts.xml (co to asi bude? :) )
 mms.smil (podle mě nejdůležitější fajls)
a mms.tpl
Soubor mms.tpl je TAR/ARJ archiv, který obsahue vsechny ostatní soubory. Takze ktere soubory se dorucuji? stahuje telefon jen mms.tpl, nebo kazdy samostatne? Mimo to existuje jeste soubor mms.sis (nekdy mms.pkg) ktery obsahuje seznam vesch ostatnich souboru. Tento soubor tam ale neni pokazde...

-----------------------
a jeste k tomu souboru mms.smil:
smil je format multimedialni prezentace. Nekdo tu psal ze to jde i bez nej, ale to je blbost! priklad obsahu souboru mms.smil:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<smil>
 <head>  <meta name="title" content=" (nazev) "/>
  <meta name="author" content=" (autor) "/>
  <layout>
   <r oot-layout width="160" height="160"/>
   <region id="Image" width="160" height="120" left="0" top="0"/>
   <region id="Text" width="160" height="20" left="0" top="120"/>
  </layout>
 </head>
 <body>
  <par dur="3000ms"><img src="Slide_1.jpg" region="Image"/></par><par dur="4000ms"><img src="Slide_2.jpg" region="Image"/></par></body>
</smil>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  13. 01. 2005 09:25

MMS je jeden soubor ve formátu Binary MIME. Mobil jej většinou vytvoří a zabalí celý pošle POSTem. Odpověď je taky v podobném formátu, vlastně celá komunikace je založena na Binary MIME. Záleží jen na Content-type. Je to balíček. V něm jsou sekce, v sekcích soubory. Jako v běžným MIME (jako v e-mailu). Akorát je trochu úspornější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty_Dream  |  13. 01. 2005 12:18

A nenapadá tě teda jak prevzit mmsku php skriptem? Me to furt nejde... :/
Ale nejak to prece jit musi, ne?
Pred samotnym prenesenim mmsky se asi jeste prenasi jakesi "informacni" soubory
(M-Send.req, M-Send.conf, M-Delivery.ind... )
Aje jak to zpracovat v PHP? Nejaky skript, aby je  prevzal, wodpovedel a ulozil MMSku nekam na server...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  13. 01. 2005 13:51

$fd=fopen("out.mms","w");
fwrite($fd,$HTTP_RAW_POST_ DATA);
fclose($fd);
?>

script nazvi mms.php.

Do telefonu pak naťukej APN internet, adresu brany IP adresa tveho serveru, protokol HTTP, port 80, URL http://mujserver/mms.php?service= (= je na konci schvalne). Pokud tvuj telefon neumi profil HTTP, tak musis zkusit nejakou verejnou wapovou branu nebo APN wap. Pak tam pises IP WAP brany.

Zkousel jsem to na Siemens C65. Tohle ma jednu vadu, telefon oznami ze MMS nebyla uspesne odeslana, ale ze dorazila zjistit vznikem soubot out.mms, ktery si nasledne stahnes a muzes analizovat data. Potvzeni prijmu MMS je slozitejsi, ale da se nekde na netu vyhledat, jaky ma format.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
erohc  |  03. 03. 2005 17:47

ahoj, potreboval bych odesilat obrazky z telefonu na nejaky server, bohuzel se mi to furt, nedari.
mam n6100 nastavuju v nastaveni mms vsechno mozny ale bez uspechu.
telefon neumi http jakou mam nastavit ip, apn atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cenebris (novy)  |  10. 01. 2005 02:19

V Polsku se strasne jednou dobou resilo, kdy uz jeden operator konecne spusti MMS pres GPRS namisto WAP, nevite o co se jedna a proc? Diky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  10. 01. 2005 13:53

Ja jsem zase dneska resil, jestli pujdu na obed, nebo na svickovou s knedlikem.

MMS se dorucuje pres Wap Push. A je teoreticky jedno, jakym datovym kanalem se ty data s wapovym protokolem posilaji.
Budto pres vytacene spojeni, nebo pres GPRS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cenebris (novy)  |  10. 01. 2005 14:04

Takze je uplne sumafuk jak to ma operator udelane? Fajn, to mi vedet staci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borec  |  10. 01. 2005 00:56

No když uvážím, že přenos dat v síti GPRS v objemu 100kB stojí desítky korun, a nepočítám další přenos u příjemce MMS, zase tak drahé to není. Proti lichvě na obyčejné SMS v tom drahotu nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  10. 01. 2005 08:11

Tedy nemám dost dat na pořádnou argumentaci, ale myslím, že drahé to je. Aspoň když to chápu jako rozšíření SMS (z hlediska služby, ne technologie), tak to je sakra drahé - vždyť SMS má opravdu hodně lidí za něco kolem 1 Kč. Ano, prepaidy mají více, ale (1) to je daň za prepaid a (2) MMS stojí stejně pro prepaid i pro tarify. Kdyby MMS stála "5x cena za SMS podle vašeho tarifu", proč ne... ale tak jak to je nastaveno nyní to prostě já nehodlám akceptovat. A nemůžete jednu nadsazenou cenu obhajovat jejím odvozením z jiné nadsazené ceny Ale to jenom rýpu, jak jsem už říkal, podrobnější data nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arven  |  10. 01. 2005 09:01

Prenos stovek Kb pres GPRS stoji desitky korun jenom tebe, co by zakaznika. Ver mi, ze operatory to stoji mnohem,mnohem min. Je prenos jedny 100Kb mms zpravy stoji maximalne 2KC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  10. 01. 2005 13:49

on to ale srovnava s cenou za SMS. Tam je nepomer naklady a ceny daleko vetsi.
Oprotiu tomu MMS opravdu nejsou moc predrazene. Nemluve o tom, ze operatori musi splatit i investice do technologie. A to musi rozpustit do ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Osral Sockar  |  10. 01. 2005 14:15

Zajimave, ze tataz data muzete prenest za 10Kc jako MMS nebo za 3-6 Kc jako prilohu emailu (0.06Kc za kB, 50-100kB). Takže MMSka je zhruba dvojnasobne drazsi nez by mohla byt (stejne jako treba Wap, ten je jeste vice vyhoneny). Jestli vam to nevadi, klidne si je posilejte za dvojnasobnou cenu. Ale nerikejte tomu, ze to neni predrazene. ono to totiz predrazene JE. (Krom toho masove, uzitecne vyuziti MMS si nejak nedovedu redstavit, v drtive vetsine pripadu to jsou jen blbinky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matyo  |  10. 01. 2005 14:25

nooo ked sa bavime o drahote, tak ja posielam MMSky u Oskara za 3(TRI!!) Kc /sprava... a to sa mi nezda oproti SMS az tak moc... samozrejme toto je cana v balicku... ale SMSku za korunu tiez nema kazdy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Osral Sockar  |  10. 01. 2005 15:27

To ovsem znamena, ze i za 3Kc se operatorovi ta MMS vyplati. A nebo je to reklamni akce pod cenou a nema cenu to dal rozebirat.

Ta sms za korunu je bezna snad skoro vsude, krom nenazraneho Eurotelu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobes  |  10. 01. 2005 15:43

Srovnáváš hrušky s jabkama.
1) U MMS je zaplacené Odeslání a také příjem jen odesílatelem!
2) Ne každý má e-mailového klienta na mobilu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Osral Sockar  |  10. 01. 2005 17:30

1,To je pravda, ja posilam nějaká data jen smerem z pocitace na mobil a z mobilu na pocitac, takze mi to nejak nedocvaklo
2,O to kdo má nebo nemá klienta v mobilu tu nešlo. Šlo o to za jakou cenu je operátor ochoten ty data odeslat

Ale nedelam si iluze o marzi operatoru. Kdyz Oskar smsku i s dorucenkou do vlastni site dokaze se ziskem zaplatit i 35 haliru bez DPH, tak kolik na tom asi vydelavaji u jinych tarifu? A stejné to počítám bude i s MMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  11. 01. 2005 09:53

Prominte, ale to je naprosto od veci.
Jako potencialniho zakaznika me v zadnem pripade nazajima srovnani s cenou za 100 kB prenesenych dat v GPRS, nezajima me ani kolik operator musel vrazit do technologie a podobne veci!
Jedine co me zajima je to, jestli cena za nabizenou sluzbu je umerna skutecne hodnote sluzby pro me jako pro zakaznika. A vzhledem k tomu, ze cena tu hodnotu vyrazne prevysuje, tak tu sluzbu proste pouzivat nebudu, ackoliv ji muj telefon podporuje a posilat to umim. A nepomuze ani to, ze me operator bombarduje priblblyma letackama o tom, jak budu free a in, kdyz ji budu pouzivat
Olda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrbác  |  10. 01. 2005 00:32

Proč to na středisku zpráv nefunguje jako s smskama? Několikrát se mi stalo, že jsem poslal mms na vypnuty mobil(přestože jinak normálně přijímá) a výpis přišel až za sedm dní, že zpráva nedoručena. Adresát si mobil normálně ráno zapnul a už mu nic nedošlo. Smska  po zapnutí vždy dorazí. Není to náhodou zlodějna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  10. 01. 2005 08:50

Treba mela moc kB...?
Nektere telefony prijmou maximalne 50kB, nektere 70kB, nektere vic, kdo se v tom ma vyznat...?
Ocenil bych nejakou tabulku kolik ktery telefon muze prijmout, jinak je to fakt skoda penez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor