Už vím, proč si mobil nezavolá dál než na 35 km

Diskuze čtenářů k článku

03. 12. 2004 17:59

.... nebo je to ještě jinak?
Napřed fakta:
leden 2002 - vrcholek Velkého Faranského Kriváně (do Česka vzdušnou čarou aspoň 70 km) - se svou N8210/Go SIM jsem našel EuroTel CZ!!! (jedna čárka)  a provedl přímé volání +420XXXYYYZZZ, (žádné zpětné volání *101*blabalabla... Go jak známo přímé volání v roamingu neumí, že....). Bylo sice blbě slyšet (vypadával zvuk) ale dovolal jsem se .... Go jak známo přímé volání v roamingu neumí, že....
totéž o rok a půl později ve Vysokých Tatrách  - (a tady je to do Česka 200+ km!!!) - po cca minutě blbě slyšitelnýho hovoru to spadlo a ... už nic... ani ťuk, ETCZ nikde....
Tak mi to vysvětlete... žeby ETCZ tajně ve slovenských horách něco testoval???? nebo žeby dejvidkaprfíld????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  01. 12. 2004 23:42

Já jsem kdysi na Motorole chytal v jižní částí Ostravy Polskou síť Idea a aji jsem přes ní zkoušel volat, a dovolal jsem se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
donkey  |  01. 12. 2004 22:26

bude aj pokracovanie? velmi pekny clanok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  01. 12. 2004 13:54

Odkud jste si nejdal od vysilace zavolali? Me se podarilo v Jesenikach volat z vysilace vzdaleneho 29 km...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FantomMax  |  01. 12. 2004 10:13

Celková délka ochranné doby je tedy 68,25 bitů.
jak může mít bit 0.25? dyt je to přece nejmenší jednotka, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FantomMax  |  01. 12. 2004 10:13

Celková délka ochranné doby je tedy 68,25 bitů.
jak může mít byt 0.25? dyt je to přece nejmenší jednotka, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goodoldalex (novy)  |  01. 12. 2004 10:44

Ten stvrt bitu bude asi casovy udaj, doba za ktoru stvrt bit potrebuje na prenos.

Inak pekny clanok, paci sa mi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Snášel  |  01. 12. 2004 11:10

Ochranná doba 8,25 bitu u každého burstu představuje časový údaj. Tedy při délce jednoho bitu 3,692 mikrosekundy trvá ochranná doba 30,459 mikrosekund. Je to toleranční doba, o níž se může odchýlit vysílání každého burstu. 
Doba 8,25 bitu je vypočtena z délky celého TDMA rámce, která je 4,615 ms. Od této doby odečteme osm burstů po 148 bitech (pro každý timeslot jeden). Zbývá doba, kterou když rozdělíme mezi osm burstů, vyjde pro každý burst právě toleranční doba pro 8,25 bitu. 
Jaroslav Snášel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  02. 12. 2004 06:12

Propána, to je nešťastná formulace! Po přečtení jsem měl chuť jít vrátit VŠ diplom z informatiky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  01. 12. 2004 01:58

Co by se však stalo, pokud by se mobilní telefon pokoušel přihlásit k základnové stanici, která je dále, než oněch 35 km?

Mobil by se k této základně jednoduše vůbec nepřihlásil.

 

No tak s tím nesouhlasím, na chalupě se můžu dycky přihlásit do polského PLUSu 60km od hranic s polskem. Samozřejmě, že si nezavolám a jsem bez čárky, ale mobil umí ukázat cell info, takže v tý síti aspoň chvíli byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SPman  |  01. 12. 2004 06:28

Cell info se ukaze i bez prihlaseni, dosla ti uvitaci SMS do Polska? Rekl bych, ze ne. Dovola se ti nekdo? Asi taky ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  01. 12. 2004 06:48

On tam nebyl, jen zachytil "volání" BTS-ky, jenže na něj už nestihl ve stanoveném čase odpovědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin n.  |  01. 12. 2004 07:46

presne tak, to jde obcas v brne taky, z vinohrad chytit nejakou A sit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  01. 12. 2004 08:45

Souhlas. Jeden čas jsem na Oskarově síti poslouchal BTS vzdálenou 40km. Telefon se tvářil jako přihlášený, měl jsem dokonce dvě čárky. Ale nikam jsem se nedovolal a nikdo mi nemohl zavolat. Navíc telefon viděl i seznam sousedů (tamní BTS, bohužel), takže už se nesnažil přihlásit na bližší silnější signál. Musel jsem telefon zakrýt aby ztratil signal a pak se (možná) chytil. Dneska už má v místě Oskar o 200% silnější signál (hlavně protože je posedlý pokrytím) a takovou situaci jsem už nezažil.

(A kdybych neměl servisní menu ne Siemensovi, tak bych asi vubec tohle nevěděl).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  01. 12. 2004 13:45

Na to je jednoduche reseni, nastavit manualni vyber site a zadny polaky uz chytat nebudes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  01. 12. 2004 13:48

Na to je jednoduche reseni, nastavit manualni vyber site a zadny polaky uz chytat nebudes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec (novy)  |  01. 12. 2004 23:10

stačí snad nastavit preference, ne? nebudu při každym přejezdu čáry přenastavovat mobil.
navíc v pohraničních oblastech je někdy jednodušší připlatit si za roaming, než být bez spojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  01. 12. 2004 23:20

No ty preference nevždy fungují, např. Nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  02. 12. 2004 21:03

 Ty asi v příhraniční oblasti nebydlíš, co?
Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Snášel  |  01. 12. 2004 10:28

Je to tak, jak už to napsali čtenáři dále. Mobily mohou za příznivých podmínek zachytit signál i z velmi vzdálených BTS. Ale nemohou s těmito základnami plnohodnotně komunikovat. Mobil tak přijímá sestupný kanál (downlinkový kanál BCCH), na kterém jsou informace o mobilní síti, a proto pak může zobrazovat informace o vzdálené síti a tvářit se, že je přihlášen. Ale plnohodnotně komunikovat v žádném případě nemůže a v síti ve skutečnosti přihlášen není.
Jaroslav Snášel
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.ViR  |  01. 12. 2004 00:33

Vyprávět o burstech a řádně nevysvětlit, proč je nutné "doručit" signál  v přesně určený čas (respektive co to je TDMA a k čemu je dobrý timeslot), to je docela divočina. BTW, jsou známé a provozované "pobřežní" BTS s dvojnásobným dosahem, za cenu snížení počtu timeslotů na polovinu a Motorola před časem avizovala, že umí technologii pro GSM s dosahem cca 130 Km pro tytéž účely...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leoš  |  01. 12. 2004 07:55

Opravdu je ten VIR nejaky vir, fakt ježišmarja - je to pravda jak prumyslovak rozumi a je mu to tak jasne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leoš  |  01. 12. 2004 08:12

.ViR rozumi vsemu; prumyslovak - zkaza prumyslu, Precti alespon pul toho co se o gsm sitich zverejnuje a konecne zjisti ze o tom nic nevis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon, lahvon  |  01. 12. 2004 22:14

Osobni blaboly si nech pro osobni diskusi.
V tomhle pripade ma ViR pravdu.

Zatimco od tebe tu nevidim zadny fakt. Jen snaha nekoho snizovat a urazet. Nepripada ti to Leosi fakt detinske a hloupe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  03. 12. 2004 15:53

Ericsson to umí už leta... Dokonce ještě před AXE 2000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor