V rekordním čtvrtletí bodovala i Nokia (Q4 2012)

Diskuze čtenářů k článku

Vynikal  |  13. 02. 2013 17:03

Cože? Sony zaznamenalo vysokou ztrátu a neudělalo velký krok dopředu?? V roce 2011 prodali o 3 miliony míň mobilů a měli trojnásobnou a pořád to nestačí? Dobře, Xperia V se zpozdila, ale stejně jsou na tom o hodně líp než dřív. Příští rok už budou černý čísla!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 02. 2013 11:16

Co chceš od zaměstnance v oblasti mediální IT? Finanční a obchodní myšlení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tycoon  |  13. 02. 2013 14:54

Nadpis: V rekordním čtvrtletí bodovala i Nokia
Počet prodaných mobilních telefonů: -24 %, počet prodaných smartphonů: -66 %, tržby: -36 %, průměrná cena: -15 %
Něco mi tu nesedí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  13. 02. 2013 15:14

Dostali se konečně do zisku, po velkých škrtech. A také se jim zvedla i marže o 1,9%. ALe tomu opravdu nejde říkat, že zabodovala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepek  |  13. 02. 2013 10:19

Podle toho grafu když je teda Nokia 2. celosvětově a při aktuálních prodejích je na POSLEDNIM miste, tak to tedy znamená že spousty milionu lidi mají telefony 6 nebo i vice let starých?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 13. 02. 2013 10:26

První koláč se týká všech mobilů v součtu, druhý pouze smartfonů. Obojí pro poslední kvartál. Znamená to, že Nokia prodává mobilů dost i teď, ale ne těch chytrých.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepek  |  13. 02. 2013 10:43

Jo, už to vidím, na tom koláči je Podíly na trhu mobilních telefonů x smartfonů ve čtvrtém čtvrtletí 2012. Ja to pochopil že první koláč je podíl všech mobilů a druhý koláč jsou aktuální prodeje všech telefonů. Tohle srovnání by mě zajímalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
accetto  |  13. 02. 2013 10:28

Tim prispevkem jsi naznacoval ty grafy s celkovyma prodejema a prodejama "jen smartfony" ?? Protoze s celkovym prodejem NOKIA je treti nejvetsi prodejce mobilu, ale to zahrnuje mobily ASHA. Skoro posledni je ve smeru prodeju "jen smartfony", kde se svyma win8 moc uspesne nezabojovala.
Osobne jsem rad, ze ma sve vysledne cisla v + a bude moci tedy i investovat a dobehnout dnesni velke prodejce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
accetto  |  13. 02. 2013 10:29

jen dodavam, ze mobily ASHA jsou velice popularni v Cine a Indii. Tedy co jsem se aspon dovedel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  13. 02. 2013 11:15

Ano, ale i tak prodeje klesají. Alespoň jim stoupli trochu zisky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beldor  |  13. 02. 2013 18:00

Ja osobne bych dotykove verze asha mobilu zahrnoval do smartphonu . Casto stoji vice nez androidi "smarphony" a funkce maji temer totozne . Je to cele trosku zmatene...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  13. 02. 2013 22:24

Sama Nokia je tam neřadíl, tedy kromě reklam. A považovat S40 Aschy za smartphony může jen reklamní tydýt. To by pak byly prakticky všechny telefony od nějaké nokie 6300 smartphony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmme  |  13. 02. 2013 10:11

Samsung je nejlepčí a vy se vraťte do školi, tupci!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TRdej  |  13. 02. 2013 15:22

Ty se vrať do školy ,a nauč se psát Tupče .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pan Kája  |  13. 02. 2013 18:15

Já myslím že šlo o ironii s to špatné i/y tam bylo úmyslně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  13. 02. 2013 09:14

O tej Motorole mi to přijde jako pěkná blbost. Nikdy jsem neslyšel žádnou spekulaci, že by se jí chtěl Google zbavit. Naopak se dost mluví o připravovaném telefonu (X Phone), který má výrazně s trhem zamávat.
Naopak Nokia je v černých číslech jenom díky vánocům, teď půjde zase do červených. Obrat k lepšímu se nekoná. Stačí se podávat na předchozí rok. Ten vzestup před Vánocema a následný pád je vidět u všech výrobců, nejmarkantnější je to asi u Applu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony Stark  |  13. 02. 2013 09:34

"Naopak se dost mluví o připravovaném telefonu (X Phone), který má výrazně s trhem zamávat."
Ale houby. Zadny telefon, byt nejlepsi na svete, s trhem nezamava, pokud se bude prodavat jen v USA Ano, to dela Motorola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 02. 2013 11:14

X-Phone už na trhu nějakou dobu je a s trhem mává zásadně:
https://www.youtube.com/watch?v=r0RqPhr-hdA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JP  |  13. 02. 2013 09:02

Mne sa páči tá cena Apple a marža Vyššiu maržu majú už len "pôžičkárne" z reklám :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j.x.e  |  13. 02. 2013 09:09

To je prumerna cena, ma ji nejvysi protoze prodava jen to nejlepsi, ale ostatni maj mobili uz od 2000,
Ale kdyz postavis vedle iphonu vlajkove lode i ostatnich tak jsou ceny stejne, naopak zas u tabletu je v pomeru cena/vykon apple nejlevnejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  13. 02. 2013 09:17

Tak vedle sebe postav Nexus 7 a iPad Mini a zjistíš, že to je přesně naopak.
Vlajkový lodi všech výrobců jsou napálený, tak to vždycky bylo a bude, protože spousta lidí je ochotnych zaplatit neúměrný peníze za to, že mají "to nejlepší".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 02. 2013 11:12

Postavil a nepřemýšlel jsem ani minutu, iPad mini je jasná volba i kdyby měl cenu dvojnásobnou. A to nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JP  |  13. 02. 2013 14:07

Narážam na to, že maju 40%-50% zisk, nezastavam sa ani inych predražených top modelov. Ale Apple v tomto vedie, vie ako vytiahnuť peniaze z ľudí. Kto chce nech kupuje. K tomu tabletu, neviem či ponúkaju zasa taky velký rozdiel keď iPad Mini je o 100 eur drahší ako Nexus 7 (na ňom je vidiet kam možu výrobcovia stlačiť cenu).
Teraz tu čakám odpovede typu, ved 100Eur nieje nic, tablet za 500-700 eur typu Apple je super cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
steelspace  |  13. 02. 2013 14:25

Padesátiprocentní zisk se dá vysvětlit i tak, že dokáži vyrobit konkurenceschopná zařízení velmi levně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  13. 02. 2013 15:17

40 % hrubá marže je brána ve výrobních firmách jako nejmenší, pokud má být daný produkt ziskový. I např. takové ztrátové AMD má marži kolem 40 %. A pozor jedná se o marži, to znamená, že se počítá s prodejní ceny, takže hrubý zisk vzhledem k pořizovací ceně je mnohem větší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beldor  |  13. 02. 2013 17:56

Sorry , ale srovnavat marze u firem techto NAPROSTO rozdilnych typu(vyrobni\technologicka) je znak totalni neznalosti . Takze intel s marzi hodne pres 60% je co? Ach jo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  13. 02. 2013 22:21

Intel měl maržiněco přes 45 %, jeslti si pamatuji. A ano, je to výrobní firma, prostě vyrábí nějaké zboží. A tam jsou marže potřeba vyšší, než jen u obchodních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deco  |  13. 02. 2013 08:50

Když se člověk podívá na trh a má i osobní zkušenost s produkty - jde mu o spolehlivost, kvalitní zpracování a detaily často nepostihnutelné procentuálním ohodnocením v tabulce - tak se domnívám, že skutečně bude vybírat z tria Apple, Samsung, Nokia. Celkový uživatelský zážitek je u nich zkrátka nejvyšší a současně nejde o experimenty s nejistou životností.
Když si srovnám třeba iPhone 5, ATIV S nebo Lumii 920 s telefonem jako HTC 8X...ten poslední ve mně zkrátka nevzbuzuje stejné pocity jako první tři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
soigia  |  15. 02. 2013 05:20

Problem Nokie je ze se proste nevenuje svemu software. Ja mam zase odpor ke komunikacnimu prostredku ktery mi nemuze nabidnout komunikaci v nekolika jazycich najednou. Chapu ze nekomu to je jedno. Ale proboha, telefon je predevsim ke komunikaci a tudiz to abych byl schopen prijmat a psat zpravy rekneme ve trech nejdulezitejsich jazycich (Anglictina, Cinstina, Arabstina nebo Rustina) je proste nezbytnost. No a to mi u Nokie chybi. To nemluvim o podpore dalsiho software jako slovniky, textove editory a podobne. Proste se placaji od nikud nikam. I ja si myslim, ze to jejich marriage wit WM byla chyba. Ale to je veci Nokie. Porad mam jeste jejich telefon (Nokii pouzivam snad vic nezli deset let), ale myslim ze az doslouzi koupim Iphone. Nerad, ale nemam moc na vyber. Proste to pod...li. A nemyslim, ze to byl Elop. To zacalo uz pred nim. On uz to jen nevzal za spravny konec a nedohasil tu svou plosinu na ktere se ted smazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  13. 02. 2013 07:43

Skratim diskusiu:
Elop nici nokiu, mala mat andorida.
Nie Andoroid by nepomohol.
Wp je odpad.
Nie zalagovany je andoid.
Jedine dobry je ios.
Nie andorid.
Ifon je predrazeny.
Si ovca, ty si google fanantik. MS ide do kytek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  13. 02. 2013 08:24

Pěkně shrnuto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morrr  |  13. 02. 2013 09:50

jistě a kolem "nezpochybnitelných argumentů" ještě nutná omáčka:
ty to prostě nikdy nepochopíš, nejsi toho schopen
takže dle tvé logiky
čeče, kolik ti je, 5?
asi moc ve svém raném věku nechápeš
tvá logika je opravdu rovná malému dítěti
nečekám, že tuto otázku pochopíš
tak počkej, až se dostaneš na střední školu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EINEX  |  13. 02. 2013 15:47

A specíálně ty tady ještě připíšeš něco ve stylu "oslíííku bla bla bla..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morrr  |  13. 02. 2013 16:37

dej odkaz pokud jsem si s tím někdy začal... tím myslím pokud jsem neodpovídal blbovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sargis  |  14. 02. 2013 09:56

Zabudol si na - rodicia ti konecne kupili mobil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eEyore  |  13. 02. 2013 09:59

Ideální by bylo takové shrnutí povinně připojovat ke každému článku. Každý by si vybral jemu vyhovující tvrzení, dal plusko a v diskuzi už bychom mohli číst jenom slušně formulované zajímavé názory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  13. 02. 2013 03:17

Škoda tý Nokie. Samsung se všude moc roztahuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor