Velké srovnání: je lepší Siemens SX1 nebo Nokia 6600?

Diskuze čtenářů k článku

D2_MAC  |  26. 12. 2005 23:05




Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D2_MAC  |  26. 12. 2005 23:05


Nokii 6600 používám už měsíc a nemůžu si ji vynachválit, co se netu týče, mám od T-Mobile neomezený net na cely měsíc, stahuju programy, čtu maily ( samozřejmě i píšu ), hraju hry pro N-GAGE, Game Boy, javu, symbian, poslouchám přes celý displej celovečerní filmy ( novinky ) mám stáhlý MP3 přehrávač, videorekordér kt nahrává v rozlišení 176x220 při 20 sn za sekundu až do zaplnění MMC, kontakty, kalendář, maily užívám denńě, mam k tomu MMC 1GB, připojuji se k PC, využívám internet, synchronizaci atd jedu rychlosti přes 15KB/s ) ( tj 120 kb/s) ,  tak nevim co mate všichni s tym siemensem, ten jsem měl dva tydny a pak jsem ho prodal, ta klavesnice se jim fakt nepovedla, je to sice taky dobry mobil ale co neni to si stahnu ( radio posloucham pčes net, stereo sluchatka mam přes kabel ( nokia 6600 ma připojeni na HF ) tak nevim proč tady někdo řikal , že jde jen přes BT, Prostě GOOD CELLULAR PHONE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.4.K.  |  24. 12. 2005 23:48

No takže žádná NOKIA 6600 ale SIEMENS SX1 a experimentovat s klávesnicí se vyplatí si zkuste zahrát nějakou hru na Nokii a budete proklínat Nokie
Zlatej SIEMENS SX1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nuss  |  15. 10. 2005 12:28

It is posible to patch sx1, and use new themes and icons

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nuss  |  15. 10. 2005 12:02

Sx1 - radio, stereo mp3 4 MB
Nokia ????????????????? 6 MB ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  02. 10. 2005 17:04

Z článku tedy jednoznačně a objektivně vyplývá, že SX1 je lepší než Blokia 6600, když v poměru cena/výkon jasně vyhrál Siemens, už není co řešit a není potřeba jen nesměle, že SX1 má sice navrch, ale není to tak přesvědčivé. Teď vyhrál už o 2 kategorie!!!
Nokia je sice mnohem horší, ale Siemense bohužel dostihne. Již brzy. Až Siemens skončí: -(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  08. 08. 2005 13:36

nevim měl sem tyto telefony oba a když se dokoupí do sx1 pamětová karta tak je o hodně lepší,na zprávy je to taky skvělý jde jen o zvyk,na ovládanbí je to jednoduší.
podle mě je lepší sx1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Hřídel  |  20. 05. 2005 15:09

Mám SX1 a jsem s ním naprposto spokojený. Nebyla to láska na první pohled, první den když jsem se pokoušel psát sms jsem ho málem vyhodil z okna, protože jsem sms maniak a píšu pořád. Ale po týdnu už jsem se na tom naučil psát a už bych ho nedal z ruky. Dokonce se mi na něm píše lépe než na norm. mobilu. Hlavně výborně přehrává mp3 a rádio, opravdu super zvuk + dálkové ovládání na sluchátkách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kačka  |  22. 04. 2005 23:40

Jelikož jsou jejich funkce na téměř stejné úrovni, hodnotím vzhled. Na plné čáře to u mě vyhrává Siemens. Miluju originalitu a kolik mobilů má takovéhle sestavení tlačítek ...  Abych ale Nokii nekřivdila ... Kdyby nebyl Siemens, pořídila bych si s největší pravděpodobností Nokii !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V-e-n-c-a  |  04. 04. 2005 17:55

tento model me okouzlil a co pise clovek co psal recenzi keca nesmysli na tlacitka po stranch sem si zvykl dokonle a pisu na nich rychleji mez na tech pod displejem a navic ntan nokia ma strasny tvar a je blba!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TAJNÉ  |  25. 03. 2005 10:02

JA MAM SX1 UZ PUL ROKU MA SESTRE SI PORIDILA NOKIU 6600 A MOHU RICT ZA SX1 JE ROZHODNE LEPSI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokie fuj!  |  19. 02. 2005 11:44



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kre_k  |  29. 01. 2005 21:15

Zajímá mě jaké je to s přehrávání videi a filmů v SX1 jestli je na to nějaký program který zredukuje rozlišení u běžných filmů na rozlišení displeje a jestli je datový kabel standartně v balení Jinak je na www.mobilcity.cz
za 6490Kč s DPH!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jenda  |  24. 01. 2005 21:00

podle me je sx1 lepsi... uz cenove.....jestli tady nekdo pridava nokii kvuli tomu ze dodava v baleni kartu 32mb tak to je fak husty.... ja mam 256 a uz ted ji mam zasekanou... 32 je fakt jak nic!! na tlacitka u siemense se da v klidu zvyknout, ma rychlejsi gprs........ sx1 mam a sem s ni spokojenej uplne maximalne!!! vsem doporucuju tlacitka sou uplne v klidu za tejden se s nima pise uplne v klidu!!! sx1 forever!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Nawrath  |  28. 12. 2004 00:34

Z hledisaka globálního aspektu na mentalitu humanního kompromisu je to věc zcela principální nemá konečný význam a proto by bylo zcela nerentabilní abychom o tom polemizovali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fint  |  28. 12. 2004 00:29

kdybych si mel vybrat mezi siemensem a nokii tak bych si bez vahani vybral SX1. ma o mnoho lepsi dyzajn nez nokija a lepsi cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wasabi  |  27. 09. 2004 20:29

Ahoj chci se zeptat koupil jsem si Nokii 6600 z bazaru a doma jsem zjistil že ta paměťová karta je pod heslem které neznám. proto se chci zeptat jestli to jde nějak obejít nebo co udělat abych ji odemknul. Přewdem díky za odpovědi. Wasabi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  12. 06. 2004 13:27

Jsem na stopro presvedcen sze si koupim jeden z nich, ale ted ktery ?


Dlouho jsem mel jasno ze SX1, ale nakonec asi Nokia, jendak je o mnoho rychlejsi, ma Symbian 7.0  , Javu 2 a vice sofrtwaru na ni bezi bez problemu.


Jedina nevyhoda GPRS, ale to snad neva, pokud se plati za data....


A halvane ta rychlost, SX1 je snad trochu krok zpet ne ?


http://www.mobile-review.com/review/siemens-sx1-os-en.shtml


 


ed

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 06. 2004 15:20

No ty ceny sou opravdu lákavé v porovnání s cenami v článku. Hlavně P800!!!


http://www.mobilmania.cz/Text/Ar.asp?ARI=107568


Tak který????  SX1 - 6600 - P 800 ??


http://www.mobilmania.cz/mod_Catalogue/default.asp


 


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Dufek  |  25. 03. 2004 15:06

Nokie 6600 je  lepší než Siemens SX1

já osobně mám Nokii 6600 a je fakt dobrá

je rychlá dělá dobrý fotky

a ten Siemens SX1 má pěkně blbou klávesnici  někde na boku to je fakt debilní

že to vymyslely ty skopčácy


  1. hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PC user  |  24. 03. 2004 15:59

Komunikace Nokie 6600 s PC  at už prostřednictvím infra nebo BT velmi vázne. PC suite, který je součastí zakoupeného telefonu komunikuje velmi obtížně. Než se vůbec připojí je třeba opakovaně zapínat a vypínat adekvátní port. Poté už funguje poměrně dobře ale pouze ve smyslu zálohování.  Problém je, že neobsahuje  možnost psaní SMS, jako tomu bylo u předchozích verzí Nokií (např 6210) Rovněž Logomanager, s nímž jsem měl vynikající zkušennost u předchozích verzí Nokie, zde vůbec nechodí. Prosím o radu, co s tím udělat. Díky předem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
StandaRT  |  23. 02. 2004 14:53

chci se zeptat, pokud někdo tu má nokii, v jednom článku jsem četl pokud používám Oskara, N 6600 "nevyužiji", bylo tim myšleno vůbec či "plně nevyužiji..."? Máte někdo Oskara a zároveň N 6600?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vejražka  |  01. 02. 2004 11:38

Měl jsem nejprve  14 dní Siemense SX1 a vůbec mne nijak nenadchnul. Měsíčně napíši tak 1500 sms a provolám tak 30 hodin. Nyní mám desátý den Nokii 6600 a je naprosto dokonalá.Jsen na ni připojen 24 hod denně na internetu, volám píši sms,posílám MMS, fotím a skutečně je to naprosto nejlepší telefon na trhu.Každému doporučuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jéňa  |  30. 01. 2004 12:38

Měl jsem v ruce oba "founy" vedle sebe a skutečně nevím... SX má podstatně čitelnější displej při zhasnutém osvětlení.

Jak je to s podporou GO u N6600 ?!? Je to už vyřešené ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nicole  |  30. 01. 2004 07:33





OK, pisete u Nokie cestovni no jo musej mit neco nobl ale ta karta pametova tam

bejt u Siemense mohla to je fakt velky minus a ta diakritika taky ... je nejaka sance ze novejsi firmware tu diakritiku vylepsi ?


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nicole  |  30. 01. 2004 07:31




To by teda mela bejt


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marty  |  13. 01. 2004 16:19

Dobry den,

rad bych se zeptal zdali nekdo neco vi o prichodu Senda X na nas trh. Pokud se clovek podiva na jeho specifikace, myslim ze celej siemens SX1 vcetne nokie 6600 strci do kapsy.
Nebude o nem nejaka podrobna recenze?

Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  13. 01. 2004 16:35

Sendo nemá v České republice distributora, oficiálně se neprodává a nevím o tom, že by se něco mělo v blízké budoucnosti změnit. Recenzi na MobilManii proto neplánujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  13. 01. 2004 18:59

myslite jako ze se oficialne neprodava v ceske republice? ale jinak byl myslim oficialne predstaven (v GB) a dle informaci mel byt dan na trh zacatkem tohoto roku, takze by ho melo byt mozne oficilane koupit/dovezt, ne?
Pokud je to pravda, je opravdu velka skoda ze zadny z nasich operatoru tento mobil nehodla uvest na nas trh. Vzdyt je snad levnejsi nez nk6600 a soude podle toho jak jde nk6600 "nadracku" (ptal jsem se v par ochodech a pry je kazda dodavka okamzite rozebrana) by to se Sendem X mohl byt pro dovozce jeste lepsi "business....

martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Pelikán  |  03. 01. 2004 17:15

Až se nám výrobci naučí dělat telefony které lidi chtějí......

No na začátek by to chtělo trochu ocenit volbu materiálu. Plast! Hm! Co s ním. Přiznejme si všichni. Nebyl by lepší mobil zpracovaný z nějaké lehké slitiny? Je pevnější, tolik se neopotřebuje a navíc má člověk pocit že se to co drží v ruce nerozsype při silnějším stisku. Kdo potřebuje lehký a malý telefon? Když mám u pasu 9210 alespoň vím že ho tam pořád mám a nemusím se ohlížet kde mi vypadl nebo jestli mi ho někdo neukradl. Nevím ale mně nějakých pár deka navíc prostě nevadí. To že je větší je jenom klad. Osobně mám rád telefony do kterých se dá mluvit. Mít telefon od ucha k "hubě". Necítím se že by můj osobní ideál měl být třeba Zoolander.

Vše je jenom o software. V době kdy provázanost softu volá po radikalitě se nám několik výrobců mobilních telefonů zblázní a vytváří inflační pracovní místa pro vývojáře ( strojáky ) kteří by se hodili třeba někde jinde a na něco jiného.  Korunu tomu nasadila Nokie a její množství platforem pro vlastní výrobky. Je li motem Nokie mobil pro každého pak nechápu proč si u ní člověk tak těžko vybírá a vytváří kompromisy mezi tím co potřebuje a tím co mohou její výrobní řady nabídnout. Telefon typu vše v jednom u ní člověk prostě nenajde. Za to těch blbostí okolo.

Foťáky kamerky a jiné blbovinky, to si snad někdo dělá legraci??? Snad každý normální člověk musí uznat že tyhlety šumogenerátorky na ani ne půl pixelu jsou prostě na nic. Fotku s tím sice udělám ale její užitná hodnota je naprosto k ničemu. Nedá se na ní ani podívat. Videosekvence ve formátech které se ani nerovnají plnému PALu a s framerate okolo 15 fps to mi připadá jako začátky pornostránek na internetu. Divím se divím. Trh vzniká na základě poptávky. Opravdu tohle potřebujeme?

Hardware? To spíš Slowware! V době kdy nedokáže ani lídr světových mobilních telefonů nabídnout nic lepšího bych radši zalezl někam do research centra a sakra začal pracovat. Nabídnout ty periferie které pro svou práci a volný čas člověk potřebuje nebo změnit strategii výroby. Místo vydávání každý měsíc nového mobilu u kterých pak musí léta ladit firmware vydat radši jeden pořádný klidně jednou do roka. A ať se mu třeba dají měnit kryty aby se někomu nezdály uniformní.......

Nakonec jedno zamyšlení. Na co vlastně potřebujeme mobil? Na volání, na psaní, na kontakty, na hraní, na poznámky, na kalendář. Na co by se dal využít ale dnes? Na co jsou SMS když máme levné GPRS které je navíc neomezené co do objemu? Na co je MMS ze stejného důvodu? Vždy bude lepší MIME formát e-mailu i co do propojení s technologiemi sítě internet. Upřímě telefon by měl velmi brzy být PDA jinak hrozí že se z této bryndy prostě nevysypeme. Odpadne nám poblém nekonpaktibility jednotlivých platforem i vývoj aplikací bude mnohem jednodušší. Ale to už je téma jinam a jinak.

Pro rýpaly mám telefon od nokie. Už třetí v řadě. 3210,7110,6800. A mám li být upřímný naprosto spokojený jsem byl snad jenom s těma prvníma dvěma a na ty opravdu nedám dopustit. Kdyby mi 7110 nevyhořela nemusel bych si kupovat k PDA žádný jiný a upřímně i toho bych se docela zbavil protoženosit po kapsách obojí je taky dost děsivý. 6800 je sice skvělý mobil ale bez pořádné aplikační platformy je bezcený. Ovšem s malou pamětí 7650 a jeho nástupců to není o nic lepší.... I Sony dojela na svých paměťových médiích a Nokie je na nejlepší cestě jak ji dohnat. V době kdy si CFko pořídíte s 2GB za 17.000,- je 64MB za 4.700,- docela výsměch. Proti gustu ale žádný dišputát. On ani SONY-ERICSON nebo ALCATEL či SAMSUNG nebo kdokoliv jiný na tom není o nic lépe. Jedna pochbnost vedle druhé.

Ale je to možná jenom můj osobní a tudíž subjektivní názor.................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ashur  |  04. 01. 2004 18:52

Trosku vyhraneny nazor. Ja jsem stale majitelem 7110 a jelikoz mi chcipe, tak si chci poridit 6600 [i o 6800 jem uvazoval]. Kazdopadne nejsem tolik financne zdatny, abych si ji koupil ted. Takze cekam az cena spadne na 10000 az 12000 a pak neni co resit. Oskar snad dodela wap 2.0, nebo ja nevim jestli ho udela nebo ne.. [O TOM TU MEGARECENZE NEJSOU, HAHAHA ]. Go me nesere, pac s tim ET musi prastit nebo vymyslet alternativu. Jediny co me na ceskejch operatorech sere je to, ze nejdou do predu a misto toho aby inovovali podle potreb zakazniku a jejich distributoru tak se radsi hadaj a snad jsou ty prachy schopny investovat do tech hadek! Jak ja bych chtel zit v jizni Koreji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LordVader from Imperium  |  01. 01. 2004 16:51

rozumisz barany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JaRiN  |  31. 12. 2003 19:36

Je to bestovka.Mam jí tak to vím.Je finka k nakousnutí.

 

JaRiN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trim  |  30. 12. 2003 01:07

Tak jsem si dneska koupil 6600 a musím říct, že jsem udělal jedině dobře (hlavně po hodině a půl hraní si s SX1). Nemám si na co stěžovat. Jestli jde o rádio nebo MP3 - koupil jsem si Philips Pocet Music Player ;)

Na 6600 se dost pohodlně píšou zprávy - skoro chodu z 7210 ani nevšiml. Co je ale problém...

Nainstaloval jsem si PC Suite pro 6600, všechno proběhlo v pořádku, mRouter telefon vidí na ir, ale když spustím samotnou aplikaci, vrací hodnotu, že telefon je disconnected. CO S TÍM???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  30. 12. 2003 10:06

Moje řešení: N6600 a k tomu jsem si koupil DIVA GEM 128MB. DIVA umí navíc SD/MMC karty a je to rychlá USB flash pamět s rádiem, diktafonem a přehrávačem mp3 a aac. Myslím že to mnohonásobně předčí SX1 a navíc tím smáznu všechny plusy SX1. Pak mi zbyde to co potřebuji nejvíce - N6600 potřebná pro volání a smskování, plus nějaké blbinky navíc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladyy  |  31. 12. 2003 09:38

jak prijmes hovor pokud budes mit v usich spunty od DIVY a tel v kapse , necha se to propojit ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  31. 12. 2003 10:50

No zatím se k nám do ČR dováží pouze model který nepodporuje propojení s mobilem, ale já zase tolik nevolám aby to bylo tak nutné... Ale vím že nový model Divy podporuje Bluetooth a ten by měl umět propojení s mobilem... Ale raději by jsem, aby ten foun uměl rychlé data plnou rychlostí usb alespoň 1.1 nejlépe 2.0  a taky aby uměl přehrávat mp3, wma, aac, měl rádio a nahrával jako diktafon... Dá se říci že SX1 je dost blízko, ale vše totálně degraduje ta šílená pomalost když to chci používat jako flas disk  !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danek  |  30. 12. 2003 00:15

Hele to ja si raci pockam na Sendo X, bude lepsi nez celej SX1 s N6600 dohromady, nehlede nato ze by mi moje Goucko stejne s tim granatem od nokie nefakcilo..  mno jeste ze tak  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  30. 12. 2003 10:04

No jsi dost radikální, ale pokud vydají SendoX brzo, tak by to mohla být bomba. Brzo myslím začátkem roku 2004 jak je ohlášen. Navíc není okolo něj takový šílený povik jako okolo SX1 a to by mohlo hrát Sendu do karet. Ale nechme se překvapit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 12. 2003 18:27

Sendo u nás bohužel nemá oficiálního distributora, takže servis nebo podpora vůbec bude nulová. Rovněž nelze čekat, že Sendo X bude mít českou lokalizaci, což ale samozřejmě nemusí být pro každého překážkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 12. 2003 23:48

p. Lutonsky uprimne, podporu jsem pouzil asi nula krat. Jednak proc, kdyz mame net a foram ze jo?A servis?Kde som kupil, tam to reklamujem, co vy na to?Pokud si kupi Sendo v nemecku, nebo nevim kde, tak asi si to nekupi tam kde pojede napoprve.Asi tam jezdi pravidelnejc a pod. A nakup pres net ... nekupovat o podivnej soc e-shopu je to snad v pohode.

Lokalizace a nac?Ja ji mam rad, ale jde podle me jen o zvyk.A to ovladam AJ velice mizerne.MYslim ze vetsina lidi ja na tom mnohem lip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  31. 12. 2003 08:23

Jasně, to je otázka s dovozcem. Zatím Sendo moc telefonů neprodávalo  a myslím že není vyloučeno že když bude telefon dobrej, že by se někdo nanašel, ale nechci spekulovat. Jinak nač češtinu - když vynechám názvy v menu, což je prkotina, tak pak zůstává česká T9 - N6600 zkracuje sms při použítí české T9, o Siemensu jsem pomalu nepostřehl jestli má českou T9, ale myslím že tam to je jedno, stejně se na tom nedá psát . Takže stejně se bude používat klasické datlování. A SendoX bude také Series60, tak by možná bylo do budoucna možé upgradovat češtinu podobně jako fw u Siemensů po kabelu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepek  |  30. 12. 2003 00:00

Mily Peter ze Slovenska, kuprikladu muj plat vcetne provizi byva cca od 18 do 35 tis mesicne, a kupodivu pouzivam jen predplacenou kartu GO O Ooo to je prekvapeni vidte? Budete se divit, ale ja mobil pouzivam vyhradne na PRIJEM hovoru a ne na odchozi volani Oo to je panecku prekvapeni Ooo, proto take nepotrebuji patit nejaky pausal. Kdo setri ma za tri :D. A kupodivu jsem si koupil SX1.. Porad vam pripada ze predplacenky jsou urcene VYHRADNE nemajetnym studentum? SX1 + Go = rox    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  30. 12. 2003 06:14

Vedel som, že sa nájde nejaký "extrémista" - výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo. Nechápem, ako si môže niekto kúpiť tak namakaný telefón len na príjem hovorov. Na to vám stačí Nokia 3310. Poslúži vám úplne rovnako. Nie???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 12. 2003 23:38

ja ti dam "extremissta"

at si to pouziva. Ja pouzivam uplne normalnu obyc OSKARTU na n3650.Vim mal by som sa stydet podla vas a co jako?Proste mi to uplne vyhovuje ..

tolerancia rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  31. 12. 2003 12:24

Ja nikoho predsa neodcudzujem. Je len chybou našich a vašich operátorov, že považujú užívateľov predplatených kariet za outsiderov a nepristúpia na modernejšie technické formy tarifikácie. Keď to funguje v Európe, tak to môže ísť aj u nás. Ale oni si povedali, že pre tých pár vlastníkov Go a Os-kariet, ktorí chcú súčastne aj drahšie mobily, sa to neoplatí. Asi si spravili prieskum trhu. Nechcú investovať do nových perspektívnych technológií, pretože sú možno drahé. Ale budú musieť! Tak isto aj čo sa týka Wap 2.0. O nejaký rok na tom pôjdu možno všetky nové mobily. A operátori nebudú mať na výber....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ceribo  |  29. 12. 2003 17:42

A co 3660? sice se asi ještě neprodává, ale je to taky dobrá alternativa,ne? aktivní 65000 barevný displej a spravená klávesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ubu  |  29. 12. 2003 16:18

Pěkný článek, příště bych doporučoval zmínit i Ottův slovník naučný neb i zde je zajisté několik poznatků o mobilních telefonech a komunikaci jako takové pár poznámek. Možná, že byste v budoucnu mohli porovnat vývoj modelů jednotlivých výrobců s odkazem na singulární průběh, který výrazně pohovoří o limitách techniky a jak úporně se jim představené modely nejsou schopny ani zdaleka přiblížit. Vše bych viděl na svižný článeček ne větší než jedno Giga.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Policak  |  29. 12. 2003 18:10

 musíš mít fakt dobrej matroš. Na čem si ujel?
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  29. 12. 2003 13:41

Je to hezke, ale pro me potreby nevyuzitelne. Dostal jsem pod stromecek jiny komunikator - SE P900 , uzasna masinka ,ale po par dnech jsem dosel k zaveru, ze pro mne nevyuzitelna. Chytre telefony vyuzije spis nejaky fanda,nebo manazer ,pro bezneho smrtelnika,jako jsem ja je to jen hezka ale nepotrebna hracka.......Snad se na mne pan Lutonsky nebude zlobit,ale kdyby jste mel nekdo zajem o P900 , novou, se slevou 10.000 - tedy za 15.000, tak se ozvete na e-mail. Tento darek se me manzelce nepovedl, i kdyz urcite potesil.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 12. 2003 23:32

trosku odbocka ale, ale ... manazerske mobily a pod.

Ktery manager ma cas studovat ako funguje p900?A celkovo sledovat celkovo info kolem mobilu?Kdo nedela v ITC taka si nema moc sanci.

Podle me manager pouziva 6310 a smytec.Je to easy a funguje to. BT neresi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  31. 12. 2003 10:07

Ty máš o naší práci asi dost zkreslené představy. Pojem "manažerský" mobil mi nikdy nebyl moc jasný,ale ubezpečuji Tě, že při mé manažerské práci potřebuji zařízení, které mě bez problémů spojí na internet bez drátu, bude spolehlivý, přiměřeně velký, s dostatečnou podporou organizace času, poznámek, s možností synchronizace s notebookem, atd, atd.  Z 90% je k výše uvedenému potřeba BT, neboť je to prostě nejpraktičtější spojení mezi mobilem a PC.

Tvá poznámka : " Podle me manager pouziva 6310 a smytec.Je to easy a funguje to. BT neresi." je prostě stupidní. Zamysli se nad skutečnou manažerskou prací a neplácej nesmysly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  05. 01. 2004 13:07

mno o definici managera se bavit nebudeme ... jeden potrebuje tel an volani, druhy i na datovany, dalsi ho chce ze SYMB ... to je fu()k

jinak n6310(i) pripojis na net pres BT v pohodicce, jen tam nefaka (znam lidi co jim to chodi) NOKIA PC SUITE - nemas tel seznam+SMS v PC. Jak je to ze synchronizaci - to nevim. Tudle funkci nejka nevim prijit na chut. Do tel seznamu si peru vsechny kontakty na danu osobu - dejme tomu

JAN MRKVICKA - firma - tel pevna linka na stul, tel pevna linka na ustrednu kdyz ma obsazeno, nebo potrebuju nejakeho jeho kolegu, mobil pracovni, mobil sukromni, mail pracovni, poznamku - nebo spis nekolik poznamek. Dale obcas mam na kamarady co z nima obchoduji (vesmes slovaky) takze treba jeste mobil slovensky, pevna linak v praze, pevna linka domu na slovensko ... nejaky sukromny mail ... primo ICQ cislo by se tam siklo ....

no a ted by me zajimalo jak frajirku todle narves do OUTLOOKU. Odpovim si sam - nijak. Slavna sync je nanic.A nemluve o "kingovy" T610 ktery tolik kontaktu ani nemumi.

takze pokud jde o BT tak pro me je dobre na modemovani, pak na stahovany fotek, nahravani MIDU a posilani nejakych TXT.Zalohovany n3650 je desne.A dostat seznam+SMS do nejaky podoby "a la" n6310i neni mozne. Nevite nekdo o necem?Velice by me to zajimalo.Agora Contact plus mi dokazal jen vyexportit seznam do CSV (lepsi nez dratem do oka) ale trapi me jeste mych cca 700SMS+mailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  05. 01. 2004 14:19

No,na mojí Nokii 6600 výše uvedené funguje skvěle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  05. 01. 2004 20:07

njn ... co myslis proc mam asi 3650? jsme rad ze sem se zbavil te s(*)acky T610

jen ta synchronizace + zaloha tel seznamu + sprav. PROSIM, PROSIM nevyte nekdo o necem? vim existuje www.symbianforum.com ale nestiham ;-(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  05. 01. 2004 22:06

Ano,vym . Zkus si pohrát s portama,taky jsem to řešil a pomohlo to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  06. 01. 2004 11:15

hrani z portama mi vyresi synchronizaci? pockej to se mi dost nezda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  06. 01. 2004 11:28

Ježiš promiň, já to nějak blbě pochopil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba von Duba  |  29. 12. 2003 11:55

To srovnani je ok, ja bych ale urcite nezapomnel pricist body Siemensu za moznost nahravat jakkoliv dlouhe video sekvence (omezene puze pameti karty/telefonu)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  29. 12. 2003 12:47

Toto je len vecou SW. Nie je veľa tých, čo to využijú, ale ktorí to potrebujú, tí si SW určite nájdu. Je celkom slušný výber. Napr. aj SW pre detekciu pohybu v miestnosti, ktorý pošle SMS v prípade pohybu.

Body by som dal skôr za rádio a USB, čo sa jednoducho do N6600 nedá dostať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pade  |  29. 12. 2003 11:49

Píšete: Do telefonního seznamu se u Nokie dostanete stisknutím joysticku, u Siemensu jeho pohybem směrem dolů, což mi připadá pohodlnější. Vše dál je úplně stejné, snad jen s rozdílem, že Siemens u vybraného jména navíc nabídne poslání e-mailu, Nokia jen SMS a MMS.

Jste si jistej, že to tam není? Protože u mé N7650 tuto volbu mám (poslat e-mail) a nezdá se mi, že by Nokia šla cestou zpět. Prostě na jménu dám volby->vytvořit zprávu a tam mám SMS,MMS a email. Jinak z mého hlediska bych bral tu N6600 a to z jednoho důvodu: Rozchodit mojí N7650 s bluetoothem byl horor a opravdu to už nechci zažít znovu. Dle vašeho článku je v tomto ohledu lepší N6600. Jinak super článek. Hezkej Novej rok přeju všem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  29. 12. 2003 12:43

V teste som si to nevšimol. Pridávam sa k tomuto dotazu, samozrejme, je to tam. Autor testu si to zrejme nevšimol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  29. 12. 2003 14:18

Nemám to tam, jinak bych o tom nepsal - ale nemohu vyloučit, že to v novém firmwaru nakonec je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PV  |  30. 12. 2003 19:14

Ta volba se tam objeví jen tehdy, je-li nakonfigurována nějaká e-mailová schránka, jinak ne.

PV

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 12. 2003 21:50

No fakt :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 12. 2003 23:25

tak, tak

uz vcera som si pri citani clanku vravel ze je to asi kravina, ale nemam sm cas to overovat.

Ono jednak pkud clovek ma v kontakte jen cislo na mob, tak mu to nepusti poslat maila.

pokud nejedu na maila a stlacim (n3650) joy, tak to ponukne MMS a mail.

A jak rika p. Vesely asi tam je potreba mit neco nakonfig.

Docela castejsi delate takove skolacke chyby, cekal bych vetsi profesionalitu Mobil.cz se taky zhorsil,ale porad je to lepsi nez mm. Nebo vas zajimaji jen kolik MMS se posle na Vanoce a podobne ****???

SYM rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  29. 12. 2003 11:37

... za kvalitný článok. Myslím, že bol dosť objektívny. Mám ale pár poznámok a otázok:

1. Wap 2.0 u N6600. Ja si myslím, že nová technológia by mala byť lepšia ako stará. Verzia 2.0 určite prináša niečo nové. A je len otázkou času, kedy na ňu prejdú aj ostatní výrobcovia MT. Nokia bola prvá. Myslíte, že je to jej chyba, že operátori neboli pripravení? (otázka skôr na diskutujúcich ako na autora) Technologicky lepší operátori v Česku aj na Slovensku to už zvládajú. Tí ostatní si zákazníkov získavajú hlavne cenami.

2. Karty GO. Predsa telefón tejto kategórie nie je pre študentov, čo nemajú na paušál, ale skôr pre ľudí, čo majú aj na drahšie volacie programy. Preto by som to nebral ako argument. Treba prihliadať aj na to, pre akú kategóriu je MT určený.

3. GPRS. Nedá sa trieda GPRS rozšíriť zmenou firmware? Alebo je to vyslovene otázka HW? Neviem, prečo sa tak Nokia rozhodla, ale hádam to napraví v ďalšom FW, ak sa to dá. Inak, my tu na Slovensku ešte stále nemáme flatrate GPRS (v tomto sme 100 rokov za opicami), tak nám to je absolútne jedno, či 3+2 alebo 4+2.

Záver? Mám N6600 už asi mesiac a dosť ju používam. Čo mi na nej chýba, čo má SX1? Rádio, možná budúca podpora SD kariet a USB kábel. To je všetko.

 

P.S.: Neodpustím si niečo na záver. SX1 je skutočne o kúsoček lepší ako N6600, ale telefóny SE T610, N6220 a SE Z600 sú až za nimi! To mi nevyhovoríte. Nie som Nokia-fil, pretože Siemens dávam na prvé miesto, ale treba mať zmysel pre spravodlivý úsudok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 12. 2003 09:53

1. blbost ... kdo by vyuzival WAP za tak drahe lowe?Jeda tam na ET DN

2. a coo ludia co maju telefon na prijem volani?Kamos sukromne pouziva OSK a firma mu plati GO kredit ak by nahodou potreboval daco mobilne pre firmu vybavit. To sa stane tak 2-5meaacne, takze preco nemam GO?A celkovo ten argument io studentech je blbost. Ja pouzivam OSKARTU na n3650 a nevydim vyznam prechodu na pausal (!akykolvek!).Takto to mam veeelmi vyhodne a to mam uplne standardnu Osakrtu. Zalezi na skladbe volani.

3. GPRS modul je HW.

inak to radio chyba i mne na n3650, kabel by sa tiz hodil.BT mi beha dost šitne.SD karty nepouzivam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  30. 12. 2003 15:52

Jak uz nekdo napsal, to "vysvetleni" ohledne GO kuponu je pekne hloupe. A nejen proto, ze N3200 (podle Vas asi taky jen pro manazery, ze? )  se chova uplne stejne a IMHO i jakakoliv dalsi nova Nokie na tom bude taky tak. Takze ET by mel konecne prestat delat mrtveho brouka a zacit to resit, protoze akorat prijde o zakazniky, kteri chteji mit konkretni mobil, resp. sirsi moznost vyberu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
manson  |  29. 12. 2003 10:44

K čemu mi je Siemens?Pomalý,psát zpravy na něm utrpení.Přesně tyto funkce by u telefonu měly rozhodovat.A ne že má MP3 přehrávač nabo stereo sluchátka.Takže já bych bral Nokii, protože je lepší ne funkcích které potřebuji u TELEFONU.(a má paměť kartu v balení)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  29. 12. 2003 11:43

no ja nevim, ale dojem na mne neudelal ani siemens ani nokie.
oba dva maji spoustu much.
barevne velike displeje jsou sice na prvni pohled pekne, ale na vaznou praci (organizace casu, dustojne kontakty, mema, ukoly,...) stejne mobil nestaci a to ani ten nejchytrejsi, treba jako tyto dva kousky se symbianem - PDA nemuze nahradit ani omylem.
chapu ale, ze ne kazdy chce s sebou porad tahat PDA vedle mobilu.
kdo to vsak s organizaci vselicehos mozneho, vc. mobilniho pristupu na internet a pouzivani MS Office (doc, xls, ppt) mysli opravdu vazne, tak si PDA proste poridi.
jedinou dustojnou aletrnativu vidim jeste v zarizenich typu MDA II.
spoustu lidi se muze rozplyvat nad tim, ze maji koncepci all in one, ale ja v tom vidim i jeji zasadni nevyhodu a tou je nemoznost pri bezne konverzaci zadavat a hledat data...
proto mne takova zarizeni nechavaji chladnym a nedam stale dopustit na kombinaci mobil s infra/bluetooth ve spojeni s PDA (at uz Palm OS nebo Pocket PC).
a nepotrebuju k tomu ani mobil s barevnym displejem, ale vystacim si s monochromatickymi kousky typu ericsson t39, r520 nebo pro nokiare napr. 6310i, protoze pro prohlizeni obrazku, cteni e-mailu a dalsich veci prece pouziju displej na PDA (rozliseni 320x320, 320x240 nebo dokonce 320x480).
myslim, ze by melo byt dano vic prostoru mobilnim telefonum ve spojeni s PDA a toto spojeni take radne testovat - uvadet kolik vydrzi ten a ten mobil ve spojeni napr. s bluetooth s tim a tim PDA, jak je nastaveni jednoduche, kde jsou problemy, jak je spojeni stabilni a co od toho vubec muzeme cekat.
navic smartphony jsou vetsinou kompromisy.
temer vzdy trpi mouchami, ktere bych neodpustil ani stredne vybavenemu mobilu.
zarizeni typu siemens sx1 a recenzovana nokie jsou urcite pro mnoho uzivatelu lakava a v dnesni dobe moderni a stylova ale nemohu se ubranit vyroku, ze to jsou jenom hracky, kterym chybi casto podstatne veci, ktere maji jak dobre mobily, tak dobra PDA prodavajici se samostatne.
necht omluvi muj prispevek ti, kdo se chteji dozvedet neco konkretniho o techto dvou mobilech, ze byl do jiste miry "mimo misu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neopakovatelný budík  |  30. 12. 2003 00:11

Na mouchy je mucholapka.
Na "důstojnou práci" notebook.

Ale nechcete-li tedy být, jak říkáte "mimo mísu", zkuste nekerý smartphone napřed vyzkoušet. Ze všech uvedených výtek bych vzal leda jednu: tu o souborech .ppt - ale vztáhl bych ji i na ty PDA. To mě fak baví, jak se nekdy argumentuje možností promítat prezentace na smartphonu, PDA nebo třeba komunikátoru!  Ať se tu přihlásí člověk, který si "v dlani" prohlíží prezentace (zvláště ty se slajdy, které nejde přečíst, natož jim porozumět, ani při promítání z projektoru na plátno).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OldPalmUser  |  30. 12. 2003 09:58

Ja na PDA pouzivam prezentace .ppt! Diky rozliseni (320x480) meho PDA to pouzivam i pro prezentace u zakazniku. OPU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lordmark007  |  17. 05. 2005 21:23

Jste peknej kokot jinak se to rict neda.Protoze se Nokia nemuze se Siemensem vubec srovnavat je drazsi a navic orezena o funkce SX1 Rulleeeez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daveduke  |  28. 12. 2003 21:51

Maly dotaz - lze do Nokie 6600 nejakym zpusobem doinstalovat cestinu ? myslim nejakym jednoduchym a neskodnym zpusobem. V SRN totiz vychazi po vraceni DPH na cca 12100,- a to uz je zajimava cena, ktera stoji za male peripetie s cestinou. Predem diky za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  29. 12. 2003 10:17

muzete mi ozrejmit jak si chcete nechat vratit dph u castky cca 12.000 CZK?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daveduke  |  29. 12. 2003 12:58

2 moznosti- koega-majitel firmy v nemecku- mi proda telefon za 6000,- a baterii za 6000,-.

druha moznost-nemecky celnik mi orazi EG, ale cesky celnik uz ho neuvidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shitt  |  28. 12. 2003 20:58

nokia je určitě lepší ale dizajn u Siemensu je cool

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  28. 12. 2003 20:50

Hodnotit telefony podle toho, jak pevne lezi na stole mi pripada trosku mimo, podle me by mel byt mobil tvarovan (a N6600 je) tak, aby padnul predevsim dobre do ruky.

Vetsina SD karet samozrejme jde nacpat i do N6600, ale jak jste si na SX1 sam overil, proc to zkouset nerkuli vubec zminovat, ze?

Silne me pobourilo Vase sverepe presvedcovani o tom, jak N6600 vrze apod. nesmysly!  Ta moje teda sedi naprosto skvele a to vcetne mnohokrate sundavaneho zadniho krytu, cehoz jsem si vsimnul okamzite, protoze mam i N7650 a tam ten kryt baterie mel skutecne vuli narozdil od N6600. Mozna Vam stud nedovoloval se v prislusne pasazi (resp. v ode na shodne stejne plastovy SX1) zminit treba o tom, ze N6600 se dela standardne ve 3 barevnych provedenich (slonova kost, sedofilalova metaliza a zlata metaliza - v Evrope k dostani prvni 2 varianty). Ja sam jsem si vybral tu oznacovanou jako ROSE.

O morbidnim vtipu v podobe datoveho kabelu jsem se uz nekde zminoval a morbidnejsim o to vic, ze o BT se na zacatku ani nezminite (asi kvuli znacnym problemum s BT u SX1) a napravujete to az jednou vetu v zaveru...

Co se tyce tabulky, tak tam me "pobavil" akorat radecek, kde u inetoveho prohlizece mate u N6600 "NE", takze ta Opera, co na me z mobilu sviti, asi podle Vas neni inetovy prohlizec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 20:59

Hodnotit telefony podle toho, jak pevne lezi na stole mi pripada trosku mimo, podle me by mel byt mobil tvarovan (a N6600 je) tak, aby padnul predevsim dobre do ruky.

Mně to nepřipadá mimo. Vadí mi, když telefon položím na stůl a on se potom ještě několik sekund klepe. Kromě toho trn na zadní části 6600, který za klepání může, nijak nepřispívá k pohodlnému držení.

Vetsina SD karet samozrejme jde nacpat i do N6600, ale jak jste si na SX1 sam overil, proc to zkouset nerkuli vubec zminovat, ze?

Do Nokie jsem SD kartu nenacpal, nevejde se tam. U Siemensu je naopak naděje, že by se podpora SD mohla objevit v příštím firmwaru, což by bylo pěkné.

Vrže - nevrže ...

Píšu o tom, co vidím.

O morbidnim vtipu v podobe datoveho kabelu jsem se uz nekde zminoval

Na kolika počítačích najdete USB port? A na kolika infraport nebo Bluetooth? Datový konektor a kabel je jasná výhoda, už jen v tom, že si člověk může vybrat, jaký způsob spojení použije. V každém případě tam ničemu nevadí. Absenci datového konektoru považuji u Nokie 6600 za velkou nevýhodu.

Opera

Stejně jako u Siemensu uvažujeme pouze s aplikacemi, které jsou ve standardní výbavě. Nebo Nokia už teď dodává na svém cédéčku Operu k doinstalování?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norbi  |  28. 12. 2003 21:38

Opera je v Nokii 6600 predinstalovana a pripravena k okamzitemu pouziti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 21:44

Kdysi jsem psal, že bude, ale měl jsem pocit, že se od toho upustilo. Může to ještě někdo potvrdit? To je důležitá informace a samozřejmě to opravím v katalogu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  28. 12. 2003 22:04

2Marek: Jasan, Opera je uz naistalovana na karte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 22:22

Na jaké kartě? K Nokii 6600 se nedodává paměťová karta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 22:31

K Nokii se samozřejmě pam. karta dodává, už jsem Vás tu na to upozornil, Vy jste odpověděl, že to do článku doplníte, že je to fakt a teď tu popíráte, že by tam byla ? Není to trochu divný ? Nebo si někdo půjčil Vaše jméno jako nick ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 22:34

Vidím, že bych měl jít spát, už se mi to nějak plete. Všechno zpět, už chápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 22:57

Klid, to znám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  28. 12. 2003 22:36

Marku, pokud je ten prispevek opravdu od Vas, mel byste si ziskat vic informaci. K 6600 se standartne dodava 32 MB MMC karta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 22:27

No já ji tam neměl, a to jsem mobil koupil ofiko v autorizované prodejně. Slyšel jsem, že jí tam dávají na kartu, stáhl jsem si jí z Nokia stránek, ale je to časově omezená verze. Byla u Vámi koupené Nokie plnohodnotná verze ? Pokud ano, můžu ji někde nějak získat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  28. 12. 2003 22:38

2Honza: Ano, na karte je nainstalovana plnohodnotna verze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 22:55

A nemohl bys mi jí nějak zkopčit ? Mám dojem, že mě Nokia podvedla, když jsem tam min.týden volal, odkázali mě na stránky s čas.omezenou verzí.Pomůžeš ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  28. 12. 2003 23:17

Klidne bych ti pomohl, ale neni jak. Opera je uz naistalovana a samotnou instalacku Nokie nedodava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 23:36

Tak to jsem docela v pr..., řekl bych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  29. 12. 2003 15:30

Nainstaluj si časově omezenou verzi Opery a pak si přes nějakého správce souboru najdi v adresari c:\system\data soubor ousr600.dat a ten smaž. Potom si vytvoř složku, která se bude jmenovat stejně jako ten soubor, takže "Ousr600.dat" a Opera ti bude navždy fungovat jako 96 denni dočasná verze . Tento postup funguje v  symbianu, který je n 3650 a 7650, u této nové nokie nevím....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  29. 12. 2003 21:48

 Jsi těžkej frajer.Moc děkuju, funguje to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PV  |  29. 12. 2003 11:15

No já ji tam neměl, a to jsem mobil koupil ofiko v autorizované prodejně.

Všechny "ofiko" N6600 se prodávají s paměťovou kartou. Na ní je mj. nainstalovaná plná verze Opery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6600  |  28. 12. 2003 22:21










Kdysi jsem psal, že bude, ale měl jsem pocit, že se od toho upustilo. Může to ještě někdo potvrdit? To je důležitá informace a samozřejmě to opravím v katalogu.

 

ANO JE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  28. 12. 2003 22:18

Jeste k tem SD kartam, nektere jdou dat i do 6600, ale nefunguji. Ale pokud mam spravne informace, tak mmc ma 7 kontaktu a sd 9. Proto ve cteckach pro sd funguji i mmc, ale ne naopak. Pokud to tak je, asi to novy fw nevyresi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  29. 12. 2003 10:05

V SX1 údajně funguje SD 16MB od Sandisk (ale stovky jiných zase nikoliv). Tak že, s HW problém asi nebude.Nevím proč, Siemens nezvolil rovnou i podporu SD (asi to bude tím, že se podílel na vývoji právě těch MMC). Každopádně v beta SX1 byla v MENU položka "MMC written" a ve finální verzi už  "Memory written". Také jsem četl, že u SL45 jde nějak hacknout firmware právě, aby podporoval SD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladyy  |  29. 12. 2003 11:36

SL45i mam 3 roky, a SD karta se tam fyzicky nevejde - je tlustsi nez MMC, jinak na SL mi chodi v poho 128Mb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  29. 12. 2003 18:23

Mně to nepřipadá mimo. Vadí mi, když telefon položím na stůl a on se potom ještě několik sekund klepe. Kromě toho trn na zadní části 6600, který za klepání může, nijak nepřispívá k pohodlnému držení.

...se divim, ze si nestezujete na identicky "trn" umisteny na klavese "5". BTW jestli Vam opravdu tak prekazi ten zamerny a nepatrny vystupek pod cockou kamery v ovladani mobilu, tak si kupte pouzdro a nebude vam nic prekazet ani se kolibat na stole...  BTW ja mit Vase problemy a priority hodnoceni mobilu...

Do Nokie jsem SD kartu nenacpal, nevejde se tam.

...to je ale jen Vas problem, ja taky nikdy nebyl na Mount Everestu, presto jeho existenci nezpochybnuju...

 

U Siemensu je naopak naděje, že by se podpora SD mohla objevit v příštím firmwaru, což by bylo pěkné.

...spis bych rekl, ze je to jen Vase zbozne prani... Navic mi prijde jako hloupost cpat do mobilu drazsi kartu, jejiz parametry navic stezi nekdo vyuzije...

Píšu o tom, co vidím.

...to bude asi ten problem...  U nas totiz vrzani posuzujeme usima, u Vas ocima, pak to zrejme bude uplne o necem jinem, nez o vrzani...

Na kolika počítačích najdete USB port?

..no a?! PS/2 najdeje na jeste vic pocitacich, presto tu nikdo nezadoni o propojeni archanickym kabelem. Mozna, az nekdy BT opravdu zkusite pouzivat a nebudete se s nim prat jako v recenzi na SX1, treba pochopite, co mam proti omezovani kabelazi v jakekoliv podobe...

 

V každém případě tam ničemu nevadí.

...zbytecna skvira a dalsi zdroj zanaseni necistotami a poskozeni. BTW u auta, ktere by jezdilo na benzin, dubova polena ci brikety, bych proste ty archaicke a neprakticke typy pohonu stejne nevyuzil, tak na co si za ne priplacet...

 Absenci datového konektoru považuji u Nokie 6600 za velkou nevýhodu.

...ja za jednoznacne plus, proto asi ve Vasem "hodnoceni" mobilnich pristroju jsou nad podobnymi telefony jako N7650/6600 same hracky, ktere funkcne tem se Symbianem nesahaji ani po nehty u nohou (obrazne receno)...

Stejně jako u Siemensu uvažujeme pouze s aplikacemi, které jsou ve standardní výbavě.

...no ja Vas presvedcovat nebudu, ale priste byste si mel asi radsi sehnat retail verze tech mobilu, ktere hodlate popisovat a zkusit je aspon zapnout, nez je zacit porovnavat zrejme akorat na zaklade obrazku z firemnich webu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimo  |  30. 12. 2003 06:04

ty jsi chytrej

prozrad mi, proc  mit o BT beha max 4 kilobajty (nejakej Widcom driver) a po kabelu to jede az 14 kilobajtu (115200 bps)?

 

Jasne, teoreticky BT ma jet nejakych 700 kilobitu, ale kdeze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
temporary  |  30. 12. 2003 11:31

Protože máte na virtuálním Bluetooth COM portu nastavenou rychlost 38400. Změňte ji na 115200.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrushOnYou  |  31. 12. 2003 02:56

Teda tebe bych chtel mít s tema pitomejma nazorama doma...

Sel by jsi obloukem a to hodne brzo....

Kabel je JASNA VYHODA, to ze TY zrovna jsi dostatecne HI-TECH je sice krasna vec, ale spousta lidi na tom asi holt neni jako ty. Kazdopadne, tvoje blbost je do nebevolajici, jak nam tady ukazujes, protoze uz jsi videl prosim te propojenej kabel k telefonu do PS2 slotu? Proto o to nikdo nezadoni, kazdej vi, na co PS2 je, jenom ty jsi krapet mimo. Ja nevim jak ty, ale my tam vetsinou mame klavesnice a mysky, i kdyz podle tvych reakci soudim, ze ty mas doma samo minimalne bezdrat a pokud mozno, by meli vsichni hromadne prestat delat PS2 zarizeni, USB taky vyhodime vid? Je to na pitomym kabelu... 

Tve prirovnani k autu na benzin a na uhli je sice radobyvtipne, ale kazdopadne absolutne mimo.

A debilni veta na konci tveho prispevku o tom, at si Marek telefon alespon zapne, kdyz jej recenzuje svedci jenom o tve "inteligenci" a nebo, a to spise, o zaslepenosti k znacce Nokia. V obou pripadech jsi tady ale lidem pro smich , nebo pro opruz...

CrushOnYou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  01. 01. 2004 16:42

Sorry, chytraku, ale vubec jsi nepochopil pointu.  A o tom, ze ani netusis, co je to Bluetooth, svedci tva nejapna poznamka o USB. Dekuji za novorocni nasup vtipne kase.

P.S.: Klidne si dratuj dle libosti, nic jineho si ostatne ani nezaslouzis...

P.S.S.: Pro ostatni radoby oponenty: Klavesnici a mys mam samozrejme na kabelu, protoze _NA ROZDIL_ od mobilu se nejedna o mobilni zarizeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rohlik  |  03. 01. 2004 14:50

Kdyz Siemens tento konektor pouziva uz nejakou dobu, tak ho asi nebude menit jen kvuli tomu ze nechces pouzivat univerzalni konektor!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 21:02

Ještě k údajným problémům s Bluetooth - jaké konkrétně máte na mysli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 18:58

Teď jsem se vrátil z Datartu na Národní tř. v Praze. Mají tam SX1, měl jsem ji v ruce a musím konstatovat, že na fotkách tady vypadá lépe než ve skutečnosti. Zcela souhlasím s poznámkou v článku, že obvyklé místo pro klávesnici pod displejem vypadá dost divně a prázdně, dále pak tvrdím, že provedení je trochu "laciné", nespraví to ani kovová mřížka repráčku nad displejem. Dal jsem si oba mobily vedle sebe a (i když je to subjektivní) Nokia je vážně pohlednější. Myslím, že až se čas podepíše na vzhledu SX1, odnesou to právě nejvíc klávesy, které jsou dost exponované na odření od běžného zacházení. Plasty totiž dělají dojem, že jsou lakované, ne probarvené a to je pro jakýkoliv mobil tragedie. Přítelkyně měla 6510 (takový ten zlatý malinký mobil) a po půl roce se barva prostě sloupala. U N6600 jsou naštěstí plasty probarvené, takže snad bude i za čas vypadat slušně. Prosím vás, jsou to jen mé odhady a subjektivní názory, tak mě hned nekamenujte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trim  |  28. 12. 2003 17:33

Nemůžu se stále rozhodnout, jestli Sie nebo NK


Kdyby mezi nimi nebyla taková podobnost, rozhodování by bylo o něčem úplně jiném. Vzhledově se mi líbí víc Sie, ale co ta klávesnice? Grafiku má hezčí NK, ale nemá rádio a stereo headset. I když popravdě, rádio na svojí 7210 jsem použil tak max. 6 × za ten rok, co ji mám.
Ale vzhledem k tomu, že používám EDN a nemám GPRS modem do PCMCIA, asi nakonec zvolím Sie, protože kombinace 3+2 je sebevražda (ale použitelná )


Přesto: Jak je to s nastavením GPRS Modemu při používání Nokia PC Suite? Můžu totiž měnit nastavení počtu timeslotů pro upload a pro download, tzn., že můžu downloadovat až na 4 timeslotech, když pro upload povolím pouze jeden (posuvníkem nastavení rychlosti dat z původní konfigurace 3+2 si vpodstatě udělám 4+1). To je ale pouze softwarové nastavení, jaká je hardwarová funkčnost? I když občas se zdá, že to vážně funguje, když downloaduji rychlostí cca 49 kbit/sec.

Očekávám komentář někoho, kdo se v tom vyzná lépe, protože kdyby to tak opravdu fungovalo, nemělo by cenu ani uvažovat o kombinaci 4+2, když je běžně povoleno max. 5 timeslotů up/down, což by tak akorát splňovala class 6 (3+2).


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hunkes  |  28. 12. 2003 18:52

kup si SEP900. Mel jsem vsechny tri telefony a vitez je jasny. Vim o cem mluvim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 19:43

Klávesnice je opravdu v pohodě, zvyknete si.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PV  |  29. 12. 2003 10:54

Přesto: Jak je to s nastavením GPRS Modemu při používání Nokia PC Suite? Můžu totiž měnit nastavení počtu timeslotů pro upload a pro download, tzn., že můžu downloadovat až na 4 timeslotech, když pro upload povolím pouze jeden (posuvníkem nastavení rychlosti dat z původní konfigurace 3+2 si vpodstatě udělám 4+1). To je ale pouze softwarové nastavení, jaká je hardwarová funkčnost? I když občas se zdá, že to vážně funguje, když downloaduji rychlostí cca 49 kbit/sec.

1) Máte asi na mysli program Nokia Modem Options. To nastavení timeslotů pomocí posuvníku se týká jen HSCSD (vytáčeného spojení, dial-upu), ne GPRS. Pokud jste na GPRS (tj. voláte na číslo *99...#), nemůžete nastavovat - s výjimkou APN (to je to spodní okénko) - vůbec nic.

2) Pokud se Vám zdá, že downloadujete 49 kbps, pak je to leda s kompresí (GPRSspeed u TMO).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  28. 12. 2003 17:23

Nevíte někdo s jak velkou MMC kartou umí pracovat N6600 a SX1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  29. 12. 2003 09:52

SX1 má podporu až 512MB MMC (ale je těžké ji u nás sehnat- spíše v zahraničí). Někde jsem četl, že by měl zvládnout MMC i do 1GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AUDI  |  28. 12. 2003 15:25

Používám 6600 a sem spokojen.Sice mám nějaké problémy s firmawarem....ale na to už sem si u nokií zvykl.A v neposlední řadě toho využívám při vracení telefonu zpět prodejci vydělám na to a hlavně mám telefon zdarma a to je určitě dobrá věc..takže mi ani nevadí že nokie je poruchová.Mějte se...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepek  |  28. 12. 2003 14:05

na N6600 nemuzu pouzit moje cislo na goucku takze bye bye, SX1 komm zu papa  (imho s novym firmwarem bude urco rychlejsi..teda doufam)

Yo a taky to ze k nokce davaj 32 kartu je vcelku k nicemu, kazdej bude chtit stenak neco vetsiho.. myslim uz to tady nekdo i rikal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  30. 12. 2003 09:32

Mluvil jsem na foru s jedním vývojářem pro SX1 a ten říkal, že rychlost telefonu je přímo závislá na rychlosti paměti. Vlastní rychlost procesoru je dobrá, ale vše brzdí velice pomalá paměť. Obávám se že se fw rychlost nepovede zvýšit - škoda. Je to jedno z hlavních kritérií které mám i při svém výběru mezi již tak vyrovnanými telefony...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  28. 12. 2003 13:45

Dobry den. Za 1. Diky za skvely srovnani!

Chtel bych se ale zeptat vcem je takovej rozdil mezi nokii 3650 a nokiou 6600? Vsude se mluvi o dokonalosti 6600 ale ve srovnavacim testu dostala stejne ohodnoceni jako 3650 (89%) Pokud jde o rozmery a klavesnici tak to je podle me nazorova vec. Kazdemu se libi neco jineho. Ale co se tyce funkci tak mi to nepride prilis rozdilne... Jedinou vec co ma 6600 lepsi je displej ale zas to neni takovy prevrat... Diky moc za  odpoved!

DIKY!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 13:50

Rozdíl je hlavně v displeji a v paměti RAM - Nokia 3650 má méně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  28. 12. 2003 14:07

Dobre, diky. Ale jese bych se zeptal takhle:

Vyplati se mi prejit z 3650 na 6600? S 3650 sem spokojen na klavesnici jsem si zvikl a na rozmery taky.. Videl sem displej 6600 a neni spatnej ale zas to neni takovej rozdil... Takze ma to smysl prejit z 3650 na 6600?  a v cem se mi to dystak vyplati?

Diky moc!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 14:15

Nemá to smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrolin  |  28. 12. 2003 16:04

Ano, vyplatí se ti TO. Ne, nevyplatí se ti TO. Na TO si snad krucinál dovedeš odpovědět sám, jestli ti TO za TO stojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Misok  |  29. 12. 2003 15:51

Ty idiote! Chtel jsem se poradit s profikem ne s tebou naprostym idiotem!

Neviznam se v tom tolik tak sem se potreboval poradit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 12. 2003 15:37

Jak je vyděd neviznaž se ve výce vjecech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  29. 12. 2003 11:10

trocha z jineho soudku. n3650 je velmui dobry mobil, ale chcelo by to slusivejsi vzhled (kabatek). Ty levne plasty jsou otresne.Ale jinak jsme s nim spokojenej a nevidim vyznam prechodu na n6600. Cekam na n9310

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  29. 12. 2003 13:24

Jo asi tak :) Nevis kdy vyjde 9310? A jaky bude mit parametry? Diky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 12. 2003 09:38

myslim ze takych nas je viac a realne si myslim ze Nokia nas necha cekat, a az to bude, tak asi se i zkamaradim z SE a Nokia se bude moct "ísť pásť". Fakt nevim kde maji ty Nokiaci rozum (hlavne z tom designu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  29. 12. 2003 13:24

Jo asi tak :) Nevis kdy vyjde 9310? A jaky bude mit parametry? Diky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mario  |  28. 12. 2003 12:34

Já mám rád Nokie, ale co se týče vzhledu se mi víc líbí SX1, 6600 je tak trošku made in China.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blidloch  |  28. 12. 2003 11:47

Když je mezi těmito dvěma telefony tak malinký rozdíl a jsou skoro stejné, jak je možné, že Siemens SX1 je na 1. místě ve vaší tabulce a Nokia 6600 až na 5. místě.....

A pokud se nepletu Nokia 6220 je na místě 3.

V čem je 6220 lepší než 6600, když je 6600 podobná SX1???

Dík za odpověď...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 11:52

V poslední kapitole článku najdete srovnání parametrů obou telefonů, z něhož vycházíme při hodnocení. Siemens SX1 získal 93 %, Nokia 6600 89 %. To je minimální rozdíl, o kterém se při rozhodování vůbec nemá smysl bavit.

Všechny ostatní telefony můžete vzájemně porovnat v katalogu mobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  28. 12. 2003 11:18

Výborné srovnání výborných telefonů. Asi to jinak než nerozhodně dopadnout nemohlo, ono srovnávat dva telefony na stejném základě (operační systém) je dost těžké, no a ty drobnosti nepřeváží dramaticky jeden telefon nad druhý.

         Jen bych se pozastavil nad verdiktem u datových služeb, Siemens má rychlejší data, nicméně Nokie přece nemůže za to, že u pár operátorů (zatím!) nefunguje WAP a MMS....

        U mne to vyhrála 6600, rádio jsem už hodně dlouho nepoužil, dříve vyhrávalo v 6610 skoro pořád a ostatní funkce jsou podobné jako vejce vejci.

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  28. 12. 2003 10:51

Nešlo by zohlednit u Siemense možnost stáhnout si nový firmware z internetu a pak si ho doma provést jeho upgrade? Tahle vlastnost je u M55 S55 a pod. maximálně užitečná a u mobilních výrobců podle mě nemá obdoby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 11:04

Kromě ohlášeného updatu v lednu/únoru nemáme potvrzeno, že by Siemens počítal s dalšími updaty přes internet. Navíc si myslím (ale samozřejmě to nemám potvrzeno), že kdyby výrobce netlačily Vánoce a mohl rovnou vyjít s finálním firmwarem, v balení kabel vůbec nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  28. 12. 2003 11:47

Marku, můžu se zeptat: už několikrát jste psal, že v balení u SX1 datový kabel nebude (že je snad jen u několika prvních balení). Zajímalo by mě, kde čerpáte tyto informace? Oficiálně by kabel v balení být měl (konkrétně:datový kabel USB DCA540). Nikde jsem nenašel žádnou zmínku, že by se kabel už později dodávat neměl (včetně sdělení Siemensu). Mohl byste tedy upřesnit, jak se k Vám tyto informace dostaly (případně jejich relevantnost)? Díky.

P.S:Možná, že jiná věc je ta, že v některách českých WEBshopech, kde se cena SX1 blíží k 17tis. kabel nedodávají a pak ho samostatně prodají... Ale to je jen má domněnka... Právě tam totiž o kabelu nebývá žádná zmínka už od počátku prodeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 11:50

Je to hodně neoficiální, neověřené, ale četl jsem to už ně více místech - a když si to spojím s ohlašovaným updatem firmwaru, jde mi to s tím docela dohromady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  28. 12. 2003 13:42

Je jiste, ze pujde novy firmware nahrat i svepomoci doma??? Prece jen je ta flashka "o neco" vetsi nez u bezneho telefonu.

Jinak mam N7650 a zatim bych nemenil. Vetsina aplikaci ma 100-200kB, takze i do tech 4MB se jich vejde vic nez dost. Pouzivam jich asi 10 a mam jeste 2MB mista na fotky apod. Nejvic si totiz na telefonech se symbianem cenim multitaskingu. Neustale mi jede ICQ a IMAP4 posta a zaroven muzu delat cokoliv jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  29. 12. 2003 09:08

Už jsem si vzpomněl, kde jsem viděl informaci o tom, že kabel je jen v prvních sériích. V krabici s telefonem byl lísteček "As one of the first Siemens SX1 owners we would like to thank you for your confidence. We have enclosed the optional USB cable for you right now."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 09:58

Dovolil bych si upozornit na chybu v popisu obsahu balení Nokia 6600. Při zakoupení je totiž spolu s mobilem,nabíječkou a manuálem pochopitelně dodáváno i CD se softwarem a hlavně 32MB paměťová karta, kterou je nutné u SX1 dokoupit ( a nejsou zrovna levné ). Toto by mohlo eventuální zájemce váhající mezi skoro stejnými mobily rozhodnout. Ono totiž zakoupení karty už tak dražší mobil SX1 ještě prodraží. Dále bych rád řekl, že absence konektoru pro spojení kabelem není až tak velká chyba,jak se tu prezentuje. Už můj předchozí mobil N6310i jsem používal výhradně s Bluetooth, k PC Suite s infra, kabel jsem sice vlastnil, ale prakticky nikdy nepoužil, není to zrovna pohodlné na cestách. Jinak bych rád pochválil skvělý článek !!! Jen tak dál i v novém roce 2004 !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 10:09

O kartě píšu v článku, v přehledu v závěru jsem na ni ale zapomněl. Už to doplňuju.

Také s telefonem používám Bluetooth, ale z toho nelze usuzovat, že Bluetooth budou používat úplně všichni. Kabel je pro řadu lidí určitě výhoda, zvlášť když ho dostanou rovnou v krabici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 10:25

Jasně, to byl jen subjektivní postřeh. Šňůrky prostě nemám rád

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sobul  |  28. 12. 2003 21:51

Zapomeli jste ale na moznost nahrani noveho FW prave pres datovy kabel dodavany k Siemensum. Pokud to zustane i u SX tak si myslim ze v tom oproti Nokii bude mit vyrazen navrh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 21:54

To mi nepřipadlo jako nějaká obrovská výhoda. Myslím, že to je zajímavé spíš jen pro malou část uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sobul  |  28. 12. 2003 22:30

Nesdilim Vas nazor. Jak tu jiz zaznelo, dneska maji telefony spoustu chyb v FW. Sveho casu napr. S55 byla pouzitelna az tak od cca verze 16 (byla to tusim az treti verze od vydani tlf.) A kvuli nove verzi hledat servisni stredisko, cekat na nahrani noveho FW, to mi neprijde napr. pro uzivatele nebydlici v Praze moc zabavne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
václav  |  29. 12. 2003 13:37

Souhlasím, výhoda doma upgradeovat firmware se mi líbí. Už u ME/S45 jste tím mohli povýšit GPRS z 3+1 na 4+1. To je docela fajn, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  28. 12. 2003 10:34

No, nemyslím, že ta 32MB MMC je zas tak drahá. Nicméně u SX1 je navíc datový USB kabel (který je mimochodem o 100% dražší než ta 32MMC) a kvalitní stereo sluchátka pro handsfree/radio a MP3. S tím připojením přes kabel: No, já nevím, jak bys přes Bluetooth třeba provedl update firmware. Ale u Nokií to stejně asi nejde. To Siemens na svých stránkách nabízí updaty běžně. Dokonce jsou to jednoduché exáče (v pěkném a logickém provedením), kdy stačí tel. pomocí kabelu jen spojit s PC (bez jakéhokoliv dalšího programu), klepnout na ten exáč a UPDATE se provede celé uplně samo . A to bych při současných chybách v nových telefonech (snad u všech značek) viděl jako velké PLUS!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 12. 2003 10:40

Tak to je fakt. Tady Nokia kulhá. Ale stejně ji mám rád...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  28. 12. 2003 11:03

Ta karta se dá koupit za 520 Kč (bez DPH).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Policak  |  28. 12. 2003 13:24

S těmi updaty FW u Siemensu bych tak nejásal. Mám C55ku a v době, kdy se všechny prodávají s FW 21 nebo 24, je na stránkách Siemensu k dispozici jen FW 18. Tomu říkám pokrok.
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  28. 12. 2003 21:46

Hmm, u nižší třídy to s tím firmware asi nebude zrovna moc v poho! Holt-nižší třída, no...  Ale u řady S a M je skutečně na stránkách Siemensu hned k dispozici aktuální SW!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Policak  |  28. 12. 2003 23:30

On Siemens bude asi celkově nižší třída, když se podívám na problémy s oddalováním uvedení SX1 na trh, zrušení jednoho ze dvou! servisů (podívej se na servisní síť jiných značek) a koneckonců i oficiální webové stránky Siemensu. Obávám se, že Siemens poslední dobou začal kvalitu nahrazovat kvantitou a lácí, kterou schovává za rádoby německou solidnost. Ale už se dostal kvalitou podpory prodeje spíš na úroveň asijských výrobců druhé kategorie.
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  28. 12. 2003 10:37

Ono to s tou kartou neni zas tak jednoznacne, protoze po chvili vam stejne 32 MB nestaci a musite si koupit vetsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telefonista  |  28. 12. 2003 09:32

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telefonista  |  28. 12. 2003 09:39

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedro  |  28. 12. 2003 09:45

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telefonista  |  28. 12. 2003 09:26

to jste ani nemuseli porovnavat, oba pristroje jsou shit a porovnavate-li dva shity vysledkem je zase shit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 09:31

Nokia 6600 i Siemens SX1 patří mezi nejlepší mobilní telefony, které jsou dnes na trhu. Nic samozřejmě nikdy není ideální, ale co vám u nich tolik chybí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telefonista  |  28. 12. 2003 09:35

chybi mi u nich hlavne to nejdulezitesjsi, podpora telefonovani  jsou to designerske kousky nad kterymi zustava rozum stat, na AVU by vas s takovymhle navrhem nenechali projit ani do druheho rocniku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 09:50

Nerozumím, mohl byste být konkrétnější?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j@kommo  |  28. 12. 2003 11:48

shrnuti telefonisty: bla, bla, bla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
"xta  |  29. 12. 2003 20:33

nokia 6600 je dost dobrej mobil a prala bych vam ho vyzkouset nez zacnete mit ukvapeny nazory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dr.X  |  24. 08. 2004 08:50

... ha ha , pán je ještě suterén ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maxbike  |  24. 04. 2006 07:53

hmmmm. tak to bylo slabší ale nechci nic říkat pro (telefonistu).tys ani jeden ztěch dvou neměl asi vruce že???no de to viděť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  28. 12. 2003 07:46

Ta Nokie je hodně velkej SHIT s tím GPRS 3+2. Až to vezme do ruky Microsoft,tak snad na Tchai Wanu nějaký šikmooký soudruh konečně udělá první pořádný a levný telefon nadupaný funkcema.God save the CHINA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 09:32

Rozdíl mezi 3+2 a 4+2 je jen zhruba 14 kb/s - a to jen když máte štěstí a síť vám dovolí využít celou svoji kapacitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  28. 12. 2003 10:10

No tak to mám teda u Eurotel DATA NONSTOP štěstí v 99% prointernetovaného času,že mi to jede 4+1. Takže není možno hovořit o štěstí ale o neštěstí,když to zrovna jede na 3+1 potažmo 3+2. Jak říkám,ta Nokie je těžkej SHIT,protože v dnešní době surfit 3+2 to může udělat opravdu jen nevzdělanec jedoucí na módní vlně. Monopol Microsoftu je v oblasti GSM telefonů potřebnej jak sůl,spadne cena přístrojů a to,že operační systém (Windows GSM XP) toho telefonu bude taky SHIT už je podružné,na to už jsme si dávno zvykli u PC. Ctrl + Alt + Del

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
termite  |  28. 12. 2003 04:17

Dobry den,
chtel bych vas Marku poprosit jestli by jste nemohl trochu vice upresnit v cem P900 ztraci v telefonovani, celkem me mrzelo, ze jste mu venoval jen tuto jedinou vetu. Dale jestli by jste mohl napsat ktery z porovnavanych telefonu by jste si sam koupil a proc. A pokud ani jeden, tak tedy taky proc. :)
Chci vam jinak podekovat za tradicne velmi dobry clanek a preji hodne dobre nalady a skvele napady jak ozivit recenze a mobilmanii do noveho roku. :)
termite ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 09:30

P900 třeba nemá vyzváněcí profily a skupiny volajících, neumí filtrovat hovory, nemá slovník pro rychlé psaní SMS. Vybral bych si SX1, ale doufal, že Siemens v očekávaném updatu firmwaru, který by se měl objevit počátkem příštího roku, pár věcí opraví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sobul  |  28. 12. 2003 21:46

Dobry den,

tez se pripojim k pripomince o dobre recenzi. Jelikoz jsme mel moznost vyzkouset P800 (P900 bude podobna), N6600 i SX1, souhlasim s volbou SX1. Hlavne kvuli rychlejsimu GPRS. Prijde mi vyrazne praktictejsi kombinace klasickeho PDA (s MobileWindows) a telefonu (chytreho) nez koupe komunikatoru, ktery se s PDA nemuze rovnat. Co se tyce ergonomie, tak na SX1 se da po cca dvou dnech bez problemu zvyknout a pokud dodelaji v Siemensu ceskou T9 a bude se dat, jak byva zvykem, pres datovy kabel, bude to naprosta pohoda. PS: Marku, mam Oskara a nastaveni datovych sluzeb bylo otazkou cca 15 min. V podstate jsem si prepsal profily ze stare S55 a jede mi mail, spojeni bluetooth notebook mobil, i internet. Jedine co nemuzu nainstalovat je ICQ v Jave. Nemuze byt problem u operatora misto v telefonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 21:58

ICQ v Javě jsem nezkoušel, používám Agile Messenger přímo pro Symbian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sobul  |  28. 12. 2003 22:10

Nemohl bych dostat link?

Jeste poznamka: lide, co tento telefon budou pouzivat jiste pro praci a ne pro hry vyrazne oceni systemovy konektor, ktery Nokii chybi. Jen treba jako takovou drobnost jako je pevna HF sada do auta. Pri mem prechodu z S55 na SX1 si koupim jen novy drzak a je po starostech. U Nokie bych si "vrznul" jen s bluetooth sluchatkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 12. 2003 22:22
Sergej Mivca  |  23. 04. 2004 14:13

Máš ve všem pravdu Siemens je lepši a má krásnej vzhled jenom ty tlacitka jsou krasne a displej ani nemluvim 65000barev to je neco jeste  ten displej je aktivni Odepis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VH  |  29. 12. 2003 16:19

Mel bych poznamku k P900. Jiste jedna se o subjektivni nazor ale osobne jsem prosel kombinaci PDA a mobilu (at uz pripojovaneho IRDA ci BT) a skoncil jsem u P800/900 a nemohu si to vynachvalit. Navic musim podotknout ze z meho hlediska nema P900 jako telefon chybu a jsem naprosto spokojen. Skupiny volajich nepouzivam, pro SMS si mohu nastavit nekonecne mnoho prijemcu. Vyzvanecim profilum jsem na chut neprisel, u P900 si muzete ke kazdemu ze seznamu pripojit jake vyzvaneni chcete. Pro psani SMS mi prijde psani perem rychlejsi nezli T9 ale nejsem moc velky SMSkar. Shrnu-li to tak s P900 mam vsechno co potrebuju v jednom zarizeni a navic dobry HSCSD a GPRS modem. Musel-li bych si vybrat mezi 6600 a SX1 pak bych asi volil SX1 prave kvuli GPRS ale nastesti existuje P900 a to je muj favorit. jo a PF2004.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  08. 06. 2004 17:02

Dobrý den,


chtěl bych se zeptat jestli se dá i u Siemensu měnit vzhled obrazovky. Ta siemensovská fialová mi totiž přijde dost ošklivá. Sice je to prkotina ale i líbivost operačního systému je podle mě důležitá.
Dál by mě zajímalo jestli se pro Symbian dá stáhnout nějaká Today obrazovka která se vyskytuje třeba o Pocket PC. Jsem na ní hodně zvyklý. Člověka to donutí se podívat co má udělat a je to jednodušší než se koukat do kalendáře, potom do úkolů a pak teprve něco dělat.


Díky - Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Gott  |  28. 12. 2003 03:56

Koupil jsem si (na hraní) oba dva, ale Nokii jsem si okamžitě oblíbil a tak jsem SX1 věnoval své přítelkyni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slim(ak)  |  28. 12. 2003 04:00

Jasne a ted tu o cervene karkulce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  28. 12. 2003 13:46

Nechces mi taky jeden dat? :)) Rad si jakejkoli vzmu nebo ti za neco vymenim:)))

Mej se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  28. 12. 2003 13:46

Nechces mi taky jeden dat? :)) Rad si jakejkoli vzmu nebo ti za neco vymenim:)))

Mej se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor