Google téměř v polovině letních prázdnin oznámil výraznou obměnu aplikačního obchodu Play Store. Hlavní novinkou je doporučený obsah podle vašich zájmů, které si separátně nastavíte u mobilních aplikací i her. Obchod dostane i nový widget s Kolekcemi. Aktuálně obsahuje sedm kategorií – Sledování, Jídlo, Poslech, Nákupy, Čtení, Sociální sítě a Hry. Každá kategorie obsahuje vybraný obsah z instalovaných aplikací, na který můžete rovnou přejít, aniž byste museli aplikace nejdříve ručně spustit.

Umělá inteligence v Google Play popisuje funkce aplikace a generuje otázky a odpovědi. Nově ji bude moci použít k porovnání dvou aplikací ve stejné kategorii
V obchodu Google Play se objevuje i zcela nová karta věnovaná komiksovému obsahu (Manga, manwha), který však bude zatím k dispozici jen v Japonsku. Americký gigant současně oznámil rozšíření programu Play Points, v rámci něhož budou mít možnost ti, kteří mají úroveň Diamant, Platina nebo Zlato (tedy ti, kteří za aplikace nejvíce utrácejí), vyhrát některé ze zařízení od Googlu (tzv. „Super Weekly Prize“. Konkrétně např. hodinky, sluchátka, myš nebo herní ovladač. Slosování probíhá každý týden v pátek, zatím je však omezeno jen na několik zemí, mezi které Česko pro tuto chvíli nepatří.
Personalizace a AI, která porovná aplikace
A zatímco až dosud Google Play v rámci doporučování dalšího obsahu vycházel z aplikací, které jste si nainstalovali, nově můžete některé aplikace z personalizace vyřadit. A pokud hrajete Android hry na počítači přes Google Play Games on PC, nově můžete spustit až čtyři hry najednou v samostatných oknech. Od 1. srpna navíc bude k dispozici zvýhodněné předplatné programu Google Play Pass, které bude v podporovaných zemích na první tři měsíce zlevněno o 80 procent.
Umělá inteligence dokáže porovnat aplikace ve stejných kategoriích, už z dřívějška navíc umí zjistit funkce aplikace nebo vygenerovat sekci pro otázky a odpovědi. Při vyhledávání nového obsahu budou k dispozici předpřipravené filtry. Z globálního pohledu je jasně zřejmý záměr Googlu, který chce z Play Storu udělat více, než jen obyčejný obchod. Jak moc budou změny smysluplné pro samotné uživatele, ale ukáže až čas. Navíc nevíme, kdy přesně chce Google avizované změny zavést do běžně dostupné verze obchodu.
Novinky v obchodu Google Play:
Zdroj: Google Blog, Android Faithful