Mnoho čínských výrobců smartphonů používá v současnosti tzv. víceznačkovou strategii. To znamená, že vyrábí a prodává své modely pod více než jednou značkou, pracuje s různými marketingovými nástroji a může tak oslovit širokou skupinu zákazníků. Na druhou stranu při špatně zvolené strategii a malé diferenciaci jednotlivých podznaček může hrozit kanibalizace vlastních produktů.
Další výhodou jsou určité úspory z rozsahu a některé společné prvky takto vyráběných telefonů. Obvykle se jedná o podobné designové prvky nebo stejné používané prostředí. Výrobci, kteří si dokážou zároveň sami produkovat i některé komponenty, mají vlastně zajištěn jejich odbyt díky svým vlastním zařízením.
Průkopníkem ve víceznačkové strategii jsou čínští výrobci Huawei (+ Honor) a ZTE (+ Nubia). Druhé jmenované partnerství dnes už neexistuje, protože ZTE v dceřiné Nubii prodalo svůj většinový podíl. Jiné čínské značky se naopak nechaly inspirovat. Z grafiky Strategy Analytics vyplývá, že nejvíc se v tomto ohledu „rozjelo“ Xiaomi – to provozuje dokonce pět mobilních značek, ačkoli ne všechny jsou dostupné na všech světových trzích.
Zkušeným multiznačkovým výrobcem je také čínský Transsion, který název mateřské společnosti pro telefony paradoxně vůbec nepoužívá a od začátku se soustředí na rozvíjející se trhy v Asii a Africe. Víceznačkovou strategii se snaží budovat ještě sesterské společnosti Vivo a Oppo, které jsou vzájemně spojeny společným vlastníkem (BBK Electronics), ale fungují každá jako samostatná právnická osoba.