Virtuální realita pomůže obchodníkům zjistit, které zboží se zákazníkům líbí. Využívá sledování očí

Virtuální realita pomůže obchodníkům zjistit, které zboží se zákazníkům líbí. Využívá sledování očí

Virtuální realita má už dnes nejrůznější využití a nově může výrazně pomoci i obchodníkům v podpoře prodeje. Společný projekt firem Accenture, Qualcomm a Kellogg Company představuje headset, s jehož pomocí zákazník nakupuje ve virtuálním obchodě. Headset monitoruje, které druhy zboží, ve které části prodejny a jak dlouho si zákazník prohlíží.

Řešení je založeno na technologii eye-tracking (sledování pohybu očí) v mobilní virtuální realitě (VR) a bude obchodníkům pomáhat shromažďovat důležité spotřebitelské údaje a provádět výzkum trhu. Používá VR headset navržený firmou Qualcomm na známé mobilní platformě Qualcomm Snapdragon 845. VR brýle spojují technologii eye-tracking se softwarem od InContext Solutions a datovou analýzou eye-tracking od Cognitive3D.

Klepněte pro větší obrázek
Zákazník s pomocí VR brýlí nakupuje ve virtuálním obchodě (Ilustrační foto: Accenture)

Výsledkem je zážitek, který spotřebitele ponoří do kompletně simulovaného obchodu. Umožní jim pohybovat se v prostoru, nakupovat, vybírat produkty a umisťovat je do nákupních košíků. Monitoruje přitom, na co se spotřebitelé dívají, jak dlouho a proč. Testování probíhalo s novými cereáliemi Pop Tarts Bites od firmy Kellogg Company.

Firma si myslela, že zákazník očekává nový typ zboží spíše v horních regálech, a proto tam novinku umístilo. Pomocí brýlí se ukázalo, že zákazník déle zkoumá zboží v níže položených regálech. Po přemístění nových cereálií dolů došlo ke zvýšení jejich prodeje o 18 %. Tento typ zkoumání zákaznického chování může být pro firmy mnohem cennější než klasické online průzkumy nebo vyplňování dotazníků. Monitoruje totiž chování zákazníků přímo u samotného nákupu, nikoli až dodatečně.

Určitě si přečtěte

Články odjinud