Ono je i 500 měsíčně (navíc většinou za max 10 Mbit) docela dost, tedy alespoň v mém případě, kdy musím ještě platit službu Chytré hodinky a další 5G SIMku pro "pevný" 5G net. Protože technologicky pořád nejde mít 2 SIM pod stejným "telefonním" číslem (spíše registrací / loginem v síti) a jednu mít v telefonu (i s unlimited daty) a druhou v 5G modemu. Služby se pak nesmyslně prodraží, ale pouze kvůli cca 20 let známým technologickým omezením, se kterými ale nikdo nic nedělá. Hlavně, že se řeší takové nesmysly jako skleněná záda a jejich matnost, lesklost atd. atp. Aby někdo přemýšlel a vrátil mobilům potřebné vlastnosti (za chodu vyměnitelná baterie atd.,) to ne. Za posledních 15 let se vyvinuly docela good směrem leda mobilní foťáky v mobilech, nicméně i tam jsem čekal víc - od počátku dig. fotografie čekám, až bude možné vůbec používat hlubší dig. zoom, což dosud prakticky nejde. Tedy ne bez následného zvýšení rozlišení skrze AI. Jenže pak jsou z toho částečně omalovánky, s realitou to, přinejmenším v detailech, nemá nic společného.
Tak určitě se vyplácí ty polské simkarty. Akorát hlídám příplatky. Jde jen o to mít telefon s dual sim a umět používat VOIP a nově navíc umět si poradit s ochranou proti spoofingu. Já tak šetřím pár stovek měsícně. Bohužel máslo a čoko pomazánka mají "prioritu".
chce to esim 😀 a za 10min jedes, celkem jedno jestli polsko nebo italie
Telefony s esim nejsou pořád tak výhodné jako dual...
On je nějaký telefony E-SIM, který by nebyl dual?!
Ušetríš pár stoviek? Dve tri štyri? Oplatí sa to za tu námahu?
tady nejde o to co usetrim😀 za kavu dam daleko vic...tady jde o to ze neprispivam na dalsi jachtu nejakymu nemeckymu CEO a taky me obecne vadi kdyz ze me nekdo dela blbce (dlouhodobe a tak pruhledne)ano neni to idealni, ale dam si kafe a je to lepsi😀
Tady nejde o německého CEO, ale o rozdělený trh mezi české miliardáře, kde potraviny má jeden a pohrobci druhého mobily (technologie).
V Rakousku se dá normálně koupit tarif asi za 10 Euro s neomezeným voláním a SMS a s 55 GB dat. Za nějakých 14 Eur je možné mít tarif s neomezeným voláním a SMS a 120 GB dat.A kromě toho tam mají po přepočtu vyšší platy. Ale u nás máme rádi všechno radši dražší.
Autor si nevšiml, že v rámci EU žádný roaming už není několik let? Do Německa, Španělska a dalších zemí se volá za běžný tarif.
To bych neřekl...Spíš to vypadá, že jste zaměnil dvě věci. EU roaming (SIM karta v zahraniční síti) a mezinárodní volání (z domácí sítě volám na čísla jiná než +420).
Za volání do Německa nebo jiných zemí se účtují normální sazby za mezinárodní hovor, které jsou mnohem vyšší než domácí sazby pro volání v rámci ČR.
Bohužel kartel je dnes i na pevném připojení. Dříve u nás bylo asi 6 malých nezávislých operátorů, ale byli skoupeni zlodějskou trojkou. Dnes mám na výběr z O2, Vodafone, T-Mobile a Poda. Měl jsem internet od Centria, Centrio pak koupilo nej.cz a teď nej.cz koupila O2. Aktuálně platím 444 Kč měsíčně. Předpokládám, že zanedlouho mě O2 převede pod jejich "exkluzivní" a "skvělé" služby. Za kolik? No za pouhých 850 Kč za to samé (500/500 pevná IP). No, za to samé. Za 10 let jsem měl jeden výpadek internetu. S O2 očekávám výpadky každých 14 dní. Prostě skvělé! Co dělal antimonopolní úřad? Asi nic. Lze prejit na T-mobile, tam mne vyjde 250/250 pevna ip asi za 529 Kc... Na Podu mam velice spatne reference. Vodafone je drahy a nema rozumny upload.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 11. 2024 15:10
Máte naprostou pravdu. Byli jsme u Vodafonu,ale málo telefonovali, sice jsme měli a platili 230,- Kč měsíčně, ale i to jsme neprovolali a tak jsme hledali a jsme už 4 měsíce u Innogy. Jsme spokojení.
Ptate se co dela UOHS?https://uohs.gov.cz/cs/informacni-centrum/tis... https://uohs.gov.cz/cs/informacni-centrum/tis...
Současná vláda by problém řešila, pokud by majitelem jednoho operátora byl Babiš.
Je ponekud idealisticke domnívat se, že vláda řeší ceny jedné, dvou komodit. Na to jsou nástroje definovane zákony a mimo kompetenci vlády.
A proc by řešili cenu tarifů. Oni a cela jejich rodina mají úplně jiné ceny. Predpokladam kolem 150 Kč vše neomezeně. Takže je jim to jedno. Ale máslo atd. uz si musí koupit za cenu v obchodě. Takže asi takhle. A navíc cena potravin je to co pak můžou machrovat před volbama.
Zrat se musi, telefonovat ne. Easy
Veřejné tarify jsou předražené, ale není problém si říct o neveřejný, které už jsou za rozumnou cenu. Já mám neomezené volání a 10 GB za tři stovky. Napadá mě otázka, proč vůbec existují ty veřejné tarify, když prakticky každý dostane bez problémů ten neveřejný?
Tak já mám neomezený s 20 Mbps za 450,-, takže podle té tabulky je to v pohodě. Ale je to jenom proto, že máme u operátora rodinný balíček za docela dost peněz. Ale vlastně při té bídě jsem celkem spokojená.
Odpověď na otázku je naprosto jasná. Protože ne každej si řekne o tu neveřejnou cenu. A když některý lidi ty veřejný vyšší ceny platí, proč zveřejňovat ty neveřejný...
Protože operátoři opisují od komunistů, podpultový zboží je přeci nejlepší
V Plzni teď gigabitové optiky od Tmobile za 199 Kč. Pilsfree jim hezky konkuruje. Těch 199 je garance na 2 roky . Pak to určitě napálí.
Jako garance na dva roky zní ale celkem fajn. I kdyby to pak napálili na 399, tak to furt bylo 24 měsíců za mnohem menší cenu 🙂
Známý bydlí u Polských hranic a má spoustu kolegů v práci kterým chybí peníze ke konci měsíce. Ale na levnější nákup za hranice nepojedou. Je to daleko, nedomluví se, museli by si vyměnit peníze ve směnárně, neznají cestu...Je to marné.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 11. 2024 22:48
Co tu lžeš.
Bydlím kousek od polských hranic, domluvím se perfektně, mám Revolut, Wise I Curve, peníze mi ale nechybí, nemám čas tam jezdit, time is money. 😊
Záleží kolik toho kupuješ. Jestli pro sebe tak je to jedno. Nákupy mají smysl pro celou rodinu. Ale než padnul kurz koruny a byl zrušeny Polské úsporné balíčky, tak ty úspory byly radikální. Třeba benzín 10 Kč na litru.
Jsem asi jediný spokojený.Za 330 mám 15 giga a za 35 volně volání v síti kde mám všechny příbuzné a známé https://www.emtecko.cz/trz/Co si za ty prachy dneska koupíte? Tři kostky másla leda....
A to mám čtyři mobily rodiny na jednom účtu a o nic se nestarám. Prachy si berou z účtu sami. Já jen prolétnou výpisy
330+40 povinne ne? Takze 370
Jestli si dobře vpomínám, tak to bylo 39 kaček za Emtéčko mini. Jeden psal 35, druhej 40... takže ste oba celkem blízko k pravdě 😀
Hm. Za 400 u tesca 18gb + neomezene. + za každý dobiti kupon do tesca.Případně za 200 50gb + volani/sms v síti. Nebo za 250 6+4gb + neomezene + samozřejmě ke všemu kupony na nákupy za dobiti. To je první co mě napadá.Jinými slovy za 365 volání jen v (navíc poměrně obskurni) síti je o ničem. Docela předražený. Tři kostky másla dnes stojí počítám kolem dvou stovek a to bych za tu super parádu od mtecka nedal ani omylem.
Léta jsem u Tesca byl a jsem rád že jsem utekl. Neustálé dobíjení a neustálé změny ceníku mne otrávily.Nebudu přece koukat na každou pětku.Chci božský klid a ten v emtecku mám.
Emtéčko je dostatečně výhodný a pohodlný řešení. Naprosto s tím souhlasím. Mají slušný ceny a dají se tam nastavit věci jako inkaso, což u některých jiných slušně ceněných perátorů nejde. Emtéčko sem zrušil, protože žiju dlouhodobě v zahraničí a po letech mi konečně došlo, že se mi víc vyplatí střádat kredit, kterej pak na výletu do ČR utratím za data, protože ty stojí v ČR ranec 😀 Kdybych žil v Česku, bylo by to teď asi Emtéčko nebo Kaktus Neřešto 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 11. 2024 07:09
Tak to ti to masla sakra napalili 😃 kde ho kupujes?
Ceny mobilních tarifů už přece vyřešil Babiš, když v roce tuším 2017, řekl, že jsou jeho priorita a svěřil tuto agendu Martě Novákové.Od té doby už to naštěstí není potřeba řešit.
A nezapomenout vypnout wifi, to je příčina drahých dat.😀
Jo, Babiš už tehdy říkal, že má všechno neomezeně za 90. Takže dobrý.
Nejspíše proto že z tarifu se člověk nenají
Bankovni sluzby podobne jako telekomunikacni nestarnou... Neni duvod na 50% rozdily v cenach. U prosleho peciva to pochopim. Presto ve financich je lichva zakazana. Podobne klamava reklama a podpultovky se ve financich trestaji.
A to nám slovenský hotentot, přivandrovalec kariérní komunistický udavač ŠTB 25085; sliboval čtvrtého mobilního operátora, s levnými tarify 🤣👎... tradiční lži, buranství sprostota soukromé sekty ANO 🙂↕️👎
4tého operátora slibovali všichni, ne jen Bureš.
Ne ne jen Bureš a za jeho vlády i ta možnost byla - bohužel asi poslední
socialistické centrální plánování? Je vidět, jak se po tom lidem stýská, aby to někdo zařídil za ně. Cena se mimojiné odvíjí od nabídky a poptávky a když to lidi kupují ve velkým za vyšší ceny, tak samozřejmě není tlak na cenovou hladinu..lidi jsou finančně negramotní v našem státě a proto tu máme vše "drahé"..od potravin (které se tímhle slovem ani nedají často nazývat), přes energie po mobilní služby..každý kdo chce, může mít ceny nižší a ani se nemusí handrkovat na infolince o retenční cenu..je dost možností i oficilní cestou..ale viz. výše, lidi na to kašlou a hromadně to nakupují 2x tak dráž..
"Cena se mimojiné odvíjí od nabídky a poptávky" - to platí pro volný trh, ne pro oligopol.
my tu nemáme volný trh? Asi žijete na Marsu..
Nemáme. Mohu si postavit mobilního operátora? Nemohu.Jsou ceny stávajících si navzájem konkurujicí? Nejsou. Všechny ceny jsou plus minus pár korun ci GB stejné.
volný trh není definovaný počtem firem, ale konkurenčním prostředím a to tu funguje, kdo tvrdí že ne, tak vědomě lže..i ty ceny +- podobné jsou právě reakcí konkurence..aneb vymyslí něco jeden, ostatní musí na tu nabídku také reagovat, protože kdyby takovou nabídky neměly, budou mít odliv zákazníků
Samozřejmě že na Zemi volný trh nemáte.Máte snad mobilní sítě bez státní intervence a regulace bránící vstupu nových firem na trh???My na Marsu totiž jo.Kterou část definice oligopolu mobilní operátoři nesplňují?
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 11. 2024 10:56
uwaga uwaga, trollové velké trojky mají poplach, ale že se jich tu vyrojilo...
No proc?Protoze existuji nejaka pravidla (procesni pravidla), jak se na telekomunikacni trh uvaluje regulace.Cesky urad to zkusil dvakrat, a dvakrat narazil v Bruselu (EK).Kdyz Brusel neda zelenou, tak se regulace ulozit nesmi. To je to procesni pravidlo.
Tak snad nebudou nemci regulovat trh ktery jim pres tmobile prinasi 6mld rocne…
Vždycky je zábava číst perspektivního brněnského komunistu, který by operátorům rád určoval cenu komerční služby.
Stačí se snažit a hádat se. Ja mam vše neomezené za 500.A např. Gigabit optiku s 129 televizemi, neomezenou VPN a webhostinem a 5GB cloudem za 300. Uz asi 10 let.
Nevím, vyjednal jsem si neomezené volání + 7GB za 246 bez DPH. Zdá se mi to celkem dobré.
No já mám neomezené s 13 GB
za 199 bez DPH
Předpokládám, že z nějaké vychytralé neveřejné nabídky?
Ano, ja si u T-Mobile vydupal vše neomezené za 430,-. Myslím, že to by byla férové cena pro všechny.
7GB to je výsměch proti balíčkům za 275,- za 100GB jo platí se volání, ale většinou se dá volat i přes internet, takže skoro za nic ;)
Vše neomezené, data 40/20 taky neomezené, za 338kč u O2. A jdu příští týden otravovat zbylé operátory zdali by nedali lepší nabídku, nesmíte být líní si otevřít hubu.
doufam ze treba u zubare to delas stejne...
Copak existuje zákon, který můžou na ně použít? Je to jen zbytečná snaha, vláda s tím nic neudělá, stejně jako s mobilními tarify.
Jistě že existuje. Už dávno, jen pravičáci ho nikdy nepoužijí, neb přece Klausova "neviditelná ruka", že? - Zákon č. 526/1990 Sb.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 11. 2024 17:16
Až na to, že všude tam, kde se k moci dostala levice, jde dřív nebo později vše do kopru. Důkazem budiž nic menšího než třeba EU.Tím vůbec nehájím Klause, jen narážím na ty "pravičáky".
Problém je jinde. Astronomické zisky zahraničních operátorů zde v ČR.
Opravdu je mobilní trh EU "v kopru"?A proč teda tak slintáme nad italským, španělskými a polskými ceníky?Drtivou většinu věcí kterou svádí na EU si národní státy podělaly úplně samy.Mizerný stavební zákon, předražené máslo a mobilní tarify - za to fakt nemůže ošklivý zlý Brusel.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 11. 2024 11:00
Nechapu co se vyresi tim ze bude maslo levnejsi. Vzdyt tolik potravin je predrazenych tak proc zrovna maslo? Napr. tunak, sunky, vejce, syry. Tak proc maslo. To je zrovna potravina bez ktere si asi kazdy dokaze predstavit zivot.
Určitě si dovedu představit život bez tuňáka, šunky a sýra. Bez másla mnohem hůře.
to je otázka osobního vkusu. já třeba máslo nekonzumuju vůbec
JJ, otázka osobních preferencí. Právě proto mi leze krkem jak nějaký ho*ňous "To je zrovna potravina bez ktere si asi kazdy dokaze predstavit zivot." si bere do úst mandát mluvit za ostatní.
jsem to měl doplnit osobních preferencí a finančích možnostech..máslo prostě není nároková věc, tak na něj nemusí každý mít..nebo máme někde v ústavě garantované levné máslo? Jsem si nevšiml..
Ústava je od Babišova režimu jen taková nezávazná krásná literatura. Máslo je podstatný zdroj tuků a rovněž těžko nahraditelné v běžné kuchyni. Na orestování zeleniny nebo smažení (přepuštěné) se hodí máloco jiného. Jistou alternativou někdy může být sádlo. Jistě jde místo másla použít nějaký odpad ve formě rostliných olejů, ale znamená to významnou degradaci kvality výsledného jídla.
Pokud člověk potřebuje mít všechno neustále usmažený, tak je to ale jeho problém.
Proč všechno smažené? Jistě když už smažit, tak na přepuštěném másle. Ale na čem jiném zesklovatět nebo zpěnit cibuli pro základ omáčky? Mrkev na páře je fajn, ale pokud se zlehka prohřeje s máslem je nutričně zajímavější - beta karoten je v rozpustný v tucích, stejně jako K. atd. atd.
Primo treba ne,ale urcite ve spouste jinych potravinarskych vyrobku,jichz je soucasti.A vyrobci si zvysenou trzni cenu masla rozhodne promitnou do ceny finalniho vyrobku.
Pokud kupuješ sledké pečivo, nebo třeba nějaké zákusky, dorty ... tak určitě konzumuješ i máslo.
Protože Babiš.
Máslo se dobře provnává, protože je to "komodita"U sýra, tuňáku, šunky ... vždycky můžete říct "No, ale to je dražší/levnější protože kvalita je vyšší/nižší".Máslo je v české kultuře docela jasně definované, 82% mléčného tuku, voda, 250g, výjimky a odchylky jsou tržně nepodstatné.Má od všech výrobců stejné složení a stejnou kvalitu (možná s maličkou výjimkou že rozmražené je trošku horší) a tudíž se dá dobře porovnávat JENOM cena bez zavádějící diskuze o kvalitě.Samozřejmě takto jde porovnávat víc věcí - mléko, olej, mouka, rýže ... ale rozhodně ne šunka nebo sýr.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 11. 2024 11:08
Předražená věc se pozná tak, že to nikdo nekupuje. Pak se cena sníží.
Máte pravdu, třeba voda a elektřina.
A jídlo.
To platí jen pro zboží, které nepatří mezi základní. Takže na energiích, vodě, internetu nebo klasickému pečivu asi nepůjdete cestou, že je nebudete platit ;)
Mobilni internet pouzivany prevazne ke cteni retezovych mailu, facebookovych statusu je nutny k zivotu? Pracovni tarif chapu ale soukromy datovy tarif je ciste zalezitost zabavy.
Ale řeč je i o hovorových tarifech, co se týče dat, vystačím si za měsíc i s 4GB...
Tak nevím, ale školy mých synů posílají známky i informace zásadně elektronicky (edookit a vlastní aplikace), objednávání obědů je taky elektronicky, testy Cermatu bylo možné taky projít x let zpět pouze elektronicky, pro práci z domu přes VPN tunel taky potřebuju internet. Dokonce i moje obvodní lékařka přijímá dotazy nebo žádosti o léky pouze elektronicky přes sestraemmy.cz (telefony nebere).Takže bez připojení k internetu dost často nejde v dnešních dobách fungovat. A je jedno jestli jde o mobilní nebo pevný internetový tarif.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 11. 2024 13:01
Nevím, jaký má kdo denní režim, ale většinu času strávím v práci nebo doma = wifi. Pak se někam přesunuji = řídím = nemohu používat internet. Mám minimální potřebu něco hledat na internetu, když jsem mimo wi-fi třeba ve městě (natož objednávat obědy). Mám data 1GB a jen výjimečně mi na měsíc nestačí...
Mam to podobne.I kdyz s firemnim tarifem zdarma s 20 GB,realne spotrebuji max 2-4 GB mesicne,protoze mobil i hlavne z duvodu nepohodlneho ovladani pouziji,pokud jsem z domu,jen na kontrolu mailu,mapy pri hledani cesty,neodkladne bankovni operace nebo neodkladne hledani nejake informace na netu,pripadne sem tam stream oblibeneho zahranicniho radia v aute.Jinak veskerou agendu,co jen jde,zasadne vyrizuji z pohodli kresla a notasu doma na wifi,vcetne pracovnich veci,mam jiz 5 let trvaly HO,pracovat jiz nemusim,jsem jen externi zamestnanec poradce ve sve byvale firme,kterou jsem prodal spolecnikovi.A i kdybych chodil do prace,opet tam visim na wifi,obecne z mobilu vyrizuji jen 5% veci.1GB je hranicni minimum,jak jsem vyzkousel,to spotrebuje mobil za mesic jen na aktualizace,kdyz jsem nechal soukromy lezet bez wifi a jinak ho vubec nepouzival.
Clanek je o mobilnim pripojeni. Spouste lidi by stacilo (treba tve pozadavky) pripojeni nemobilni.
Takový Internet jaký popisujete k životu nutný není. Ve větším městě tomu tak možná je. Náš soukromý Internet sice není čistě záležitostí zábavy, ale musím uznat, že je zbytný. I když je nahraditelný jen vysokými časovými a finančními náklady. Již jen možnost si na 40km vzdáleném úřadě označit termín návštěvy leckdy ušetří nutnost si brát celodenní dovolenou. Nehledě na zjištění vlakových nebo autobusových spojů. Prodávají se ještě vůbec jízdní řády "knižně"? Nebo si domluvit termín u lékaře přes Medevio a nezaměstnávat hovorem přetížené sestry. Změnit si výši zálohy za elektřinu (nebo jinou platbu) je výrazně rychlejší přes Internet než jet na poštu/do banky a tam vyplnit složenku a zabít tím půl dne.
Zmenu zalohy nemuzes udelat doma ale potrebujes k tomu mobilni internet za 700?
Takže lepší mít oligopol a tvrdit si, že nic ze služeb nepotřebuju. 😀
Problem je, ze kazdy bude tvrdit ze ten mobilni internet za 700 nutne potrebuje a kazdy bude ho chtit levnejc. Dokud se ale lidi na reseni facebookovych ptakovin v mobilu nevyprdnou tak zadny operator nema duvod nabizet levnejsi balicky.
Když kartel nenabagruje zisk na datech, zdraží volání, nebo prostě udělá poplatek i klidně za zapnutou sim kartu. Pokud mi zbývá wifi, pak už je m.telefon zbytečné těžítko.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 11. 2024 09:14
Doma je internet zdarma? Bez akce je 50Mbs za 550 + modem až se jednou možná natáhne vedení nebo ho někdo ze sousedů zruší. Zatím doma mobilních 100GB pod 300Kč od T-Mobile stačí a 10GB opět mobilních za 125 od Katusu je taky zatím cajk.
Ono to je o vyspělosti ekonomiky. Pokud patříme na Západ, tak mobilní internet je samozřejmostí.Pokud patříme na Východ tak pochopitelně není a není ani mobilní volani. Pevná stačí.Tak co teď? Kam patříme?
Mam doma pevnou zdarma pres kabelovku a s neomezenym volanim zdarma po CR.Pokud jsem doma,veskere hovory resim pres pevnou s bezsnurakem.Je to pro jine asi tezke retro,ale ja si na to velice rychle zvykl,je to takove rychlejsi.
a proč ne? Každý může hospodařit individuálně, pokud se mu nelíbí nějaké ceny, tak si může postavit ostrovní FVE s bateriemi, internet nepotřebuje a na vodu vlastní studnu..potraviny si pěstovat na vlastním pozemku pro vlastní potřebu..každý má možnost volby..pak zjistí, že i to máslo je vlastně ještě levný :)
Plný súhlas s článkom.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.