Vodafone opět odkládá spuštění sítě 3G

Diskuze čtenářů k článku

coolna  |  12. 12. 2007 17:45

Vodafone ceka, az tady Americani postavi ten radar... on to nebude ve skutecnosti radar, ale BTSka s mega vykonem, ktera s prehledem pokryje celou CR vcetne kazdy zapadly vesnice... akorat data v ni budou fungovat jenom s iPhonem, kterej bude prodavat O2 nebo T-M, takze z toho Voda vyjde zase naprazdno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SOUMAR  |  12. 12. 2007 16:23

http://blog.vodafone.cz/?p=104#comment-1014

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benassi  |  12. 12. 2007 15:31

Ještě že mám O2, tam se takové věci skoro nedějí. 3G sice nepoužívám, ale děda u vodafonu pracuje a říká, jak to tam vypadá a z toho musím vědět, že vodafone opravdu není stabilní a dalo by se říci i okrádá. Neříkám, že ostatní operátoři nejsou neviňátka, ale v tomhle si vodafone fakt nešplhnul. Uvidíme, jak se situace vyvine, ale myslím, že vodafone bude upadat dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  12. 12. 2007 15:57

Ja 3G s nadstavbou plne vyuzivam,bydlim za Prahou a nastesti tu rychla data jsou a jsem za ne rad a spokojeny s nimi.Pouzivam je jak v terenu, tak doma jako modem.Hlavne nemusim mit zvlast modem a zvlast telefon,ne jakou u 4G.Vodafone at si postavi co chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  13. 12. 2007 09:28

Všichni co znám a používají UMTS od O2, tak jsou spokojeni s funkčností, ale nespokojeni s pokrytím.
ast

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maross  |  13. 12. 2007 23:18

Můj osobní pocit není totožný. Vydělávají neskutečné peníze a investice jsou rovny nule. Samozřejmě Voda investuje nejvíce do reklamy ze všech až mám někdy pocit, že se už nejedná o telekomunikační firmu, ale o reklamní. Opravdu by mě zajímalo, kolik procent práce vedení Vody je investováno do řízení jakosti, rozvíjení technologií nebo služeb a kolik procent svého umu vkládají do toho, jak nejlépe utáhnout zákazníka(nejlépe nového) na vařené nudli. Tipuji tak 1:100.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BedaN  |  05. 01. 2008 14:50

...tohle napíšeš zrovna před Upgradem systémů, který stál miliony. Reklamu má VF nejlevnější a nejjednodušší. A stávajícím zák. dali na vánoce víc než novým. Tak by mě zajímalo, proč takhle uvažuješ? Aha, už to vidím, je to tvůj osobní pocit, jak píšeš v první větě. A taky tipuješ, jak píšeš v poslední větě. Tipuj dál. Čus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcel z maleho mesta  |  12. 12. 2007 11:10

Nevim proc, ale tenhle clanek ve mne vzbuzuje pocit ze Vodafone je pekne vycurany,
ne jen ze koupil licenci za "kacku" ted chce sit "sdilet" aby se mu investice vratily a potreby zakazniku ignoruje, ale to same dela O2, cekaji az jim nekdo domluvi aby se dohodli a 3G rozjeli.
Zajimave, zadna zminka o tom ze tuto technologii neni zajem ze strany zakazniku, jak Vodafone vykrikoval o zastaveni 3G projektu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  12. 12. 2007 12:21

Nj, jen výmluvy. Mají miliardové zisky, ale kam jdou? Do čí kapsy? To fakt nikoho nezajímá? A to, že chtějí šetřit na zákaznících je fakt obskurní. A to, že o 3g není zájem je hloupost, proč si asi kupujeme 3g telefony? Jasně, jsou nejlepší, ale existují i dobré bez 3g. Je to jak když se tenkrát vymlouvali u článku o britských operátorech. Taky nemáme zájem o telefony zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
df  |  12. 12. 2007 15:07

Vodafon nema miliardove zisky, to ma TMobile, vloni vydelal 5 miliard Pritom cely O2 vydelalo jen 8 miliard

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  12. 12. 2007 11:01

tak to je skoda
jinak u mne neni zadny signal edge od zadneho operatora tak sedim
na cdma od o2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
osral  |  12. 12. 2007 07:27

Jo každý by chtěl hovory za korunu a data taky asi za kačku, ale taková sít musí vydělávat. Nikdo by jak tady jste taky nic nedělal grátis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radon  |  12. 12. 2007 09:16

souhlas, každý prudí jaká je to škoda že ještě nemá 3G, ale kdyby měl více otevřít peneženku, tak už to tak žhavé nebude. Ostatně kdyby na to byl celý národ tak nažhavenej, tak už přešel třeba k O2 a tá to má v každé dědině ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  12. 12. 2007 10:47

O2 nemá to "pravé" 3G v každé dědině. O2 má v každé dědině CDMA, což je sice poměrně dobrá technologie pro připojení notebooku, ale rychlá data do telefonu tím nedostanete.
Nicméně to, co jste zmínil - "kdyby na to byl celý národ tak nažhavenej, tak už přešel třeba k O2" - už se pomalu děje. Lidem pomalu dochází trpělivost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  12. 12. 2007 20:57

Já ti nevím, čéče, ale z lidí, co znám, na Kyslík každej nadává a 3G je jim u )(. Kdes na to přišel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  12. 12. 2007 21:10

U těch lidí, co po rychlých datech volají a 3G jim u (_Y_) není :) Holt každý známe někoho jiného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  12. 12. 2007 22:14

Pár šílensů, kteří bez notebooku nevytáhnou paty, myslím výstavbu sítě neutáhne.Většina lidí jen volá nebo píše (a často za víc, než dataři dají za datové paušály). Nj, jenže nemůžem soudit, že se tak chová většina. Když se někdo stýká s homosexuály (a ti tak tvoří většinu jeho známých), těžko může předpokládat, že tato skupina tvoří většinu i ve společnosti
Teda, abych řekl pravdu, taky z toho odložení nejsem nadšenej. Ale prakticky mi to je vlastně celkem fuk, stejně bych to asi moc nevyužíval a nevyužívám to ani na svém O2 Pohoda (momentálně spícím).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  12. 12. 2007 23:24

A jsme u toho
Jasně, že na spícím tarifu/druhé kartě to využívat nebudete.
Ale v hlavním telefonu, se kterým chcete mimo volání, sms a mmskování třeba i sledovat zprávy, e-mailovat (a tím nemyslím čekání několik minut na stažení pár desítek kB), pohodlně surfovat, byste to brzy využil. Pokud telefon bude podporovat ony 3G služby...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  12. 12. 2007 23:25

Mimochodem, nikde jsem nenapsal, že VĚTŠINĚ lidí pomalu dochází trpělivost. Ale těm, co využívají data u Vodafone, těm ta trpělivost pomalu ale jistě dochází

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maross  |  13. 12. 2007 23:11

Souhlasím. Voda z toho vyšla ve skutečnosti nejlépe. Tyto technologie odsoudili jako neperspektivní a zachránili si tím velkou spoustu peněz. Když to vidí i ostatní operátoři je jim jasné, že prodělali. Nic už s tím ale neudělají, takže jediná možnost je neinvestovat už ani korunu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 12. 2007 02:01

Tak tomu rikam gol. Doporucuji si precist komentare k clanku o datech na jejich blogu, kdy se o tom jeden zamestnanech zminil (a vsichni z toho pochopili, ze data v lednu skutecne budou...).
Jestli neco neudelaji aspon s tim soucasnym tarifem, aby byl aspon konkurenceschopny financne, tak vazne nevim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedrooo  |  12. 12. 2007 01:24

Nerozumiem, preco potom Vodafone predava telefony s podporou sluzieb/technologii, ktore sa daju vyuzit prevazne v sieti 3G? Videovolanie, VoIP, HSDPA ... Vodafone odomna dostaval mesacne v priemere 2000 Czk ... ale uz nebude. Po niekolkych rokoch prechadzam do O2 ... hlavne kvoli datam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Helekal  |  12. 12. 2007 05:42

nO POKUD JSI V NĚJAKÉM VELKÉM MĚSTĚ TAK SI K O2 KLIDNĚ PŘEJDI, ALE NEJDŘÍV SI OVĚŘ JESTLI O2 V TVÉM MĚSTĚ 3G VŮBEC MÁ. Protože nejdřív halasně oznamovali že 3G spouštějí ale nakonec zůstalo jen v Praze, Brně a pár dalších velkých městech. Například v Olomouci jsem jej ještě neviděl a to mám HTC Universal, který 3G podporuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nemo55  |  12. 12. 2007 06:08

V Usteckem kraji take nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marconi  |  12. 12. 2007 06:59

Podle mapy pokryti na http://www.cz.o2.com/mobile/cz/customerService/maps/index.html ani ostatni mesta nejsou. Jinak ja nevim co mate vsichni s UMTS... V Rakousku je UMTS u Vodafone (A1) i s HSDPA i HSUPA, ale stejne 90% lidi tuto technologii pouziva jen na volani.
U dat Prvnich 10 MB stoji 6,4€ dalsi 3,2€. Dalsi Vec je, ze v AT tahnou Blackberry komunikatory, ktere ce v CR moc neuchytily oproti Windows Mobile.
U 3.at je situace je podobna, tam maji take HSDPA, ale uz neni HSUPA. tarify jsou podle balicku predplacenych dat a doplatku dat nad pausal (3GB 19€ + 0,1€/MB, 30GB 59€ + 0,1€/MB)
Cesti uzivatele a operatori si stale neuvedomili, ze mobilni data nejsou urceny jako primarni prenosova technologie. V tomto smeru jsme asi jedina zeme s Rumunskem, kde se takto na data pres mobilni sit pohlizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MonikaSh  |  12. 12. 2007 07:42

U nás Vodafonu nejede ani pořádně EDGE, tak nemůžou rozjíždět 3G. A když ano, tak to bude jako u O2 nebo T-mobilu, jen pro několik vyvolených měst, ale na "lont" už zase nedojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  12. 12. 2007 21:02

Jestli někomu nejede pořádně EDGE, tak T-Mobilu. Jak jinak by i přes nižší pokrytí EDGE mohl mít vyšší průměrné rychlosti? Podívej se nejdřív na čísla (třeba na Lupě každý měsíc zveřejňují měření). A O2? Kde nemá UMTS, je to v mobilu či datové kartě nepodporující CDMA vyloženě zouvalost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  12. 12. 2007 09:44

Tak já myslím, že u T-M se BB docela používá. U VF to moc nejde, když tuto službu nenabízí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Le_Fox  |  12. 12. 2007 10:27

dalšími jsou Karlovy Vary, Ostrava, část Plzně a ještě pár jednotlivých NODů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  12. 12. 2007 10:44

A ta Plzeň už běží v ostrém provozu?
Vím o tamním pokrytí už skoro rok, ale i když jsem tam od té doby párkrát byl, nikdy jsem si nevšiml, že by se mi mobil naladil na "rychlou vlnu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ni  |  20. 12. 2007 09:58

Ostrava? Na 2 mstech a i to tak +- 100m v ulici
A jen stěží se k této síti připojíš, není to primární veřejná BTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  13. 12. 2007 12:55

Všichni chápeme že mobilní data nejsou určený ke stahování obrovského množství dat, ale nevím proč by nemohli sloužit jako primární připojení k internetu lidem, kteří jezdí a potřebují se připojit každou chvíli někde jinde...
Já mám data od Vodafone. Za měsíc přes ně projedu víc jak 5GB dat. FUP je 3 giga ( pro ty co není). EDGE je oproti ostatním operátorům pomalejší, když dojde na GPRS, tak je to zoufalý. Co se týče wifi je to u nás ještě větší bída. Nemluvě o tom že se jedná o uvolnění frekvencí GSM pro sítě třetí generace... Takže operátoři vyčkávají. Ale je třeba si uvědomit že když se ocitneme na chvostu místo toho aby jsme se přetahovali s technologickejma špičkama o první místa, tak budem ještě ve větší prdeli než jsme ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PSE  |  14. 12. 2007 10:43

Do poloviny 2008 máme úvazek u vodafone, pokud do té doby nebude, jdeme jeko firma pryč. To je fakt hrůza. Nicméně pár velkých měst je nezajímavých, jde o to, že data lezou u nás pouze GPRS, vodlafouni tu nemají ani EDGE, což je u nás dostupné u O2 bez problému.
Myslím si že takových lidí bude víc, a pokud to nevyřeší rychle, tak u nich zůstanou jen ovce co žádná data nepoužívají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow  |  12. 12. 2007 12:41

me by stacilo kdyby neomozeny internet pres gprs/edge stal nejakou rozumnou cenu napriklad kolem 400

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  12. 12. 2007 17:10

mas pravdu ted' momentalne z nouzovky mam gprs u vodafone a platim 750kc ale o2 ma i za
650kc ale stale je to moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  13. 12. 2007 09:08

Pri rocnim predplatnem se na cenu kolem 450 dostanes s T-mobile Twist sadou a bude v tom EGPRS i 4G. K tomu dostanes PCMCIA kartu, co umi EGPRS v cene (drive umela i WLAN). Pokud bys chtel vyuzivat i 4G, modem si musis opatrit sam.
ast

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SOUMAR  |  13. 12. 2007 16:28

Za 450 standartně asi ne.....když tak odkaz.Dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  14. 12. 2007 00:03

Vždyť je to všude, např. tady:
http://www.nakupnicentrum.cz/elektro/dat-balicek-t-mobile-option-edge-twist-na-12-mes.html
Ja jsem to konkrétně kupoval v Techdata a kdyz se podívám do dnešního ceníku, tak je to tam jako "Twist sada Internet, PCMCIA karta, Option Globetrotter EDGE, 12 měsíců" za 4465 bez DPH, což je nějakých 5314 s DPH, děleno 12 to dělá 442 Kč.
ast

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  12. 12. 2007 00:44

Uznávám, že je lepší, aby se infrastruktura sdílela - služba může být lacinější a možná díky nižším nákladům operátorů také větší pokrytí i méně lukrativních míst. Co mne ale zaráží, že nebude mít VF žádné sankce. O2 a T-M museli spustit svoje 3G a ještě zaplatili o docela dost více za licenci. To mi přijde trochu divné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigmarian  |  11. 12. 2007 23:31

Tak toto teda je fakt neco. Na SR si klidne zavolam kamosom pres 3G, hezky si pokecame a zavtipkujeme a tu teda nic. Jsem sklaman. Fakt je to skoda. Od vodaca jsem aspon cekal, ze von neco udela. Ale zase nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  12. 12. 2007 10:22

Fakt? Vy k tomu potrebujete 3G? To mi tu spolu kecame hodiny po obycejnych GSM sitich a myslim ze to slape v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flash  |  12. 12. 2007 17:08

Já zase když příjdu domů, tak zapnu počítač, do deseti sekund mi najede DOS a úplně v pohodě napíšu v T602 dopis. Vy k tomu potřebujete Windows(/Linux, cokoli jiného)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  12. 12. 2007 22:59

Na co GSM, když máme státní podnik Česká pošta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubák  |  12. 12. 2007 17:47

no jo na Slovensku máte 3g, ale platit lirt a půl za datovej paušál a ještě s FUP by se mi fakt nechtělo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  11. 12. 2007 22:46

Vodafone: první operátor na světě, třetí v okrese. Získali čas k dalšímu přešlapování na místě. Pravda je ta, že s nimi sdílet nikdo nechce, protože by to byl opruz. A těžko se to do roka změní. Sami síť rozjíždět nebudou, protože by začala vynášet až za dlouho. Jsem zvědavý, jaké nové výmysly budou uvádět při dalším odložení za rok. Nejspíše to jen tiše přejdou a pofoukají bolístku po 2 000 000 000 Kč, které dali za licenci.
ast

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BedaN  |  05. 01. 2008 14:30

Hele, astray, tys asi spal dnes v knihovně, není to takhle náhodou jejich věc, co a kdy spustěj? Je to malinko složitější, než si myslíš. Licenci získali mnohem levněji, než ostatní dva, kteří to vlastně pořádně nespustili do ted´. A že nechtějí sdílet taky není pravda, s T-mobilem už je dohodnuto. ( co se týká GSM) Ušetřej oba, tak proč by do toho nešli. Taky sis sám odpověděl, proč by se rozjíždělo něco, co nebude vynášet, ty bys do toho šel ? Tak vidíš. Čus. B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reborn  |  11. 12. 2007 20:30

no panejo, a furt nic a nic a nic. Ještě že mam jinou síť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vennda  |  11. 12. 2007 20:53

98% lidi je nejake 3G vite kde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  11. 12. 2007 21:28

To platí dneska. Podobně před pár lety bylo 99% lidí nějaké YouTube někde.
Jde jen o to, najít využití. A právě datově náročné služby, jako YouTube, by mohly sítě třetí generace popohnat.
Nicméně pokud Vodafone zvolí podobně nekompatibilní "technologii" jako T-Mobile, zbyde nám tu alternativa jediná - O2, které nežene nic do "evropského" UMTS.
Nedávno jsem četl článek o tom, jak jsme kdysi byli technologicky napřed oproti ostatním zemím. Teď se pomalu ocitáme na chvostu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Le_Fox  |  12. 12. 2007 10:28

je to tak, hlavně Eurotel patřil k průkopníkům technologií (což o to, měli dost dobré finanční zázemí a mohli si to dovolit) jenže teď se všichni asi dohodli a nic je dál nežene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maross  |  13. 12. 2007 22:53

Nedohodli, jenom operátoři kteří ty průkopníky dělali viděli, že lepší a výhodnější je nic nedělat, viz. Vodaphone, protože je to nic nestojí, nic tim nezkazí a hlavní to jest hlas zůstane i nadále, tak se na to jednoduše a logicky vyprdli. A musím jim dát za pravdu, pokud na to nebudou lidí mít a nebude to výhodné pro operátory tak to tu prostě nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
inetMark  |  13. 12. 2007 13:25

3G je vyborne na intenert. Na Slovensku ho zatial ponuka na celom uzemi len Orange a vazne je to dobra vec. Okrem ineho tam mas aj videohovory ak by si chcel, no podla mna je primarne dolezitou vecou pre ludi INTERNET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor