Vodafone Passport: vyplatí se?

Diskuze čtenářů k článku

franta  |  03. 05. 2007 22:17

Zjistil jsem, ze u meho tarifu za 1000 Kc mi automaticky Vodafone aktivoval tuto nemoznou a predrazenou sluzbu. U ostatnich cisel me firmy (s nizsimi tarify) je primarne nastaven bezny roaming. Nemohu si pomoct, ale toto jednani je trapne. Nebo si Vodafone rozhodl, co je pro me vyhodnejsi a automaticky mi aktivoval neco, co nechci a nevyuziji? Neni to jednostranne poruseni minimalne standardnich obchodnich pravidel? Dovedu si predstavit desitky situaci, kdy tato zmena probehnuvsi bez meho vedomi bude vyhodna pro Vodafone a jen minimum, kdy bude vyhodna pro me. Jo a mimochodem informovan jsem o nicem nebyl ani sms ani mailem /jen nahodou jsem se podival do Samoobsluhy/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  03. 05. 2007 14:27

No tak pro mě a počítám, že pro spoustu lidí to je na nic. Naštěstí mi to nikdo nenutí - většinou můj hovor v zahraničí vypadá takto: "Ahaaa, ty jsi pryč? No tak nic..." a trvá většinou míň jak 15 sekund no a za to by bylo 30,- sakra hodně
P.S. mluvím o Vodafonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SackX  |  03. 05. 2007 18:48

No vidiš to, tak si hlídej jestli seš v partnerskejch sítích Vodafonu, protože Vodafone neúčtuje roamingový hovory kratší 15ti sekund kůli občasným problémům se sestavením hovoru mimo domovinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  08. 05. 2007 14:00

Nechci neverit, ale to mas potvrzene jak? Vetsinou se braly napr. 3s, ale cela ctvrtminuta, za kterou lze stihnout rict dost veci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 05. 2007 12:19

U O2 vam chybi sluzba My europe, se kterou jsou prichozi hovory zdarma pouze za mesicni pausal bez spojovaciho poplatku. Pak se vyplati prijimat jak kratke tak delsi hovory. Sluzba se vyplati uz od 12-teho prijateho hovoru. Jedine omezeni je max. 2 hodiny prichozich hovoru denne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  03. 05. 2007 12:49

A taky to je do 29 zemí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keni  |  03. 05. 2007 18:49

Ne, jinak bych si to aktivoval. Je to asi tak do 5ti zemi (no, mozna do 4 nebo sedmi, fakt nevim).
Tedy naprosto nepouzitelne.
Dalsi blbost je za standartno roamingove ceny. To beru sazbu operatora + nejakou prirazku, ktera z 90% vychazela levneji nez jejich pausalni sazby.
Pro informaci, jako vyznamny zakaznik platim treda za hovor ze Svicar domu asi 35CZK za min
jako socka na FR predpatne karte mam dojem 0,70Eura.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benx  |  03. 05. 2007 08:34

že se passport tak dlouho odkládal. V Maďarsku - před dvěma lety - se do roamingu započítávají i volné minuty při použitelnosti v menším počtu zemí a spojovací poplatek je jednou za hovor, ale třeba v Rumunsku (loni) a v Belgii (letos) mají něco podobného jako u nás. Čili trh funguje: poté, co konkurence na passport zareagovala vlažně, přišel Vodafone na to, že může být méně výhodný a lidi mu stejně nemají kam utéct. Nedivím se, že eurokomise je nakrknutá a reaguje taky po svém: regulovat, kontrolovat, pokutovat a bít se v prsa, jak je dobře, že ji máme. Ale to už jsem se dostal jinam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JB  |  03. 05. 2007 08:54

Vzhledem k tomu, ze nelze pouzit volne minuty z tarifu jako treba u VF v Anglii, jedna se o paskvil, ktery je vyhodny ve vetsine pripadu pouze pro Vodafone. Pri prumernem hovoru do dvou minut naopak s Passportem zaplatite vetsinou vice (prichozi i odchozi volani). Pokud je nekdo schopen volat desitky minut, pak se mu to asi vyplati, ale kolik takovych se najde? Navic je tu riziko, ze prijmete v roamingu prichozi hovor v domneni, ze zaplatite za dlouhy hovor pouze spojovaci poplatek, ale protoze nebudete zrovna v preferovane siti, zaplatite jako mourovati. I s tim urcite VF pocita

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  03. 05. 2007 09:15

Já si ale taky myslím, že průměrná délka hovoru v roamingu je právě tak krátká, protože se platila minutová sazba, takže každé zkrácení hovoru mělo smysl. Pokud nyní vím, že zaplatím 30 Kč/20 min., nebude vůbec problém kecat třeba 5–10 minut, nebo i těch 20. Jsem si jistý, že průměrná délka hovorů se výrazně zvedne. A pokud je někdo lama a neumí si nastavit partnerskou síť, tak ať platí. Samo že s tím Voda počítá. Za blbost se ale dycky platí. Lidi si u nás stále myslí, že jim stačí to, co se naučili ve škole a nic nového se nemusí učit. Bohužel jsou pak finančně a jinak negramotní a za svoje pohodlí nic nového se neučit tvrdě zaplatí. Ale to je na jiné téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mino  |  07. 05. 2007 16:05

aktuálna skúsenosť s Cestovateľom na SK, generujem z hlavy (vypis bude za mesiac):
10x hovor do minuty
2x hovor nad 2 min.
celkovo 10min*9Kc + 3min*9Kc + 4min*9Kc = 153Kc by bol Happy roaming
Cestovatel: 12 hovorov za 29 Kc sestavov. poplatek = 348 Kc. Takze nevyhodne
Ale zase sa to vyplatilo na data: 17.000kb * 0,10 Kc = 1.700 Kc. U Happy by to bolo 17.000 * 0,18 Kc = 3.060 Kc
vsetko bez DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mino  |  07. 05. 2007 16:12

a boli to príchodzie volania a platí ich firma.
Tým som chcel povedať, že dĺžka volaní sa nijak radikálne nezvýšila. A je pravda, že som neriešil žiadnu krízovú situáciu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  03. 05. 2007 09:34

U prichoziho hovoru muzes byt naroamovany na jakekoli siti v dane zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  03. 05. 2007 10:49

presne tak. pokud mas aktivni passport, budes u prichoziho hovoru platit sestavovaci poplatek i v pripade, ze nejsi lognuty v partnerske siti. akorat pak bacha na odchozi hovory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 05. 2007 12:26

A pokud si k tomu pripocteme problemovou moznost prevodu zbylych volnych minut (jako ze vzdy zbydou kdyz se v roamingu neodecitaji) , je jasny paskvil vedouci jen k dalsimu okradani zakazniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fici  |  03. 05. 2007 07:23

jestli jsem to pochopil dobře tak když mám aktivované kamarády a budu volat přítelkyni do chorvatska bude ona platit 30kč za každých 20 minut a já budu mít hovor zadarmo??pokud je to tak okamžitě aktivuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  03. 05. 2007 08:40

No jistě, pokud voláš na číslo, které je v síti Vodafone, máš to hovor do vlastní sítě, ať je ta simka fyzicky kdekoli na Zemi. Protože ale nemůžeš vědět, kde ta simka právě je, platí to příjemce hovoru, pokud je mimo dosah signálu „mateřské“ sítě. V případě Passportu skutečně jen 30 Kč/20 min.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fici  |  03. 05. 2007 09:32

to jsem chtěl slyšet super 1,5kč/min po světě je krásná sazba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aha  |  03. 05. 2007 19:19

no ne tak docela, toho "kamarada/kamaradku" mas placenou pausalem, takze to 1,5 kc/min neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  03. 05. 2007 07:17

U popisu United mobile jste zapomněli na jednu naprosto zásadní informaci! Jejich kartu už jsem si skoro pořídil. Jenže jsem zjistil, že příchozí hovory "zadarmo" jsou sice zadarmo pro mě ale "pálku" zacvaká volající.
Jejich karta je dobrá spíš na odchozí hovory a na to už je zase skoro lepší místní předplacenka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  04. 05. 2007 12:15

To prece muze byt naopak vyhoda. Aspon nebude porad nekdo volat kvuli kdejake blbosti a zavola jen, kdyz to bude neco duleziteho.
Dneska je totiz kazdemu uplne jedno kde vas otravuje a kolik vas to stoji. Jedina obrana je, kdyz to stoji nejake penize volajiciho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor