Vodafone mění své plány do budoucna, včera představil novou obchodní strategii. O stávající zákazníky se postará lépe než o nové, za svou věrnost dostanou podstatně více než tomu bylo doposud. Operátor plánuje nabízet v ČR i služby přes pevné linky a chce se kromě malých a středně velkých podniků zaměřit také na velké korporace.
Vodafone včera na setkání s novináři odtajnil zcela novou obchodní strategii. Hlavní nosnou myšlenkou je překročení hranice stávajícího mobilního trhu, jelikož je příliš nasycený službami na identické bázi. Chce-li být operátor úspěšný, je třeba, aby hledal nové možnosti nabídky. V této souvislosti už se před pár měsíci vyjádřil Grahame Maher, generální ředitel Vodafonu, který naznačil, že Vodafone bude v ČR nabízet služby i přes pevnou linku.

Centrála Vodafone v Newbury
O stávající zákazníky se budeme starat nejvíce
Generální ředitel operátora dále dodává: „Kromě malých a středně velkých podniků se chceme zaměřit také na velké korporace. Chceme tento segment oslovit v podobně energickém a radikálním duchu jako když před lety Oskar vstupoval s nabídkou na trh. Jako součást globální skupiny Vodafone vidíme velkou příležitost nabízet služby mimo jiné i nadnárodním korporacím, kterých je v ČR více než dost. Od konkurence se chceme lišit především agresivní cenovou politikou a zaměřením na volání přes internet (VoIP).
Kolik z vás si v diskuzích stěžovalo, že Vodafone nabízí novým zákazníkům často více, než kolik si zaslouží jen stávající. Bohaté akční nabídky pro nově příchozí apod. Podle nové strategie operátora se model péče o zákazníky otočí a hlavní roli v něm sehrají právě ti uživatelé, kteří budou u Vodafonu déle. Podle českých zástupců operátora bude o stávající zákazníky postaráno výrazně lépe než o nové.
Smělým pilířem strategie je stát se nejobdivovanější značkou a nejžádanějším zaměstnavatelem na trhu. Vodafone bude v naší zemi pokračovat ve spojení původního českého a rebelského ducha dřívějšího Oskara a podpory jedné z největších operátorských skupin na světě. „Chceme být chytrou a inspirativní značkou, která na jedné straně osloví zákazníky a na druhé podporuje rozvoj a růst zaměstnanců,“ říká český tiskový mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský.

Další obrázky hlavního sídla operátora v Anglii
Součástí plánu je snižování nákladů a uzavírání partnerství s jinými společnostmi. O těchto krocích jsme vás informovali již v září, kdy operátoři T-Mobile a Vodafone oznámili, že budou jednat o možnosti sdílení sítí pro mobilní služby. Klíčovým přínosem případné dohody obou společností by mohlo být lepší pokrytí a tím i dostupnost služeb pro zákazníky při zmenšených nárocích na počet základnových stanic.