Vodafone znovu zavádí minutové účtování hovorů. Neuvěříte, jak tuto zatuchlou praktiku zdůvodňuje

Vodafone znovu zavádí minutové účtování hovorů. Neuvěříte, jak tuto zatuchlou praktiku zdůvodňuje

Existují operátorské praktiky, které by měly zůstat pohřbeny hluboko v mobilní minulosti. Věnovali jsme se jim v posledním Týdnu mobilně s tím, že se snad jednou provždy jedná o uzavřenou kapitolu telekomunikačních dějin. Čeští operátoři ale dokážou vždycky překvapit – bohužel jen v tom negativním smyslu. Tentokrát konkrétně Vodafone, který znovu přichází s minutovým účtováním hovorů.

Klepněte pro větší obrázek

V dobách neomezených hlasových tarifů se téma účtování hovorů stalo okrajovou záležitostí – u paušálů s teoreticky nekonečným počtem volných minut totiž nikoho nezajímá, jak si jednotky operátor v interních systémech vykazuje. Jinou kapitolou jsou ovšem předplacené karty, kterých je mezi aktivními telefonními čísly stále zhruba třetina. Zde na účtování jednotek stále záleží, zvláště v případech, pokud uživatel nemá aktivován žádný hlasový balíček volných minut, např. volání do vlastní sítě zdarma atp.

Vodafone má ze všech tří našich operátorů nepaušálních zákazníků nejméně, a tak si řekl, že jim to volání na předplacené Vodafone kartě aspoň trochu „osolí“. S novým ceníkem od 1. července 2019 přechází z účtování 60+1 na nemravné 60+60. Nejlepší je přitom argumentace zástupců operátora na sociální síti Facebook, kde dotčeným zákazníkům vysvětluje, proč tak činí. Účtování prý už dnes není tolik důležité a lepší je ho zjednodušit. Tak proč pro jednoduchost nenaúčtovat třeba rovnou celou hodinu?

Klepněte pro větší obrázek

Účtování hovorů po minutách (neboli 60+60 sekund) je historicky známou neférovou praktikou operátorů, která spotřebiteli prodražuje volání o jednotky, které ve skutečnosti nespotřeboval. Nejvíc tratí ten, kdo hovor ukončí vždy jen několik sekund po celé minutě – minutovou sazbu i tak zaplatí celou. Pokud například uživatel nejčastěji telefonuje okolo 4 minut a občas nějakou sekundu přetáhne, může se mu při minutovém účtování prodražit útrata za volání klidně i o 20 %.

Za tip děkujeme čtenáři Tomášovi.

Určitě si přečtěte

Články odjinud