Volkswagen představil funkční prototyp robota, který autonomně nabíjí elektromobily. Stačí dát povel v mobilní aplikaci. Mobile Charging Robot na nabíjecím stanovišti vyzvedne akumulátor, přiveze jej k autu, otevře kryt nabíjecího konektoru, akumulátor připojí a odjíždí. Při pojezdech se robot zvládne vyrovnat s běžným provozem parkoviště od chodců po další vozidla. Po ukončení cyklu si obdobným způsobem akumulátor vyzvedne a znovu jej připojí do sítě, viz video:
Hlavním motivem konceptu je řešení typické situace, kdy se elektromobil nabíjí pouze pár hodin, ale nabíjecí místo blokuje celou noc. Takhle auto zaparkuje na běžném parkovacím místě, robot jej obslouží a po akci nemusí majitel přeparkovat. Vypadá to jako ideální řešení pro větší rezidentní a kancelářské komplexy.
Pochopitelně jsou tu i stinné stránky. Robot patrně bude výrazně dražší, než stojanové nabíječky. Předávání energie prostřednictvím akumulátoru je méně efektivní a pomalejší. Na zvláště těsných parkovištích a u větších vozů by mohl být problém s prostorem. Akumulátor sice stojí za vozem, ale není úplně malý. Problém je také kompatibilita, Volkswagen zatím testuje pouze se svými ID.3 a ID.4.
Volkswagen říká, že je schopný provést první instalace už začátkem roku 2021. Větší nasazení však záleží na tom, jak se koncept osvědčí v praxi, jak se povede začlenit jej do nabíjecí infrastruktury.