Vše o nových Windows Mobile 6.0 Crossbow

Diskuze čtenářů k článku

Tom  |  27. 02. 2007 13:20

Docela by mě zajímalo, jestli mi WM6 umožní otevřít současně více jak jeden dokument (např. Word nebo Excel) a přepínat mezi nimi. Můj stařičký PSION 3 z roku 1991 (256kB RAM 3,8MHz) to zvládá naprosto bravurně, na WM5 toto nedokážu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matrix44  |  30. 01. 2007 15:21

Kedze tu opat prepukol flame ohladne OS, tak pridam aj ja svoj nazor. Moje prve "inteligentne" zariadenie bolo od Palmu samozrejme s PalmOS. Bolo to nieco strasne, tak som sa toho rychlo zbavil. Potom som dostal "vyborny" napad a kupil si Nokiu 6600 s symbianom. Teraz si uz neviem vybavit co bolo strasnejsie, ale na cas som uplne upustil od PDA a SmartPhonov. Kedze som sa neponaucil, tak som si potom kupil PDA s GPS od Garminu iQue-3600 s super PalmOS novej generacie. Opat do bol krok do ... Dnes ho pouzivam vyhradne uz len ako GPS, a lutujem vyhodenych penazi. Po ere pouzivania Sony Ericssonov, som sa opat osmelil a kupil si HTC TyTN (Orange SPV M3100) s WM5. Konecne som nasiel to co som tak dlho hladal. Nie ze by som nemal este nejake vyhrady, ale takto som si predstavoval svoj mobil a PDA (MDA).
PalmOS a Symbian uz nechem v zivote ani vidiet !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w  |  02. 02. 2007 14:15

Taky si rejpnu... Mel jsem symbian pul roku a ani bych to nenazval jako nejakou vyhodu ze to ma "system" . Kdyz neco potrebujete, tak zjistite ze symbianu je nekolik, skoro nic nechodi (kuprikladu jsem za pul roku nenalezl alespon trochu inteligentni prehravac mp3). Barvickami hyri, ale kdyz pak do playlistu naseka dva tisice skladeb , bez znamek umisteni-to je bomba. A zkuste si kdyz nekdo vola treba hned udelat poznamku do kalendare, nahravani hovoru NEPIPA! atd. Proste ted mam to Vario, tuzka mne trosku stve, ale uprimne bez dotykace uz si telefon nedokazu ani predstavit. Tak hrozne to usnadnuje zivot, ze si ani nedokazu predstavit jak bych bez tuzky telefon ovladal (nemyslim nokii s displejem 2x3cm). No a pousteni filmu na symbianu-no to snad ani nemuzou myslet vazne. Na WM5 program TCPMP zvladne vse bez opruzu a prvni pokus. Takze az bude v nokii win a bude mit dotykac tak si ji bezim koupit. Kdo chce jen volat tak je to super volba, ale kdo chce vic musi do WM. Ted mne napada ohledne PalmOS-potreboval jsem neco rychlyho s vydrzi na poznamky,objednavky atd. Rikal jsem si ze to prubnu, ale PalmOS uz se skoro nikde neprodava, novy veci nedelaj-je snad jen te LifeDrive ci jak a ten ma harddisk-to ani nahodou. Takze kdyz se tu nekdo ohani Palmem-ten skoncil a jen tak neco ho nevzkrisi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  06. 02. 2007 13:05

No já měl Symbian skoro 3 roky a max. spokojenost. Na S60 první generace (OS verze 6.0 a 6.1) je na rozdíl od dalších generací Symbianu programů neskutečná spousta, takže ani nedostatkem kvalitního softu jsem netrpěl. Pak mi mou N-Gage ukradli a já přešel na WM5, konkrétně na Vario (HTC Wizzard). Nemůžu říct, že by mě WM5 vyloženě zklamaly, ale stabilita a dostupnost základních funkcí jako telefonování a SMS je podstatně horší. Neustálé zasekávání Windows a nutnost restartů je něco na co člověk prostě ze Symbianu není zvyklej (ještě že máme ty stolní verze woken,takže je člověk zvyklej odjinud ).Symbian se mi snad za ty 3 roky zasek tolikrát, že bych to spočítal na prstech jedné ruky...u WM5 mi jedna ruka občas vystačí na týden, ale to musí být opravdu hodně stabilní týden A to mluvím o pořádně vyladěných WM5, nejdříve jsem měl ROM mr.Clean a teď používám SuperROM od Johnnnnnyho.
Samotná WM5 možná běží stabilně, ale jak do nich nandáte pár aplikací je to v háji...to je důsledek té skvělé věci jménem registr. To je totiž dvousečná zbraň...je to pohodlné na správu,páč máte vše na jednom místě, ale taky díky tomu stačí aby jedna aplikace něco nekorektně zapsala do registrů (nebo si jen něco změnila jak to ona potřebuje) a najednou vám nefunguje něco úplně jiného co s instalovanou aplikací nemá vůbec nic společného. Díky tomuto je po instalaci 20+ aplikací stabilita WM5 nahlodána, podkopána a tak všelijak podobně...prostě je pryč
Jedinou výhodu WM5 vidím v dotekovém displeji, který urychluje práci s diářem, víc jsem jich opravdu nenašel. Mluvím teď o práci, jinak na přehrávání filmů jsou samozřejmě zařízení s velkými displeji lahůdkou. Bohužel přehrávání hudby je zase lepší na Symbianu, takže v multimediálním použití je to tak nastejno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
htc.innovation  |  07. 02. 2007 10:04

Zalezi co instalujes,ja mam na wm5 naistalovano 38 aplikaci a se stabilitou problemy nemam, a po te co instaluji aplikace jen placene od renomovanych dodavatelu a ne zadne freeware podomacky ukuchtene aplikace, neznam,ze by zarizeni zamrzlo,nebo bych musel resetovat..Symbian ani neumi udelat 520MHz procesor,ktery je znatelny pro plynule prehravani jakkoliv velkeho videa,skype atd.Symbian je spise hrackou nez pracovnim nastrojem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RDT  |  29. 01. 2007 20:44

No je fakt, že je Microsoft trapný s tím, jak i na VGA display všechno vypadá jako na QVGA. To jsem si snad myslel, že je to opravdu vtip, když jsem na svém n311 s VGA displayem a WM 5.0 otevřel v Exploreru internetovou stránku a zjisti, že prohlížeč roztahuje obrázky, aby se mi toho pokud možno na obrazovku vešlo co nejméně
Proto jediné, co mě zatím zaujalo v nových 6.0 je právě funkce v Exploreru Use High resolution...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
htc.innovation  |  29. 01. 2007 21:30

Symbian me nesmi do baraku,u serie s60 samozrejme otevr pdf,word,excel,ale pokud to ma 30MB muu si u toho dat kafe i s presnidavkou.U WM5 to mam otevrene hned a komfortne.Symbian rozhodne neni pro praci,je jednoduchy pro jednoduche lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
acern311  |  29. 01. 2007 16:32

Koukam, ze se nepoucej a sytem neupravej na rozliseni 640x480, takova skoda, k cemu pak delaj takovy displeje? Bez realVGA ani ranu, tohle je vysmech a pokrok od roku 2000 temer zádnej, jen nutnost, kterou si vyzaduje doba a technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jasdesign  |  29. 01. 2007 15:47

Zdravim, iba som chcel spomenut ze Crossbow mam nahodeny na mojom MDA Variu (G3 verzia) od slovenskeho T-Mobile. Flashoval som asi pred dvomi tyzdnami, najskor treba mat unlocknuty phone, potom ide flashovanie uplne super a jednoducho.
Ako zhodnotenie by som napisal ze system je rychlejsi a stabilnejsi. Dakedy mi viacej vypadaval signal, teraz sa mi to uz nestava. Vizualne je system konecne na urovni SE telefonov, nove zvuky su konecne daco za co sa nehanbite, dokonca musim povedat ze su super.
Jedine co mi nefunguje ok je fotak a MMS spravy, ale dovod je ten ze na Vario oficialne Crossbow neexistuje, to co najdete na nete (ppcwarez org) je len daka verzia crossbovu ktoru testovali na Variu a dakto ju dal na internet. Je to pravdepodobne finalna varzia systemu, ale chybaju tam tieto dve veci (moc ma to netrapi lebo k obom veciam existuje alternativa).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vd  |  28. 01. 2007 21:32

Že nelze přečíst na jiném zařízení bych se dost hádal. Možná je to konečný důsledek toho, že uživatel nebude schopný vyexportovat své šifrovací klíče do jiného zařízení, ale to rozhodně neznamená, že data nelze přečíst na jiném zařízení. Pokud by se někomu podařilo ze zařízení získat všechny šifrovací klíče a uživatelské heslo (a nepochybuji o tom, že to jde) může tyto využít k dešifrování dat. Navíc pochybuju, že by se MS trápil s vymýšlením nějakého nové kryptografické metody. A pak, bezpečnost šifrovaných dat nelze postavit na utajení algoritmu použitého k zašifrování dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jerry  |  27. 01. 2007 11:13

mohl bych tenhle OS nainstalovat i na svou motorolu mpx200??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venousek  |  27. 01. 2007 14:35

to netusim, ale podle me mpx200 je uz precejen starsi, tak nevim jak by to stihalo. kazdopadne je to mozne, zkusenosti s tim nemam:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  27. 01. 2007 16:15

Ahoj.Od doby kdy jsem mel nokii 7650,P800,P910i,n70,N9500 uz symbian rozhodne nechci,ikdyz na p910i rad vzpominam jen v dobrem.Presel jsem na wm5,je vice pro praci,je to pro me mnohem stabilnejsi system a propracovanejsi system.Symbian,zvlaste pak serie 60 je spise pro teenagery.Bohuzel SE dost nyni zprznil platformu symbian uiq 3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM  |  27. 01. 2007 17:42

A co vlastně podle vás WM umí a Symbian ne? Mě toho tedy moc nenapadá. Zdá se mi, že někteří si stále myslí, že když se v systému musí víc "hrabat", tak ten systém bude jistě "vymakanější". Podle mě je to naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B17S  |  27. 01. 2007 19:40

Rozdíl mezi WM a Symbian UIQ je dost veliký.
Největší výhody WM je v Hardwaru /velké množství produktu co běží na WM/ a s toho pak plyne i velké množství softwaru. Pak kompatibilita WM (i když ne na 100% ale na 75% určitě)
Potom systém WM je více ohební. Takže si ho může člověk nastavit podle svých přestav /od úvodní obrazovky „Dnes“ až po zobrazovaní systému na šířku nebo na výšku atd/ A když jsme už u toho „hrabaní“ tak si schválně zkus pustit třeba 30 MB PDFko a hned poznáš ten rozdíl v „hrabaní“u WM a UIQ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  28. 01. 2007 15:47

S tim pdf je to presny priklad,kde symbian je nepouzitelny.A to tady nekdo hlasal ze symbian je pro manazeri a pro praci To snad ani nemohlo byt mysleno vazne.Symbian jsem mel dost dlouhou dobu,abych vedel ze pro praci rozhodne neni,je spise pro zabavu.Vetsinu pdf dokumentu na nem neotevru,to se tyka i wordu,power pointu a excelu.U symbianu si musite hlidat velikost dokumentu a jeho slozitost,jinak hrozi zamrznuti nebo restart telefonu.U WM5 tyto problemy rozhodne nemam.Navic WM5 si prizpusobite k obrazu svemu.Obrovska podpora aplikaci.Symbian se nemuze rovnat WM5.Nejhure jsou na tom platformy serie 60,nove uiq3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM  |  29. 01. 2007 14:31

Jasně, na tom přece stojí práce manažera, aby si četl PDFka v mobilu Čtení dokumentů v telefonu je nepoužitelné bez ohledu na OS. Taky není úplně vhodné porovnávat např. Nokii N70 s TyTn, jako tady občas čtu.
Většina firem nyní nakupuje jako služební telefony 6021, 6230i a nově E50. To je fakt, který mám ověřený. Znám několik vysoce postavených manažerů, kteří dostali třeba služební Vario nebo nedej bože Blackberry a po týdnu začali nosit svoji starou 6230 nebo K750i.
Stále si stojím za tím, že Sybian (nejlépe 3rd) je ideální kompromis mezi PDA a telefonem a vyhoví nejširšímu okruhu zákazníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  29. 01. 2007 15:12

Idealni kompromis mezi PDA a telefonem je S80
Jinak mam Looxe i N9500 a kazde ma svoje, ovsem vydrz na baterie a stabilita (pro telefonovani to zrejme nejdulezitejsi) je jednoznacne ve prospech Nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B17S  |  29. 01. 2007 19:48

No ona asi zas tak super S80 nebude když sama Nokia tento systém opouští. A zaměřuje se jen na S60.
Jinak bych tebou už bych se N9500 zbavil. Protože až přijde nástupce který bude šlapat na S60. Tak se už nebudou vyvíjet aplikace pro S80. (Viz UIQ2)
A co nemá dotykový displej není GOOD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P@LI  |  29. 01. 2007 17:49

Ak pouzivas PDF+, tak urcite. ale taky Picsel pro viewer si poradi aj s väčšim PDF dokumentom a je aj pomerne rychly. Symbian RULEZZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nicolaus  |  05. 06. 2007 15:14

Ano da sa nainstalovat.Ale windows do mobilu nic moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nicolaus  |  05. 06. 2007 15:25

Ano da sa nainstalovat.Ale windows do mobilu nic moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  26. 01. 2007 20:13

Dal zustavam u Symbianu Series 60

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Housik  |  26. 01. 2007 13:32

Jsem uživatelem WM2005 a bohužel musím říct, že celý systém není vůbec optimalizován pro snadné ovládání uživatele, kde má Microsoft obrovské rezervy (to říkám jako zkušený uživatele počítačů obecně). A to nemluvím o tom, že celý systém není příliš stabilní a vyskytuje se v aplikacích i widlých mnoho chyb. Celé by to měli vést k tomu, aby se část pro telefonování ovládala jednoduše a uměla minimálně to co současné špičkové manažerské telefony. Stávající stav je fakt bída.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2007 13:48

Ano - jsem zastancem WM, vim, ze ten system ma sve chyby, ale mohl bys uvest zrovna konkretni chyby, ktere mas namysli ty? Bez toho je ten prispevek uplne o nicem..
A to ze ten system neni stabilni a je tam mnoho chyb - tak o tom bychom se mohli leda prit - jakykoliv operacni system neni "rock stable", jsou jenom vic a min stabilni systemy. Kazdopadne o stabilite WM6 bych se moc nebavil, protoze prave WM5 vidim jako opravdu hooodne stabilni system. Reset delam opravdu jenom, kdyz se mi nahodou vypnou baterie - co bych mel chtit vic?
No a promin mi to rypnuti, ale to mi neda - nemam rad, kdyz nekdo pise neco ve stylu "to říkám jako zkušený uživatele počítačů obecně" a jeste predtim napise, ze pouziva WM2005, kdyz WM2005 neexistuje a je jenom a pouze WM5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  26. 01. 2007 15:19

Vsak on napsal: "není vůbec optimalizován pro snadné ovládání uživatele" a v tom ma preci pravdu
[zacatek flejmu]
My s palmem v ruce se "snadnemu" ovladani PoPelniC musime jenom smat
[/konec flejmu]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2007 18:10

[flame]Mno - nevim, co bys chtel moc optimalizovat, ale dozajista mas pravdu - Palm je ve svem dusledku tak jednoduchej, a nic neumi, ze na jeho ovladani ve svem dusledku staci opravdu jen dve tlacitka + OK A jelikoz mas na vyber jenom psat zpravy a nebo volat, tak v tom se opravdu jednoduse orientuje [/eof]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N3o21  |  26. 01. 2007 18:57

wow... precet sis prispevek nize?
Pokud je palmos tak jednoduchy ze nic neumi, co pak umi WM, kdyz PalmOs toho umi vic? :D
A vychazim z osobnich zkusenosti ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  26. 01. 2007 19:41

Ja tlacitka na palmu (LifeDrive) vubec nepouzivam, snad jen to na zapnuti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N3o21  |  26. 01. 2007 18:30

Jo jo... souhlasim.
Kdysi sem chtel vymenit TXko za nejaky Wm, ale kdyz sem to mel par dni v ruce (samozrejme ten WM stroj, konkretne acer N311 a Loox N520) tak des a hruza...
Zakladni prohlizec horsi nez Blazer na palmu, a to sem si na blazer stezoval... (samozrejme o opere vim...). Office od MS taky horsi nez DTG dodavany k palmum... A to nepocitam OfficeSuite pro palmos, s tim se Mobile Office nemuze merit uz vubec. No, pak neprehledny mailovy klient, PIM aplikace. Tj bordel, nejdriv by meli dodelat zakladni funkce, pak pridavat dalsi... Ne porad pridavat a nemit nic dodelany...
Fakt nechapu jak muzou lidi tak podlehat reklame...
Sice PalmOS taky neni zdaleka dokonaly, k dokonalosti chybi podpora vice kodovani, hlavne UTF-8 (nektere programi uz to maji, viz OfficeSuite), ale neni to zdaleka tak nepouzitelne jako WM
Mimochodem, zda se mi to? nebo dostavaji nektery redaktori zaplaceno za shazovani PalmOS a Symbian UIQ stroju pres WM stroji, a nokiackymi N60? Mohli by se nad sebou zamyslet, zvlast kdyz odvazne tvrdi ze o mobilech vedi vse.
Myslim ze zdejsi slogan by mel byt: Vime jen to za co dostaneme zaplaceno.
Na objektivni server o mobilech je to prinejmensim divny postoj.
Mimochodem, ti novy redaktori (ted apro me novy) mi prijde ze pisou daleko objektivneji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2007 19:16

Mno - ja ten svuj prispevek napsal specialne pro Trockena - jinak PalmOS je fajn... (na Handspringa Visora Deluxe rad vzpominam)
A ze redaktori pisou neobjektivne - s WM to taky prvnich par let nebylo jinak, nez se WM trosku vic dostal do podvedomi a i redaktori se jej museli "doucit"
Jinak PIE stoji za prd, ale jak rikas - Opera, Netfront... Office Mobile - Softmaker Office atd.
Ja osobne nemusim mit reseni "system obsahuje vsechno". Ostatne u stolniho PC clovek taky misto WMP taky clovek pouziva WinAmp, Bsplayer, misto Pruzkumnika Total Commander nebo napr. misto Malovani (mspaint) Photoshop. A to nemluvim o tom, ze Office si musi koupit a doinstalovat samostatne atd. a osobne se mi tahle filozofie libi daleko vic.
Mimochodem - mam pocit, ze redaktori PalmOS neshazuji - resp. vubec pro ne neexistuje, takze jej tezko muzou shazovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N3o21  |  26. 01. 2007 19:29

No, shazovani palmos, viz recenze trea 650
a nejen palmOS, i UIQ...
a ten priview na treo 680 psal aspon nekdo normalni. Ale skoda ze pise o tak nepovedenem stroji, kterym treo680 je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  26. 01. 2007 20:54

Pokud mas zkusenosti jen s Hanspringem DLX, tak se uz nedivim, ze tady placas hovadiny.
To je stejne jako napsat, ze jsi vlastnil jen starickou Cassiopeiu E10 a zacit nekoho poucovat o WM5 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 01. 2007 13:30

Tak mi jenom napis, kterou konkretni hovadinu mas prosim na mysli. Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stk  |  31. 01. 2007 10:10

V podstatě máš pravdu, PalmOS může být nej systém na světě ale chlapci ho jaksy nezvládli prodat, takže nový zařízení s PalmOS je Lifedrive (myslím, opravte mě, jestli se mýlím)kterej nemí až tak moc novej.
Někde sem četl že PALM přechází na Linuchi, tak sem zvědavej co s toho bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
code  |  26. 01. 2007 14:36

Vykaslete se na ten shit win mobile, prejdete na symbian..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D.haba  |  26. 01. 2007 15:32

mel sem symbian (panasonic X700) a ted mam MPx220. k symbianu bych se hned vratil.kdyby mi to dovolili finance

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudyss  |  26. 01. 2007 16:18

od symbianu jsem presel k WM5 a urciteee se zpatky nevratim!!!to se neda srovnat!WM rules

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato650  |  26. 01. 2007 16:36

...tak tak, ale je dobre mat pred nejakym zariadenim s WM aj mobil so symbianom...predsa sa len trocha viac zapraxujes a prechod napr. z obyc. mt na WM neni az tak dramaticke
symbian sa da prirovnat ku zakladnej skole....nauci ta zakladne veci ze co ako....ale potom treba ist vyssie (WM)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thor  |  26. 01. 2007 16:47

Souhlasim po 6630,mda compact,HP 6515,MDA III,TyTN,ASUS 730W...a pres kratkou zkusenost s Palmem 650 a Zire 72 musim rict,ze nic lepsiho neni.Jestli bohuzel nebo bohudik necham uz na konkretni uvaze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DEENEO  |  26. 01. 2007 22:24

Jo, měl jsem P800, z té jsem zkusil MPX200 a hned jsem se raději vrátil k UIQ Symbian P900. To byl nejlepší telefon co jsem měl. Teď mám N70 a zrovna moc šťastnej nejsem. Series 60 jsou pouze kompromisem.
Na WM jsem obdivoval super vytáčení kontaktů. Jinak mne moc neoslovily... Novější verze prý jsou lepší, ale symbian mi sedí víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venousek  |  27. 01. 2007 14:34

ja u smartphonu zacal na 3650, na svou dobu super mobil, posledno dobou ale sem uz skoro nic nerozjel, tak sem nedavno presedlal na P900 se softem P910i a jsem 100% spokojen. kamos ma PDA s WM (acer n30) a ten se mi nejak nezamlouva, furt se to seka, furt s tim chodi do servisu atd... => symbian rulezzz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imal  |  21. 08. 2007 11:47

Prosim tě, můžeš mi dát vědět, jestli jsi update z P900 na P910i dělal sám - jak na to??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  26. 01. 2007 11:42

Už umí word/excel zobrazit obrázky/rovnice/grafy v dokumentech? Je fakt super, když otevřete excelovský soubor z PC a jsou tam jenom čísla

Jak vypnout v ActiveSync tu otravnou synchronizaci, když používám pouze OutlookExpress a nic synchronizovat nechci?
Přitom chci mít stále možnost instalovat přes ActiveSync programy, procházet adresáře... Je to otrava vždy po připojení PDA odklikat ty hloupý hlášky, že nic synchr. nechci. Když vypnu synchronizaci na PDA v Settings tak ActiveSync PDA vůbec nevidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  26. 01. 2007 12:14

Pri uplne prvnim pripojeni si vyberu, co chci synchonizovat (vse zrusim) a pak je vse ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  26. 01. 2007 12:46

dík, funguje. Jenom nevím proč jsou některá políčka zašeděná - snad to znamená disable

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwe  |  26. 01. 2007 15:06

protoze mas jenom OutlookExpress, ty seda policka jsou na synchronizaci s Exchange (alespon u mne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  26. 01. 2007 11:11

Vidím, že zmeny takmer žiadne.
Iný dizajn Today - určite už na to sú témy ala Crossbow.
Podstatná bude hlavne vylepšená stabilita, lepšia odladenosť a rýchlosť.
A ešte ma zaujala jedna vec: Update. Ak to bude fungovať ako na desktopoch, môžme sa dočkať aktualizácií jednotlivých programov (napr. IE) cez internet. To by bolo fajn.
Inak by ma zaujímalo, či sa už konečne bude chovať IE aspoň ako verzia 5.0, teda bude plne podporovať javascript a CSS. Bez toho sú niektoré stránky takmer nebrowsovateľné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  26. 01. 2007 11:46

ten IE je naprosto nepoužitelný. Stáhni si operu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 01. 2007 16:45

Opera je placená ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  29. 01. 2007 15:02

No a?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  26. 01. 2007 10:49

s tím zcela novým vzhledem si určitě děláte legraci - jen obrázek na pozadí je mírně jiný, jinak je ten systém skoro k nerozeznání od wm5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 01. 2007 10:26

Zajimalo by mě zda to bude konečně mít hlasové vytáčení apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
htc.innovation  |  26. 01. 2007 10:50

Ja mam Qtek 9000 WM5 a hlasovani vytaceni mam.Takze kdyz ho maji WM5 tak pak nechapu tvou poznamku - konecne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  26. 01. 2007 11:46

ten telefon je vůbec hrozný, chybí hlasové vytáčení, hlasitý odposlech musí člověk lovit na displayi, místo toho aby třeba stačilo dvakrát zmáčknout zelený tlačítko. žádné další funkce... Kdo přejde z nějakého manažerského mobilu, tak bývá dost zklamán

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anunnaki  |  26. 01. 2007 12:36

To byl pokus o ftip ? Hlasity odposlech ma sice je to na 2x zmacknuti v menu. A kdyz chces nastavis si ho na libovolnou klavesu pres registry. A hlasove vytaceni tam samozrejmne je bez problemu nastavitelne primo v telefonnim seznamu. Pripada mi to ze si zadne zarizeni s WM5 v ruce jeste nedrzel....nebo tak 2-5minut maximalne a neosahal si si ho poradne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  26. 01. 2007 12:42

tak poraf, jak to mám nastavit na zelenou klávesu. Víš ono telefonovat v autě a pořád se snažit trefit na displayi na tlačítko stojí docela zaprd. A zase namapovat to na jiné tlačítko tak, že tím budu blokovat jakoukoli jinou funkci toho tlačítka je taky k ničemu.
a k tomu hlasovému vytáčení: zkoušel jsi to, používáš to? asi těžko. Až to zkusíš a porovnáš třeba s ovládáním telefonů od Siemense nebo Motoroly tak uvidíš, co je to opravdové ovládání hlasem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM  |  26. 01. 2007 13:04

Na nových Nokiích je hlasové vytáčení bez nutnosti nahrávat svůj hlas ke kontaktům. Takže můžete všechny kontakty vytáčet hlasem ihned po první zasunutí SIM. A hlavně - funguje to skvěle! Tato vlastnost Nokií není moc známá, ale v praxi je to pecka. Hlasitý odposlech jedním stisknutím je snad samozřejmost.
Chvíli jsem používal zařízení s WM5, ale už je mi jasné, že zůstanu u Symbianu. Já chci totiž telefon hlavně používat a ne neustále něco nastavovat, přenastavovat atd. Kdo má čas a je hračička, ať zvolí WM5. Kdo chce s telefonem pracovat, tak tu má Symbian.
WM5 je PDA s GSM modulem = nepraktické při každodenním použití v praxi.
Symbian je TELEFON s velmi nadstandardní výbavou = efektivní, bez kompromísů u základních funkcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Froo  |  26. 01. 2007 13:29

To je vtip ? . halsové vytáčení bez toho abych tam nahrál svuj hlas má už mpx220. WM 2003. N70 se Symbianem ma dneska kdejaký puberťák. Nesrovnávej nesrovnatelné. Symbian se proti Windows Mobile se nechytá. Vůbec nevim přoč se Symbian presentuje jako OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2007 13:41

Mno - tak k tomu hlasovemu ovladani - jak se tady pise - WM (teda minimalne pro PPC) ma hlasove ovladani i bez uceni - to znamena nejen vytaceni cisel, ale i cteni zprav, ovladani WMP atd. O pouzitelnosti pro neanglicky mluvici zeme (a jine nepodoporovane zeme) se radsi bavit nebudu - to je vec jina... A existuji i jina reseni, nez od MS (tusim i Vito ma nejake aplikace - jednu klasicky na uceni ala papouskovani a druhou chytrou, ale ted si jistej nejsem).
Ale co me hlavne dostalo - co se tyce toho hlasiteho odposlechu - vzdyt staci podrzet zeleny telefonek na vic vterin a hlasity odposlech je aktivovan Copak existuje nejake jednodussi reseni? Teda aspon takhle to funguje u vsech WM for PPC od dob MDA I --> tj. PocketPC 2002 Phone Edition!
A jestli se bavite o SP, tak tam nevim.. Ale logicky bych predpokladal, ze to bude stejne - pokud tomu tak neni, tak je to opravdu na pytel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  26. 01. 2007 14:27

jasně že je to stejné i u smartphonů, prostě ta debilita lidí je fakt zarážející

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2007 14:34

Hmm - tak v tom pripade je WM opravdu uplne nanic a Symbian ho valcuje na kazdym kroku (kdyby to nekomu nedocvaklo, tak tohle je tezka ironie).
Btw. kdyz uz chce nekdo remcat a neco mu chybi, tak by si mel v prvni rade precist manual..
Jinak jsem rad, ze je to stejne i u SP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  26. 01. 2007 14:36

no já se musím smát,co jsou tu za odbornící, to mi připomělo,jak se redaktor ptal po recenzi Qteka 8310 jak se zamyká klávesnice,ty lidi sou fakt z toho Symbianu úplně zblblí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM  |  26. 01. 2007 18:36

No, říkejte si co chcete. Ale ve firmě máme od T-Mobile nabídku telefonů skoro za babku. Asi 8 kolegů si před půl rokem vzalo Vario, dnes ho má pouze jeden. Ostatní přešli na E61 a E50 a nemohou si je vynachválit. Možná jsme všichni lamy, ale každý řekl, že to je zbytečně složité a že to už není telefon.
Podle mého se většině lidí bude po delší dobu lépe žít se Symbianem. Až vás u WM přejde počáteční euforie, zůstane vám poměrně nepraktické zařízení a možná vás i brzy otráví. To jsou pouze mé zkušenosti, chápu, že se mnou nemusíte vůbec souhlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron Jeremy  |  26. 01. 2007 15:57

U WM Smartphone je to stejné, dlouhé podržení zeleného čůdlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM  |  26. 01. 2007 18:20

Když napíšeš, že Symbian se proti WM nechytá, musíš taky napsat z jakého pohledu. Jinak je to jen výkřik do tmy. Ve složitosti ovládání, nastavení a použití základních funkcí je na tom Symbian mnohem lépe. Z tohoto pohledu jsou oba systémy opravdu nesrovnatelné. Tím vůbec nechci popřít, že má WM větší možnosti v oblasti funkcionality, ale jak říkám, je to na úkor efektivního používání v běžných situacích. Mě prostě WM připadá spíše jako systém pro technoidy a nadšence, než pro běžného manažera, jeho potřebám více sedí Symbian. Vždycky neplatí, že čím nadupanější, tím lepší.
p.s. mám zkušenosti pouze s Variem, ale to ťukání tyčkou do displeje je vážně na hlavu. S WM pro Smartphone zkušenost nemám, ale rád bych ho vyzkoušel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Froo  |  26. 01. 2007 18:42

Trochu sem to přehnal, myslim si že se Sybmian má blíž ke klasickému telefonu než k smartphonu s windows. Pro někoho dobre pro nekoho špatně..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R5P  |  31. 01. 2007 22:29

Siemens Motorola fuck, HTC (Qtek) rulezz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron Jeremy  |  26. 01. 2007 14:08

A zkoušel jsi třeba dlouze podržet zelené tlačítko, než tu plácneš nesmysl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SFS  |  26. 01. 2007 09:25

Zdravim - "Crossbow" prece neni CE 6.0, ale 5.0 Second Edition (5.5.)..
CE 6.0 "Yamazaki" se naopak od 5.x dost lisi (kompletne prekopany memory management, napr.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2007 09:57

Pletes dohromady CE a WM
Jinak jsem si myslel, ze ohledne WM to bude jak rikas, ale MS se rozhodl jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janah  |  26. 01. 2007 10:01

Nemas pravdu, puvodne se to sice tak ocekavalo ze to bude second edition, ale Mrkvosoft zvolil nazev 6.0. A kdyby sis precetl clanek, tak se to tam i pise

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jancula  |  26. 01. 2007 08:41

WM je velmi zaujimavy system, skoda ze tie smartphony su dost skarede(napr. HTC Vox s foto aj Qtek 8310 sa mi nepaci). Vsetko to zavana takym thajwanskym dizajnom. HTC MTeor je na tom lepsie, ale nema wifi, zly fotak a dalsie drobnosti. Mne osobne sympaticky ASUS pegasus, ale este nie je na trhu. Nejaky konkurent postaveny proti nokii N95 by sa mohol objavit. Tak uvidime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SpaceQ  |  26. 01. 2007 09:31

suhlas... qtek s100 s200 bol ako pekny jednoduchostou ... teraz SA MI PACI TRINITY hlavne teraz ked sa da unlocknut GPS ktore ma vsebe zabudovane http://www.imei-check.co.uk/m700unlock.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomo  |  26. 01. 2007 11:44

Da sa unlocknut ale iba blokovanie na daneho mob. operatora, GPS NIE , treba citat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anunnaki  |  26. 01. 2007 12:31

Mno dle meho nazoru hesci design nez ma QTEK 8310 jsem zatim u zadne phonu ani smarphonu nevidet. Qtek8310 je ukazka klasickeho "slusneho" designu, zadne neprakticke a skarede extravagance. Jednoduchost, prakticnost, klasicka krasa.
Neni co dodat, zetim neznam z meho okoli cloveka, kteremu by se Qtek8310 disagnove nelibil. Jasne pro zaky zakladni skoly nebo stredoskolaky staci IMAGE, prodrazena a technicky slaba znacka (NOKIE) a extravagantni design. Ale pro seriozni praci a seriozni lidi je Qtek 8310 nadherny mobil bez konkurencniho designu. HAWK soudruzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  26. 01. 2007 13:13

jj, 8310 je krásnej telefon ... nicméně já bych radši Véčko nebo Slidera (s "klasickou konstrukcí" si nemůžu hrát a Slider není (zatím) a StarTrek je škaredej a nemá Wi-Fi Snad to Vox napraví, ten se mi hodně líbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  26. 01. 2007 14:23

jj Qtek 8310 je fakt krasavec Dát vedle něj Nokii N70 nebo podobný paskvil,tak je s podivem,že ty hrůzy od Nokie někdou koupí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pítr  |  26. 01. 2007 08:24

A z jakeho zarizeni jsou pouzity obrazky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V3S  |  26. 01. 2007 08:57

Qtek 9000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  26. 01. 2007 05:16

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  26. 01. 2007 05:56

Někdo ho ukradl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  26. 01. 2007 05:10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  26. 01. 2007 05:03

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  26. 01. 2007 00:32

tak to mpx220 nešli wm5, narozdíl od mpx200, takže by někdo mohl rovnou upravit šestku, aby tam jela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ill  |  26. 01. 2007 00:34

zajímavý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  26. 01. 2007 01:29

Tak v to ani nedoufám
Nejvíc se mi líbí asi ten Remote Desktop (i když nevím, jestli to nejde udělat už dneska nějakou externí aplikací) ... zajímalo by mě, jestli to nějak funguje i z Internetu (protože na screenu je to zkoušený z lokální sítě), když mám PC za routerem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svp  |  26. 01. 2007 07:39

jasne ze de, uz dneska to tam normalne je plne funkcni - tedy ve wm5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SFS  |  26. 01. 2007 09:19

IMHO to jede pres RDP, takze staci namapovat TCP 3389

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  26. 01. 2007 11:04

RDP vo WM nie je žiadna novinka. Neviem, kde to autor článku nabral.
RDP je vo WM minimálne od verzie 2003SE, možno ma niekto opraví, že aj skôr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  26. 01. 2007 13:07

Ve Smarphonech Remote Desktop rozhodně není ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  26. 01. 2007 20:03

Tu tiež nie je screenshot zo smartphonu. A ani to autor nespomína. Asi to tam nebude. A neviem ako by sa to ovládalo - kurzorom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  26. 01. 2007 11:07

Na obrázku je to trochu dopletené. V prvej kolonke je názov počítača - to je ok, ale do názvu domény dali IP adresu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sumit  |  03. 02. 2007 21:42

send nokia 6630 mobile software

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  29. 01. 2007 00:11

Existuje RealVNC pro WM5 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stk  |  31. 01. 2007 09:56

Samozřejmě že by to šlo. U mpx200 která je dokonce HW slabší udělali M5, protože měla velkou uživatelskou skupinu která si to vyžádala (srovnej dneska s Variem). U mox220 nic takovýho nebylo, tak se na to vykašlali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor