Vydělávejte: nechte si platit za příchozí SMS

Vydělávejte: nechte si platit za příchozí SMS

Chtěli byste vydělávat na příjmu textových zpráv? Některé firmy vám nabídnou peníze za to, že budete dostávat jejich textové zprávy. Má tento druh výdělku budoucnost? Je to všechno tak přímočaré, jak se zdá?

Jdu si takhle po městě, zastaví mě paní středního věku a ptá se mě, zda mám mobilní telefon a zda přijímám textovky. Říkám, že ano. Ona odvětí: tak na nich vydělávejte! A já zkoprním. Jak?

O pár minut později už jsem byl chytřejší. V současné době vím o dvou českých společnostech, které nabízí výdělky za přijímání reklamních textovek. Obě dvě fungují na podobném principu. Zaregistrujete se a dostáváte propagační textovky a za jejich příjem vám společnost vyplácí odměnu. Platí se za každou přijatou textovku, ceny se pohybují od 20 do 80 haléřů za každou přijatou zprávu.

Brněnské šílenství

V pondělí 9. dubna 2001 rozpoutala v Brně firma Clubox naprosté šílenství. Každý si myslí, že si vydělá čtením textovek a sháněním dalších lidí. Všichni mají dojem, že už nebudou platit telefonní účty a někteří v tom vidí šanci, jak rychle zbohatnout. O co jde?

Postup je jednoduchý a hlavě zadarmo. Zaregistrujete se do Mobil klubu Clubox. To znamená, že vyplníte a podepíšete žádost o registraci v tomto klubu. Při vyplňování tohoto formuláře o sobě prozradíte základní informace, jako jméno, adresu, věk, rodné číslo, číslo svého účtu. Navíc v tomto formuláři zaškrtáte, co všechno vás zajímá. Na základě toho budete či nebudete cílem dané reklamní kampaně (snad). Pokud tedy zaškrtáte vše, budete dostávat textovky všechny. Jakmile žádost podepíšete a odevzdáte firmě Clubox, nemusíte se o nic dalšího starat. V nejbližší době by vám měly začít chodit textové zprávy, které vás jednak budou informovat o různých slevách v obchodech a dalších akcích. A každý měsíc, kdy překročíte částku 20 Kč za přijaté zprávy, vám budou chodit peníze na vámi uvedený bankovní účet. Pokud vás to přestane bavit, stačí členství v klubu zrušit a vyhlašovatel se zavazuje, že pak zlikviduje veškeré osobní údaje, které jste mu svěřili.

Klasické letadlo

Pokud nechcete zůstat pasivní a myslíte si, že seženete další členy, vzhůru do toho. Jestliže získáte během 24 hodin od podpisu vaší registrace dalších deset členů, stáváte se účastníkem tzv. Byznys Programu. To znamená, že budete odměňování i za textovky, které dostanou členové, které jste přihlásili. A jestliže během třech dnů od vaší registrace získáte dalších 88 členů, pak postupujete do pozice Clubox manažera a máte další výhody.

Nepřipomíná vám to něco? Jasně se jedná o klasické letadlo, či pyramidu. Na názvu nezáleží. Pro vyhlašovatele této akce je to skvělý způsob, jak získat velmi rychle a relativně zadarmo obrovskou databázi lidí, které pak mohou bombardovat nejrůznějšími reklamními textovkami.

Moc se mi to nezdá

Vzhledem k tomu, že mi tento způsob podnikání připadá přinejmenším trochu podivný, zjišťoval jsem si, zda je vůbec společnost Clubox zapsána v obchodním rejstříku. Jak se můžete sami přesvědčit, tak zapsána je. Z tohoto výpisu je také patrné, že 85% podíl ve firmě Clubox, s.r.o. má švýcarská společnost Centralway Holding AG. Clubox má dokonce své webové stránky, které nevypadají zrovna amatérsky. Na první pohled vypadá všechno celkem věrohodně, ale pár nesrovnalostí mě přesto zarazilo. Jednak smlouva, neboli žádost o registraci, kterou se společností Clubox podepisujete je dosti podivně formulovaná a vyznat se v ní není zrovna jednoduché. Jednoduše řečeno, působí dost zmateně. Není v ní ani zmínka o slibovaných 80 haléřích za přijatou textovku. Po jejím podpisu vám v ruce nezůstane žádná kopie. A co se vyplňovaných údajů týče, zarazila mě nutnost uvedení rodného čísla. K čemu jim bude, to mi nedokázal nikdo prozradit.

Ať už je budoucnost tohoto projektu jakákoliv, šel jsem do toho. Podlehl jsem zvědavosti. Uvidíme, zda to bude či nebude fungovat. Každopádně ve stokorunové výdělky, které mi ta paní slibovala, nevěřím ani za mák. Jakmile obdržím první textovku a případně i peníze, budete o tom vědět.

Další takový

Když jsem se zajímal o další údaje, týkající se firmy Clubox, narazil jsem na další podobnou aktivitu. Podrobné informace najdete na adrese esms.hyperlink.cz. Dočtete se zde, že cena za přijatou textovku v březnu byla 20 halířů. V dubnu už to má být 30 haléřů a v květnu dokonce 50. Přihlašování účastníka je mnohem jednodušší. Stačí poslat na uvedené číslo esemesku a vše je hotovo. Získávání dalších členů už pak pro vás nemá smysl, protože letadlo, podobně jako v předchozím případě, tady nefunguje.

Samozřejmě jsem se také podíval do obchodního rejstříku, zda je tato společnost registrována. A tím také můj další zájem o firmu Zbyněk Joura skončil. V obchodním rejstříku na Internetu zkrátka uvedené údaje nejsou. Že by chyba v databázi? Pochybuji.

Může to fungovat?

Nápad není špatný. I z hlediska zadavatele reklamní kampaně se to může zdát zajímavé. Jednak bude kampaň, alespoň podle mých odhadů, nesrovnatelně levnější než v ostatních médiích. A především může být tato kampaň mnohem efektivnější, díky tomu, že ji lze přesně směřovat na danou skupinu lidí. Takže si počkejme a čas ukáže, zda bude mít reklama přes textovky úspěch, jak u uživatelů, tak u zadavatelů kampaní.

Určitě si přečtěte

Články odjinud