Vyplatí se koupit kapesní počítač? (seriál)

Diskuze čtenářů k článku

Alexandr Sarnavský  |  11. 08. 2004 12:25

Podívej se na http://www.oskarena.cz a tam mas postup co a jak. A to přizpůsob podle svého operátora. Sasha http://www.sashaweb.net 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  08. 01. 2004 18:10

Uvazuju o koupi PDA ale zatim se nemuzu rozhodnout mezi microsoft platformou nebo palm os (doufam ze tim tady nejak nepichnu do vosiho hnizda jako kdyz se nekde srovnava nokia a eriksson)..pak by me taky zajimalo jestli mate lepsi zkusenosti s klavesnici nebo s perem..

predem dik..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  02. 08. 2003 00:15

PDA je podle mého názoru skvělá věc, bohužel pro studenta ne moc dosažitelná. Mít vše co potřebuji s sebou...hm,hm, přátelé závidím vám....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deus-ex-machina  |  19. 07. 2003 21:37

Momentálně nejdokonalejší a cenově nejlepší kombinace PDA + telefon. Umí to fotit, datovat, surfovat, přehrávat video, audio... Pokud nebudu potřebovat jedno ze zařízení, nenosím ho s sebou. Cenově odpovídá PDA s integrovaným mobilem. Ještě zapojit DATA NONSTOP a už se ani u svého PC neobjevim. Mimochodem H2215 podle toho jak mě informoval produktový manager HP v ČR bude k dostání do tří týdnů. Příští pátek si jdu pro T610 a za tři týdny H2215.. A jsem king.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goha  |  19. 07. 2003 22:18

King??? Hahaha, mezi slepejma 1-okej králem.......
Poradím Ti a výjimečně zdarma: V současnosti je nejlepší kombinací T/T+T39, nebo T/T+R520m

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  24. 07. 2003 04:17

tu by som opnoval, najlepsia kombinacia je teraz [lubovolny BT mobil, napr nokia 6310i, pre tych co je dolezita max vydrz] + Sony Clie TG50 (recenzia z dlhodobeho pouzivania sa uz pripravuje) ..
kto raz vyskusa klavesnicu, jej nadobro prepadne .. mam vyskusane => btw. som Palm OS & graffiti user uz vyse 3ch rokov .. resp som bol
a pda bez klavesnicky by som uz asi v zivote nekupil

potom nasleduje tungsten T2, HP iPAQ 2200, Tungsten T, HP iPAQ 1940

tungsten ma stale velke minus kvoli browseru ..t.j. ale HP zase kvoli OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deus-ex-machina  |  19. 07. 2003 21:37

Momentálně nejdokonalejší a cenově nejlepší kombinace PDA + telefon. Umí to fotit, datovat, surfovat, přehrávat video, audio... Pokud nebudu potřebovat jedno ze zařízení, nenosím ho s sebou. Cenově odpovídá PDA s integrovaným mobilem. Ještě zapojit DATA NONSTOP a už se ani u svého PC neobjevim. Mimochodem H2215 podle toho jak mě informoval produktový manager HP v ČR bude k dostání do tří týdnů. Příští pátek si jdu pro T610 a za tři týdny H2215.. A jsem king.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  18. 07. 2003 15:58

obsah prispevku je jiz zahrnut v jeho nadpisu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goha  |  18. 07. 2003 16:37

Neviš, o čem mluvíš.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  18. 07. 2003 16:57

Existuje několik možností:

a) Martin neměl trpělivost se s kapesním počítačem sžít.

b) Martin kapesní počítač vlastně ani neměl

c) Martin není tak zaneprázdněný ani zaúkolovaný, aby si dělal poznámky

d) Martin si vše pamatuje

e) Martin není koumes a nadšenec, který by hledal zajímavé prográmky a zkoušel, co ta placka dokáže...

f) nejpravděpodobnější: Martin nedodržel tři zásady z článku - měl poloprázdný (=nespolehlivý) kalendář a tak kapesní počítač odložil.

Take It Easy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 07. 2003 19:26

Spravne je vsak bod

g) Martin si s sebou na kazdodenni praci do terenu vozi notebook, protoze pro jeho potreby je i ten nejlepsi kapesni pocitac technickymi parametry NAPROSTO nevyhovujici...

Ne kazdy ma dost penez na vyhazovani za naprosto zbytecnou polovodicovou bizuterii.
Pod kratsi nohu u stolu postaci mnohem lacinejsi podlozka...


Aby bylo jasno, na konkretni dotaz, jsem ze sveho hlediska naprosto konkretne odpovedel. O pracovnim vytizeni lidi pozivajicich predmetne zarizeni, jako je treba pan Jiri, mam naprosto konkretni a jasne predstavy...
Az mi v terenu postaci zapsat si, kdy mi jede vlak nebo na kdy mam v santanu objednanou lehkou devu, pak o tom budu premyslet. Tato doba ovsem pro me nikdy, bohudik, nenastane....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Isis  |  26. 07. 2003 22:36

Notebook vozím v autě taky, ale je to kufr navíc. Když vystoupím nechám ho v autě, protože tahat ho všude s sebou je pěknej vopruz. A o pohodlnosti práce s notebookem se vůbec nedá mluvit, alespoň ne ve srovnání s PC.

Jinak nejrozumnější je opřít se na zahradě zády o strom a nedělat nic. Snad občas nějaký ten dabing jako pan Pohan a zase zpátky na Šumavu.

p. s. - Poznámka o pracovním vytížení je naprosto nevhodná, protože nejvytíženější jsou ti, co si neumí zorganizovat vlastní práci. Případně neumí pracovat s podřízenými. (To nemluvím o tom, že ti co pracují nejvíc, by neměli pracovat vůbec, protože svou prací ostatním škodí.) To ale nebude Váš případ, když máte čas sledovat diskusi k PDA, které Vás vůbec nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 07. 2003 19:28

...a abych byl pocitvy, musim uznat, ze se s nekterymi body v Jiriho reakci, plne ztotoznuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platon  |  27. 07. 2003 18:56

Sice to už tady jednou v diskuzi bylo, ale když je v USA iPaq 1915 za 299,- $ (plus-minus 20), tak jak může stát tady 13.800,- ???? Jedině když poletí pro každý kousek zvlášť. Připadá mi to, že jsme pro ně tak nějak banánová republika, kde všechno prodají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hgjkhg  |  17. 02. 2004 20:43

protoze neni problem dovest nekam 1 000 000 kusu, ale problem je dovezt nekam 100 kusu. Taky neni problem delat reklamu a podporu pro 1 000 000 kusu najednou, ale je problem delat propadaci pro 100 kusu. A co ja vim jeste.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Isis  |  26. 07. 2003 22:00

Celý život je vyhazování peněz a ztráta času. A největší nesmysl je pracovat 12 hodin jen proto, bych si koupil takovou spoustu zbytečností, že se mi nevejdou do domu ani přilehlé stodoly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goha  |  17. 07. 2003 22:53

Po dlouhé době je to dobře napsaný článek, sice stručně, ale výstižně a plně s ním souhlasím. Mám Erika R520m, který má pokud vím zatím nepřekonaný kalendář, úkoly, 511 kontaktů atd., atd. (stejně jako T39, T68 apod). Pořídil jsem si T/T a už si bez něj "existenci" snad ani neumím představit a to ani nepoužívám internetové připojení, protože sedím denně 12-16 hod. u PC. Používám ho hlavně na správu kontaktů, úkoly, diář, správu hesel, přehrávám si MP3, mám tam fotky, videoklipy, spoustu *.doc a *.xls dokumentů (zákony, vyhlášky a pod.), asi 25 el. knih (mám 128 MB SD kartu) atd., atd. Umí tohle nějakej telefon? Já ho tedy neznám. A kombinaci PDA+tel. bych nikdy nechtěl (tuším, že se označují XDA), protože si neumím představit dávat si takovou placku k uchu a pořád ji otírat (určitě se tak velký displej s kontaktem s pokožkou upatlává). Takže to je moje volba a už bych neměnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  18. 07. 2003 10:08

Osobně nepovažuji XDA za "telefon" a jako takový bych jej nepoužíval. Vrazil bych do něj "datovou SIM kartu" (třeba Nonstop od Eurotelu) a používal jen GPRS (nikoli hlas). Pohodlí při datování je nesrovnatelné i s kombinací PDA - bluetooth - mobil

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  17. 07. 2003 22:38

Uz se tesim na pristi pokracovani serialu o PDA!

To zas bude mlata mezi PocketPC a PalmOS fanousky 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  18. 07. 2003 10:06

Těšte se, v příštích dvou či třech článcích píchneme s Jurajem Hudcem (Palm OS) přímo do vosího hnízda...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej K.  |  17. 07. 2003 14:36

Prodám nový IPAQ Pocket PC H5450, (vyhraný v soutěži). Procesor 400MHz, 64MB ram, 48MB rom, snímač otisků prstu, Bluetooth, WIFI, a spustu dalších věcí. cena: 20.000,- v případě zájmu mě kontaktujte na můj mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  16. 07. 2003 16:57

Mam v PDA  nekolik excelovskych dokumentu, par wordovskych, vybornou kalkulacku, par her, skvelou spravu kontaktu, o komfortu pri psani schuzek a poznamek v terenu oproti mobilu nemuze byt rec. Mohu rozsirit pamet (s nekolika mobily sice uz taky), pridat spoustu SW (mapy, mp3, spravu financi, PINy, e-knihy, atd.atd.je toho spousta). Muzu pridat kameru, GPS. Mam u sebe email, internet, icq, ftp.

Tolik fci a predevsim v tak komfortni obsluze me mobil prozatim nenabidne. Zatim ho ale taky pouzivam na praci a kdyz du na pivo, tak jdu na pivo a jestli musim neco zaznamenat, tak pouziju "v nouzi" mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smolka  |  15. 07. 2003 23:56

jen dalsi hracka ... uplne mi staci erik a hlava ... nepostacujici kapacitu pameti mobilu podle potreby resim via wap/gprs na muj vlastni server - jelikoz nejsem prezident zemekoule, nemusim se na techniku 100% spolehat a ani tahat vice nez je nzbytne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Denis  |  15. 07. 2003 22:40

Mám T68, je dobrá, s výborným kalendářem o kterém by se dalo říci, že je schopen nahradit i PDA, o úkolech by se dalo říci to samé. Jenže je tu velký problém, mám více téměř 300 kontaktů, kde dobrá polovina je s adresami a dalšími důležitými údaji. Na to jsem si pořídil levňoučký Palm Zire. Mám tak lepší databanku, která je zároveň lehoučká a velmi malá. K tomu mi na tom funguje mail, který si synchronizuji s outlookem a mám tam i pár logických her. Naví co tam mám lepší kalkulačku, která se hodí kdekoliv a spoustu dalšíc drobných utilit. Je to opravdu věc k nezaplacení a věřím, že by většině lidí stačila. I když musím říct, že lehce pošilhávám po Ipaqu 1915, kdyby byl za 10000 is DPH, asi bych neváhal dlouho.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Isis  |  26. 07. 2003 21:44

Na správu kontaktů je z MT lepší Nokia 6310, 6100 nebo podobná, protože umí kromě pěti telefonních čísel i poštovní adresu, email, webovou adresu a hlavně poznámku. Do poznámky jde dát libovolný text do šedesáti znaků a těch poznámek lze ke každému kontaktu napsat víc. Třeba narozeniny, jmeniny, oblíbená značka vína a cigaret ... otvírací dobu, obor činnosti, ceny, reference.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harry  |  15. 07. 2003 11:40

Kapesní počítač (s vestavěným mobilem) je mi velkým pomocníkem, nemusím nosit v hlavě, co, kdy kde, kam, on mi to ukazuje na úvodní obrazovce na dva dny dopředu. Kalendář a Úkoly jsou nejčastěji užívané aplikace. Výhody kapesního PC jsou pak k tomu: dvakrát větší plocha displeje než u největšího mobilu, proti mobilu luxusnější ovládání a správa kontaktů a velká paměť (rozšiřitelná) a klávesnice jako na PC (na tu mobilovou jsem si nikdy nezvykl). Mít přístup na internet a k e-mailům vždy a všude je neocenitelné (tady je lepší mít mobil v kapesním PC zabudovaný, není nutné nic propojovat). Výhody mají pochopitelně protiváhu v nevýhodách: oproti mobilu větší velikost a hmotnost, ale to je věc zvyku, můj MDA nosím buď v pouzdře na pásku nebo v pravé kapse košile či bundy, kam se vejde. Po třech měsících používání si to nemohu vynáchválit a doporučuji MDA všem, cena je srovnatelná s dražšími mobily, přitom kapesní PC má proti tim mnoho výhod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JFK  |  15. 07. 2003 10:38

Ja taky zakladni potreby resil trochu lepsim telefonem (momentalne T610), ale ted je pro me nejdulezitejsi E-banking a prehled na ruznych uctech, hlavne kdyz jsem v zahranici. Tahat notebook na dovcu neni to prave orechove. Ted cekam na 2215 a doufam, ze na PDA neni problem se zabezpecim (SSL atd.) a pripojenim pres telefon (GPRS) pres Bluetooth. Jeslti mate nekdo zkusenosti, tak je sem hodte....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jumbo  |  16. 07. 2003 13:46

Souhlasím a taky čekám na 2215 :o) Zkusím ho v kombinaci s A 715 nebo s N 6310i (oba mám) a uvidím. Myslím, že víc ani není potřeba, pokud se celou pracovní dobu nehnu od počítače (což se opravdu nehnu ).

JUMBO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cha  |  15. 07. 2003 10:09

Kapesní počítač jsem měl, ale protože jsem používal pouze ty fce, které autor popisuje - zase sem ho prodal. To, o čem autor píše, totiž mnohem pohodlněji zajistí kvalitní mobil. Vždycky mě vadilo nosit i palm i telefon. Tak jsem palm prodal a s telefonem jsem absolutně spokojený (S55). Kontakty i plánování zcela bez problémů a to včetně synchronizace. A brát si do kina nebo do parku takhle malej telefon je přece jenom o něco pohodlnější :o)

Palm se vyplatí pro jiné funkce (správa různých datových souborů, vzdálený přístup k firemním datům, možnost práce na cestách) - ale o těch autor moc nepíše. Na všechno ostatní stačí telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubish  |  15. 07. 2003 12:01

Přesně tak. Nepotřebuju s sebou tahat "dlažku" PDA, stačí docela dobrý kalendář v S45. Navíc mám permanentě nastavené vibrační vyzvánění, takže mobil neruší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ssss  |  16. 07. 2003 04:34

mam looxe - je asi o 3 cm sirsi nez mobily a predstavuje plus minus to co pocitac - ale v mobilnim provedeni s dlohou vydrzi baterek- jak to muzete srovnavat s blbym telefonem ,nebo s temi jeho kalendari - to je jako srovnavat kalkulacku a stolni pocitac a rikat - ja pocitac nepotrebuju mi staci kalkulacka :))) -- ta prece taky pamet na ukladani cisela a castokrat i kalendar :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cha  |  16. 07. 2003 21:29

Pokud na počítači budu používat jenom kalkulačku, pak to klidně srovnávat budu!!! Telefon musím mít s sebou pořád a pokud dokáže organizovat můj čas, pojme 500 kontaktů a můžu i kouknout na emaily, tak mi to stačí. Neříkám, že je mobil lepší než palm. Mimochodem je mi jedno, jak je velkej tvůj loox, důležitý je, že stejně ještě nosíš mobil, takže taháš krabice dvě.

Jo a blbej telefon ti tak maximálně leží doma v předsíni na stolečku se zlatejma stránkama... Pozdravuj svého tlustého LOOXe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  15. 07. 2003 09:22

Nemohl by mi nekdo poradit pripojeni na internet pro tuto kombinaci. Nejak se mi to stale nedari. Nejlepe hodne podrobne, podle tech vseobecnych se mi to nepodarilo. Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
čokl  |  15. 07. 2003 13:40

Vem si pajku, pridelej dratky, proklamuj to cokoladou a na bluetooth se vyser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shuda  |  15. 07. 2003 15:09

přesně táááák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sewq868  |  15. 07. 2003 20:03

Přijde ti vtipné psát tady takové kraviny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L8M  |  15. 07. 2003 21:49

nejsi sám, taky se mi to nedaří a taky bych byl rád kdyby někdo poradil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  15. 07. 2003 22:10

Ja uz zkusil spousty navodu z netu a ted se mi podarilo jednou pripojit. Kdyz jsem se odpojil a zkusil to znovu, tak zase nic. Uz fakt nevim co s tim. Kdyby se ti to podarilo nejak zprovoznit, tak dej vedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
   |  15. 07. 2003 08:42

bez me p800 uz bych se asi neobesel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ajby  |  15. 07. 2003 11:04

Posledni dobou se mi zda, ze vsechny technicke vymozenosti me akorat okradaji o volny cas. Dokud jsem nemel notebook a PDA, nelamal jsem si hlavu s resenim problemu mimo kancelar. Ted mi nic nebrani doma vecer otevrit notebook a pokracovat v praci. Zda se to vyhodne, ale tak vlastne clovek nikdy neodejde z prace. Nechme praci v praci a doma se venujme uzitecnejsim cinnostem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rony  |  16. 07. 2003 00:01

ja moje pda nepouzivam na pracu je to moja hracka: citam knizky, pisem si veci typu sukromnych uloh / to otrepane kupit chlieb mlieko..

trosku hry a proste s tym zabijam hluchy cas ked nemozem nic ine robit.

dojem, ze pda je diabol zamestnania strceny do mojho volneho casu nemam pretoze netrpim fixnou ideou, ze PDA ci notebook mi _musi_ darovat zamestnavatel ale nepopieram ze to nemoze urobit a ze to cloveka nepotesi (viac by ma nepotesil sluzobny mobil, to je uz vec, ktorej sa vo volnom case nevyhnes)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ala kazam  |  16. 07. 2003 14:40

koloušek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
steep  |  15. 07. 2003 07:57

Pred casem jsem si koupil palm m515 (cca 4.500 kc), je to starej ale porad jeste dobrej strojek... Byl to muj prvni palm (nebo kapesni PC, jak kdo chce). Me ocekavani splnil dokonale... internet, mail, kalendar, ukoly atd... 

Jenze! Po ctrnacti dnech jsem zjistil ze je to jenom dalsi vec, kterou s sebou taham a tudiz na ni musim davat pozor...  coz me nakonec tak otravilo ze jsem se tohoto zarizeni zbavil. Prece jenom prace na PC je pohodlnejsi a internet je dnes takrka vsude.

Ted bych sel radsi do nejakeho "chytejsiho" telefonu, nez s sebou tahat dalsi takove zarizeni.

Cus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  15. 07. 2003 08:57

nesouhlasim s tim tahat to vsude s sebou. To cloveka jenom otravi a vypada navic jako kreten. Samozrejme to nevadi v praci, ale nevim proc bych mel podle autora clanku tahat PDA do hospody nebo nekam na vylet. Ja jsem to vyresil tak, ze mam PDA (iPAQ3630) a levnejsi, alespon prumerne chytry telefon (AlcatelOT715). Vyhoda je asi ta, ze s sebou nemusim tahat cele PDA, protoze nouzove zapisu udalost, ukol nebo kontakt i na mobilu a prilezitostne obe zarizeni sesynchronizuju. Samozrejme na PDA se pise daleko lepe a cele je to prehlednejsi, ale PDA je preci jenom dost velke, tezke (a drahe) a nosit to stale s sebou neni ono.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  15. 07. 2003 13:53

To je samozřejmě taky řešení, osobně využívám kombinaci iPAQ 3760 a Ericsson T39m. Zapíšu to do jednoho a po synchr. to mám i v PC i v PDA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  21. 07. 2003 12:59

mam uz nejaky ten patek palm m515 (pred nim dalsi palm os kousky) a jsem s nim naprosto spokojen. Jen rozliseni by mohlo byt vyssi nez tech 160x160, coz by se mi vic zamlouvalo pro zobrazovani tabulek v sheet to go.
nevidim v tom ale zadny problem diar s sebou tahat.
kdyz bych ssebou netahal diar elektronicky, tak bych tahal papirovy, ktery by byl vetsi a mel min informaci v sobe.
samozrejme, ze kdyz jdu "parit" , nebo se vykoupat k rybniku, tak necham m515 doma, jinak ho vsak vetsinou nosim po kapsach - maly je na to dost.
pda lidem vrele doporucuju, zvlaste pak ty s palm operacnim systemem pro svoji jednoduchost, rychlost, nenarocnost a v neposledni rade i rozmery a cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shadowork.net  |  15. 07. 2003 07:00

Hry sice nejsou primární cíl pro tuto platformu, ale jako v každé jiné platformě jsou velice žádané. Navíc každý někdy hrál na mobilu nějaké hry od černobílého hada, ping-pongu, pinballu, přes barevné hry na N7650, SE68i, P800... A právě velký barevný display, silný procesor a hodně místa předurčují PDA k výborné herní platformě! Sám když jsem porovnal např. Siberian Strike na N7650 nebo na mém PPC, nedalo se to srovnat, počínaje zvukovými efekty až po nádhernou velice rozmanitou grafiku - a to je jen začátek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor