Nevím proč, ale mám pocit, že autor celým článkem postupně spěje k nevyhnutelnému závěru, že předobjednávky jsou metlou lidstva (s trochou nadsázky) a podřizuje tomu celý text už od samého začátku.
Jako prodejce bych si tedy v kontrastu s článkem dovolil zmínit i výhody předobjednávky:
1) prodejce ví, jaký bude zhruba o telefon zájem a tak jich nakoupí přibližně adekvátní počet a po uvedení telefonu na trh tak může velmi rychle pokrýt vyskytnuvší poptávku, aniž by pendloval mezi dodavatelem a zákazníky a navyšoval tak expediční lhůtu
2) zákazník se dozví, kdy je telefon uveden na trh (my osobně informujeme zákazníky telefonicky), nemusí každý den koukat na web, jestli se uvedení opozdilo, urychlilo atd.
3) předobjednávky bývají zvýhodněny - je to ostatně logické, pro prodávajícího je to jakási "záruka" koupě, i když ne stoprocentní; takže abych opět uvedl příklad ze své praxe - my nabízíme předobjednávajícím buďto nižší cenu, nebo nejrůznější dárky atp.
Abych byl objektivní - u telefonu samozřejmě předobjednávky nejsou nijak "trendovou" a majoritní záležitostí, daleko víc "frčí" u filmů a her, i tak ale myslím existuje spousta nadšenců, kteří rádi "ulapí" svůj vysněný telefon hned po uvedení na trh.