Vyplatí se Sirf Star III při turistice a geocachingu?

Diskuze čtenářů k článku

asf  |  28. 03. 2007 12:54

Cena v ČR je u 60CSX přehnaná, ale kde koupit levněji? Má tu někdo zkušenosti, jak nakoupit z USA. Na skyfly.cz/shop lze zakoupit jimi dovezenou US verzi přístroje za nižší cenu, ale pořád je i ona "nižší" (na druhou stranu jste bez rizika, clo zaplacené, záruka v ČR) cena příliš vysoká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 03. 2007 13:10

www.ebay.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thera  |  28. 03. 2007 22:49

stačí si chvíli zagooglovat, chlapi, ženský, nebuďte líní
v us se na netu prodává za cca 300-400$. velcí prodejci, např. amazon do evropy neprodávají kvůli záruce, regionálnímu exklusivitě výrobců, apod. malí např buyeretail.com (slušná cena 320$) určitě pošlou rádi, ale je nutno všechno dojednat telefonem nebo e-mailem. musí se samozřejmě zaplatit poštovné, u nás doma clo (kolik vlastně je?, zákon šílený, nevím kam gps zařadit, předpokl. 3%), DPH 19%. konečná cena by vyšla na cca 10k.
otázka je jestli když skyfly prodává za 14k se to za ty 4k vyplatí. lítání po úřadech, nulová záruka, platba předem neznámému prodejci... každý si musí odpovědět za sebe...
něco jiného je v usa gps koupit někde ve Walmartu, hodit do kapsy a propašovat... to asi spoustu lidí nebude bolet, výsledná cena cca 7.5k je potom pěkná.
závěr: pro toho, kdo nejede do us nebo nemá známého, který se z us vrací se většinou nevyplatí si nechat posílat přes net a raději koupit přes skyfly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asf  |  29. 03. 2007 09:27

Ale to není o lenosti, ale o nulových zkušenostech s internetovými obchody v zahraničí. Spíš jsem čekal nějakou geniální radu typu www.xy.com s osobní zkušeností. Přesto díky. Mimochodem, zdá se mi to jako mimořádné téma pro tyto stránky, je-li cena outdoor gps navigací tam, kde je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thera  |  29. 03. 2007 16:57

jak říkám, velcí (=jistota) nic nepošlou, u malých je riziko jako v česku, pošlou, třeba za dobrou cenu, ale pokud se něco někde zasekce, musí být člověk připravený na to zvednou telefon a domluvit si to... téma to zajímavý je, kdyby někdo zjistil alespoň výši cla, bylo by to dobrý... mám zkušenosti z us e-shopů, posílání do us i do evropy, za sebe říkám, že se to sem poslat moc nevyplatí... skyfly nebo si to nechat od někoho přivézt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  04. 07. 2007 18:38

Takze muzu to rict naprosto presne dnes mi prisla druha varka GPS 60CSx z USA. Takze cena 329$ + 49$ (doprava s pojistenim express). Pokud posilate postou bude tato cena finalni a zbozi prijde po cca 12 dnech. Pokud pouzijete DHL budete mit zbozi za 4 dny doma bohuzel ale musite pricist DPH. Takze doporucuji radeji tyden pockat a mit to bez odvodu DPH ... Kazdopadne at pocitam jak pocitam tak nejhorsi varianta je ze Vam i s CZECH TOPO 1.2 GPS vyjde na 10900,- A to se vyplati ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  17. 07. 2007 23:37

prosim ta z akeho obchodu si si objednal gpsmap 60csx z usa????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  29. 07. 2007 18:01

Taky bych poprosil o odkaz na e-shop... Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  31. 07. 2007 16:03

http://stores.ebay.com/Shop-ePal

rychlej obchod mohu doporucit posila cca 2-3 dny po platbe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuhik  |  08. 08. 2007 22:37

Nebo taky www.offroute.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jb  |  27. 03. 2007 15:19

prosim vas, co to hledate za "kese" ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 03. 2007 15:32

Hledáme poklady, více zde :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amos  |  27. 03. 2007 08:40

V jednom prispevku se pise neco o chystanem testu BT GPS modulu, mohl by nekdo napsat kdy by to tak asi mohlo byt? Chystam se takovy modul koupit, takze by test prisel vhod. Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  27. 03. 2007 09:10

na test BT GPS modulov som aj ja zvedavý. jeden na nete už je: http://www.gpsweb.cz/avmap/index.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thera  |  27. 03. 2007 00:34

Můžete prosím někdo srovnat tyto 2 přístroje, na internetu ani znalci mnohdy nevědí, čím se liší (mimo designu samozřejmě)... 76 údajně plave...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medvídek  |  09. 04. 2007 11:58

Chtěl bych se za Váš dotaz přimluvit-tak nějak zapadnul a mě by ten rozdíl taky zajímal.Snad některý z prodejců by mohl něco praktického vědět.Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zmizik  |  26. 03. 2007 00:56

Tuto navigaciu mam uz nejakych 5 mesiacov. Hodnotenie - ako moja prava a na dlhu dobu aj posledna navigacia je asi to najlepsie co zatial moze byt na trhu pre ludi kt. potrebuju gps do: auta, turistiku, bike, motorku a paragliding. Je to skvele zariadanie, geocaching je stym jedna basen. Inac s vypadkom signalu som sa zatial este ani nestretol, skor mi castejsie zblbne kompas. Ale je tu jedna obrovska nevyhoda - cena! A cena za dalsie mapy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  24. 03. 2007 18:31

Toto je moja skúsenosť pri porovnávaní "klasickej Garmin" antény a nového NUVI350 so SIRF anténou ktorý som opísal minulého roku pri teste (na tomto serveri) práve vyjdenej navigácii NUVI 350, samozrejme že nie s meraním a porovnaním prejdenej trasy. Pointa je v citlivosti antén. Kamarát mi síce vravel že keď túto trasu išiel sám tak miestami strácal signál. Na druhej strane som na inom serveri venujúcom sa navigácii dočítal o interferencii signálu dvoch navigácií. Nuvi 350 vs Garmin GPSC60
Jozef [195.91.54.xxx], 24.09.2006 20:33 V podstate nič nové. Nuvi mal o čosi citlivejšiu anténu, ale len nepatrne. Tam kde mal GPS60 napr 5 satelitov v "dohľade" mal Nuvi max o 1 viac ale ďalšie dva blikali aj keď s nulovým signálom (dnes sme boli na cyklotúre "cesou-necestou" aj v hustom lese). Rozdiel vo výške alebo v súradniciach boli nepatrné. GPS 60 je turistický navigátor ktorému chýbajú funkcie Nuvi na druhej strane Nuvi si nepamätá prejdenú trasu ako GPS60... Napr Nuvi som mal celý čas v náprsnej kapse "šušťákovej bundy" (lebo zatiaľ som nevymyslel nejaký spoľahlivý držiak na bicykel). ináč batéria držala cca 6hod a v pohode sledoval celú trasu takže po predošlom príspevku mu o čosi viac verím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  27. 03. 2007 10:33

TAKTIEŽ POROVNANIE SIRF A E-TREX ALEBO EDGE ... : http://gps.favoriteam.sk/archiv/sirf-star.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibstr  |  23. 03. 2007 18:55

"U Garminu Legend byla při geocachingu velmi užitečná podpora technologie WAAS (přečtěte si o ní článek). Na místě s dobrým výhledem stačilo chvíli počkat, na displeji se objevily nové družice a zanedlouho byla poloha určena znatelně přesněji. Sirf Star III sice také podporuje WAAS, ale v praxi se nechá velmi přemlouvat, aby se k družicím EGNOS připojil.

Ověřil jsem to znovu včera, kdy jsem měl vedle sebe oba dva srovnávané Garminy. Na Legendu jsem ve sloupcích jednotlivých satelitů brzy uviděl malé znaky D, které ukazují, že WAAS je aktivní a poloha zpřesněna. Na GPSmap 60CSx nebylo nic. Ukazatel EPE, který vyjadřuje pravděpodobnou přesnost, v této chvíli přál stařičkému Legendu. Sirf nesirf…"

Podělím se o své zkušenosti s 60CSX a EGNOS. Podpora EGNOS závisí hodně na FW, takže každý FW se chová k EGNOS signálu úplně jinak. S FW 2.90 jsem EGNOS chytal na každém rohu (Praha). Poté přišel FW 3.00 a EGNOS byl fuč, podařilo se mi ho chytnout snad jenom jednou. Naštěstí nedlouho nato přišel FW 3.10 a EGNOS se vrátil zpět v plné síle, běžně jsem EGNOS chytal i v Prokopském údolí v Praze. Teď krádce testuji FW 3.20 zatím je poznatků velmi málo, takže nemohu porovnávat s předchozými FW.
btw psát o WAAS v Evropě je chyba! V Evropě funguje pouze a jen systém EGNOS, WAAS a EGNOS nejsou stejné systémy, mají jinou strukturu a odlišné procesy zpracování dat. V současné době se dá v Evropě (i v ČR) chytnout jeden ze 3 satelitů EGNOS. Ano, opravdu vždy jenom jeden, GPSka umí pracovat pouze s jedním signálem EGNOS, takže se vždy vybírá družice s nejlepším signálem. Navíc když vám EGNOS vypadne na dobu delší než 30 sekund (jeden rámec) a pak zase naskočí satelit na displej, tak se musí EGNOS znova zalogovat a to trvá i několik minut. Satelity EGNOS mají čísla 33, 39, 44 (čísla se můžou lišit v závislosti na verzi FW).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 19:33

Děkuji za upřesnění.

Vzhledem k tomu, že Garmin i v české lokalizaci o této technologii píše jako o WAAS, budu se toho asi držet i dál, i s vědomím určité nepřesnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KArel  |  24. 03. 2007 20:04

Přimlouval bych se za univerzální označení WAAS/EGNOS, které ostatně používají i mnozí výrobci GPS a čipů. Zajímavé je, že evropské modely GPS mají WAAS/EGNOS, ale o MSAS jsem nikde neviděl ani zmínku. Ale předpokládám, že Japonci si dělají nějaké vlastní, krásně barevné krabičky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 03. 2007 20:45

Souhlasím. Dnes jsem se na to díval do Garmina a taky používá WAAS/EGNOS. Tak od příště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maco  |  08. 04. 2007 14:52

Nepamatam si uz presne kde, ale cital som clanok, ze preco nefunguje EGNOS na istych fw od Garminov. Bolo to vraj preto, lebo tie druzice nefungovali, resp. to ukazovalo horsie vysledky ako bez korekcie EGNOS. Tak preto to v Garmine cez firmware radsej vypli. Je pre mna novinkou, ze to uz opat funguje a ze je to teda znovu zapnute...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  23. 03. 2007 12:47

Pokud chce někdo trochu ušetřit, doporučil bych raději eTrex Venture Cx. Oproti 60-kám jsou eTrexy menší - takový tlustější mobil, takže řadě lidí by asi víc vyhovovali. Barovýškoměr je pro většinu lidí zbytečný příplatek, protože v místě s dobrým signálem máte dost přesnou výšku z družic a to bez jakékoliv kalibrace. Takže co chybí takovému Venture Cx oproti 60 CSx, když stojí zhruba polovinu? Nemá SirfStarIII (což mi ještě nikdy nechybělo) a nemá barovýškoměr a kompas (kompas za pohybu však funguje skvěle). Mapy na běžných paměťových kartách, navigace i křižovatku po křižovatce, co víc ještě chtít?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 13:06

Kdybych chtěl opravdu ušetřit, tak asi počkám, jestli Garmin konečne neudělá malou navigaci eTrex vybavenou Sirf Star III.

Podle mého názoru je u ručních GPS přijímačů Sirf Star III mnohem důležitější než v autě. Tam je to celkem jedno, výhled stačí i starším navigátorům. Problém je v lese, na chodníku těsně u budov a v takových místech, kde se chodí pěšky.

Lidem, kteří shánějí GPS třeba konkrétně pro geocaching, doporučuji vzít napřed něco velmi levného. Třeba eTrex od Mountfieldu z druhé ruky. Za tři tisíce tak dostanou slušný GPS přijímač, který se zase tolik neliší od současných eTrexů s cenou kolem deseti tisíc. A až zjistí, k čemu to je, až je to třeba začne bavit, tak pak investovat dál.

Jinak kdybych si měl vybrat mezi elektromagnetickým kompasem a barometrickým výškoměrem, beru osobně určitě kompas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  24. 03. 2007 13:45

Já sem si kdysi koupil Geko 201 a zjistil jsem, že bez mapy je to úplně na nic, chvíli jsem si s tím pohrál a pak to v podstatě odložil, ale na navigaci je to k ničemu, připravovat si navigační data a nahrávat je předem jsem nezvládl.

Takže pak jsem si k PDA, které používám tak jako tak dokoupil Bluetooth GPS přijímač za zlomek mapového Garmina. Jediná nevýhoda je, že to nemá odolnost Garmninů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  27. 03. 2007 09:51

Vrele nesouhlasim. U auta je citlivost prijimace velice dulezita. Se starsimi modely staci project centrem mesta kde jsou trosku vyskove budovy a uz mate velke problemy. Zejmena v kombinaci s nevhodnym softwarem (iGo) muzete pak prijit o navigaci zcela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 03. 2007 10:11

Do testu GPS modulů, který chystáme, jsme pro zajímavost přidali i starší modul se Sirf Star II. Výsledky jsou zajímavé: spolu s jedním Sirf Star III modulem se ocitl na prvním místě, pokud jde o přesnost. A to jsme schválně jezdili v úzkých uličkách s vysokými domy.

Osobně jsem v autě neměl se staršími přijímači o nic větší nebo menší problémy než se Sirf Star III.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 13:08

Nejlepší by bylo, kdyby Garmin konečně představil malý turistický navigátor se Sirfem. Cena by mohla být třeba kolem dvanácti-třinácti tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
etrex  |  23. 03. 2007 15:14

Zabývám se jednou věcí - dejme tomu, že by Garmin chystal novou generaci etrexů a mohli byste ovlivnit, jaké vlastnosti bude přístroj mít. Je neco jiného kromě sirfu, co by bylo potřeba doplnit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 15:25

Lepší než plochá anténa patch by byl helix z šedesátkové řady, ale ten tam asi Garmin nedostane. U Sirfu by to ale snad nemuselo mít takový vliv.

Ocenil bych větší paměť na waypointy než tisíc - zvlášť, když je v přístroji i karta.

Kompas se velmi hodí a ani výškoměr není k zahození.

Vyšší řada GPSmap je subjektivně odolnější, ale je jasné, že Garmin to zase nemůže udělat úplně stejné.

Mám potom ještě pár různých detailních vychytávek, které by se mi na GPS velmi líbily. Třeba možnost dvou nebo více na sobě nezávislých počítačů kilometrů. Abych mohl jednoduše Garminu říkat, že teď jedu v autě a teď jdu - a počítat to samostatně.

Potom by to určitě chtělo rozšířit dovolený počet znaků v názvech a hlavně v popisu waypointů.

Líbila by se mi také paměť na pár waypointů, které by v ní zůstaly i při vymazání hlavní paměti. Dal bych si tam třeba domov a další místa, která tam chci neustále.

Je toho určitě ještě víc, co bych přivítal. Napadne mě to ale vždycky někde v lese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  24. 03. 2007 13:13

Sice se to může na první pohled zdát jako bláznovství, ale těch maximálních 1000 waypointů je fakt směšně málo (z mnoha geocacherských důvodů), optimální by bylo tak 10000. No a to druhé počítadlo kilometrů bych si představoval tak, že by se automaticky seplo, pokud by se GPSka pohybovala rychleji než je uživatelsky nastavená rychlost (třeba 10 až 15 km/h)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 03. 2007 20:47

Ano, počítadlo by se mohlo nastavovat podobně jako kompas: když po určitý čas je rychlost nižší než X, tak se přepne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  23. 03. 2007 17:20

SAMOZREJME S PAMäŤOU A EXPORTOM PREJDENEJ TRASY ,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 03. 2007 11:58

Jj. Souhlasim. Mam Venture a presel jsem na nej z Legendu. Rozhodne porovnani vybavy a ceny pro me dopadl lepe Venture nez 60CSx. Ve vyhode vidim jen SIRF-III. V aute mam nuvi300 se SIRFem, tak obcas zaskoci pri hledani.
Legend kolem 5600kc
Venture 9500kc
CSx60 16900kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  24. 03. 2007 13:15

"jen" Sirf3 ??? to nemůžeš myslet vážně - kromě toho při dovozu 60CSx z USA ti vyjde stejná nebo i nižší cena jako tebou zmíněná u Venture

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 03. 2007 11:53

Jasne! To "jen" jsem mel dat do uvozovek hned. Je to jen muj nazor. Srovnavam to jen podle mych pozadavku. Treba i velikost. Venture strcim do kapsy u kalhot. A mam ho za desitku i z mapou TOPO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
teodolit  |  23. 03. 2007 11:57

Mám v plánu si koupit Garmin GPS 60, myslím si že je to fajn GPS, co se týče paramatrů i recenzí, ale máte někdo zkušnosti s GPSkoutypu Megallan Explorist?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 12:02

Pokud chcete GPSmap řady 60, tak si určitě připlaťte za Sirf, nekupujte dnes starší modely.

Magellan má zásadní problém: chybí mu česká mapa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
teodolit  |  23. 03. 2007 13:12

Velice děkuji za radu, také váhám jestli má (pro mne) cenu mapa, proto váhám i s konkurencí, i když jsem na ní nenašel moc kladného ohlasu. Právě hledám kombinaci GPS s co největší přesností,i výškovou, či-li taková GPS 60 s barometrickým výškoměrem je ideál, to právě splňuje již zmíněný Magellan Explorist, a za cenu o mnoho nižší. Nevíte nějaký odkaz na recenze těchto typů GPSek? Myslím si že na Googlu jsem prohledal snad vše.
Pozn. pro zvýšení přesnosti, není pro mne problém si přepočítat vektory na souřadnice, a započíst si do toho všemožné korekce z atmosféry atd.. Asi nejde s těchto negeodetických GPS stáhnout protokol ve formátu RINEX, že?
Děkuji za případné rady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  23. 03. 2007 14:06

k čemu GPS s barometrickým měřením nadmořské výšky ??? to počítá přímo GPSka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
teodolit  |  23. 03. 2007 14:11

To máte sice pravdu, ale s jakou (střední kvadratickou) chybou ...

GPS z vektorů určí výšku s přesností 2x až 3x horší než polohu, tzn. 10, 20 metrů

GPS s barometrickým určením na základě tlaku, je ta přesnost 1 až 2 (příp.3) metry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pazout  |  23. 03. 2007 14:44

Barometricke mereni je sice presnejsi, ale pouze za staleho pocasi. Tak je nutne barometricky vyskomer pred merenim vzdy zkalibrovat dle zname vysky!
Takze pokud nemate barometricky vyskomer zkalibrovany, muzete mit odchylku 50m i vice metru.
Naproti tomu vypoctena vyska pristrojem GPS vam ukaze hodnotu vzdy s priblizne stejne velkou chybou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
teodolit  |  23. 03. 2007 15:15

Já právě nemám s tím žádné zkušenosti (pouze GPS geodetické přesnosti okolo 1 mm).

K těm turistickým: A když to jedou zkalibruji, pomocí nějaké známé výšky (např. podle bodu české nivelační sítě), jakou máte zkušenost, že ta přesnost se na tom jednom metru udrží?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  23. 03. 2007 15:39

já bych řekl,že už z principu to nemůže bejt dobré to barometrické měření,protože tlak se mění každý den neli hodinu a minutu,takže bych řekl,že je lepší na měření nadmořské výšky GPSka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
teodolit  |  23. 03. 2007 16:35

Barometricky urcena výška je promněnná (funkcí) tlaku, teploty a vlhkosti. Ale je to málo pravděpodobné, že by tyto senzory gpska měla. Na druhou stranu, když řeknou že přesnost barometrického výškoměru je 1-3 metry, je pravda, že nikde není psáno za jakých podmínek ... Nevím, opravdu nemám zkušenosti z těmito přístroji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mil  |  05. 04. 2007 11:56

Pokud chcete presnou vysku doporucuji se podivat do mapy nebo na GPS - tam se to bude lisit max o desitku metru. Na zmereni vysky barometrickym zpusobem bez sloziteho vypoctu muzete rovnou zapomenout.
Tedy napr barometricka vyska na Mt.Blanku se ti bude v lete a v zime lisit ne o desitku, ale o desitky metru.
Bar. vyskomer je dobry na celkem presne udaje o rozdilne vysce na dvou neprilis vzdalenych mistech (teda napr idealni na vyskovy profil cyklo trasy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrhan  |  07. 04. 2007 00:52

U 60CS se dá nastavit automatická kalibrace barometrického výškoměru a odchylka oproti reálu je pak opravdu minimální (cca +- 2 metry, ověřováno na značených výškových bodech). Výhodou je automatická tvorba profilu trasy nebo možnost využít gps jako barometr, pokud člověk zůstává na jednom místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibstr  |  23. 03. 2007 15:54

Recenze na 60CSx je na mých stránkách http://www.brabenecz.wz.cz/home.htm Je tam i srovnávací tabulka parametrů + spousta zajímavých a užitečných informací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš (nevěřící)  |  23. 03. 2007 10:21

Hmm, dobrý.
Ale asi bych se zmínil i o cenových ralacích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  23. 03. 2007 10:51

Stručně...

Legend oficiálně v ČR: 5 900,- Kč
Legend z druhé ruky kolem dvou až tří tisíc
60CSx oficiálně v ČR: 18 500,- Kč
60CSx neoficiálně (dovoz USA): kolem 10 000

Asi tak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  25. 03. 2007 15:39

Nemáte kontakt na nějakého "neoficiálního" dovozce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  23. 03. 2007 11:53

Já jsem si jako nástupce eTrex Legenda pořídil v USA 60Cx a spokojený jsem naprosto.
Jestli můžu doporučit, kupujte v USA, typická česká zlodějina za to nestojí - 60cx v USA: 7700,- a v ČR 17000,- .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 12:05

Se svým GPSmap jsem to udělal stejně. Cena osm tisíc, k tomu DPH, přikoupit Topo Czech a je to.

Nevím, jestli je tak vysoká cena v ČR daná tím, že Garmin tady opravdu nemá konkurenci. V USA je stále trochu vidět Magellan, teď se objevil třeba nový turistický Bushnell. Je ale také pravda, že americké modely se prodávají bez veškerého příslušenství, které také něco stojí. Rozdíl v ceně je ale opravdu zásadní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pidi  |  23. 03. 2007 16:24

ono to nebude jen tou Českou republikou... Kdekoliv na Evropských letištích stojí cca 670 EUR Když si od toho člověk něco odečte (protože jsem na letišti), tak těch 18000,- to stojí jak ve Vídni tak v Helsinkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  23. 03. 2007 10:04

Přešel jsem z klasického černobílého Legendu na 60CSx a nemohu si tento přechod vynachválit.
Nejen že je nová 60CSx přesnější, ale má také mnohem více možností, snad jen pro připomenutí - navigace po křižovatkách, elektromagnetický kompas a barometrický výškoměr...
Co se dohledávání kešek týče, ze začátku jsem měl problémy, Legend mě vedl přímo za šipkou, ale 60ka ne. Ale stačilo zkalibrovat kompas a bylo po problémech.
Osobně jsem s 60kou spokojen a nejsem si jist, jestli bych se chtěl k Legendovi vracet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  24. 03. 2007 13:01

Když už jsme u toho kompasu tak jsem si oproti 60CS všiml toho, že je kompas velice háklivý na okolní magnetismus - 60CS nikdy neztratil šipku z kompasu, sice se občas zasekla, ale jakžtakž fungovala a ukazovala směr. K 60CSx stačí strčit do kapsy kešku s malým slabým magnetem na přichycení (žádný neodym...) a šipka z kompasu okamžitě zmizí (kompletně), to samé se mi občas stane v blízkosti tramvají nebo jiného podobného silného zdoje elektromagnetismu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 03. 2007 20:48

Měl jsem trochu strach, zvlášť po té Vídni, kde ti kompas několikrát vypadl, ale mně se to za celou dobu stalo snad jednou. Kalibrace je sice potřeba často, ale to kvůli odchylkám, šipka mi nemizí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kal_Kal  |  23. 03. 2007 09:44

Nazdar.
Mám tenhle čip ve svém PPC E-Ten M700 a to skákání de vypnout zapnutim statické navigace.
Jen je pak kapánek obtížnější hledání kešek.:)
Ale řešim to tak že tu statickou navigaci při lovu vypínám a v autě zapínám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vette  |  23. 03. 2007 09:05

...až se rozběhne gagileo. mám gpsmap 60cs a stává se mi často i s ním, že se signál ztratí. vozím ho na řídítkách kola a nejčastěji se to stává při sjezdu z kopce v listnatym lese a po dešti vrazit ale nějakých 15k do novýho csx jen proto, abych měl lepší signál mi připadá jako vyhazování peněz, obzvlášt když chodí jinak bez chyb. a tak mi z toho vychází si počkat. vím, původní plán byl 2008 ale přece jen pak bude na obloze dvojnásobný počet satelitů a i signá těch nových by měl být mnohem silnější a přitom kompatibilní s gps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 09:11

Počkejte deset let a třeba to potom vyjde :) Ne, s Galileem opravdu zatím nepočítejte. Navíc signál nebude s GPS kompatibilní na úrovni současných GPS přijímačů, psal jsem o tom článek.

Cena GPSmap 60CSx je u nás jinak opravdu příšerná a upgrade z 60CS se nevyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vette  |  23. 03. 2007 10:35

aaaha sice si mě nepotěšil ale díky, žes mě vyvedl z omylu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  23. 03. 2007 10:53

Rozdíl 60CS a 60CSx je v chipsetu - ne-X má Garminí přijímač, X má SIRF-III...

Kdybych měl 60CS, tak bych asi na 60CSx nepřecházel, protože ten cenový rozdíl je dost veliký. Kdybych měl starší GPS (Legend nebo něco podobného) a chtěl upgrade, tak nelze než doporučit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HondaBoy  |  23. 03. 2007 20:51

Já jsem měl to "štěstí" že se mi na 60cs pokazilo dobíjení z ext.zdroje a za 1500 Kč jsem dostal fungl 60CSx. Signál v lese na kole milionkrát lepší. Neexistuje, aby se stratil. Na rozdíl od 60cs, kde mi vypadnul i na několik km. Jednoznačně jsem si polepšil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  24. 03. 2007 12:54

Tuto situaci znám - resp. znal jsem, než jsem přešel z 60CS na 60CSx, mokré listí je to největší svinstvo, které si se signálem pohazuje o padesát i sto metrů (pokud 60CS vůbec signál má - na kole je to ještě o dost větší bída) - a právě proto jsem si pořídil sirf, protože jako každý správný geocacherský blázen chodím do lesa i když je venku slota, všude mokro a bahno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garmin  |  23. 03. 2007 08:26

Clanek mozna zajimavy, ale aby byl objektivni, tak bych pro priste doporucoval srovnavat si rovne. Takze by mnohem zajimavejsi a objektivnejsi bylo srovnavat puvodni GPSmap 60CS a novou GPSmap 60CSx. Srovnavat Legend C a GPSmap 60CSx mi prenesene pripomina srovnani dvou aut z ruznych trid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludvik  |  23. 03. 2007 08:39

Naprosto souhlasim.
Bohuzel, p.Lutonsky srovnaval pouze to co si sam koupil.
A jeste me napadlo, jestli vubec byla v clanku zminka o pametove karte na ukladani map a zaznamu trasy, coz je teprve ta prava lahudka, kvuli ktere se vyplati do teto gps jit, ne nejaky sirf cipset.
Bohuzel pro ty, kteri vlastni GPSMAP60CS, je prechod na x verzi prilis financne nevyhodny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 03. 2007 09:09

Tohle ale přece není srovnání dvou Garminů. Hodnotím jen citlivost a práci se Sirf Star III v GPSmap 60CSx ve srovnání se starším GPS přijímačem. Z tohoto důvodu příliš nerozebírám další vlastnosti.


Produkty třeba nejsou příliš srovnatelné, ale já je přece ani nesrovnávám. Tento článek je zaměřený výhradně na GPS čip a jeho vlastnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  23. 03. 2007 16:12

Ale Legend a GPSMAP 60 mají také nesrovnatelné antény, takže pro srovnání čistě chipsetů by opravdu bylo vhodnější 60CS a 60CSx, takto je to prostě Legend C proti GPSMAP 60CSx, nic víc, nic míň.

Každopádně na srovnání Bluetooth přijímačů jsem zvědav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  24. 03. 2007 12:47

přesně tak, v té anténě je dost podstatný rozdíl, ale jinak jsem ten článek jenom tak proletěl, protože diskutovat o smyslu sirfu nemá smysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  23. 03. 2007 09:15

Tohle není soutěž, tak proč porovnávat rovné? Srovnání je naopak přínosné pro rozhodnutí, jestli koupit levnější horší, nebo dražší lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maco  |  08. 04. 2007 14:35

ja som bol s kamosom na bikoch a porovnavali sme prave 60CS a 60CSx. Jazdili sme po kopcoch a dolinach v Malych Krpatoch a mozem jednoznacne potvrdit, na mojej starej 60CS vypadaval signal, trasa bola prerusovana najma v udoliach a vsade tam kde bol problem so signalom, kamratovi 60CSx stale ukazovala polohu, napr. ja som mal 2 satelity on 4-5, ked ja som aj 5 satelitov, on mal sice tiez 5 ale kvalitu signalu mal lepsiu (vyssie stlpceky). Keby som si mal ja teraz volit medzi 60CS a 60CSx, jednoznacne 60CSx!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludvik  |  23. 03. 2007 01:42

jako Sibstr si také myslím, že až takové "terno" pro turistiku to není. pokud opravdu chodí člověk po horách a lesích, je to se signálem v pohodě - Rumunsko, Švýcarsko, Nepál atd. všechno bez významných výpadků signálu (mám GPSMAP60CS - tedy NESirf)
Také by se slušelo dodat, když už mluví autor o turistice, nižší výdrž baterie oproti nesirf čipsetu (tuším 30/20 hodin ve prospěch nesirfu) a také absenci zaznamenávání atmosférického tlaku i ve stavu vypnutí, které sirfové přístroje nenabízí, kdežto jejich předchůdci ano.
Tož tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibstr  |  23. 03. 2007 01:34

Taky jsem nedávno přešel na 60CSxko a to z černobílího Legenda. A nemůžu si pomoct, mě se ty keše hledaj pořád stejně Je sice fakt, že teď se vůbec nemusím starat o signál a můžu mít GPSku u pasu, ale to je tak asi všechno. Zas tolik keší, kde měl Legend problémy se signálem jsem nepotkal, vždycky mě ke keši dovedl. Se 60kou v ruce mi pripadá, že jsem strašně zlenivěl
A vyplatí se přechod z Legenda na 60CSx? No když se člověk smíří s tim, že se upgrade na lepší GPS finančně nevrátí, mě tedy ne - hledání keší moc nevynáší tak se to asi "vyplatí" - člověk má prostě pocit, že to nebyly zbytečně vyhozené peníze. Přecejenom víc funkcí, větší paměť, citlivější příjem signálu, barevnej displej. Zase nadruhou stranu je 60ka pěkná kráva a člověk prostě ví, že ji u toho pasu má. Při přechodu z barevného etrexe bych se ale hodně rozhodoval, jestli to nejsou vyhozené peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  23. 03. 2007 00:20

fajn článek Měl bych takovej malej nápad k tomu testu těch 9 bluetooth GPSesek co chystáte.Napadlo mě, že by nebylo od věci, udělat test, jestli smartphone ( nebo PDA ) vydrží na baterku dýl se zaplou navigací s integrovanou GPS a nebo ten samej přístroj s vyplou integrovanou GPS a zaplou externí Bluetooth GPSkou s tím samým čipsetem jako má integrovaná GPS By se uvidělo,jestli je na výdrž baterie ve smartphonu lepší integrovaná nebo externí bluetooth GPSka Tak dobrou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miki  |  27. 04. 2007 13:39

Souhlasim a priklanim se k tomuto nazoru, take by se mi to hodilo. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor