Výrobci smartphonů začínají pociťovat nasycenost trhu. Pravidelně překonávat loňská prodejní čísla nebude zdaleka tak samozřejmé.
Trh se smartphony se začíná pomalu nasycovat. To platí hlavně pro vyspělé západoevropské země, Spojené státy, Japonsko, Koreu a růst začal dokonce zpomalovat i v miliardové Číně. To se zákonitě musí odrazit v počtu prodaných kusů a první z výrobců již začínají pociťovat pomalejší prodeje svých vlajkových modelů.

Tři nejdůležitější smartphony první poloviny roku 2015 (foto: droid-life.com)
První informace o pomalejším prodeji přišly z tábora Samsungu. Jeho Galaxy S6 a S6 Edge dosáhly na desetimilionovou hranici o několik dní později než loňský Galaxy S5, který přitom nebyl považován za příliš povedený a inovativní model. Samsung později dodal, že prodeje S6 jsou dobré a odpovídají plánům společnosti. Zákulisní zdroje nicméně hovoří o tom, že nástupce S7 by měl přijít ještě letos na podzim, čímž by Samsung výrazně zkrátil roční interval v uvádění vlajkových modelů.

Samsung Galaxy S6 Edge přinesl zakřivený displej, čímž vystoupil z řady dalších superphonů
Nedaří se ani jihokorejské dvojce LG. Podle portálu Business Korea plánovalo LG v letošním roce prodat celkem 8 milionů kusů vlajkového modelu G4. Za první tři měsíce na trhu se ale do distribuce dodalo pouze 2,5 milionu smartphonů, a to měl být kvartál těsně po uvedení do prodeje nejsilnější. LG tak nejspíš svůj cíl nedokáže splnit.

LG G4 se snaží odlišit koženým zadním krytem, ale prodeje kvůli tomu zásadně nerostou
O mnoho lépe na tom není ani HTC, jehož letošní top model One M9 přináší vizuálně i na papíře nejméně inovací proti předchozí generaci. Podle webu Digitimes.com se smartphone prodává o 44 % hůře než loňský One M8, což se samozřejmě negativně odrazí na tržbách. HTC dosud mělo distribuovat 4,75 milionu kusů One M9. Firma se bude snažit na trh zaútočit znovu v říjnu s novým špičkovým smartphonem, o kterém se zatím mluví tajemně jako o novém HTC Hero.

HTC One M9 je sice precizně provedeno, ale na obhajobu prodejních čísel loňského modelu to nestačí
Na podobné zpomalování prodejů si asi budou muset postupně zvykat všichni velcí hráči. Na trh se dostávají dravé čínské značky, které kvalitou už prakticky neztrácí a dokážou produkty nabídnout za nižší cenu. Jiné postavení má zatím Apple, jehož iPhony se stále prodávají velmi dobře, a překvapit může také Microsoft, který na podzim chystá nové modely. Jiný systém než nejrozšířenější Android se tak nakonec může stát pro výrobce výhodou a jedním z mála způsobů, jak se od ostatních značek odlišit.