Výrobci mobilů: nekonečný boj o každého zákazníka a dolar

Diskuze čtenářů k článku

GARRY  |  23. 10. 2006 00:30

Myslím si ještě,že ekonomické výsledky značky VERTU tam také započítány nejsou-to by byla marže NOKIE zase někde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  22. 10. 2006 18:59

autor (zrejme nevedome) povytahoval k nokii z jej spravy dost nepresne udaje.

snad jediny udaj, ktory spravne udal bol 33% rast predaja telefonov :)

zvysenie trzieb o 14% sa tyka ozaj len divizie mobilnych telefonov, kde vsak spadaju takzvane "hlupe" telefony + 3250.

uplne vynechal divizie multimedia (cele N-series + 668x) a enterprise solutions (E-series + 9xxx), cim tabulkovo "obral" nokiu o obrat 2,35 miliardy euro co sa predaja telefonov tyka :)

samozrejme v uplne inom vyraze tiez vyzneje prevadzkovy zisk, kde znovu vynechal diviziu multimedia, ktora zaznamenala rast operacneho zisku az o 49% na 366 mio euro :)

a takto by sa dalo pokracovat dalej :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  21. 10. 2006 12:08

Rozhodující je co z toho má majitel - vlastník akcií. Tudíž jaký je zisk na akcii. Tento udaj chybí, ale SE má trochu vyšší ziskovost, tak je předpokla,d že na tom bude lepší.

Zveřejněné data jenom ukazují trend v dané firmě. Nokia si drží nárůst prodeje kusů snižováním ceny. SE má úměrný nárůst v kusech i v zisku,tak má asi nejlíp vyváženou nabídku. Samsungu asi dochází trochu dech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  20. 10. 2006 16:03


uz je to tu zase... V kazdy diskusi se akorat vsichni hadaj, kdo je nejlepsi ... Todle je preci recenze o ziscich a podilech na trhu, to preci neznamena kdo ma nejlepsi mobily. Srovnani Nokie k VW, ze proda vic aut neznamena, ze je nejlepsi... hmm ... Proc asi VW proda vic aut ? protoze ma auta pro vsechny - od nejlevnejsich (polo) po nejdrazsi (Phantom? nebo tak neco ...) presne tak, jak to dela Nokie - od nejlevnejsich (1600) po nejrazsi (8800). Porshe ma auta jenom pro bohaty, take je jasny, ze jich neproda tolik...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GARRY  |  20. 10. 2006 21:34

S tím naprosto souhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  20. 10. 2006 22:27

Vzdyt je v tom, ze polo ani omylem nepatri mezi nejlevnejsi auta :) mezi temi malymi auty patri naopak k tem nejdrazsim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin M...  |  21. 10. 2006 09:26

Tak to má Šťoural pravdu... Nokia a i Polo mají ve svých kategoriích nejhorší poměr cena/výkon. Ale pozor, čím vyšší třída, tím je to lepší (6233, 6131 a VW Passat). Ale většina lidí si chce koupit Fabii, né podnikatelský model, a proto sáhnou po něčem, co hodně zahraje a málo stojí. A to je kritický problém Nokie. Umí vyrábět levné nicky a drahé supermodely. Ale bohužel,nic mezi tím. Hodně by mne potěšil přímý konkurent K310i made in Nokia. 6070 to rozhodně není. Tak co???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
solidsnake  |  21. 10. 2006 16:20

myslím že si to vystihl dost přesně
btw BQS je mi líto jsou to dobré mobily doufám že se ještě udrží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SEGA®  |  20. 10. 2006 10:03

Sony Ericsson ide do predu jednoznacne najrychlejsie nie je dolezite kolko preda kusov ale kolko zarobi a v tom sa mu darilo jednoznacne najlepsie nokii vzrastli trzby len o 14% a Sony Ericssonu az o 42% a tiez najrychlejsie stupa v predajnosti mobilov nokii vstupol mezdirocny narast predanych kusov o 33% a Sony Ericssonu az o 43% cim ide dopredu najrychlejsie zo vsetkych vyrobcov.
a najdolezitejsi je cisty zisk.

Čistý zisk NOKIE:
Q3/2006: 845 mil. EUR
Q3/2005: 881 mil. EUR
rozdiel: -4% pokles!

Čistý zisk SONY ERICSSONU:
Q3/2006: 298 mil. eur
Q3/2005: 104 mil. eur.
rozdiel: cisty zisk takmer strojnasobil!!!

vsimnite si vysledky v cistom zisku NOKIA dokonca dosiahla nizsi cisty zisk ako v minulom roku za 3Q a Sony Ericssonu sa cisty zisk oproti minulemu roku za 3Q takmer strojnasobil!!!

P.S.:
najpredavanejsi sa nerovna najlepsi!napr. wolksvagen tiez preda celosvetovo viac aut ako BMW, MERCEDES alebo PORSCHE.
A teraz je akoze najlepsi wolksvagen lepsi ako porsche? mnoho ludi si mysli ze ked nokia preda najviac ze ma aj najlepsie najkvalitnejsie mobily ale treba si uvedomit ze nokia ma v ponuke mozno 3 krat viac mobilov ako napr. Sony Ericsson tym ze ma aj strasne vela odpadovych lacnych modelov low-endov rady 1000,2000,3000 atd. ktorych predava miliony v rozvojovych krajinach (cina,india,brazilia) napr. v amerike uz nepreda najviac mobilov alebo v japonsku, australii atd.Zato ma nokia take vysoke predaje bo vela popreda prave v rozvojovych krajinach ako India Cina tam sa mobilny trh este len rozbieha a tam preda mozno z celkoveho poctu 40 milionov nokii typu 1600 a pod. lacnych shitov svedcia o tom i jeje zisky ktore dokonca poklesli... Na to kolko ma Sony Ericsson v ponuke ZATIAL malo mobilov predava velmi dobre.
Sony Ericsson sa este len etabluje! a kazdym kvartalom jeho predaje rastu a rastu (a hlavne zisky) uz predbehol LG a je stvrty najvacsi vyrobca mobilov na svete a stupa stupa...



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dread  |  20. 10. 2006 18:21

Číta tu niekto tie segove reklamné drby?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rastas  |  20. 10. 2006 18:40

Hezky komentar. Jako bych ho psal ja. Souhlasim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  20. 10. 2006 22:26

"nokii vzrastli trzby len o 14% a Sony Ericssonu az o 42% a tiez najrychlejsie stupa v predajnosti mobilov nokii vstupol mezdirocny narast predanych kusov o 33% a Sony Ericssonu az o 43% cim ide dopredu najrychlejsie zo vsetkych vyrobcov."

Na to mam jedinou odpoved. Spolecnost A prodava rocne 1000 mobilu. Spolecnost B prodava rocne 100 mobilu. Dalsi rok doslo ke zmene, spolecnosti A vzrostl pocet prodanych kusu o 50 procent (takze prodava 1500 mobilu rocne). Spolecnosti B vzrostl pocet prodanych kusu o 200%, ma tedy dvojnasovny narust. Faktem ovsem je, ze i pres mensi narust spolecnosti A tato firma porad prodava mnohem vice mobilu nez spolecnost B, ktera mela nekolikrat vetsi narust.

Takze, nevim, proc se tady rozplyvate nad tim, ze Nokia mela mensi narust prodanych kusu nez SE. Bez konkretnich cisel to totiz nic neznamena, nehlede na to, ze z minimalniho narustu je mozne vzdy vytriskat "ohromujici narusty".

A co znamena toto:

"nie je dolezite kolko preda kusov ale kolko zarobi"

Chacha, to me pobavilo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  21. 10. 2006 14:13

na to, ze SE padli z druheho az na sieste miesto, tak je to uspech :)

nokii sa dari velmi dobre, na to aky je moloch, znovu si polepsila v trhovom podiele (podla metodiky ma teraz 35 alebo az 36%) cim sa dostava k svojim historickym rekordom :)

ohladne porovnania. ano nokia je ako koncerne volkswagenu, t.j. ma od uplnych low-endov (napr skoda fabia) cez modely typu 6233 (vw golf) az po phaeton (8800). ale VW ma aj diviziu audi (smartphony), kde ma od A3 (3250) az po Q7 (N93). dalej je tu divizia lamborghiny a bugatti (vertu) :)

SE sa da prirovnat k volvu, je to docela solidne auto, ale musel to kupit niekto iny, inak by skrachovali :) a samozrejme na docela uzku paletu modelov :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redmond  |  20. 10. 2006 09:23

No neviem ci Motorola ma sancu niekoho dohnat ked bude vyrabat to co do teraz tak velke sance jej nedavam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
el-em@seznam.cz  |  20. 10. 2006 07:52

ROKR E1 se přece prodává. Čeká se na ROKR E2.

Bye

El-Em

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 10. 2006 07:12

Kam se poděl BS. To je skutečně už úplně v háji??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
previt  |  20. 10. 2006 07:35

nemecky " ja ja"
korejsky " ji ji "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bonfire  |  20. 10. 2006 08:17

myslim ze tohle staci
http://www.siemensmania.cz/content.php?id=850
podle me je to od benqu podlost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Jigsaw  |  20. 10. 2006 00:37

Mobily ve třetím čtvrtletí: Nokia vede, Sony Ericsson jedničkou: Jak tomu mám rozumět? Kdo je tedy na špici?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  20. 10. 2006 01:03

Vse najdete v clanku. Nokia ma nejvyssi trzni podil, Sony Ericsson ale nechava konkurenci za sebou v narustech prodanych modelu a zisku. Prvni jsou tedy oba, kazdy ale v necem jinem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neodborník  |  20. 10. 2006 08:18

A k čemu mi to je dobré, když mé firmě nejvíc stoupají prodeje a nejvíc roste zisk, když v reálu prodávám méně kusů a mám menší zisk, než konkurence? Znamená to snad, že ten kdo prodá méně kusů a má menší zisk je lepší ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mates  |  20. 10. 2006 09:25

Celé je to blbost pro SEmaniaky. Je jasné, že když mam malý podíl, tak k tomu abych ho zdvojnásobil vydám mnohem menší úsilí. A SE se svýma trapnýma 8% trhu...je to komické....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-Mac  |  20. 10. 2006 09:27

Taky si to špatně pochopil - Nokia vede na trhu, její tlfn má dejme tomu každý třetí. SE je až čtvrtý. Na druhou stranu SE na rozdíl od Nokie prodal mnohem více telefonů.....jeho tržby rostou více než Nokie, ale stále to její postavení neohrožuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor