Výročí: deset let finské legendy Nokia

Diskuze čtenářů k článku

Cozasmate  |  16. 01. 2002 11:17

Co zase všichni máte. Článek je malý, milý a nejakou tu info jsem tady taky našel. Vždycky se najde nějaký šťoura, kterej si zavrtá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  16. 01. 2002 10:59

ZustalY (oci)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  16. 01. 2002 10:19

Moc zajimave cteni,  predevsim o planovane koupi akcii Ericssonem. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Han Solo  |  16. 01. 2002 09:48

Nepřeháníte to už s těma PR článkama? Nechcete se přejmenovat na Nokia/Oskar PR-mania?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  16. 01. 2002 20:28

Aha, takže, když napíšu, že Nokia dělala: "naivní investice, kvůli kterým se ocitla téměř na dně a že Ericsson nechtěl akcie krachující Nokie," tak je to PR? Nebo snad to, že Nokia v roce 1865 vyráběla místo mobilů jen obyčejný papír je PR. No, možná to bude snad fakt, že Nokia má největší podíl na světovém trhu, zatímco divize mobilních telefonů Ericsson již v podstatě zkrachovala (respektive kvůli obrovským ztrátám musela od základu změnit svoji strategii a sloučit se se Sony).

No, asi jsem tedy hloupý a nevím, co je v tom případě PR. Buďte tak hodný a vysvětlete mi to. Do této chvíle jsem si totiž myslel, že PR je něco úplně jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  16. 01. 2002 09:23

A o čem jako že ten článek je? A kolikpak minut jeho přípravou redaktor zabral. Deset? Nebo dokonce jedenáct?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  16. 01. 2002 20:36

Ten článek je o historii Nokie a deseti letech výročí výroby mobilních telefonů (jak ostatně vyplývá z nadpisu). Jinak bohužel nejsem tak geniální, aby mi takový článek trval jen deset nebo jedenáct minut, protože kromě samotného napsání si musím jaksi sehnat i podklady, ale to jen tak na okraj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  17. 01. 2002 11:06

Áááá, podklady... To musela být těžká písemná práce... Hledal jste jen na webu nokie nebo i jinde?

Předchozím příspěvkem jsem chtěl vyjádřit to, že text v podstatě nepřináší nic nového a je krátký jako kalhoty jednoho mého známého (a ty jsou hodně vysoko nad kotníky). 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  17. 01. 2002 18:11

Na webu Nokie bych asi nenašel, že na tom byla tak špatně, že její akcie nabídla banka, která v ní vlastnila podíl, k odprodeji Ericssonu, že? Jinak to byl článek k desátému výročí výroby mobilních telefonů značky Nokia. Není možné tudíž přinést něco nového, když Nokia vyrábí mobily již deset let a sama o sobě byla založena v roce 1865. Článek se jen zabíval historií Nokie, ve které prostě nic nového přinést nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  18. 01. 2002 10:04

Cože? Že v historii nelze najít nic nového?

Správně, zrušme katedry historie, vyházejme všechny historiky...

Co třeba něco víc o modelech, které jí pomohly stát se číslem jedna, co něco o spolupráci s designérem Kenzem, to jsou jen prvotní nápady...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  18. 01. 2002 14:10

Neprevracejte moje slova, mluvil jsem o historii Nokie... Jinak pozorny ctenar si vsimne odkazu na konci clanku na clanek o historii GSM telefonu znacky Nokia. Nebudeme preci psat o kazde veci dvakrat, kdyz jsme o ni jiz psali, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  18. 01. 2002 15:18

To nebylo převracení, prostě si myslím, že v historii firmy s tak dlouhou tradicí jde rozhodně stále nalézat něco nového.

Odkazu jsem si sice nevšiml, ale stejně mi něco říká, že toho prostě šlo napsat víc. Příklady, který jsem uváděl měly ilustrovat nepravdivost vašeho tvrzení o tom, že o historii už prostě víc napsat nejde. A taky jsem jimi chtěl říct, že kdybyste strávil přípravou článku třeba jen o čtvrt hodiny víc, mohl být na mnohem vyšší úrovni a mohl se na poměrně často propíranou problematiku podívat třeba z jiného a netradičního úhlu, a ne jen memorovat fakta v duchu "Nokia vznikla tehdy a tehdy..."

Ještě mám dotázek který není jen na vás, ale i na mnohé další autory MM: proč reagujete na výtky čtenářů velmi často velmi afektovaně a tak podrážděným tónem? To musíte svou práci brát tak vážně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
scooter  |  18. 01. 2002 18:28

NEvzpomínám si, že by některý z redaktorů Mobilmanie (znám teda asi jen ty nejdůležitější) odpověděl na slušnou otázku podrážděně. Když ale ve svých příspěvcích začnete se zesměšňováním a ironií, nechápu, proč se divíte, když vám někdo odpoví stejným tónem. Chovejte se tak, jak chcete, aby se ostatní chovali k vám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  18. 01. 2002 21:02

Víte, jeden můj profesor češtiny kdysi říkával: "Jak Vy k mi, tak my k Vy!" Jinými slovy, převedeno na jedno staré české přísloví: "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá." Zkuste příště napsat svůj příspěvek jinak a uvidíte, že i odpověď bude jiná (jak Vám již odpověděl čtenář nade mnou).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  21. 01. 2002 12:06

Hezký text o hodnotě přísloví najdete například v Saturninovi - je to tuším doktor Vlach, kdo o nich tak pěkně mluví....  Poněkud nám taky vypadl klientelový vztah. Já v této diskusi vystupuji jako váš čtenář, tedy klient. Žáí čtenáři = žádná (nebo podstatně jiná) mobilmania.

A za druhé. Nějak jste mi pořád nevyvrátil mé tvrzení, že text s takovým titulkem mohl být rozhodně napsán jinak a lépe (viz výše).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  26. 01. 2002 14:41

S tím "klientským" vztahem máte pravdu. Jste náš čtenář a tudíž něco jako klient. Jenže v případě tohoto článku jste jedním z několika tisíc klientů. My se musíme řídit názorem většiny, jednak je to tak demokratické a jednak je to tak i ekonomičtější. Účelem je, aby se článek líbil většině čtenářů, v podstatě asi nikdy není možné dosáhnout toho, aby se líbil všem. To by samo o sobě asi bylo divné.

Jinak článek šel nepochybně napsat jinak, koneckonců každý autor má jiný styl práce a jinou stylistiku. O tom, jestli šel napsat lépe by ale museli rozhodnout sami čtenáři. Osobně to nedovedu posoudit ani já a myslím si, že ani Vy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  28. 01. 2002 09:29

OK, v klidu. Teď se dívám na svý předchozí příspěvky a připadá mi to, jako kdybych měl v době, kdy jsem je psal, krámy.

Ten textík šlo napsat jinak, ale nejde se zavděčit všem.

Neděláte svou práci zas tak špatně... Většinou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor