Výsledky za loňský rok: Oskar začíná vydělávat

Diskuze čtenářů k článku

Patrik  |  06. 03. 2003 14:46

Myslím, že je zajímavý paradox to, že náš nejmladší operátor, která vlastně nedávno (v porovnání s konkurencí) spustil celou síť a tudíž náklady byly obrovské a na druhou stranu má nejnižší ceny se dostal tak brzy do zisku. Když si tohle uvědomíte, dovedete si představit, jak nekřesťansky rejžujou prachy například u Eurotelu a T-Mobilu, když už mají síť vybudovanou a platí jen provozní náklady, mají mnohem víc zákazníků, než Oskar a přesto zdražují, ruší SMS z netu a pláčou u toho, že na tom prodělávají? Asi je to o tom, že jsou ti nahoře strašně nenažraní a chcou pořád víc a víc a nestačí jim sebevětší částka. Cílem je furt hrabat a hrabat, dokud si to zákazníci nechaj líbit a až nenechaj a utečou, tak firmu nechají zkrachovat a s milionama v bance jsou vychectaní na celej život.

Jenže takhle se přece podnikat nedá - co myslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  06. 03. 2003 17:00

Oskar se ale nedostal do zisku. Naopak ještě nejméně rok bude asi ve ztrátě. EBITDA a čistý ekonomický zisk je něco diametrálně odlišného! V případě Oskara je tam více než to, že se jedná o zisk před zdaněním, důležité, že se jedná o zisk před odpisy!!! Váš příspěvek je tím pádem tak trochu irelevantní - Eurotelu a T-Mobilu také trvalo několik let než se jejich čistý ekonomický zisk vyšplhal nad nulu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik  |  07. 03. 2003 07:44

Předpokládal jsem, že se někdo ozve s podobnou námitkou. Ale můj příspěvek není až tak irelevantní, vezmeme-li v úvahu fakt, že skutečnost je taková, že i nejlevnější operátor s největšími náklady a nejnižším počtem zákazníků vydělává. Operátor již zaběhnutý jako je Eurotel a T-Mobile musí vydělávat mnohokrát více a tudíž nářky nad "prodělečnými" SMS apod. jsou krajně neopodstatněné. A pak už platí to co jsem napsal - hrabání a hrabání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  07. 03. 2003 08:20

Až na to, že Oskar zatím v čistém ekonomickém zisku nevydělává! Kladná EBITDA volně parafrázováno znamená, že kdyby už měl zaplacené (a odepsané) všechny investice, tak by vydělával. Znamená to tedy, že celá firma už je schopná po splacení půjček opravdu fungovat se ziskem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petise  |  04. 03. 2003 10:27

Myslim si , že Oskar je skvely. Rikam to jiz dlouho a jde videt, ze se proste snazi a ze v cele sedi super lidi.

Takze, at se ti dari Oskare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  05. 03. 2003 12:52

Oskar je samozrejme v minusu, investice byly nesporne velke ..takze po odpocteni odpisu a zdaneni je v cervenych cislech 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  05. 03. 2003 12:56

presneji cituji mobil.cz

Celkové tržby loni dosáhly 7,366 miliardy korun, což je o 54 % více oproti tržbám za rok 2001 (4,772 miliardy korun). EBITDA (provozní zisk před zdaněním a odpisy) za rok 2002 byl 649,4 milionů korun. Celkově loni hospodařil Český Mobil podle informace agentury ČIA se ztrátou 1,53 miliardy korun. V roce 2001 tyto ukazatele dosahovaly hodnot –1,533 miliardy (EBITDA) a 3,1 miliardy korun (účetní ztráta).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peta77  |  06. 03. 2003 12:29

a co jsi tim chtel rict?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peta77  |  06. 03. 2003 12:30

Netvrdim ze neni. To ale nic neznamena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  06. 03. 2003 14:22

kamarad pro ne prguje a ze by se rozplyval blahem nad spolupraci , to rict nemuzu
dobre platej, ale taky kazdy navrh 30x zmenej a casto to je vysledkem navrat k prvni variante  Pristup je ve stylu, my sme bohaty a koupili jsme si te, tak koukej makat a nedrzkuj

tim chci jen pribrzdit Petise v jeho bezbrehem optimismu o bande hodnych kluku co sefujou Oskarovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  04. 03. 2003 10:13

Pěkná čísla, ale nesmíme zapomínat na skutečnost, že česká koruna vůči americkému dolaru od roku 2001 do 2002 poněkud posílila (ze 40,-/USD na nějakých 33,-/USD) a výsledek nárůst vyjádřený v USD pak může vypadat impozantně.

Oskar uvádí zisk před zdaněním, úroky a odpisy. Docela by mě zajímal zisk po zdanění, zaplacení úroků a uplatnění odpisů, laicky řečeno to co zbyde pro majitele. Mám nejasný pocit, že to číslo bude červené. Neškodilo by srování s ostatními operátory - pěkně přehledně v jedné tabulce s porovnáním stejných ukazatelů.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petise  |  04. 03. 2003 10:18

Myslím si, že srovnávající tabulka by nic nerekla. Ukázala by jen že Oskar nejmin vydelava a Eurotel nejvic. To je prece v dnesni dobe logicke a kazdy to vi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  04. 03. 2003 21:07

To už tak prostě bývá, že každá firma si svou výroční zprávu přikrášlí k obrazu svému, a zvláště před novináři je třeba vyhmátnout z ní nějaká pozitiva, pokud možno pochválit si nějaká odlišná hlediska, než kterými se chlubí konkurence, prostě aby v tom byl mišmaš a neexistovala možnost snadného porovnání! Prostě to tak chodí a zatím to naštěstí snad není jak v USA, kde si to velké koncerny přikrášlovaly až příliš, novinářům ani akcionářům se to nepozdávalo, a na povrch vypluly obří podvody...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glovie  |  04. 03. 2003 09:48

Myslím, že Oskar je velmi progresivní operátor, a snaží se podle mně maximálně zvýhodnit zákazníka...tedy nového uživatele...to, že na staré a věrné pamatuje mnohem míň je předmětem jiných, leč marných diskuzí...a svými cenovými nabídkami zatím pohodlně strčí oba ostatní do kapsy...A i když sem tam má nějaký technický problém...kdo jsi bez chyby hoď kamenem...Myslím, že o Oskarovi nikdo nemůže říct, že dře ze zákazníku hříšné peníze, a když vytvoří zisk, asi si to zaslouží...ne jako jiní... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eRrOr  |  04. 03. 2003 09:56

Z toho by vyplyvalo, ze ostatni si zisk nezaslouzi... a to teda maji podnikat pro radost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  04. 03. 2003 10:08

Myslím, že jsi nepochopil smysl příspěvku, na ktrý reaguješ, přečti si ho ještě jednou a pozorně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  04. 03. 2003 10:18

a svými cenovými nabídkami zatím pohodlně strčí oba ostatní do kapsy........

VONO MU ALE NIC jiného nezbývá !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  04. 03. 2003 09:13

nemyslim si ze pouhopouhy 15% rozdil v cene by vedl k nejakemu prelevani zakazniku, urcite ne tech zajimavych a to firem, 30% to uz bych veril ale 15% je prd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  04. 03. 2003 09:34

Pro uživatele pre-paidů je ale 15% již dost pádným důvodem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  04. 03. 2003 12:24

Za 1) Určitá část předplacenkářů neví co to jsou % (žáci do 7. třídy ZŠ)
za 2) Hodně předplacenkářů neví kolik co stojí v jejich tarifu natož aby věděli, kolik to stojí v jiném na tož u konkurence.
za 3) Jsou líní spočítat, co se jim vyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  04. 03. 2003 13:24

To je bohužel pravda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  09. 03. 2003 23:35

No tak já právě z tohohle důvodu na Oskara přejdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  05. 03. 2003 12:35

hm jestli neco stoji 1Kc ci 1,15h bych si opravdu nemyslel ze nekdo bude nejak zvlast resit..

jestli k tomu mate ovsem nejake podklady vychazejici z korektniho vyzkumu, tak se rad necham presvedcit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  05. 03. 2003 18:37

Jestli něco stojí 1000 Kč či 1150 Kč měsíčně, tak si myslím, že ten rozdíl 1800 Kč ročně už někdo možná řešit bude. Navíc je tu ten fakt, že když snížíte cenu za něco, co má spotřebitel tendenci hojně využívat (např. SMS), že se nebude tolik omezovat a že daný produkt bude využívat častěji (např. když tehdy ještě Paegas dal jeden den volání za půlku, tak lidé volali více než dvakrát tolik). To ale znamená, že v okamžiku, kdy daný uživatel bude danou službu více využívat, tak nominálně ušetří ještě více...

Korektní výzkum v této oblasti neexistuje. Průzkum, který by o sobě tvrdil, že je korektní, by byl naprosto nekorektní, neboť dost dobře nejde objektivně zhodnotit pro všechny spotřebitele a všechny oblasti podnikání.

Jestli k tomu Vašemu výroku máte ovšem nějaké podklady vycházející z korektního výzkumu, tak se rád nechám přesvědčit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RTD  |  06. 03. 2003 09:29

Kamarád pracuje u jednoho z operátorů a říká, že jejich controlling se vždycky při promo akcích hrozně vzteká, protože výsledkem obvykle bývá ztráta, tj. poptávka je cenově neelastická. A v době nasycení trhu už ani nejde o silný prodejní argument, takže prostě není vůle zlevňovat. Docela by mě ale zajímalo, co by se stalo, kdyby při privatizaci Telecomu byl Eurotel prodán třeba Vodafonu, nebo jinému nadnárodnímu cenovému žralokovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  04. 03. 2003 09:48

Ono i 15% je u středně velké firmy celkem dost, pokud je opravdu ušetříš. Jenže to chce zavést přenosnost čísla, která by eliminovala náklady na přechod. Pochopitelně někomu, kdo platí 400 Kč měsíčně nejspíš nestojí ušetřená padesátka za ty problémy.

U nás v NL jsme jako firma o ca. 40 lidech přešli od KPN k Vodafone (čísla nám pochopitelně zůstala) a když jsem se o to před časem zajímal, zjistil jsem, že jsme ušetřili měsíčně přes 2.000 Euro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  04. 03. 2003 14:45

Prenosnost cisla je presne to co trh potrebuje. Teprve pak bude mozno celkem snadno prechazet tam, kde je to nejvyhodnejsi. Zajimala by me ale jedna vec. Teoreticky (za predpokladu prenosnosti cisla) prejdu od jednoho operatora k jinemu. Kolik ale zaplati volajici. Jako hovor v ramci site nebo jako hovor do jine site? Pokud jako v ramci site tak kdo zaplati rozdil? (propojovaci poplatky byvaji casto vyssi nez hovor v ramci site) Operator to asi nebude. Zbyva volany nebo volajici. Volajici ale nema moznost poznat kam vola. Bude se tedy pravem branit. A volany? Kdyby mel ten rozdil platit on tak se mu asi nevyplati menit operatora.
Docela by me zajimalo jak je tohle vyreseno napr. v NL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra Kelka  |  04. 03. 2003 16:32

Už se to tady dost řešilo, návrh je, aby se ozvalo na začátku pípnutí jako, že voláš do cizí sítě.
Ondra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kvytko  |  04. 03. 2003 08:35

Jo oskar je tom celkem dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor