Asi nejlevněji lze ELM327 pořídit na AliExpress nebo Temu a softu je všude plno. Samozřejmě jsou různé, některé umí i nastavovat parametry auta.Vstupní investice tedy cca 60 Kč.
Za 350 sem z číny koupil cracknutej VAGCOM a funguju s ním normálně 😃 Už jsem s ním a vag commanderem zvládl věci, co mi ušetřily tak 5 tisíc minimálně, kdybych to dal do servisu
Můžu poprosit odkaz? Třeba do e-mailu 🙂
Nez abych riskoval ze mi to podela neco v aute tak si radeji zajedu na tu diagnostiku ktera me stoji par stovek. Za tech par usetrenych stovek mi ty nervy nestoji.
A co by ti to tak asi mělo podělat?
Měřil jste si někdy teplotu? Nebo jste neriskoval, že se váš stav zhorší a jel raději na pohotovost?:)
Jaký má smysl vzít dva měsíce starý článek (původně dokonce rok starý) a zveřejnit ho znovu jako nový? Okurková sezóna celoročně?
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 07:49
Jako základní diagnostika dobrý. Tohle s Astrou H mi po cukání v motoru a chcípani rekla ze nemam dost vzduchu na váze nebo co. Ve finále to byl zarostlý ERG sazemi. Takže ono je to závislé na počtu senzorů které auto má. Jasný stejně musim do servisu. Ale vím na čem jsem. Ale pro člověka co si nevymění žárovku když to jde tak je to zbytečné.
Za těch pár korun jsem si alespoň zapnul automatické zamykání dveří při rozjezdu, přisvícení do zatáček, vypnul otravné pípání, když není zapnutý bezp. pás a další a další. Fungovalo na první dobrou.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 1. 2023 05:18
"Prisvícení do zatáček" to je najväčšia kolotočarina ktorú si možeš zapnúť. Nezabudni si tie hmlovky zapnúť aj keď budeš cúvať, ako xy expertov.
Přísvit do zatáček je super
Pokud je prisvit delanej natacecima svetlo,etama s promennym uhlem zaberu, tak to mi prijde fajn, ale kdyz je to mlhovkama, tak mi to prijde jako kravina taky…
Pokud nejsem automechanik, tak jsou to vyhozené peníze asi jako za rotopedy, jogurtovače a podobné zboží. Když zjistím závadu, stejně to dám do servisu a oni mi tu diagnostiku provedou znovu. Takže zaplatím dvakrát a to se fakt vyplatí.
Ty si fakt blbec jak stodola, diagnostika v servisu tě stojí víc než tahle krabička a to co je k nezaplacení vědět přesně s jakou závadou do servisu jdeš. Když máš nahlášené výpadky napětí na senzoru tak se spraví drátek a bude tě to stát 20% toho co bys zaplatil když ti nakecají že provedli zásahy v motoru.
Tyhle laciné padělky ELM327 nenačtou většinu uložených uložených DTC ze všech jednotek, takže majitel žije v bláhové víře, že je na autě vše ok a nebo se nedopátrá skutečné příčiny závady. Určítě je vhodnější investovat do diagnostického software pro konkrétní značku automobilu a doporučených adaptérů. Třeba u aut z koncernu Fiat (Multiecuscan, FICOM) a nebo třeba Volva (VDASH, VIDA) je to takřka nezbytné. Nemluvě o tom, že si těmi lacinými fejky můžete i snadno odpálit jednotku.
Bláboly ovčí babičky. Prosím tě tyhle moudra si běž kázat na mimibazar.
Používám podobný modul asi za 3 stovky z alíku a aplikaci stejnou jako vy. Jen jsem verzi PRO kupoval ještě za 90 korun. Vše funguje k naprosté spokojenosti. Včetně načtení chyb. Jednou se mi stalo, že jsem přijel k obchodu a když jsem odjížděl, vyskočila kontrolka motoru a auto trochu cukalo. Raději jsem to nevypínal a dojel domů. Tam jsem to "napíchl" a našlo mi to chybu P0301. Chyba zapalování prvního válce. Co člověk zmůže. Prohodil jsem svíčky mezi krajními válci, chyba zůstala. Bohužel cívka je společná pro všechny válce a kabely v ní byly zalisované. Tak jsem koupil novou cívku, už s odnímatelnými kabely, aby se eventuálně příště dalo zkusit jestli to není jen kabelem, vyměněna a je pokoj. Určitě úspora, proti tomu, kdybych to dával servisu. Stejně tak mi to "našlo" prasklý kroužek ABS. Nad 80 k/h se rozsvítila kontrolka brzd a ABS přestalo fungovat. Auto je Clio 2005.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 12. 2022 12:50
Stejnou chybu jsem mel na sve Lodgy. Nejde 1 valec. Otevrel jsem kufr a koukam nahryzeny kabel k svicce. Vymenil a ok. Byly to kuny.
Koupil jsem si podobny z CZC za 350kč asi 2 roky z5. Chtěl u svého Mondea v navigaci akorát přepnout BT na jiný mod, aby fungovalo i přehrávvaní hudby přes BT a změnit hlasové ovládáni z DE na EN a při nahráni informací z5 ZKOLABOVALO PŘIPOJENÍ DO SKENERU A AUTO MUSELO DO ORIGINÁLU NA ODTAHOVCE NA PŘEHRÁTÍ KOMPLET SOFTU.Takže bacha na takové kraviny. Raději kabelovou verzi.Na vyčtení chyb ok, ale jinak bych to už neriskoval. Kdybych raději koupil kabel co doporučují na Fordforu, tak bych ještě ušetřil, protože to přehrání softu mne stalo 2500kč.
Interpunkce není dokonalá. Nadbytečné čárky bijí do očí. Třeba v této větě: Pokus o uvedení měněného EGR ventilu do úvodního nastavení se tedy nepoštěstil, protože kódování funguje až u, o pár let staršího, modelu.
Nestrašte lidi s CARISTA. Můžete si vybrat, jestli to chcete na tyden(280kč) mesic nebo rok. Na ulozt* jsou kreknutý app tak že to máte gratis. Šikovná věc pro dokódování výbavy hlavně koncernových aut. Stoji cca 800kc ale pozor + nějakých 200kč poštovné. Mam jí už několik let.
Tak jsem koupil přesně tu, co je v článku, koupil appku v app storu. Spojení OK, čtení hodnot (rychlost, otáčky, spotřeba,....) ale to, kvůli čemu jsem to kupoval a to je načtení závad - nefunguje. Nic nenajde. Neví někdo, kde je problém? Sharan AUY 2002
Na auta z koncernu VW a BMW je dobry CARLY. Zkuste tenhle dongle s jejich appkou. Umi to vice znacek, ale VW a BMW to umí nejlepe protoze to u nich umi i kodovat ridici jednotky. Ty univerzalni ctecky jsou spise na tu zakladni diagnostiku. Na lepsi to chce pak specializovany urceny jen pro urcene znacky.
Díky, zkusím. Mám i kabel, ten funguje, jen notebook je starý a jde jen na nabíječce a VAG na něm blbne... Používám stolní PC. Tak jsem chtěl něco modernějšího no :)
Zkuste jinou aplikaci.Ale je rozdíl ve verzi. Jsou bílé, černé, modré, hnede(kouřové).Trosku si to progooglete, protože s nějakými byly potíže a právě se to poznalo podle barvy, těm se vyhybat. Ja už si to nepamatuju. Ale na netu je to dobře popsané a vysvětlené.
Je to dobré k základní orientaci ... k tomu, aby vám v servisu nemohli věšet úplné bulíky na nos. Ale když mi to napíše Cylinder 2 Misfire... tak vyměním svíčky, možná kabely... snad cívku..... a když to nepomůže, tak pak s tím stejně musím do servisu, páč vstřikovače si sám měnit nebudu, resp. nenapadá mě žádná jiná příčina takové závady.
Ono je to hlavně pro orientaci. Krásné je v servise říct proč mi chcete vyměnit celý blok za 16 000 když je závada v tom že jeden vodič v kabelu občas ztratí kontakt a mohlo by to vyřešit rozpojení a zapojení. Takhle jsem naposledy ušetřil cca 50 000.
Tak jsem kdysi opravil citroen XM,občas bezdůvodně vypnul moror.Měnili spínačku,nějaké čidlo a pořád problém.Tak jsem vzal kontaktol a všechny konektory pročistil.A závada zmizela
Mal som takuto vec v mazde 6 GJ, ktora ma naozaj tragicke autoradio v najvyssej vybave. Rozhodnutie vymenit to za cinsky android touchscreen bolo otazkou minut :) Lenze nekupoval som si najlacnejsi, ale rozumny. Vybral som preto iget (alebo tak nejako sa to volalo, z ebayu), ktory ma ovela rychlejsiu odozvu a po par minutach necinnosti sa sam vypne. Netreba ho teda vobec vyberat z auta a nehrozi, ze sa vybije bateria. Ten bol napojeny na spominane cinske android radio cez torque a par dalsich aplikacii. Do torque som si kupil modul fuel economy a mal som vsetko potrebne :) Vyhodou je, ze nema obmedzene vypocty max spotreby, ako to robia automobily na svojich pocitacoch. Takze po nastartovani vedel ukazat aj 3000l na 100 km a nehanbil sa :) Inak cez ten torque to vedelo robit vsetko. Bola to nadhera, akurat viac by sa mi to asi hodilo na citroene, lebo mazda bola nova a nic sa na nej nepokazilo :) (a citroen mal naozaj hrozne spravene ukazovanie chyb na display. Napr mate pokazeny parkovaci senzor, navstivte servis. Takze som prehladal vsetkych 8 senzorov a nasiel ho manualne :) ) Ale vie to aj vela inych veci. Pre diesel to vie ukazat, a niektore aj spustit DPF regeneraciu. A tiez sa mozte bavit s aplikaciami ako napr rozne zvuky motora. Ja som skusal lamborgini a rx8 :) Ale kvalita zvukov vo vacsine aplikacie je zufala a z toho lamba ma bolela po 20 minutach hlava. A pozor na to, ked budete spustat torque a inu apku. Oni si to totiz obe na zaciatku inicializuju, na co raz moj pocitac v mazde odpovedal tak, ze nevie co sa deje, chyba spojenia, a vypol sa motor :) Je dobre nepustat viac veci naraz. No a na tie zvuky motora to berie otacky cez obd, a ak je vase zariadenie pomale, je to o nervy. Ten iget bol takmer bez odozvy a islo to super. Za mna fajn vec pre ludi, co si kde -co vedia na aute pozriet, popripade tych, co do servisu nejdu s hlaskou cosi mi bucha, ale snazia sa zistit viac, aby im niekto nevymenil polku auta. A samozrejme fantasticka vec pre vyvojarov, ktory mozu vyuzit napr torque a jeho API na tieto senzory a nad torque nakodit svoje vylepsenia auta atd. Popripade rovno modul to torque, ktory si potom ako widget date na plochu torque a mate vsetko co treba. Ma to neuveritelne vyuzitie, napr sa daju z tych dat o aute vycitat "warningy", ze napr vstreky nepracuju z rovnakym predstihom a asi bude cas s tym nieco spravit, a podobne veci.
Lepsi nez Torque je DashCommand grafika je někde jinde i funkce….
Je to fakt nezbytná věc. V dnešních autech stačí když hrkne a rozsvítí se vám kontrolka která už nezhasne. Vy se děsíte co se stalo a on přitom jen nějaký drátek v konektoru ztratil na půl vteřiny kontakt jak jste jeli přes koleje. Víte co máte s autem, můžete chybu smazat a čekat jestli se objeví znovu.V autorizovaném servisu stojí tento úkon který poloopice zvládne za 5 minut tisíc korun a někdy si počkáte i deset dní. (to fakt nekecám)Na speciální nastavení u novějších aut s těmihle lacinými dongly propoujjícímí se přes univerzální protokol moc nepočítejte
No ale v každém normálním aute, kdyz se dočasná chyba nevyskytuje cca 10 nastartování, tak kontrolka zhasne.
A to kdes byl na takové pohádce? Třeba u TCPA nezhasne nikdy ani po resetu ani po odpojení baterky a totálním vybití, protože to lidi žene do autorizovanýho servisu kde mají za dvě minuty práce tisícovku doma.
U PSA (u mě Citroen) nepřetrvávající závada časem z OBD-II chybového logu zmizí a kontrolka zhasne (sleduje se počet nastartování a počet ujetých km od výskytu chyby).Chyba zůstane jen v interním logu.
Hmm bejvávalo panáčku. Dneska ne, vydělává se na servise. Odježděno 11 dní bez opakování závady.
Když vidim tyhle dongly , tak si musím zapomenout na zoufalce přeprodávače z Ali , který podle mé ho až vyhrožovali v momentech a recenzích Alze, že ty který prodávají oni o xxxx,- dráž jsou originál ale Alza narozdíl od nich prodává fake.....Trochu mi to připomíná zoufalce nabízející cestiny do autorádia. cip tuning a wodblokovany ékola.
Celej servis aut je jen past na blbce. Když si koupíš origo olej origo filtr tak na pitomé výměně oleje ušetříš trojku. A tolik lží co jsem slyšel v servisech jsem neslyšel ani v parlamentu. Jednou jsme dokonce rovnou volali policii. Už v Arabele vydala Xenie rozkaz - loupežníci do auteservisů.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 4. 2022 09:12
Jak na výměně oleje ušetříme tři tisíce, když práce stojí 480 Kč??? (ve značkovém servisu)
Já si pro VW koupil OBDeleven. Zapnul jsem zadní světla i při denním svícení, prodloužil interval na ostřik světel a snížil umělý zvuk motoru v kabině na 30%. (Start/stop už jsem měl vypnutý ze dřív, ale taky by to mělo zvládnout)
Já ho mám taky. Dobrá věc, že to ukazuje verzi softwaru každé řídící jednotky a je-li k dispozici novější. Já jsem zatím využil Line asistenta na paměť (měl jsem vždyzapnuto)Palivo k dotankování, lap timer, obraz za jízdy, pulsující tlačítko start/stop, zobrazení otáček větráku na automatiku, vypnutí pásu, protočení ručiček a vypnutí alarmu při otevřených dveří. mam B8.
Jo, zobrazení otáček větráku na automatiku jsem si zapínal taky, na to jsem zapomněl. Mám Golf 7,5 GTI Performance. Mně start stop vypínali při nahrání APR Stage 1, takže jsem ho sám už pak neřešil, ani pulsující tlačítko.
Ano 11 je už hodně muziky, ale za víc peněz. To ELM stoji 56kc od Číňana a Alza prodava to same jen xkrat dráž. Tak že pokud chce jen někdo číst, stačí mu od Číňana. Tech OBD11 jsou i mraky druhů, asi vzavislosti na novější verze a hlavně v rychlosti čtení a zapisování.
Nevím ale já toto používám více jak 3roky společně s carscanner Pro. Rychlé načtení chyb a kontrolu komponent to bohatě stačí a když nechci vytahovat kabel k pc tak to použiji i na klasickou diagnostiku,se kterou už udělám úplně to samé jako přes kabel. Ještě dodám že jsou dvě verze této bílé bluetobd a jedná má velké problémy se spojením.
Když to čtu co to umí a neumí, tak to už rovnou bude lepší za dvojnásobek (asi 26dolarů za českou verzi) koupit VCDS, které zvládne všechno. Nicméně je potřeba zdůraznit, že pokud by někdo chtěl diagnostiku pro koncernový auto cca 2019 a novější, tak potřebuje lepší kabel. Všude tam píšou jak je to nejnovější HEX verze, ale pro nový auta potřebuje opravdu HEX. Ty obyčejné verze stojí právě kolem 30 dolarů a čip se označuje jako ATMEGA162+16V8+FT232RQ.Pro ty novější auta se označují jako really HEX V2, čip označený STM32F405 ARM a stojí už přes 100 dolarů. Já ho před pár měsíci koupil ještě za 89$.
Za 26 dolarov naozaj nekupis VCDS. Kupis akurat nejako fungujucu repliku kabla (HEX+CAN USB) + cracknuty VCDS. Okrem toho ani to, co funguje (nie MQB), funguje rozne (ne)spolahlivo a sem-to zapise ine veci ako sa tvari.Samozrejme, lokalnym vykukom to nebrani predavat to na Bazosi, facebooku, atd. ako fungujuci HEX V2 kabel.
Využil bych např. automatickou deaktivaci start-stop systému, abych ji po každém startu nemusel vypínat 🙂
pro vag to někdy tohle umí, jinak kablík z alíku, ale je to draží než tyhle věci
Dělá se tak, že se změní hranice napětí akumulátoru, od kterého start-stop funguje, ze 7,8 na 12V - někde jde dát i víc, třeba 12,1V. Ono to ve skutečnosti není napětí akumulátoru, i když je to tak popsané, ale nějakého děliče. A je-li tam také hraniční teplota, tak z -50°C na +50°C. Celé je to v sekci Gateway.
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 4. 2022 18:22
Tohle mi nefunguje. Co funguje na 100% je odpojení takového tenkého kablíku z + na baterii. To disabluje spousty zbytečných fičůr včetně autostopu. Jen se na to musí myslet, protože v servisu mi to vždy zase zapojí.
To vyzkouším, to je ještě jednodušší než si kupovat bazmek 😉
ani neviem ze startstop mam. co vam vsetkym vadi? jediny problem, ktory sa mi ale stava vynimocne, ked pomaly dobieham na krizovatku, ked je cervena a zelena naskoci prave v momente kedy zastavim a vtedy zhasne motor.
V manualu no problem. Ale v automatu to v kombinaci s traktorem prave pri tom brzdeni a rozjíždění dělá problémy.
Tak třeba ti to naprosto zbytečně ničí baterku, o zbytečném namáhání dalších komponent ani nemluvě.
a odkud ta informace pochazi? nejaka studie dlouholeta s tisici aut a srovnani jak na tom je stejne auto se start-stop a auto bez nej? dekuji za odkaz, rad se poucim
To je naprosto jasné a vcelku jednoduché, startstop baterka vás stojí cca dvojnásobek než běžná (proč asi) životnost cca 4 roky. Startstop nesmysl jsem vypnul hned na začátku a baterka drží již necelý semý rok. Startér, je to namáhaná mechanická součást která nevydrží věčně, s mnohonásobným počtem startů jde poměrně rychle do kšá. Turbo, citlivé na vysoké teploty když se netočí a nechladí nejede olejová pumpa. Takže když ho máte rozžhavený na 800 c zastavíte startstop vypnet motor tak se nechladí a olej v něm začne karbonovat což vám na turbu zničí ložiska, obzvlášť při dnešních olejích 0w30 je to brutální a před vynutím motoru byste měli nechat turbo zchládnout což je poměrně rychlé. Že se vytahujou rozvody to by mělo být snad jasné naprosto každému. Startstop je čirý nesmysl pro dosažení pitomých ekonorem a skvělý kurvič auta z čehož mají autorizované servisy slušné příjmy.
Mam S&S system a bateria drzi 8 rokov, nevyzera ze by sa chystala umriet. Povodna. S&S systemy nestartuju cez starter, ale reverznou funkciou alternatora. Starter vyuzivaju len na studeny start, po zohriati motora uz len alternatorom. Turbo si samozrejme vedia dochladit aj po vypnuti motora cez S&S, bezi nadalej chladic a chladiaci okruh elektricky napajanou vodnou pumpou. S&S bateria stoji 2 nasobok preto, ze je to elektronicky a konstrukcne uplne ina bateria, s uplne inymi vlastnostami ako klasicka. A tiez vydrzi 2 nasobne viac. Neviem, ci realne aj mas auto s S&S systemom s viacrocnymi skusenostami s prevadzkou, ale podla toho co pises, nemas s tym ziadne skusenosti.
Odkdy je v trurbu vodní pumpa? a odkdy se turbo chladí vodou? LOL. Moje auto se fakt přes reverzní funkci alternátoru nestartuje, normálně tím dieslem kroutí startér. Tak trochu z marsu nebo ze slovenska že?
Ty nebudes najostrejsia ceruzka v peracniku, tak dovysvetlim - dochladzovanie oleja vodou. Absenciu reverznej funkcie alternatora viem pochopit, nie kazdy si moze dovolit auto za 40 litrov. Eur.
V jakém vesmíru a na jakém autě?
Napriklad v Lagune je vodou chladene turbo tak od roku 2005.
Názor byl 2× upraven, naposled 23. 11. 2022 23:01
Není třeba ho hned urážet, v tvém příspěvku je taky řada nepřesností. V turbu není vodní pumpa ale jsou turba chlazené vodou, např. některé motorizace Laguny III. Dokonce po zastavení a vypnutí motoru se turbo samo dochlazovalo 🙂 A některé značky startuji altíkem, jiné elektromotorem, který slouží i k dopomoci atd. Problémy jsou jen u prvních ročníku, pak už byly posílené startéry nebo rovnou jiná, lepší řešení. Baterie neničí ani tak start/stop ale hlavně "chytré nabíjení", které rve do baterie obrovské proudy např. když zrovna brzdíš bo emise. Taky jí udržuje často a dlouho poměrně dost vybitou 🙁 Každopádně se shodneme, že start/stop je obecně k zlosti, má smysl snad jen u čekání na přejezdu vlaku...
Stačí statistiky ze zahraničí?"46,3 % poruch způsobila 12V baterie startéru" https://www.auto.cz/adac-opet-zverejnil-tabul... ... https://www.idnes.cz/auto/historie/statistiky-... ... https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstat... ...
škodí to jen baterce....
auta so startstopom maju inu bateriu a silnejsi starter
Mají ale když tu pičovinu vypneš tak ti baterka i startér vydrží o mnoho let déle.
Mně nevadí. Asi protože ho nemám. Jinak mi to přijde jako jedna z největších ptákovin, co kdo vymyslel.
Mám to na skútru a naštěstí se to dá vypnout, ono to popojíždění po městě s hustou dopravou kdy se zastavuje po ujetí i několika metrů, zelená vlna na semaforech pomalu nefunguje a do toho systém start-stop tak baterka, startér i motor dostávají zabrat. Když takhle "jedu" okolo auta s tím systémem a slyším jak mu neustále vypíná a startuje motor tak ho dopředu lituji. Na jedné straně se preferuje městská hromadná doprava takže se táhnu za tramvají protože není jak ji předjet a zastavuji když zastaví na zastávce, městské komunikace jsou ve velké míře stále na na úrovni časů před 30 léty a obchvaty je málem sprosté slovo. A na druhé straně se přemýšlí jak snížit smog ve velkých městech, např. tím že se do auta zadrátuje start-stop systém. Kdyby ti řidiči měly možnost rozumně a plynule dojet tak kam chtějí po komunikacích hodných vyspělého západu tak se nebudou sdružovat a postávat na silnicích a vypouštět při této zbytečné činnosti z aut smrad. Do hustého městského provozu je start-stop blbost.
Co jsem pochopil, tak se to musí vypínat před každým startováním, bez nějaké extra úpravy nebo hackování to trvale deaktivovat nejde. Mně stačí občas vidět auto, co zastaví na křižovatce a už to vypíná motor. Kdyby to počkalo třeba půl minuty, tak budiž, ale takhle hned je to šílený.
Ale jo jde to deaktivovat, viz výše.
Ale to jsou právě ty hacky, ne? Třeba že se nastaví nereálně vysoká hodnota napětí baterie, kdy se to nemá vypínat.
Ja tam mam casove rele pripojene na tlacitko, par sekund po starte spravi impulz a vypne. Tlacitko funguje dalej. Ked ide auto do servisu alebo STK, tak len vytiahnem poistku, aby to nespinalo a nemuseli si nad tym lamat hlavu.Bohuzial, pri novych autach je to uz zahrabane niekde v menu, takze bud carovat s nastavenim napatia alebo inych podmienok, ktore start-stop vypnu, pripadne nieco taketo https://www.autoeshop.sk/CAN-Bus-adapter-pre-vypnu... ... alebo DIY alternativa pomocu arduina s CAN interfacom.
Stačí oddělat ten tenký káblík od + u baterky a většina kurvítek se tím disabluje.
To už jsem taky někde četl, výrobce to nedoporučuje.https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vyp... ...
když, tak po každém startování, ne před :) ... to ani nejde :)
treba kdyz clovek pusti brzdu, tak to jede dozadu i v mini kopecku, a pak taky to sebou skube jak to startuje
Pri vypnutom motore nefunguje klima, nic to neusetri a nici to akumulator a starter.
A taky ložiska na klice a ojnicích. Je to nebetyčná blbost, která nikdy něměla přijít do výroby.
ked bezi klima, motor sa nevypne. tak isto ked je napr nedochladeny po vyssej zatazi a za xx dalsich podmienok
VW Transporter T6 na klimu nebere ohled a vypíná.
Ty mas hlavne stoplu gebulu. Nepretrzite.
Start/Stop za mě super věc na kterou nedám dopustit. Na křižovatce vypne motor a je ticho. To stojí za to opotřebení dalších součástek. 2.0 TDI 4x4 DSG
Jako pár vteřin ticha ti stojí za ty vyhozený tisíce? LOL, ještě na dýzlu, takovejm mamelukům fakt auta nepatří do ruk.
Vyhozené tisíce? U Yetiny 4x4 2.0 TDI v mém okolí dokonce baterka přežila i spojku .) Star-stop tam funguje vcelku chytře. Nevypíná nezahřátý motor, nevypíná, když baterka nemá větší rezervu...Nejsem ani v nejmenším fanouškem start-stopu, ale když tu vidím ty katastrofické scénáře... musím si ťukat na hlavu. Pak se najdou takoví experti, kteří nechtějí mačkat tlačítko nebo se smířit s takovou funkcí a začnou se hrabat v elektronice podle návodů na internetu. A ne vždy to dopadne dobře...
A co to řídilo za debila že baterka přežila spojku? Mě poslední spojka vydržela 17 let...
A) Co za člověka hned takhle debiluje?B) Jak s tím proboha souvisí to stáří? Ok, při stejném průměrném ročním nájezdu si můžeš gratulovat - odkroucené 2 - 3 miliony na původní spojce... klobouk dolů.Vážně jsi tak hloupý nebo se jen tak zoufale chceš hádat a vylévat si na někom zlost?
Názor byl 4× upraven, naposled 7. 4. 2022 22:40
Hele a jak ten obrovskej nájezd uděláš ve městě? To mi chvilku povídej. To prostě nejde. Auta nám rozvážely 5-8 hodin po městě a tohle neuděláš ani kdybys jezdil 12. Je fakt nutný cucat si kraviny z palce?
Ještě dodám, že bylo ještě hlavně ve městě. Ano, je to šok, při jízdě ve městě spojka trpí více než na dálnicích.A tím končím. Moje blbost... nechám se vždycky rozčílit hloupými a hašteřivými lidmi. Ale trpím, když vidím takové nesmysly. Řekl bych, že hlavně diskuze pod články za poslední roky dost upadá. Dřív si člověk mohl alespoň rozumně poklábosit o technice.Mimochodem, ten debil je můj známý a dobrý člověk. Fakt nechápu tu chuť ostatní urážet na potkání...
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 4. 2022 22:48
Kamaráde dělal jsem správce vozového parku pro rozvoz jídel v Brně. Nikdo nikdy nedokázal zničit spojku dřív než baterku. A to nám tam řídily poloopice. Vůbec za třicet let co řídím jsem neslyšel o nikom kdo by to dokázal natož se tím chlubil.
Jo a Yetti 4x4 do města a velkej nájezd. Kamaráde tyhle pohádky... proč to má někdo zapotřebí.
Fakt nechci mačkat pokaždý tlačítko abych to musel vypnout. Kdyby to stačilo vypnout jednou, tak budiž ale bohužel. Mě třeba štve když dojedu na kruháč, zabrzdím, tak mi chcípne motor. Je volno, chci tam rychle vjet ale nemůžu protože se motor musí zase nastartovat.
O pár postů níž najdeš experta co to rve násilím 🙂. Je to fakt síla jak lidi s nárustem složitosti aut naprosto ztrácejí kontakt se základní funkčností a základními pravidly chování se k autu. Zkus si to někde nechat vypnout kde mají víc profi diagnostiku.
ja teda radsi ticho i pri jizde. takze na krizovatce vypinat nemusim, protoze motor je tichy tak, ze neni slyset.. 🙂2.0 TSI 4x4 DSG
Když chci ticho, tak si koupím elektro auto.
To je ironie? 🙂Jinak nevím, když jdu občas kolem novějších aut co třeba vyjíždí z parkovacího místa, tak na ulici slyšet skoro nejsou. Elektromobil to nebyl. A člověk v autě to asi stejně nevnímá a má puštěné rádio a fukary, takže se to částečně překryje i tak.
Naprosto souhlasím. Start-stop systému jsem se bál, ale funguje to skvěle. V zimě se to neaktivuje, protože je zima, v létě se to neaktivuje, protože běží klimatizace a na jaře a na podzim se to čas od času aktivuje, když třeba čekám za závorama nebo na světlech. A líbí se mi, že ani nemá problém si nastartovat, když čekání je delší.Start je tak rychlej, že se mi ještě nikdy nestalo, že by to auto nezareagovalo stejně, jako by bylo nastartované.Chápu, že s automatickou převodovkou to poznat logicky být musí, stejně tak chápu, že nastartovat diesel je o trochu delší. Ale každý je strůjcem svého štěstí, a když si vybíral, čím bude jezdit, měl holt zohlednit všechny vlastnosti.
Se zapnutým start-stop se na křižovatce rozjíždím většinou rychleji než ostatní řidiči, kteří šetří ostatní součástky a start-stop mají vypnutý (celu dobu jim kouří z výfuku a vibruje motor).Ani u dieselu se mi nestalo, že by to nějak zdržovalo. A v případě automatické převodovky s ním nemám také žádný problém (tedy kromě údajného opotřebení součástek).
Loook at meeee rozjíždím se jako debil. Nemáš ty tak náhodou bávo? To by té stupiditě co jsi napsal odpovídalo.
No jasně. Debil se rozjíždí tak, že blikne zelená, a tak se hned rozjede, plynule přejede přes křižovatku a za nějakou poměrně krátkou dobu dosáhne bezpečné rychlosti.Správný řidič má vypnutý start-stop, na červenou má vyřazený neutrál, občas pro jistotu prošlápne plyn (aby to bylo nejen cítit, ale i slyšet), a když padne zelená, tak několik vteřin počká, pak zařadí jedničku, dupne na plyn a křižovatku projíždí sice už na žlutou, ale hlavně maximální povolenou rychlostí. Málem bych zapomněl, aby na křižovatce pokud možno co nejméně překážel, tak má deseticentimetrový odstup od auta před sebou.Možná budu raději ten debil, který se rozjíždí na zelenou co nejrychleji (samozřejmě jako EV to nikdy nebude), na žlutou nevjíždí do křižovatky (pokud to jde) a projede tak, aby především chodci a rezidenti nebyli nijak ohrožováni ať již nadměrným hlukem či smradem, ale ani zbytečně vysokou rychlostí.
Toto by mělo být jasné i naprostému debilovi a navíc to máte napsáno i v manuálu k autu. Doporučuji přečíst tu větu vyvarujte se prudkých strartů a se startstop systémem to platí dvojnásob. Nejlepší cesta aby se vám v motoru něco potkalo a budete rád když ho nebudete měnit celej.
v modernom aute je plyn riadeny elektronicky. takze nepusti vykon akby to mohlo sposobit nejaky problem. a ked pusti, tak uz moze
Toto není o autě to je o debilovi za volantem.
Startstop ničí baterku, startér, motor, turbo, rozvody. Výrobci aut jej ale milují je to pro ně rito. Jen úplný blb by si tohle nechal zaplý.
Žasnu že to není jasné. Motor si zapínám a vypínám když chci.Nic mi do toho nesmí kecat. Howgh
Hele když tu máš experta který dokáže zničit spojku dřív než odejde baterka tak už se fakt nedivím ničemu. Lidstvo degeneruje a nechápe základní principy.
Protože informace, že to neničí motor je jen velká lež, ale ať se každý zařídí podle svého ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.