Xiaomi má za sebou rekordní rok 2024. Technologický gigant poprvé za jedno čtvrtletí (4Q 2024) překročil v tržbách stomiliardovou hranici – konkrétně to bylo 109 miliard jüanů (346,6 miliardy Kč). I díky tomu celoroční tržby vzrostly o 35 % na rekordních 366 miliard jüanů (1,16 bilionu Kč). Čistý zisk za rok 2024 dosáhl 27,2 miliardy jüanů (86,5 miliardy Kč), což představuje meziroční nárůst o 41 %.
Klíčovým byznysem pro Xiaomi nadále zůstává výroba a prodej smartphonů. Celosvětové dodávky telefonů Xiaomi (včetně jeho dceřiných značek Redmi a Poco) dosáhly loni 168,5 milionu kusů, čímž Xiaomi potvrdilo svoji pozici světové smartphonové trojky (po Samsungu a Applu) se zhruba 14% tržním podílem.
Tržby z prodeje chytrých telefonů firmě loni vzrostly o 22 % na 192 miliardy jüanů (610 miliard Kč). Největší podíl příjmů nadále generuje řada smartphonů Redmi, ale Xiaomi postupně posiluje pozici i v prémiovém segmentu. Například v Číně, kde jsou smartphony obecně levnější než v Evropě, tržní podíl společnosti v cenové kategorii 5 000 až 6 000 jüanů (15 900 až 19 080 Kč), což odpovídá cenově nejdostupnějším vlajkovým modelům, dosáhl téměř 10 %.
Ambiciózní elektromobily
Vedle smartphonů se Xiaomi začíná prosazovat i na rychle se rozvíjejícím trhu elektrických vozidel. Z modelové řady Xiaomi SU7 se během devíti měsíců od uvedení na trh dodalo 136 854 vozidel. V tomto segmentu příjmy vzrostly na 32,8 miliardy jüanů (104,3 miliardy Kč) za celý rok, přičemž jen ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly 16,7 miliardy jüanů (53,1 miliardy Kč). Pro rok 2025 si Xiaomi stanovilo ambiciózní cíl dodat 350 000 elektromobilů.
Třetím pilířem byznysu Xiaomi je segment chytrých domácích spotřebičů a IoT produktů. Tato divize poprvé překročila hranici 100 miliard jüanů v ročních tržbách, konkrétně dosáhla 104,1 miliardy jüanů (331 miliard Kč), což představuje meziroční nárůst o 30 %. Hrubá marže této divize dosáhla rekordních 20,3 %. Xiaomi také výrazně investuje do výzkumu a vývoje – v roce 2024 to bylo 24 miliard jüanů (76,6 miliardy Kč).