Yakumo DeltaX: kapesní počítač s navigací (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

cumulangma  |  19. 11. 2006 00:05

dobry den,
jsem uplny zacatecnik a chtel jsem se zeptat jake jsou moznosti pripojeni na internet pres PDA??? Muzu se na internet v PDA pripojit napriklad pres mobil SE k700i??? Pokud ma PDA i mobil BT..nebo co musim mit abych se mohl pripojit na net??? Mockrat dekuju za vsechny rady????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spook  |  21. 02. 2006 11:33

Dobry den, na jakou presnost se u gps dostanu? pouziva toto PDA i WAAS/EGNOS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jack.ass  |  17. 01. 2006 16:27

nutne potrebuju nejake mapy na pda Acer N30   pokud mozno pres http   staci freeware   a aby to bylo zdarma...diks moc pokudn nekdo o necem vi tak at mi napise na    jack.ass@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaydoo  |  24. 10. 2005 21:33

Ja mám zase problém, neviem spustit GPS na DeltaX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neooo  |  26. 10. 2005 11:09

GPS modul volá až příslušná navigační aplikace, je potřeba ji jenom správně nastavit: NativeGPS, COM2, 4800 baud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brodske  |  08. 09. 2005 01:58

V rukach by som ho mal mat cca 12.9. a uz sa tesim.

Zhanam ale este software nejake mapy... odkazy na download by sa mi hodili takze ak niekto viete kde sa da stiahnut nejaka ta mapa tak Vas prosim o odkaz. pripadne radsej na mail: brodske@gmail.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fun_tom  |  10. 09. 2005 19:04

Nic mu neposielajte!!!!!
Nic mu neposielajte!!!!!
Nic mu neposielajte!!!!!Nic mu neposielajte!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  27. 08. 2005 22:37

"Kapacita 64 megabajtů přestává dostačovat, a to i ve chvíli, kdy všechny aplikace umístíte na kartu a paměť RAM necháte pro potřeby operačního systému a aplikací."

To by me zajimalo,jak jste k takovemu nazoru dosel? Na svem PDA se 64 MB mam desitky aplikaci, a nikdy jsem s tim nemel problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  28. 08. 2005 23:34

Praktická zkušenost: Používám MDA Compact, tedy 57 MB RAM. Při navigaci používám obvykle současně tři navigační programy (via GPS Gate). A ty si ukousnou hodně velký kus paměti. A pokud bych měl instalovat aplikace do RAM, nevyjdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  29. 08. 2005 10:13

Ale diskuse prece neni o tom, ze kdybyste mel instalovat do RAM, ze vam nebude stacit kapacita. To je jasne.

Vy jste tvrdil, ze 64 MB pomalu prestava dostacovat, i kdyz si programy instalujete na pametovou kartu.

"Kapacita 64 megabajtů přestává dostačovat, a to i ve chvíli, kdy všechny aplikace umístíte na kartu a paměť RAM necháte pro potřeby operačního systému a aplikací."

A to je hloupost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  29. 08. 2005 17:42

Samozřejmě. Ale jak píšu, spustím-li tři navigační aplikace současně, zbývající paměť RAM má sotva pár megabajtů. Na 64 MB jsme už nejméně čtyři roky (!) nemyslíte, že by se už vývoj měl trochu posunout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  30. 08. 2005 07:47

Jasne, souhlasim, ze 64 MB a 320x240 je hodne malo, ale stojim si za tim, ze 64 MB dostacuje. Proc poustet tri navigacni aplikace soucasne? Jiste, ze se da spustit vse, co je na PDA nainstalovano, ale proc to delat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  30. 08. 2005 09:45

No ono by to pak asi stalo o par tisicovek vic (vetsi pamet,lepsi rozliseni displeje ap.)
Za ty penizky, myslim ze dobry....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  27. 08. 2005 22:31

"Mé rozhořčení plyne z praktické zkušenosti: máte-li kapesní počítač v držáku v automobilu, pak je ovládání navigačního programu během řízení pomocí joysticku velmi nepraktické a nepohodlné."

Mam Acer N35 a ovladani pomoci Joysticku je naopak velmi prakticke a pohodlne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  28. 08. 2005 23:31

Rozhodně není praktičtější než ovladač s velkými tlačítky. Zkoušel jsem navigaci v automobilu s MDA Compact, iPAQem hw6515 (joystick) i Yakumem (joystick) a nejlepší je Compact. Zkusím to ještě trochu přiblížit: u joysticku se musíte prstem trefit do ďolíku mezi joystick a okolí tak, abyste s ním mohl pohnout ale zároveň abyste jej nezmáčkl. A to je oproti prostému stisku tlačítka složitější... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  29. 08. 2005 10:14

Ja mam Acer N35. Ten se nemacka. A je to mnohem lepsi nez tlacitka. Proste na nej polozim prst a pohnu nahoru/dolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  29. 08. 2005 17:39

Acer n35GPS jem sice chvíli měl, ale už si nyní nepamatuju jak dobrý měl joystick. Můj názor vyplývá ze zkušeností z iPAQu a Yakuma, a zatím jej nezměním  prostě se mi několikrát podařilo joystick stisknout místo posunutí (ale jen a pouze v držáku v automobilu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  30. 08. 2005 07:47

Acer N35 ma joystick, ktery NEJDE zmacknout. mozna proto si nerozumime :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  30. 08. 2005 13:12

Dostal jste mne  Acer jsem měl v rukou opravdu jen chvíli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 08. 2005 15:14

Nevím nevím ale psát do recenze,že se s přístrojem špatně manipuluje za jízdy v autě my připadá
jako hodně neprofesionální.Takovouhle výtku k přístroji by si měl nechat autor snad jen pro sebe...
Ono nestačí že spousta lidí používá za jízdy teelfon,notož kapesní počítač?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  28. 08. 2005 23:24

Ale pozor, vy si pod pojmem manipuluje zřejmě představujete, že během jízdy řidič vytáhne stylus a začne se strefovat do piditlačítka na displeji  nikoli: výtku jsem měl jen k používání joysticku, a to v tomto případě: PDA je v držáku a vy si za jízdy chcete změnit přiblížení, což se provádí právě pětisměrným ovladačem. A právě ten není tak pohodlný jako ovladač s klasickými velkými směrovými tlačítky.
Pokud v automobilu prstem zmáčknu nějaký čudlík, je to proti zákonům? Podle vás bychom pak nemohli ovládat ani rádio...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gekko  |  26. 08. 2005 11:49

Stylus na leve strane?A co ma jako byt?Pro levaka docela prijatelne reseni. Ale musi to byt zase minus,protoze redaktorum se to nelibi. Jeste,ze to neumi telefonovat.To by byla v minusech i ta antena? p.s. krapet mene subjektivniho vnimani sveta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  26. 08. 2005 15:38

Stylus na levé straně je skutečně pro praváky nepohodlný. Levákům ale může vyhovovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  26. 09. 2005 14:47

Konečně něco co vyhovuje i levákům a praváci to hned mají za mínus,není to diskriminace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  26. 08. 2005 09:55

Kromě Bluetooth postrádám GSM modul. Proč nosit deset věcí zvlášť když stačí jedna?
Na toto zatím přišel jenom jeden výrobce, tedy na co jsem zatím narazil..

Takže budu ještě čekat na příští generaci pravděpodobně s Widlama páté verze.

Kdyby nebyl notebook tak neskladnej,....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GOGO  |  26. 08. 2005 19:00

Jo a pak to PDA bude 2x tak drazsi a budes zase remcat, ze by jsi to chtel za cenu bez toho vseho a ze te stve, ze to je diky tomu tluste, ze to ma diky tomu vetsi spotrebu atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  26. 08. 2005 20:00

SAMOZŘEJMĚ. Je to i o ceně. Pak budu počítat 1+1+1=3 v jednom, proti 1+1+1 každý zvlášť. Nebo si myslíš, že by takové zařízení bylo neprodejné? Když už výrobci kombinují fotoaparát s mobilem, pro mně teda nijak zajímavá kombinace, proč nekombinovat GSM+GPS/EDGE+BT+system, nebo GSM+GPS/EDGE+USBhost+system... (bez foto, IR, plné klávesnice)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  26. 08. 2005 19:52

To je optimalni ... zapnout IrDA, BT, Wi-Fi, GSM a GPS (protoze vsechno je potreba, ze) a vydrz bude tak ... 30 sekund.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  26. 08. 2005 20:03

No pokud všechno nutně musíš použít najednou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  26. 08. 2005 21:50

Ja ted mam SE P800 a chybi mi vlastne jen EDGE. GPS potrebuju malokdy a tak si ho pujcim a pripojim pres modrozuba.. Ono mi vetsinou staci off-line mapa. Nicmene prave diky EDGE a podobnym novinkach do budoucna premyslim o mensim mobilu + PDA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kočíř  |  26. 08. 2005 09:00

Dovoluji jako zastupce dovozce tohoto zarizeni pro CR se ohradit vuci nekterym vecem v recenzi.
1) PAMET
Autor zapomel uverejnit ze Delta X dispohuje v pameti navic cca 25MB bezpecnym ulozistem, ktere se nesmaze ani po HR resetu.
2) PRILOZENY SOFTWARE
V kazde dodavce je prilozena lokalizace InterWritePRO do ceskeho jazyka a program SMARTMAPS Standard Ceska Republika 1:300 000.
Takze neni pravda, ze PDA dostane zakaznik bez jakehokoliv software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Prachař  |  26. 08. 2005 10:26

Dobrý den,

dovolte mi jako zákazníkovi vyjádřit svou zkušenost s produkty Yakumo - měl jsem Yakumo Omicron. Přístroj zcela neočekávaně, bezdůvodně, samovolně a hlavně několikrát denně HW resetoval. Bylo mi řečeno, že flash nového FW to napraví. Na pár dnů byl skutečně klid, ale poté se stejná vada opakovala. Mezitím se mi ovšem podařilo zlomit drátek v "kolébce" pro zasunutí Sim karty. Bylo mi řečeno, že v ČR není autorizovaný servis a opravu lze provést jen v Německu s tím, že závadu jsem si způsobil sám a tudíž musím zaplatit veškeré náklady a vše potrvá více než měsíc. Cena zaslání do Německa, tamní opravy a zaslání zpět samozřejmě zcela nehorázná. Že ty drátky při častější manipulaci se SIM nelze nezlomit nikoho nezajímalo.
Přístroj jsem si nechal opravit tady a tím přišel o záruku. Takže mám doma zcela nepoužitelný přístroj, který HW resetuje zcela samovolně i několikrát za hodinu a dovozce (prodejce byl Sunnysoft v Kotvě) mne pěkně doběhl.
Ani s kvalitou Yakuma jsem nebyl spokojen, je to pěkný šrot (a to jsem ještě velmi mírný). Proto bych doporučil všem velikou opatrnost ohledně produktů této firmy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GOGO  |  26. 08. 2005 19:01

Nevim ja mam jak Omikrona tak Delta 300GPS a jsem nadmiru spokojeny.
Odsuzovat na zaklade jednoho vadneho kusu celou znacku je totalni blbost. NIKDO NEDOKAZE VYROBIT NIC S NULOVOU PORUCHOVOSTI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Prachař  |  29. 08. 2005 16:23

To je sice pravda, ale když k tomu přičtete nutnost opravy v Německu (za své) a v případě jakékoli opravy zde ztrátu záruky - a na základě takto ztracené záruky Vám zbyde neopravitelný přístroj úplně k ničemu - myslíte, že takhle se chová seriozní firma (výrobce i prodejce)?
Já myslím, že to o něčem svědčí...
Musím bohužel trvat na svém, minimálně Omicron je velice nedomyšlený a nedotažený přístroj s obrovskou hromadou chyb...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  13. 09. 2005 10:26

Ale to je nesmysl. Podle zakona prodejce musi zajistit zarucni opravu, nebo vymenu ci vraceni penez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  26. 08. 2005 17:10

Dobrý den, opomenutí jsou opravena. Moje chyba, za kterou se omlouvám.

JK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  26. 08. 2005 08:05

Vypadalo to velice slibne, ale stejne jako u Aceru N35 mi chybi jedine.. Bluetooth

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor