Za jeden provaz: Eurotel a Český Telecom společně nabízejí Wi-Fi

Diskuze čtenářů k článku

Berusak  |  14. 05. 2004 10:30

Včera jsem se zkusil informovat na "telepointu" CČM.
Katastrofa nevěděli nic.Chtěl jsem zjistit pouze pokrytí v oblasti Kyjí P9,
popřípadě je donutit aby to otestovali,a dali vědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent001  |  12. 05. 2004 00:01

ma s tim nekdo konkretni zkusenosti co se tyce rychlosti?< a jaky je dosah?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  12. 05. 2004 21:01

Ja jsem jeden z tech stastnejsich, kteri maji komercni wi-fi primo naproti oknu sveho domu (asi 50metru). Max dosazena rychlost kterou se mi podarilo vymacknout je 650 kbit/sec. Mam mesicni pausal, v me lokalite neni ani nic jineho Neni to spatny, ale co mi vylozene vadi je nutnost se cca 1-2x denne prihlasovat. Neprisel jsem na to, jak to obejit.


Euroteli okno nabizi kliknout na odkaz, ktery drzi spojeni aktivni, ale i kdyz to okno mam otevrene celou noc, tak rano, cca v 7hod rano me to vykopne, i kdyz se zrovna neco downloaduje...


Pro bezne WWW, FTP a nektere peer to peer (MSN a ICQ) spojeni je to idealni, Eurotel ma instalovany NEJAKY firewall, nepodarilo se mi zjistit jaky a co vse chrani a na jakych portech; eurotel nechce tyto informace poskytovat


Doporucuji tem, kteri nemaji ADSL, jako jsem treba ja...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  12. 05. 2004 21:04

Jo, vzdalenost je ve volnem terenu dle me zkusenosti maximalne 100metru, v budove max 2 zdi. Samozrejme, rychlost klesa s klesajici urovni signalu, a to hodne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  11. 05. 2004 19:39

Cauky admine a ctenari, vim, ze tato otazka sem asi moc nepatri, ale nevite nekdo neco o nejakych novych modrozelenych linkach, ktere jsou prave v testovani? V cem to bude zajimave, pripadne nejake jine zajimavosti, cena..
Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  11. 05. 2004 10:41

A jeste mam jeden dotaz na autora clanku: Kde se da najit aktualni seznam hotspotu? Predpokladam, ze se tento seznam bude menit a clanek kvuli tomu asi aktualizovat nebudete, takze by me zajimalo jestli a kde telecom uverejnuje aktualni tenhle seznam.

Ondra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 10:52

Seznam současných hotspotů je v druhé kapitole článku. Je tam i odkaz na web Eurotelu, kde se seznam průběžně aktualizuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  11. 05. 2004 10:37

S wifi nemam zadne zkusenosti tak je moje otazka mozna trochu trivialni...jaky je zhruba dosah tech hotspotu? Kdyz je antena na budove tak signal pohodlne chytim v poslednim patre budovy, v cele budove, i v okolnich budovach, v cele ulici, i v nekolika prilehlych ulicich nebo se budou uzivatele mackat na strese okolo anteny :) ?

Ondra

P.S.:pro vsechny neustale kritiky: to ze si muzu koupit go kartu eurotelu, ac nejsem zakaznikem eurotelu a pripojit se na net pres jejich wifi s cenou 40Kc za hodinu mi prijde jako nabidka, ktera se urcite da pouzit (pokud bude rychlost dostacujici na pohodlne surfovani a cteni mailu - az budu chtit stahovat vetsi mnozstvi dat tak to nebudu delat pres wifi ale pres pevne pripojeni).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 10:50

Funkční dosah jednoho vysílače je v budově obvykle tak pár desítek metrů. Operátor ale může použít více vysílačů a pokrýt například samostatně jednotlivá patra. Konkrétně na benzinové pumpě Shell na D1 u Velkého Meziříčí, kde je hotspot Českého Telecomu, jsme se připojili pouze uvnitř. Ven signál prakticky nezasahoval.


Wi-Fi lze na rozdíl od GPRS použít i pro stahování většího množství dat. ČTc má své hotspoty připojeny do páteřní sítě rychlostí 256-2 048 kb/s. Jede to opravdu hodně rychle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 12:42

MEGA LOL 256-2 048 kb/s pater "Jede to opravdu hodně rychle". , tak to vam verim ale musite odehnat ostatni uzivatele a odpojit connect k slave hotspotum 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  11. 05. 2004 13:24

U ADSL je megabit rozdělenej mezi 50 lidí. U Wifi je 1024 rozděleno maximálně mezí pár jedinců, kteří v dané lokalitě Wifi zrovna používají. Co je tedy lepší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  12. 05. 2004 01:22

No, ještě v době pilotního bezplatného provozu jsem dosahoval vcelku běžně rychlosti okolo 60-90 kilobajtů za vteřinu (ftp). Zkoušel jsem to v Paláci Flora a lidiček s notebooky tam bylo víc.


Jinak k tomu srovnávání - tahle služba je mi vcelku sympatická (asi jako jediná od ČTc). Cena mi nepřijde přemrštěná, protože za připojení v internetové kavárně bych zaplatil víc a navíc mám svoje data relativně pod kontrolou (viděl jsem v jedné kavárně maníka, jak si s gustem prohlíží cache prohlížeče) nehledě na to, že mohu pracovat s počítačem nastaveným tak jak jsem zvyklý já.


Ještě zajímavější by to mohlo být, kdyby Eurotel umožnil (třeba i za nějaký malý příplatek - dejme tomu do 100,- měsíčně) využití Wi-Fi pro zákazníky s aktivovaným ETDN a Telecom by to mohl dávat jako bonus k jinak tragickému ADSL. Ale to bychom asi chtěli po molochu moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
opat  |  11. 05. 2004 10:12

Jáké je tam vlastně rychlost, nějak mi to uniklo?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 09:38

Musim se smat, zase pocitani hodin / nebo cena prez litr, telescum se proste opravdu nezapre , wifi s pocitanim hodin hahaha to jsou upravdu ubozaci a jeste veci jsou zakaznici kteri budou stresovat kolik jeste maji minut, nemam slov, nechal bych telecom platit cast z nakladu na leceni mrtvic a infarktu protoze nejeden spoluzapricinil  (stokrat nic zabije i slona

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 09:41

Rozhodně nemohu tvrdit, že znám všechny nabídky Wi-Fi, ale všude, kde jsem tuto službu používal, se účtovalo podle času. Tohle není výmysl Eurotelu a Českého Telecomu, dělá se to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 09:47

Pekna blbost ktera neodrazi skutecnou cenu za skutecnou sluzbu spis nejake imaginarni fantasy minuty, zpravne by to bylo jedine platit X kc za X bajtu dat jenomze to uz by se nedalo manipulovat s rychlostmi a pretezovanim linky/nabiran stale dalsich uzivatelu = stale vic penez z jedne (pomale) datove lajlny, je do vas videt jak do vykladni skrine, obchodnicci zlodejicci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 10:03

Rozhodně nemohu tvrdit, že nějaký způsob účtování je ten jediný správný a všechny ostatní používají jen zloději. Obdivuji vás, že si na takový kategorický soud troufnete. Hodnota práce se udává za hodinu, proto mi připadá poměrně logické a snad i vhodné, že ji lze snadno porovnávat s náklady na připojení.


Kdybyste Wi-Fi účtoval podle přenesených dat, co by se změnilo? Stejně jako píšete ve svém úvodním příspěvku, uživatelé by mohli být stresovaní, že jim na předplacené kartě zbývá už jen pár megabajtů... Kromě toho Eurotel nabízí pro WiFi datový paušál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 12:33

Vy delate u tecomu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  11. 05. 2004 21:58

Nevím jestli pan Lutonský dělá u telecomu ale podle jeho odpovědí tady v diskuzi to na mě působí si minimálně "líznul" telecomáckých peněz za článek nebo je opravdu takovej fanatickej a nerozumnej fanoušek telecomu


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 22:12

  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 09:43

U jiných služeb to je často ještě horší, po prvním přihlášení začíná běžet čas a máte dejme tomu čtyřiadvacet hodin, které nelze přerušit. Tady mi připadá výhodné, že se s Go kuponem mohu připojit třeba jen na pět minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 09:49

nastesti nemusim "jine" ani telescum sluzby vyuzivat, dnes se jimi nechvam uz jen pobavit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  11. 05. 2004 09:18

Srazit neomezené připojení pod 1000,- Kč + limit na data a ne na čas!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  11. 05. 2004 08:35

Nevim jestli to bylo záměrné a čekali, až se v ČR Wi-Fi rozjede nebo se po dlouhých létech ČTC a EUROTEL vzbudily. Myslím si jedno ADSL nevišlo, tak se spojíme s dceřinou společností a třeba si ještě něco z trhu utrhnem. Jen, aby bylo jěště co ... Nabídka je sice zájímavá, ale kdo ví jak to bude vlastně vypadat ve skutečnosti. Prachy na to rozhodně od daňových poplatníku dostanou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
I  |  11. 05. 2004 07:52

Kdy bude WI-FI na nádražích?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 09:35

Až se tam budou pohybovat lidí, kteří tuto službu využijí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 09:42

Kdy se budou prodavat holoprojektory ?...az budou lidi co je budou pozadovat v obchodech!!!.... pekna blbost neniliz pravda ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 09:44

Ano, napsal jste blbost. Ale co to má společného s mým příspěvkem, na který reagujete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 09:55

To nic, treba to jednou pochopite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 10:08

Já ale budu rád, když mi to vysvětlíte. Pokusím se naopak vysvětlit svůj příspěvek, na který jste reagoval. Podívejte se na lokality, kde operátoři provozují své hotspoty - jsou to převážně místa, kde se soustřeďují lidé, kteří Wi-Fi mohou použít. Na železnici je koncentrace lidí s notebooky velmi nízká, proto se stanice operátorům nevyplatí pokrývat.


Připadá vám na tom něco nepochopitelného?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jares  |  11. 05. 2004 12:38

A proc by si tam ty notebooky lidi asi meli nosit kdyz tam neni pripojeni ? , ok, svolam nejaky sraz s notebooky na nadrazi a budem cekat nez nam nekdo zridi hotspot  ps: spacaky s sebou, TV neinformujte nejadna se o demonstraci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  11. 05. 2004 18:19

smis se zeptat - kolik je vam let? 12?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  11. 05. 2004 18:48

No ale na trhu to nefunguje, že někdo nabídne službu a pak hledá zákazníky. Je to přesně naopak, nejdřív se udělá průzkum, v tomhle případě se zjistí, jestli někdo stojí od Wi-Fi na nádražích, a potom se rozhodne.

Takže spacáky s sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  03. 06. 2004 13:33

řek bych že na kterýmkoli nádraží je víc lidí než u nás ve Velkých Přílepech ale budiž. ať je připojení u nás na vesnici (cca 1000obyvatel) než na nějakým nádraží. stejně jezdím busem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anička Balounová  |  11. 05. 2004 07:01

JA CHCI ZNOJMOOOOO, BUUUU, TŘEBA NA ARALU BUUUU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lachtan  |  11. 05. 2004 01:01

...rek bych ze o tohle moc zajem nebude. Kdo casto cestuje s notebookem ma imho uz davno GPRS pausal od T-Mobilu nebo Eurotelu a nejake predrazene wifi hotspoty jsou mu volne. Meli by prestat vymyslet kravoviny a zavest uz konecne nelimitovane, garantovane ADSL za 8 kilo mesicne, rychlost 256/128 by myslim byla pro vetsinu vice nez dostacujici. Co ale chcete po ČTc s Beďarem v čele, že.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  11. 05. 2004 09:01

Člověče co to děláte? V článku je přece několikrát upozornění, že to nesmíte srovnávat ! Ať je to dráhé jak chce, prostě berte. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  11. 05. 2004 09:26

Karle, jedná se o PR článek Telecomu (tak jako celkem často zde na MobilManii), tak z toho nebuď zas tak zmanipulovanej. Todle jsou opravdu pouze předražené kraviny, které narozdíl od kvalitního ADSL nebo CDMA ani jednu z firem nepozvednou a nikomu nic nedají (ani přes takové články).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  11. 05. 2004 09:34

Jako bych to v článku nepsal :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  11. 05. 2004 00:14

To spojení Telecom a Eurotel stejně nebude fungovat.  Telecom totiž bude mít tendenci ze zisků které vytvoří s Eurotelem v datových bezdrátových sítích dotovat svý pevný linky s hovorovejma a ADSL paušálama a na o to zvedlé ceny není v ČR jistě nikdo zvědavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor