Již dlouho se říká, že majitelé iPhonů jsou zvyklí za obsah platit více než uživatelé Androidu. Nyní to potvrzují i nové statistiky analytické společnosti Finbold. Podle ní v první roku letošního roku uživatelé v obchodě Apple AppStore utratili skoro 2× tolik než zákazníci v Google Play.
Řečí čísel to znamená utracených 41,5 miliardy dolarů v obchodě AppStore (cca 900 miliard korun) a 23,4 miliard dolarů utracených v Google Play (500 miliard korun). Důležité je však dodat, že v případě druhé platformy se jedná o 30% meziroční nárůst. Pokud vezmeme oba obchody jako celek, jedná se o meziroční růst o 24,8 %.
Agentura ve spolupráci se společností SensorTower ukázala i trojici aplikací, které od ledna do června 2021 do zmíněné dvojice obchodů s aplikacemi přinesly největší tržby. Jasným králem byl v tomto období TikTok s tržbami z obchodů ve výši 920 milionů dolarů. Druhé místo obsadilo YouTube s 565 miliony dolarů a třetí skončil Tinder s 520,3 miliony dolarů. Pokud se podíváme na první desítku nejvýdělečnějších aplikací, jedná se výhradně o služby, kde platby probíhají v rámci In-App nákupů.
Velké popularitě se v obchodech s aplikacemi těší také hry. Za ty zákazníci v první polovinu roku 2021 utratili 10,3 miliardy dolarů, což je téměř o 24 % více než za stejné období loni. Počet her, které generují velké peníze navíc v obchodech přibývá. Aktuálně je v nich více než 500 herních titulů, které každý měsíc vydělají alespoň 1 milion dolarů.
Apple nechce instalování aplikací mimo AppStore:
Zdroj: Finbold, SensorTower