Zcela bezdrátová sluchátka se stávají nejoblíbenějším příslušenstvím k mobilu. Prodalo se jich 33 milionů

K nejoblíbenějším typům mobilního příslušenství patří tzv. „nositelnosti“, tedy zařízení, které se nosí někde na těle. Řadíme sem chytré hodinky a náramky, ale také bezdrátová sluchátka.

Na vzestupu je zejména kategorie zcela bezdrátových sluchátka, jež nejsou ani vzájemně spojena žádným kabelem. Tohoto typu se ve třetím čtvrtletí prodalo podle agentury Counterpoint Research celosvětově 33 milionů kusů.

Klepněte pro větší obrázek
Počet prodaných zcela bezdrátových sluchátek a jejich tržby za 3Q 2019 (Zdroj: Counterpoint Research)

Nejvíce pecek nebo špuntů zcela bez kabelu se prodá na americkém trhu (31 %). Není proto překvapením, že jedničkou i z globálního pohledu s podílem 41 % zůstává Apple díky modelům AirPods a AirPods Pro. Dvojkou se díky cenově dostupnému modelu Redmi Airdots stalo čínské Xiaomi, které předběhlo v předešlém kvartálu druhý Samsung. Na čtvrtém a pátém místě se s podílem pod 5 % se nachází americké značky JBL (ve vlastnictví Samsungu) a Beats (ve vlastnictví Applu).

Klepněte pro větší obrázek
Podíly výrobců zcela bezdrátových sluchátek podle počtu distribuovaných kusů a tržeb (Zdroj: Counterpoint Research)

Agentura uvádí v analýze také pořadí výrobců podle tržeb. Celkové tržby všech výrobců dosáhly hodnoty 4,1 miliardy dolarů a průměrná prodejní cena jednoho kusu zcela bezdrátových sluchátek tak vychází zhruba na 125 dolarů (necelé 3 tisíce korun). Nejvíce si z celkových tržeb ukousl Apple následovaný dceřinou značkou Beats. Třetí z pohledu tržeb je jihokorejský Samsung.

Diskuze (21) Další článek: Motorola experimentuje se skládačkami. Vyrobí modulární telefon s flexibilním displejem?

Témata článku: , , , , , , , , Mobil, Tržby, Výrobce, Sluchátko, Bezdrátová, MOBI, Celková tržba, Pro +, Counterpoint Research, Kus, Zdroj,