Eurotel na dnešní tiskové konferenci představil služby Wi-Fi za paušál, volné minuty k tarifu Data Nonstop a další novinky. V článku naleznete nejaktuálnější informace.
11.06: Začátek tiskové konference. Ze strany Eurotelu se jí účastní:
- Diana Dobálová, tisková mluvčí
- Garrison Macri, výkonný ředitel marketingu
- Michal Knor, marketingový ředitel pro firemní zákazníky
- Milan Pravenec, manažer pro velké zákazníky a datové služby
Manažeři Eurotelu sedí ve stejném pořadí, jak je uvedeno výše
11.07: Po tiskové mluvčí si bere slovo Garrison Macri. Hovoří o strategii v oblasti mobilních datových přenosů. Shrnuje tarify a služby, které operátor již představil, dívá se do historie; jde o již známé věci.
Garrison Macri
Zajímavá čísla: penetrace počítačů v České republice je 43 %, 30 % populace má přístup k internetu. Prodej notebooků se zvýší z 25 % v roce 2002 až na 50 % v roce 2006. Zákazníci se ze stolních počítačů orientují na přenosné počítače, zvýší se také využívání mobilních datových přenosů. Podle analytiků se v roce 2004 mobilní komunikace dostanou do bodu, ve kterém kromě tržeb z SMS začnou plynout i tržby z mobilních dat (zatím se tak ještě nestalo).
Eurotel prezentuje zajímavý graf, který porovnává plánované výnosy z mobilních dat v Západní Evropě s Českou republikou. Shodli se zde analytici z The Yankee Group i předpovědi Ovum forecasts.
Po spuštění paušálního tarifního programu Data Nonstop narostl GPRS provoz v síti Eurotelu o tři tisíce procent. V grafu vidíte, jak rostl provoz v jednotlivých měsících (bohužel opět jen procentuálně, konkrétnější čísla Eurotel nesděluje).
Procento tržeb ze služeb s přidanou hodnotou VAS (včetně datových služeb) patří u Eurotelu k nejvyšším v Evropě.
Strategie Eurotelu v oblasti mobilních datových přenosů:
- I nadále si uchováme konkurenceschopnost v oblasti standardních hlasových a textových služeb
- Dáme zákazníkům možnost využívat mobilní přístup na internet za cenu, kterou si mohou dovolit (e-mail, extranet)
- Rozšíříme pro zákazníky přístup na internet a ke kontentu (MMS a služby s přidanou hodnotou)
Datová strategie Eurotelu z pohledu zákazníků
11.23: V prezentaci pokračuje Michal Knor, marketingový ředitel pro segment firemních zákazníků.
Cílem Eurotelu je využití bezdrátového připojení kdekoli a kdykoli, a to jak v rámci firemních zákazníků, tak v soukromé sféře. Zde Eurotel razantně operuje s neomezeným tarifem Data Nonstop přes GPRS. Operátor si uvědomuje, že některá místa v ČR dosud nejsou pokryta pevnými linkami.
Lidé v České republice vědí, že se k internetu mohou připojit prostřednictvím mobilního telefonu, tuto službu ale příliš nepoužívají.
Zákazníci tarifu Eurotel Data Nonstop jsou rozděleni do čtyř segmentů. Soukromí zákazníci tvoří asi třetinu všech uživatelů (Private), zbytek jsou firmy různých velikostí.
Eurotel dále prezentuje několik grafů, ve kterých ukazuje hlasový i datový provoz (GPRS, HSCSD) ve své síti, vývoj využití HSCSD v souvislosti s uvedením GPRS paušálu Data Nonstop a objem přenesených dat po regionech.
Více internetu, více e-mailu
11.41: Milan Pravenec, manažer pro velké zákazníky a datové služby
Eurotel až do konce roku naplánoval reklamní kampaň, která má za cíl představit operátora jako poskytovatele komplexních telekomunikačních služeb s výhodnou cenovou nabídkou, která je zajímavá pro všechny segmenty na trhu.
Nabídka
- Třicet minut zdarma na volání u tarifního programu Data Nonstop
- Další sleva 200 Kč na měsíční poplatek Data Nonstop u některých vybraných tarifů (Optimum a Business)
Nabídka v této podobě platí jen do konce roku. Uživatelé, kteří si ji do té doby aktivují, ale mohou všech výhod využívat i po uplynutí tohoto období. Nabídka je určena i pro stávající zákazníky, kteří se o ni však musí přihlásit na infolince nebo v prodejnách.
Nová zařízení
- Eurotel CardPhone: PC karta pro notebooky, dotovaná cena 2 995 Kč, plná 7 995 Kč
- Nokia 30: GPRS modem pro stolní počítač, dotovaná cena 3 495 Kč, plná 8 495 Kč
- Siemens MC35i terminal: GPRS modem pro stolní počítač, dotovaná cena 1 495 Kč, plná 5 995 Kč
Eurotel vybudoval distribuční kanál pro prodej, implementaci a nastavení datových produktů. Ve vybraných značkových prodejnách operátor nabízí službu Data Servis, kde garantuje instalaci a spuštění mobilního internetu na počítačích s operačním systémem Microsoft Windows. K 1. říjnu Eurotel přidává dalších 43 takových míst. Dále bude existovat tzv. implementační partneři, kteří budou poskytovat podporu v mobilních datových přenosech Eurotelu.
Další cenové změny
Eurotel zavádí nový datový tarif Data Plus. Za 695 Kč měsíčně je k dispozici 60 volných megabajtů zdarma, cena kilobajtu nad tento limit je 0,03 Kč.
U tarifního programu Eurotel Individual se cena přeneseného kilobajtu snížila z 0,50 Kč na 0,10 Kč.
Eurotel Wifi Jet
V současné době se platí prostřednictvím předplacených kuponů Go. Od října se zavádějí dva nové způsoby placení.
1. Platba prostřednictvím Premium SMS: na vyhrazené číslo se pošle "drahá" textová zpráva ve speciálním tvaru. Hodina připojení při tomto způsobu platby vyjde na 63 Kč, dvě hodiny na 105 Kč.
2. Platba přes měsíční paušál. Za 1 495 Kč uživatel získá 120 volných hodin pro připojení přes Wi-Fi. Při překročení volných hodin se za každých třicet sekund platí 0,13 Kč (15,60 Kč za hodinu). Do konce roku je aktivace za jednu korunu, poté za 495 Kč.
Nové APN
Eurotel od 1. října zavádí nové APN pro připojení prostřednitvím GPRS - Mobile Internet Special (Full APN). Je určeno pro aplikace provozované přes internet a GPRS (např. Cisco, Microsoft, Check Point VPN). Není účtován žádný měsíční poplatek, aktivace je 495 Kč. Kvůli nebezpečí spamu Eurotel doporučuje používat toto APN pouze s tarifem Data Nonstop.
Eurotel a Invex
Eurotel bude vystavovat na veletrhu Invex, který se koná příští týden. V pavilonu Z (Game Hall) bude prezentovat mobilní hry, v pavilonu M bude expozice pro firemní zákazníky.