Zkuste zelenou linku, tedy pardon, Zelenou SMS

Nejen telefonní linky mohou být zdarma. Tzv. zelené dráty se začínají protlačovat i do oblasti mobilních telefonů - co takhle Zelené textovky informující o vaší firmě?
Nejen telefonní linky mohou být zdarma. Tzv. zelené dráty se začínají protlačovat i do oblasti mobilních telefonů - co takhle Zelené textovky informující o vaší firmě?

Se vznikem konkurence roste i snaha všech organizací o získání zákazníka. Jedním ze směrů je nabízet potencionálnímu zákazníkovi možnost dozvědět se o o nabízených produktech téměř zadarmo a to kdykoliv a kdekoliv a zároveň mnoha různými způsoby. Jednou z takovýchto služeb je provozování telefonní informační služby, tzv. „Zelené linky“ neboli „0800 Volejte zdarma“. Princip této služby je jistě všem známý. Služba je převážně poskytována společností Český Telecom (dnes již i ostatními alternativními a mobilními operátory) a pro mnoho firem znamená již delší dobu první kontakt s potencionálním budoucím zákazníkem nebo také poskytování zákaznického servisu. Proč ale nenabídnout zákazníkům i jiný komunikační kanál a proč ne právě tolik aktuální SMS zprávy na mobilních telefonech ?

Ano. Právě takovou službou je Zelená SMS jejíž provozovaní nabízí firma intel-net. Její fungování lze velmi jednoduše přirovnat právě ke zmiňované Zelené lince 0800. Představte si, že máte u firmy intel-net zřízen provoz vaší Zelené SMS. Zákazník dostane do ruky informaci (většinou vaši reklamu, leták či jinou formu prezentace) na které se dozví, že pokud má zájem o další informace, postačuje mu k tomu zaslat SMS zprávu obsahující klíčové jméno vaší firmy a svoje kontaktní údaje na dané telefonní číslo. Okamžitě dostane od Vás poděkování za projevený zájem s informací o tom, jakým způsobem mu mohou být další informace poskytnuty. V případě uzavření služby Zelená SMS varianta PROFI dojde okamžitě k odeslání oznámení (avíza) o tom, kdo, z jakého telefonní čísla a kdy rojevil zájem na vámi definovaný mobilní telefon. Tato informace může být ale také odeslána formou emailu, podoby excelovské tabulky, faxu nebo máte možnost ji sledovat na webu. Na základě tohoto oznámení již pověřená osoba kontaktuje vhodnou formou zákazníka a poskytnu mu vyčerpávající odborné informace a nemusí to být vždy jen telefonicky. Zákazník si může přát třeba prostudovat v klidu technické specifikace nabízených produktů a jako svůj kontakt uvede tedy emailovou adresu kam mu budou podklady zaslány.

Zkouška

Celou službu si můžete vyzkoušet na adrese http://www.zelenasms.cz a to tak, že se musíte nejprve vžít do role zájemce o tuto službu a zaslat SMS zprávu s textem „ZEL, Jmeno, Prijmeni, kontakt“ na telefonní číslo 0608-820061. Nyní se opět vžijte do role majitele firmy zelené SMS s kódem „ZEL“ a můžete se přihlásit sem (http://195.128.197.37/service/login.php) jako uživatel ZEL s heslem 123, zvolit volbu „Výpis zpráv“ a následně „Zobrazit“ a uvidíte, jak byla vaše poptávka po informacích o fungování Zelené SMS zaregistrována do systému a majitel klíčového slova ZEL byl okamžitě informován o vašem zájmu. Obratem také obdržíte děkovnou SMS za vámi projevený zájem.

Příklad výpisu zpráv dostupný na webu:

Pokud jste například majitelem firmy BEDNOTECHNA spol. s r. .o., jistě si tedy pořídíte Zelenou SMS a necháte si přidělit kód „BEDNA“. Následně do všech vašich letáků, na vizitky apod. uvedete krátkou zprávu v podobě: „Pokud máte zájem o naše produkty, zašlete SMS zprávu ve formátu „BEDNA,Jmeno,Prijmeni,kontakt „ na 0608-820061“.

Budoucnost

Firma intel-net nabízí plný provoz služby „Zelená SMS“ pro Vás na vlastních serverech a GSM modulech. Její provoz Vás tedy stojí pouze provozní náklady vycházející z počtu odeslaných SMS zpráv dle níže uvedeného ceníku. Proto, aby informace odesílané směrem k zákazníkovi mohly obsahovat vyšší hodnotu, případně sám zákazník měl možnost ovlivnit o jakou informaci má zájem, nabízí vám také možnost spojení s databází (například váš ceník) nebo celé řešení postavit přímo uvnitř vaší firmy. Tak by bylo možné zajistit, že obsah informace si zákazník vhodnou volbou klíčových slov bude moci zvolit a zaslaná informace pak může obsahovat například dnešní menu ve vaší restauraci nebo potvrzení o provedení rezervace stolu na večer. Podobnou formou mohou ale vaši zákazníci hlásit například poruchy na vámi dodaných zařízeních a požadovat servisní zásah. Stejně tak lze touto formou pořádat různé dotazovací průzkumné akce, soutěže a hlasování.

Dalšími možnostmi jsou volitelné přidané služby, jako například možnost libovolně a kdykoliv upravovat texty zasílané SMS zprávami (telefonicky nebo opět na webu), nebo například definovat virtuální pracovní dobu vaší „Zelené SMS“ linky. Tak lze definovat například zprávy o vaší dočasné nepřítomnosti či o tom, že další informace budou zákazníkovi poskytnuty následující pracovní den po 8 hodině ranní.

Ceny služby “Zelená SMS” jsou jistě velmi zajímavé. Nejzajímavější je však fakt, že firma intel-net plánuje v brzké době nabídnout všem zájemcům možnost praktického otestování celé služby po dobu několika týdnů od aktivace zcela zdarma. Proti možnému zneužití či záměrným útokům proti přílišnému nárůstu počtu odeslaných SMS se v této době bude bránit zvýšeným dohledem nad jejich množstvím a v případě překročení určité hranice, napovídající možnému zneužití, bude provoz dané Zelené SMS linky pozastaven. Ze stejných důvodů se také nedoporučuje používat pro zasílání SMS zpráv různých webových nebo email-SMS bran z Internetu neboť tyto zprávy nebudou správně zpracovány.

Protože ceny za provoz Zelené SMS vám budou pravidelně fakturovány, je nutné mezi provozovatelem této služby a vámi uzavřít smlouvu/žádost o poskytování této služby. Smlouva není ovšem nijak složitá. Při podpisu smlouvy obdržíte návod na aktivaci služby a jako bonus CD-ROM Internet zdarma pro připojení do sítě Internet prostřednictvím ISP (Kiwwi).

Zelená linka / 0800 Volám zdarma

Zřízení služby 3500,-
Provoz při přiděleném čísle 500,- / mesíčně
Provoz
vámi vybraného vlastního čísla 1500,- / mesíčně
Minuta spojení 4,- / min.

Výhody služby Zelená SMS

  • Další komunikační kanál mezi vámi a zákazníkem. Nezapomeňme například na naše neslyšící spoluobčany.
  • Kdykoli jste „na příjmu“, reagovat můžete velmi rychle
  • Šetří váš čas i čas zákazníka
  • Neplatíte vyčleněného člověka/operátora, jeho vzdělávání apod.
  • Levný provoz, v základní variantě žádné paušální poplatky.
  • Prezentujete se textovou zkratkou která může odpovídat názvu firmy nebo vašemu produktu.
  • Možnost neustálého rozšiřování a zdokonalování poskytovaných informací
  • Komunikace SMS je dokumentována

Nevýhoda služby Zelené SMS

  • První SMS zprávu od zákazníka si on sám musí zaplatit (necelé 1 Kč až max. 3 Kč, dle jeho operátora a tarifu). Tedy projevení zájmu/dotaz není zcela zdarma jako u 0800.

Zajímavý způsob reklamy

Služba Zelená SMS je jistě službou zajímavou a především je to vhodný doplňek k ostatní reklamní kampaňi vaší firmy. Přináší nové možnosti komunikace mezi vámi a zákazníkem a je rozhodně je novou a velmi moderní formou komunikace. Její záměr je zcela jistě především pomoc a podpora drobného podnikání v menších firmách které hledají nové cesty oslovení nových zákazníků a současně si nemohou dovolit příliš vysoké náklady na takovou činnost.

Diskuze (17) Další článek: Lezou nám letní parna na mozek?

Témata článku: , , Link, Želé, TED, Budoucí zákazník, Plný provoz, Nabízený produkt, Zeleň