Zní to možná neuvěřitelně. Podle této studie je Android daleko intuitivnější na ovládání než iOS

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 97

Názory k článku

Anonymizovaný  |  03. 07. 2023 13:28

Bože to je sračka. Autoři výzkumu, jestli se tomu tak dá říkat, porovnali počty hledaných výrazů, sečetli pár čísel ("iphone" vs "android") a už z toho dělají "seriózní" závěry.- Nebrali v potaz lidi, kteří přecházejí mezi Androidem a iOS a jsou tedy na platformě noví.
- Nebrali v potaz jestli lidi opravdu ty zařízení mají, resp. jaká je jejich motivace pro dotaz.
- Nebrali v potaz jaké vlastně zařízení mají.
- Nebrali v potaz, kdo ti lidi jsou.
- Nebrali v potaz ani to, jestli samotný dotaz dává smysl v kontextu platformy (schválně, kolikrát Apple ovečky chodí manuálně aktualizovat telefon, když se to děje automaticky v noci a ráno přijdou k aktualizovanému telefonu?).
- Nebrali v potaz zkušenosti uživatelů s elektronikou.
- Nepopsali jak se čísla mění, když uživatel hledá třeba How to take a screenshot on Samsung". Jen dotazy "how to take a screenshot on Android" a "How to take a screenshot on Samsung" dávají podle Google Trends v součtu skoro stejná čísla. Zajímavé, že?O dalších mezerách v celém tom pamfletu ani nemluvě. :))) Takhle se fakt seriózní výzkum nedělá a už vůbec se z ní nevyvozují závěry tímhle způsobem. I student I. ročníku VŠ zvládne udělat lepší kvantitativní výzkum než je tohle.Ukázka jak se to dělá seriózně, třeba na VŠ úrovni, zde: https://kth.diva-portal.org/smash/get/diva2:1111702/F... ... PS: S komentářem se vůbec neobtěžuj. Už jsem napsal vše co jsem chtěl a nebudu reagovat.
PPS: Nejde vůbec o výsledek. Android i iOS jsou ve spoustě specifických činností mnohem méně intuitivní než ten druhý. Jde o to, že je ten článek sračka.
PPPS: Taky je zajímavé, že se to neobjevilo v žádném seriózním médiu jako je třeba Androidcentral, kde bych takový článek čekal. Za to se to objevilo na spoustě pofiderních zdrojích.
PPPPS: Taky je zajímavé, že Tom Paton, který podle jeho medailonku na webu https://greensmartphones.com/about-us/... nikdy neměl iPhone "Current phone: Samsung Note 20 Ultra
Previous phones: Google Pixel 4, Samsung Galaxy S8, Samsung Galaxy S5, Motorola Defy Mini XT321", píše články o tom, jak se na iPhone šetří baterie na iPhone a které aplikace nejvíc žerou energiii. :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2023 21:28

Tak záleží na prostředí Androidu a jeho verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2023 19:20

Tato statistika neměří až tak intuitivnost OS, ale spíše to, jaký člověk si koupí produkt od Applu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2023 18:50

Co je na tom neuveritelneho. iOS je extremni kockopes. Mam oboji, resp. musim, iPhone nuti uzivatele vsechno delat na vic kroku, lamat si prsty, chovat se nepredvidatelne, nekde funguje zpet, nekdy musite hledat close dole, nekdy nahore .. klavesnice je tema samo o sobe. Usporadani ikon na obrazovce strasna zkusenost.. Tohle nema smysl obhajovat. Koho by vubec mohlo napadnout, ze by iOS mohl byt jakkoliv intuitivni, vzdyt je to vtip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2023 16:31

Mám obojí a s iphonem bych občas nejraději třísknul. Ani po 10 měsících s iphonem nepracuju rád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2023 15:24

Delat studii na zaklade par hledanych vyrazu, k tomu si doplnovat dalsich par vyrazu aby cisla nevypadala blbe a povazovat to za jakkoliv seriozni studii je nemozne. Dejte iphone uzivateli androidu a dejte android uzivateli iphone a zadejte jim par jednoduchych ukolu a merte cas, garantuji ze uzivatele androidu ukoly splni na iphone behem chvilky, zatimco uzivatele iphone budou na androidu tapat. Jednoduchy priklad - nasdilejte 5 minutove video sve babicce se stejnym telefonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 07. 2023 11:12

Studovat studie o ovládání androidu je asi tak intuitivní, jako číst Kámasútru před prvním sexem. Ani na něj nedojde, protože se předtím uhoním k smrti. Android je pro tyhle honibrky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2023 10:56

iPhone nemám. Ale mac os je co se týče ovládání daleko horší než Windows. Takže nadpisu článku bych i věřil... Bohužel v práci musím používat Mac Studio a je to dost tragédie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2023 13:44

S nadpisem po dlouhé době souhlasím.
Když hledám něco v nastavení, Android je daleko intuitivnější jak iOS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2023 17:05

Pro mě osobně byl přechod na iOS a Mac OS taky hodně, hodně těžký. A fakt mi trvalo tak 2-3 měsíce než jsem se pořádně zorientoval. Ale Androida jsem měl od prvního telefonu co byl na trhu a Windows jsem používal od verze Windows 95 a tak jsem byl navyklý na určitou filozofii daných OS, tak mi to prostě chvíli trvalo. Ono je potřeba si uvědomit, proč je to u iOS a u MacOS jinak a pokud někdo nedokáže tu filozofii pochopit a sžít se s ní, tak může mít dost velký problém. Často je to z dost dobrých důvodů a spousta věcí je tam naprosto exkluzivně vyřešená, něco naprosto naopak. Sám mám několik kamarádů v US, kteří naopak většinu života používají Mac / iPhone a ty jsou zase úplně špatní z Androidu a Windowsu, pořádně nechápou proč u nich některé věci fungují tak jak fungují a proč jsou tak řešené a tvrdí, jaké to jsou sračky. Ale to si třeba osobně taky nemyslím, to je prostě o návyku, který je vytvořený velkou spoustu let a když pak člověk má něco jiného, tak na to kouká jak z jara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 06. 2023 02:02

Osobne by som asi suhlasil. iOS aj Android mam rad, ale niektore veci v iOS su skratka kostrbatejsie, pripadne nie je moznost ako ich urobit a tak si viem predstavit, ze je vo vysledku zlozitejsi. Konkretne veci popisane v clanku k nim ale z mojho pohladu nepatria. Tam by som to asi googloval porovnatelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2023 08:59

Co tam dělají blbosti jako “how to record a phone call”, ve většině zemí to nepodporuje ani jeden systém a řeší se to aplikacemi třetích stran, s intuitivností systému to nemá nic společného. Maximálně to souvisí s odlišnými potřebami uživatelů jiných platforem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2023 07:20

Studie jenom potvrdila, co uživatelé Androidu už dávno vědí. Není na tom nic neuvěřitelného ani překvapivého. Možná zaslepení uživatelé IOS tomu nechtějí věřit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2023 23:37

Pro me bylo nejhorší na zvyknout si na to, ze v apple sw neexistuje takřka nikde potvrzovací tlačítko ULOŽIT.
Nekolikrat jsme to použili v ruznych aplikací a snad pokaždé se nam vrátil feedback ve smyslu, ze uzivatele nechapou co mani delat a nejsou si jistí, zda se uložení provedlo. Opakovaně poté otvírají formulář a data kontrolují. Je to zajímavé, ja delal to same 😄

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2023 23:29

Když jsem potřeboval z Apple tabletu dostat projekt z GarrageBandu do svého počítače, říkal jsem si, že to musí jít řadou cest. Nejlépe přes iCloud, když ho taky mám. Kdepak, tam se projekty aplikace neukázaly. Tak zaZIPovat a zkusit poslat emailem. Kdepak, nezazipovalo se to. Nakonec jsem ručně exportoval stopu po stopě a přenesl přes flashku s lightning a USB konektorem. Aplikace pro záznam zvuku od RODE si vytvoří webový server, ukáže adresu a číslo portu a tu si naťukáte do počítače. Pak si data zkopírujete. Ale nesmíte aplikaci zavřít. Když ji znovu otevřete jsou na webovém serveru jen soubory z aktuálního běhu. Už se k nim nedostanete. Akorát je můžete přehrát nebo zkusit poslat jako přílohu emailu, pokud jsou malé. Už je to nějaký, co jsem s tím bojoval, třeba je to už lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2023 21:45

Dalsi mytus o apple je gone. Kolko takych este treba zborit aby sa ovciam otvorili oci? Ono asi su to naozaj ovce kedze musia tolko hladat pomoc ako spravit to ci ono.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2023 21:11

Aaaaa dlouho tady nebyla Chroustovina :))) Jedná se o odlišné OS s jiným ovládáním, průměrně inteligentní běloch pochopí oba dva ... to je celé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2023 20:29

Ono stačí dát do ruky malému dítěti jak iOS a tak i Android a počkat, co začne dříve a rychleji používat a po čem pak pokaždé sáhne. A mám na mysli opravdu malé díte, cca 3-4 roky, které ještě neumí číst. To jsou ti nejlepší arbitři, ničím nezatížení a netrpěliví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2023 18:39

V Americe sice jsou Android a iOS počtem uživatelů skoro vyrovnaný, ale cenově je to pořád stejný, takže teoreticky jsou uživatelé Androidu taky chudší a hloupější. Android by na tom tim pádem mohl bejt v intuitivnosti ještě líp. Na druhou stranu ale ty hloupější asi nemaj potřebu a možná ani schopnost si takový věci vyhledávat, takže... Nevim. Já mám Android, ale drahej (jenže repasovanej a o trochu levnější) a jsem taky hloupej (i když na mobilní číčovinky moc ne), takže svoje úvahy docela kazim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2023 17:14

Používám 13 pro max. ekosystém Apple a Galaxy S23 Ultra.Osobně mi nepřijde dnes už žádný z OS nějak extra odlišný, ve smyslu, že uživatelé nejsou nejspíše opice a už se logiku systémů naučili. Dovedu tedy pohodlně ovládat oba. Přesto mi Android přijde trochu lépe stravitelný, řekněme pro někoho, kdo by nyní spadl z Marsu a měl poprvé držet v ruce mobil. Je to ovšem samozřejmě jen názor.Co do funkčnosti mi Android přijde stále na kilometry napřed. Jablko to představí v následujících letech, jako obří novinky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2023 15:51

Já začínal s DOSem, Novel Netware, přešel na Windows 95, 98, 7, 10. U telefonů jsem začínal s Nokií, přešel na Windows CE/Mobile, Android, Windows Phone 7 a 8 a znovu Android, nyní ve verzi 13.
No a když po mě občas někdo chtěl jako po "ajťákovi" s něčím poradit na Iphone, tak jsem beznadějně tápal, protože oproti ostatním OS je logika ovládání jiná. Neříkám, že horší, ale jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2023 13:13

Spousta z dnešních 20-30 letých, i starších, prostě z velké části začínala s Windows. IOS jak Windows nefunguje, což je pro spoustu netechnicky založených uživatelů problém, zatímco android ano.
Spousta těchto lidí si koupí iPhone kvůli póze, ale přizpůsobit se tomu se jim nechce a mnohdy to ani nedokážou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2023 12:29

Říkám to pořád, že ios je pro mě neintuitivní a neergonomickej paskvil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2023 12:12

Nebude to spis tim ze drevaci s Androidama neumi ani pouzivat vyhledavac?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2023 10:53

Chroust a jeho bulvární titulky. Co ti na tom příjde tak neuvěřitelné? Snad ti to nevyrazilo dech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2023 10:27

Důležitější je, že je vidět osvětlený ohryzek, než nějaké ovládání. Ovce by mohly pohovořit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor